Stichting gehandicapten rijden in nood, wie wil helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Stichting gehandicapten rijden in nood, wie wil helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:02

Op het voorpagina nieuws hebben jullie het ook al kunnen lezen denk ik:
de stichting die ervoor zorgt dat gehandicapten kunnen rijden zit in de problemen, ze hebben voor 2012 een tekort van 44000 euro, omdat de provicie niet meer subsidieert.

Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik vind dat echt heel erg. Voor gehandicapten zijn die paarden zo belangrijk! En heel cru gezegd, ja, wel heel erg hard hoor, maar ik zeg het toch: de regering kijkt wel naar behoeftigen buiten de deur, maar ik krijg het idee dat de mensen die het hier, in Nederland nodig hebben, steeds meer over het hoofd gezien worden. Natuurlijk is het niet zo dat deze mensen geen eten hebben o.i.d., maar dit kan toch niet? Die paarden, de les, alles daar geeft zo'n enorme boost aan die mensen. Het is niet alleen leuk, mensen komen er mee uit hun schulp, durven ineens dingen te doen die ze nooit zouden doen, komen gewoon weer helemaal tot leven. En dan hebben we het nog niet over hoe goed het werkt voor mensen met een lichamelijke beperking, welke goede uitwerking dat op hun lichaam heeft.

Stel jij je eens een leven zonder paarden voor. Verschrikkelijk toch? En voor die mensen en hun familie hangt er nog zoveel meer aan vast!

Ik vind dat we iets moeten doen. Hopelijk vinden jullie dat ook :+

Een gesponsorde wandeling, oude paardenspulletjes verkopen, als er een stal is die zich daarvoor wil lenen: een wedstrijd houden met inschrijfgeld dat (gedeeltelijk) naar de stichting gaat, of een bokt-bijeenkomst, gezellig bij elkaar en dan 5 euro per persoon vragen ofzo voor drinken en wat lekkers?

Mij lijkt het echt SUPER gaaf om bijvoorbeeld een estafette loop door heel nederland heen te houden, of een enorme 'luide tocht' te houden. Zoveel mogelijk mensen te voet, te paard, en dan lawaai maken, niet teveel natuurlijk... het moet geen overlast zijn. Is eens wat anders dan een stille tocht. Zoiets mag toch ook niet stil blijven? Je hoort al zo weinig van zulke stichtingen, en dan zoiets ook nog? Dan moeten we toch een signaal af kunnen geven, naar de stichting, de gemeente, naar misschien zelfs wel Nederland? (een ludieke actie zoals een luide tocht of een mega-estafette brengt landelijke bekendheid)

xJolien

Re: Stichting gehandicapten rijden in nood, wie wil helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:02

*had toen ook al gereageerd*

Inderdaad, erg zonde dat er hier op moet worden bezuinigd!
Die mensen verdienen hun wekelijkse paardrijritje, en kunnen zelf weinig weerstand bieden hiertegen..

Dus, bokkers, paardengekken en andere mensen die zin hebben om een steentje bij te dragen; Kom in actie!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:49

Ik ben wel in voor een actie dus ik doe mee!

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:51

zal kijken of k wat in amersfoort kan regelen ;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 21:59

Yaaay, medestanders!

Maar dan rijst meteen de eerste vraag: doen we allemaal apart iets, of doen we 1 groot ding?

Als het kan, is natuurlijk (weer als voorbeeld he!) een luide tocht met een mini-paarden eventje altijd leuk. Dan bijvoorbeeld starten vanaf een bepaald punt en misschien als voorbeeldje bij de stichting eindigen, en dat, als dat al zou mogen, daar mensen spulletjes verkopen, of tekeningen maken / foto's maken (had een aanbod gekregen van een goede-doelen fotografe, super!)

Bokkers op de barricade en in de bres, mooier kan toch niet?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:05

Ik wil ook wel meehelpen. Op welke manier dan ook.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:09

Ik hou hem ook in de gaten! 1 groot ding is erg leuk natuurlijk ;)
Eventueel met meerdere kleinere dingen er om heen!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 22:34

Leuk! Geweldig!

Ik heb de stichting een mail gestuurd over of ze het uberhaupt wel op prijs stellen, voordat wij vol goede moed plannen gaan maken, en dan achteraf horen dat ze daar eigenlijk niet zo van gediend zijn ;)

Als we bijvoorbeeld een tochtje kunnen houden met heeeeeeel veel mensen, zou het misschien wel leuk zijn als we op een bepaald punt kunnen verzamelen en dan naar de manege van de stichting kunnen gaan, dan daar een mini-marktje houden ofzo. Zoals sommige paardenmarkten, dat mensen dan zoals gezegd dingen verkopen, of dingen laten zien die met paarden te maken hebben (tekeningen, foto's maken etc.)

Ik denk dat een estafette door heel Nederland wel een nobel streven zou zijn, maar dat we daar niet genoeg mensen voor bij elkaar krijgen.

Maar wat vinden jullie? Mijn hoofd loopt wel over van ideeen, maar hebben jullie een voorstelling, of welk idee dat genoemd is vinden jullie het leukste?

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:44

Ik ben al 3 dagen in de week vrijwilliger bij zoiets, ik draag mn steentje keurig bij.. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:46

Een heel goed idee en doe graag mee!
Ik denk zeker aan een soort van actie, dit moet wel in Den Haag ten oren komen dan.
Ik doe aan paarden party's en wil dan best die dag naar de stichting komen met mijn spullen en dan kan ik bijvoorbeeld een bepaald percentage van het verkoop bedrag sponseren om maar iets te noemen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 10:24

Maar goed dat we even gevraagd hebben, de stichting is bezig met een procedure waardoor het besluit misschien terug gedraaid wordt. Mocht een actie wel nodig zijn, dan laten ze het ons weten.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:28

Ik had zelf ook een zusje die meervoudig gehandicapt was.... En die ging toen huifbedrijden bij Manege zonder drempels(kijk ook eens op hun website).. En vond ze super, ik vind echt dat we wat moeten regelen, ik zal ook gaan kijken of ik wat kan doen!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:30

Okee, nou dan wachten we het gewoon even af wat eruit komt.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:31

Ik woon te ver weg en ik ben pas 13 dus ik kan helaas niet meehelpen, ik snap dat je het vreselijk vind wat ik help ook elke zaterdagochtend bij een stichting paardrijden voor gehandicapten. Ik zou het ook vreselijk vinden als die om een of andere reden niet meer zou bestaan!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:40

Ik denk dat dit meer aandacht krijgt bij het forum voor paardrijden met een handicap. ;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 09:56

!!! !!!!

Ter verduidelijking, ik geloof niet dat iedereen heeft kunnen lezen wat er in mijn vorige post stond. Daarom even groot, zodat het opvalt.

Maar goed dat we even gevraagd hebben, de stichting is bezig met een procedure waardoor het besluit misschien terug gedraaid wordt. Mocht een actie wel nodig zijn, dan laten ze het ons weten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:48

[MW] >> [LZP]