Laui

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 17:04

Ik zag dat je Voltrack bij de Kossack Stud vandaan hebt. Ik wilde ff melden dat mijn paardjes daar vlakbij staan.
De Kossack Stud zit in de Zuidoostbeemster en mijn paarden staan daar ook, ik denk 2 km er vandaan. Vond ik wel grappig. Het is een hele mooie stoeterij, he!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:15

Ja, echt schitterend. Ben ook naar de tersk sale geweest (veiling)... Wat een paarden! Die foto's die zij zelf op hun site hebben vind ik zo mooi, die heb ik lekker op mijn site gezet. We hebben gelukkig veel & goed contact met de fokker, en we kunnen bij hem terecht met de meest rare vragen. Ik was echt jaloers toen ik daar op het terrein was om Vollo te kijken. Die trainingsmolen! Hartverzakking! Die stallen! Hartkramp! En dan in die stallen, gewoon tig spuitplaatsen, een privé trainingsbaan (renbaan) dress bak, halfbinnenbak... En die paarden daar.... Hou maar op, echt Kwijl all over the place...

Laui

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 17:19

Ja echt!!!

Een trainingsbaan lijkt me zooooo gaaf om dat bij stal te hebben! Kan je lekker even uitracen!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:23

klaus balkenhol heeft/had dat ook. Als zijn dress paardjes niet helemaal wilden, dan ging hij ff racen, om de dress baan had hij dan zo'n sjeesding. Zit echt wel wat in, want als een paard niet wil, moet je gewoon ff wat anders doen, en dan weer opnieuw beginnen, gaat meestal een stuk beter. Maar ja, er zijn nog wel meer plekjes op deze aarde die ik ook wel in mijn achtertuin wil. Zoals de Surprise Stables (aaaaaaaaarghhhhh), het politie complex in Nunspeet en nog een heleboel. Op dat politiecomplex (opleidingscentrum v/d levende have oid heet het officieel) hebben ze gewoon een 30 x 70 (minimaal zei die vent) rijhal. STallen, oh, groot, mooi en gewoon simpel maar Kwijl. Dat hele complex is echt WOW. Zit ook nog de hondenbrigade in, dus dat is dubbelop genieten, want van die afgerichte politiehondjes vind ik wel ok, bovendien moet een politiepaard er wel tegenkunnen...

Laui
PS: nog iemand een kwijlcomplexje?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 12:15

Kossack Stud is inderdaad mooi! Ben er diverse keren geweest met veilingen.

Als kind van een jaar of twaalf/dertien heb ik voor Arabieren gezorgd die van de Kossack Stud waren, maar die tijdelijk in pension bij iemand anders stonden. Ze hadden toen nog geen twee locaties zoals nu en kwamen ruimte te kort voor een aantal paarden.

Het zijn ook wel aardige mensen hoor, die den Hartogjes!

Groetjes Mieke

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 13:15

Wij hebben een buitenbak van 30 x 60, is dus ook behoorlijk groot en dan met zo'n laag dressuurhekje eromheen (net als op de Kossack Stud) en hij toont nog groter Lachen

Surprise Stables zijn ook erg mooi ja!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 13:48

Surprise Stables, hek open en eindje nog op de Joop v/d Ende laan *LOL*
Ik was daar vlakbij toen op Introductieweek van Grafisch Lyceum en man, zijn gazon daar kan menigeen grasmat niet aan tippen;
zeker die in de Arena niet.
Overigens komen ze weleens springen in Amsterdam, bij de Amsterdamse manege is zo'n 'race'baan en daar in het midden houden ze de springwedstrijden.

Ik wil ook wel zo'n 'race'baan even alles laten wapperen.

Wij hebben een buitenbak van 20x60 eb en vloedbak met laag dressuurhekje en een binnenbak van 30x60 Agterberg bodem, plus nog een buitenbak van 20x40 met houtsnippers.

Groetjes,
Manon

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-01 13:56

Dat is heel erg luxe! Maar ik vind het niet zo leuk om op een manege te staan. Ik vind het veel te druk, ik vind over het algemeen de boxen niet fijn (omdat het meestal hele dichte boxen zijn waar ze hun koppies niet overheen kunnen doen), je moet altijd rekening houden met lessen en 10 mensen voor je op de spuitplaats...
Ik hou toch wel van rust, dus daarom is dat niets voor mij.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 13:58

Wow manon... Gaaf zeg... Maar ja, ik denk inderdaad dat ik niet zon complexen mens ben. Als ze van mij zijn wel natuurlijk... Maar idd al die mensen, met z'n tienen in de bak ed.. Nee, liever bij de boer met een rotbak en rust, dan in zon fabriek...

Laui