Hoe maak ik dit subtiel duidelijk..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Hoe maak ik dit subtiel duidelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:39

Dag bokkers! :wave:

Ik zit met een probleempje...

Er is iemand in mijn msn-lijst die me zowat aanvliegt zodra ik online kom en me bestookt met allemaal nutteloze verhalen over volgens haar leuke jongens die ze nooit kan krijgen en allerlei andere onzin die me echt geen *piep* boeit.

Ik heb al van alles geprobeerd:
- Niet online aanmelden maar afwezig. Werkte niet: al mijn andere contactpersonen zeiden niets, maar zij praat gewoon. Ik negeer haar dan wel, maar daar voel ik me dan weer een bitch bij...
- Niet online aanmelden, maar offline weergeven. Werkt wel: ze praat niet tegen me als ik offline sta, maar wederom: mijn andere contacten natuurlijk ook niet.
- Blokkeren. Werkt wel: ze kan dan niet tegen me praten, maar ik voel me er een bitch bij.
- Subtiel hinten: gewoon online staan en dan in msn-naam zetten dat je alleen online bent om mail te checken/met persoon X te praten/wat dan ook. Helaas kan ik moeilijk "beschikbaar voor iedereen behalve ********" in mijn naam zetten, dus echt goed werken doet dit ook niet.

Ik vind haar heus wel aardig, maar ik ben gewoon absoluut niet geïnteresseerd in haar gezeur... Zeker omdat het ALTIJD over haar gaat en ik er geen speld tussen krijg.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik van haar af kan komen of in ieder geval subtiel duidelijk kan maken dat ik echt niet geïnteresseerd ben in dat eeuwige geklaag over jongens/zumbagenootjes/klasgenootjes?

Oh, trouwens, mochten jullie mij nu ook een zeur vinden: ik ben normaal echt heel verdraagzaam, maar op een gegeven moment is de koek op...

Somebitch

Re: Hoe maak ik dit subtiel duidelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:41

Blokkeren en 1x in de maand unblocken?

xKatjj

Tja als alles niet werkt wat je zegt, zou ik het gewoon zeggen :P ken je haar goed of ga je graag met haar om? Anders zou ik gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent in haar verhalen :P

xSaarSaar

Leg haar gewoon even uit dat dat onderwerp je niet echt heel erg boeit, maar dat je haar verder niet vervelend vind :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:42

Ik lees even mee.. hier zelfde 'lieve vriendin' :)

KristieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:42

Gewoon blokkeren, ik snap het probleem niet := Wat maakt jou het verder uit dat je dan een bitch bent, je wilt niet met haar praten; dan zorg je dat ze niet met je kan praten ;)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:43

I agree met kristie.

Niet zo moeilijk doen. Je wil niks met haar, uit je lijst gooien.
Probleem opgelost

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:44

Offline weergeven en dan zelf gaan praten met de mensen met wie je wil praten. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:45

Het probleem is dus dat ik haar in het echt wél mag, in het echt is het een leuke meid, maar op msn... :=

Haha, dat kan natuurlijk ook wel, Sodeletuut, maar dat is weer zo veel moeite :')
Ik heb uit staan dat ik een "bliep" hoor als iemand online komt, dus het is meestal handiger als iemand tegen mij begint, omdat ik ze nooit online zie komen...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 07-10-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:46

ik negeer zulke mensen gewoon.
ik gooi alleen om de zoveel tijd eens een smiley in het gesprek alsof ik het volg :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:47

tessyke schreef:
ik negeer zulke mensen gewoon.
ik gooi alleen om de zoveel tijd eens een smiley in het gesprek alsof ik het volg :+

_O-

Dat is ook mijn strategie als ik haar niet geblokkeerd heb staan en ik merk te laat dat ze online komt... Maar liever voorkom ik het gewoon helemaal :')

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:47

Inderdaad gewoon blokkeren en 1x in de zoveel dagen even unblocken en dan even gezellig kletsen :+

Ik reageer dan altijd gewoon telkens heel laat en dan vindt mijn gezellige vriendin er niks meer aan.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:47

Konstantine schreef:
Het probleem is dus dat ik haar in het echt wél mag, in het echt is het een leuke meid, maar op msn... :=

Haha, dat kan natuurlijk ook wel, Sodeletuut, maar dat is weer zo veel moeite :')
Ik heb uit staan dat ik een "bliep" hoor als iemand online komt, dus het is meestal handiger als iemand tegen mij begint, omdat ik ze nooit online zie komen...

Dan praat je in het echt wel met haar maar niet op msn probleem opgelost.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:48

Gewoon zeggen wat je er van vind. Bereik je meer mee dan het opkroppen. Zeker omdat je haar verder wel aardig vind. Werkt het niet gewoon blokken..

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:48

Ik negeer dat soort mensen ook altijd...
Of ik blokkeer ze als ik ze echt irritant begin te vinden.
Het is vervelend als je je altijd moet irriteren als je even met iemand een msn gesprek wil hebben!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:49

Eh... ik mis de optie 'gewoon tegen haar zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben' en dat hoeft dan niet meteen heel bot, maar je kunt het ook gewoon uitleggen toch?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:49

Gewoon op haar berichtjes 'oke' oid zeggen, en zelf 1000verhalen over jezelf vertellen.

Zo doe ik dat ook met vervelende mensen :=

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:51

Vroeger deed ik bij zulke gevallen altijd 'Ik ga eten, doei' en dan blokkeren. Toevallig moest ik altijd eten als zij 2 min van wal stak.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:52

Fiffill schreef:
Eh... ik mis de optie 'gewoon tegen haar zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben' en dat hoeft dan niet meteen heel bot, maar je kunt het ook gewoon uitleggen toch?

Ze is nogal... Gevoelig. Dus ik ben bang dat ze dan de rest van de week overstuur is, of helemaal niet meer tegen me wil praten. En dat is nou ook weer niet de bedoeling, want als het niet over jongens gaat of over mensen die ze niet mag, dan is het vaak wel leuk :j

suus_ schreef:
Gewoon op haar berichtjes 'oke' oid zeggen, en zelf 1000verhalen over jezelf vertellen.

Zo doe ik dat ook met vervelende mensen :=

Dat heb ik van de week geprobeerd, maar dat werkte ook niet :')

Haha, Lizzle, eten om 22.00 of zo is ook niet echt geloofwaardig, helaas :')

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:52

gewoon negeren. beter jezelf een bitch voelen dan dat je de hele tijd last van haar hebt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:53

het bitchie gevoel opzij zetten en gewoon dus tijdelijk blokken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:54

Tsja, ik zou het gewoon voorzichtig proberen te zeggen. Of aangeven dat je hoofd er even niet naar staat/je ergens mee bezig bent/etc. en het uitleggen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 20:55

Ik zal het nog eens proberen... Morgen of zo. Ik heb nu al een beetje een pesthumeur, dus als ik het nu doe ben ik wellicht te grof, maar als ik iets beter gehumeurd ben moet het misschien wel lukken :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:56

Is het de persoon die ik denk dat het is?

Dan ben ik het in ieder geval niet. :7
:') Ohwacht, dat van die jongens gaat niet op! :)*

Hmm, lastig Mel.
Is het een goede vriendin?
Press yes: Misschien toch maar eens subtiel uitleggen?
Press no: Blokkeren. Bitchy ben je altijd al een beetje geweest. :* En verder hou ik heel veel van je! <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 21:00

upendo schreef:
Is het de persoon die ik denk dat het is?

Dan ben ik het in ieder geval niet. :7
:') Ohwacht, dat van die jongens gaat niet op! :)*

Hmm, lastig Mel.
Is het een goede vriendin?
Press yes: Misschien toch maar eens subtiel uitleggen?
Press no: Blokkeren. Bitchy ben je altijd al een beetje geweest. :* En verder hou ik heel veel van je! <3

Nee, jij negeert mij :')

Haha, dat ook, jij bent niet mannengek. En van jou kan ik alles hebben en tegen jou kan ik alles zeggen.

Ik weet dat ik bitchy ben normaal, maar wat dit betreft ben ik echt een zacht ei :+