Fijn hoor, nieuwe lenzen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 11:56

Heb ik weer. Ik heb sinds gisteren harde lenzen. Ik moet ze nu dus elke dag even indoen om te wennen.
Vandaag had ik ze ene kwartiertje in, au au. Toen werd ik het za dus ik wilde ze eruit halen. Niet dus. De linker kreeg ik er na 20 minuten uit maar de rechter lukte echt niet.
Ik heb pauzes tussendoor genomen en het steds wer rustig opnieuw geprobeerd maar dat kreng wilde er niet uit.
Dus ik ben net maar naar de dichtsbijzijnde opticien gelopen. Die tjoepte hem er (uiteraard) hopsakee uit.
En meteen kreeg ik een preek dat ik lenzen ook niet via het ziekenhuis moet kopen (maar ik heb rare ogen waar geen confectielenzen voor zijn) en bla bla bla.
Maar wta ben ik bliij dat die lens er weer uit is.
Ik ga zo eerst een ander zuigertje kopen want die ik er bij heb gekregen vind ik maar niks (moet je er op zzttenen er dan in knijpen). Ik wil zo'n blauwe, die zijn veel makkelijker volgens mij.
Hebben jullie dat wel eens gehad dat je je lenzen er niet uitkreeg?

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 12:14

ja...
Ik heb sinds mijn 12e (dus 2 jaar) zachte lenzen.
Ik heb geen harde genomen want daar was ik nog te jong voor ofzo iets.. maar goed.
In het begin ook uren zitten wroeten om die dingen uit te krijgen..
ik zag het ook helemaal niet meer zitten maar geloof me.. na een weekje (of 2) doe je ze zo in en uit Lachen
suc6 ermee!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 12:44

Hoi, ik heb ook sinds mijn 10e (!) al harde lenzen. De opticien was bang dat met een bril mijn ogen heel snel achteruit zouden gaan en daarom heb ik lenzen gekregen. Ik moest ook heel erg wennen (ben de eerste keer met inzetten bijna van mijn stokje gegaan Schijnheilig )maar inmiddels kan ik er alles mee doen.
Hoe ik ze eruit haal is: ogen goed opensperren en dan je buitenste ooghoek opzij trekken (het klinkt enger dan het is Knipoog )en dan floept hij er zo uit. Met een zuignapje heb ik altijd maar irritant gevonden. Het is gewoon een kwestie van oefenen dan word je er vanzelf handig mee.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 12:22

ik heb ook lopen janken met de eerste keren uitdoen. ik heb ze zelfs een paar dagen moeten inhouden. Nu kan ik het wel. Oefening baart kunst.
hoe lang deed je erover om ze de eerste keer in te doen?
ik deed er 1 uur en 15 minuten over en toen had ik een lens in. de volgende zat binnen een half uur.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 12:28

Ha! Ik heb net ook m'n nieuwe lenzen opgehaald. Ook harde (zuurstofdoorlatende) maar die heb ik al sinds m'n 16e dus ik hoef er niet aan te wennen. Ik zag al een tijd een beetje wazig met 1 oog, maar gaf de hooikoorts de schuld. Tot ik zag dat m'n linkerlens helemaal mat geworden was van de krasjes, superversleten dus. Er gaat nu weer een wereld voor me open, ik kan weer helder kijken Haha!
Ik gebruik trouwens geen zuigdingetje om ze eruit te krijgen, nooit gedaan ook. Gewoon ff een chinezenoogje trekken en hij is er uit. Kwestie van oefenen. Succes ermee!

polly_bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 14:48

ik heb ook lenzen.
Maar wel zachte.
Want zo'n hoge sterkte heb ik niet en ze gaan ook niet snel achteruit dus ik had ze eigenlijk niet nodig.
Vind de zacht eook veel fijner want wat ik hier zo hoor over harde, dou ik ze dus nooit willen.
Ik weet niet of harde moeilijkere ingaan als zachte maar ik had de eerste er er maar 20 min. over gedaan, wel per lens.
Maar na een week deed ik ze gewoon snel in.
1 min. en dan heb ik ze in.

groetjes
ginou

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 18:36

Ik heb een half jaar lenzen gehad (zachte) en 3x hoornvlies onsteking gehad (telkens hetzelfde oog Frusty )
daarna over gegaan op harde lenzen, maar dat vind ik dus helemaal niks! Elk vuiltje voel je en in en uit doen is veel moeilijker als met zachte lenzen.

Nu heb ik dus maar weer gewoon mijn bril op... Scheve mond\

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 20:42

Wees blij dat je nog lenzen mag...
Ik mag ze nl. niet meer omdat ik steeds ontsteking kreeg, keratitis noemen ze dat geloof ik.

Nu heb ik ze stiekum nog wel eens in als het regent en ik ga rijden... anders beslaat mijn bril... haha..

ga ik ff een topicje over opstarten!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 15:53

ik was bij de opticien (of hoe je het dan ook schrijft)
en daar gingen we oefenen hoe je ze er in krijgt nou dat lukte niet en op het laast was de lens op de grond gevallen en we konden hem niet meer vinden Haha! Haha! Toen zei die vent dat ik thuis eerst maar moest gaan oefenen met een druppel water en dan maar moest terug komen. ik vond het zelf allemaal wel grappig

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:32

Bij mij was het in het begin echt een drama, ik heb ook vaak geschreewt dat ik die rotdingen niet meer hoef enzo. Heb in het begin een half uur gedaan per lens om h'm in te doen of eruit te halen. 1x 's ochtends moest ik naar school, ik natuurlijk vroeg uit m'n bed Boos! maar ik kreeg ze niet in, en ik zat eg zo van: ga in please!!!!!! toen moest ik bijna Misselijk van de spanning! heb ze uiteindelijk wel ingekregen.

maar ga gewoon door! het duurde bij mij lang, maar nu doe ik ze in 1x in en haal ze er in 1x uit. en ben blij dat ik van die bril af ben! Haha!
succes!

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-01 20:45

ach.....de vriendin van mn broer had ook iets met dr lens deze vakantie!!!!

haar hele oog was rood ofzoiets ik weet het niet.

Maar ik ben blij dat ik in groep 5 mijn bril niet meer hoefde zeg!!!!!!!!!!!

Nu ben ik heeeeeerlijk brilloos!!

xxxies Sor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 08:19

ha Ha, gelukkig dat ik niet de enige lenzne prutsre ben. Ik krijg ze wel meten in, geen enkel probleem. Maar dat uithalen he. gelukkig gaat dat met het zuigertje wel. Maar ik ga ook maar oefen op de spleetoogmanier.
Ik heb vroeger wel een tijdje harde lenzne gehad maar die sprongen steeds uit mijn oog ds daar ben ik maar mee gestopt toen. Ik heb ook even zachet lenzen gehad maar dat vonden mijn ogen helemaal niet leuk.
Van de oogarts mag ik nu geen zachte lenzen meer en dat ben ik ook niet meer van plan.
Harde lenzen kunnen wel maar ik heb een rare vorm (vandaar dat ze er uit sprongen) dus nu heb ik exclusief op maat gemaakte lenzen. Ze zijn echt heel klein, zo groot als de gaatje van het stopcontact ongeveer. Ik hoop dus maar dat ik ze niet verlies Haha!
Ik wilde eigenlijk wel een laseroperatie maar volgens de oogarts moest ik met mijn afwijking dan nog steeds lenzen of een bril dragen dus dat doe ik dan maar niet.

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:44

Ik heb zachte lenzen.
Je moet gewoon veel oefenen. Dan gaat het steeds beter.
Weet niet hoe het met zo'n zuigertje werkt. Maar mij lijkt het fijner om het gewoon met je vingers te doen. Dan voel je tenminste ook wat je doet.

Enne... als je droge ogen hebt met het uitdoen. Gewoon je vingers nat maken. Dan blijven ze daaraan plakken.

Je moet alleen niet in je ogen gaat wrijven. Dan krijg je hetzelfde effect als ik had. Naar het ziekenhuis moeten omdat je lens achter je oog zit.
Gaan ze met een pincet achter je oog. Dat is echt eng om te zien.

Uniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 19:24

Weten jullie dat zachte lensen beter zijn dan harde lenzen? (is het nou lensen of lenzen???) Want met zachte lenzen kan je oog nog vervormen en gaat de sterkte langzaam achteruit als ie achteruit gaat en met harde lenzen kunnen ze niet vervormen en als je dan een tijd geen lenzen meer kunt om welke reden dan ook dan gaan je ogen in een klap heel veeeeeeeeel achteruit. dat is een beetje frustrerend denk ik! en er was nog iets mee maar dat maakt niet uit want ik heb zachte, en als ik van de manege terug kom zijn ze viiiiiieeees, niet normaal en ook heel droog.