de stichting die ervoor zorgt dat gehandicapten kunnen rijden zit in de problemen, ze hebben voor 2012 een tekort van 44000 euro, omdat de provicie niet meer subsidieert.
Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik vind dat echt heel erg. Voor gehandicapten zijn die paarden zo belangrijk! En heel cru gezegd, ja, wel heel erg hard hoor, maar ik zeg het toch: de regering kijkt wel naar behoeftigen buiten de deur, maar ik krijg het idee dat de mensen die het hier, in Nederland nodig hebben, steeds meer over het hoofd gezien worden. Natuurlijk is het niet zo dat deze mensen geen eten hebben o.i.d., maar dit kan toch niet? Die paarden, de les, alles daar geeft zo'n enorme boost aan die mensen. Het is niet alleen leuk, mensen komen er mee uit hun schulp, durven ineens dingen te doen die ze nooit zouden doen, komen gewoon weer helemaal tot leven. En dan hebben we het nog niet over hoe goed het werkt voor mensen met een lichamelijke beperking, welke goede uitwerking dat op hun lichaam heeft.
Stel jij je eens een leven zonder paarden voor. Verschrikkelijk toch? En voor die mensen en hun familie hangt er nog zoveel meer aan vast!
Ik vind dat we iets moeten doen. Hopelijk vinden jullie dat ook

Een gesponsorde wandeling, oude paardenspulletjes verkopen, als er een stal is die zich daarvoor wil lenen: een wedstrijd houden met inschrijfgeld dat (gedeeltelijk) naar de stichting gaat, of een bokt-bijeenkomst, gezellig bij elkaar en dan 5 euro per persoon vragen ofzo voor drinken en wat lekkers?
Mij lijkt het echt SUPER gaaf om bijvoorbeeld een estafette loop door heel nederland heen te houden, of een enorme 'luide tocht' te houden. Zoveel mogelijk mensen te voet, te paard, en dan lawaai maken, niet teveel natuurlijk... het moet geen overlast zijn. Is eens wat anders dan een stille tocht. Zoiets mag toch ook niet stil blijven? Je hoort al zo weinig van zulke stichtingen, en dan zoiets ook nog? Dan moeten we toch een signaal af kunnen geven, naar de stichting, de gemeente, naar misschien zelfs wel Nederland? (een ludieke actie zoals een luide tocht of een mega-estafette brengt landelijke bekendheid)