Terechte bekeuring aanvechten of klacht indienen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Terechte bekeuring aanvechten of klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:02

@_Hedwig_; da's wel een goeie! Ik zal het eens opzoeken. En ach, alhoewel ik niet veel kans heb, ik ga het toch zeker wel proberen!

bellow2
Berichten: 272
Geregistreerd: 25-07-05

Re: Terechte bekeuring aanvechten of klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:07

@fraznic, als je in bezwaar gaat, hoef je niet te betalen van tevoren.. hebben er 2 bezwaren op zitten tot aan de rechter toe. Beide positief uitgevallen voor ons, maar hoefden pas te betalen toen het beroep was onvangen. Nu komen de centjes terug.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Terechte bekeuring aanvechten of klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:09

Je kunt inderdaad bezwaar maken, alleen weinig -geen- kans dat je het 'redt'.
Ik heb dit parkeerprobleem bij mijn werk (vlakbij het stadion), heb inmiddels 3 parkeerboetes liggen, maar die worden door de baas betaald (mazzel), omdat een parkeervergunning duurder is (300 euro per persoon per maand).

Succes er in elk geval mee :D

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:11

ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar als je het aan wilt vechten, moet je niet betalen, en wachten op de 2e en 3e aanmaling en daarna krijg je een brief dat je naar de rechtbank moet en daar kan je dan je verhaal doen en geloof me je hoeft niks te betalen, tenminste ik heb het al meer als 3 keer zo gedaan en nooit iets hoeven te betalen.

Over het probleem kan je het beste bij de gemeente langsgaan.

Bienotje

Berichten: 10886
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:42

Maar er is een stukje verderop dus wel gewoon plek om te parkeren? En het is het appartement van je vriend, jij woont er zelf niet? Ik ken de situatie daar niet hoor. Maar bij de gemeente kunnen ze je klacht best minder serieus nemen als je klaagt over parkeerruimte voor bewoners, als je zelf dus géén bewoner bent. Maar dat is maar een tipje ;)

fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:56

@Ti_Amo; Maar als je de aanmaningen afwacht komen er toch steeds administratie-kosten bovenop? Dus als je dan uiteindelijk voor de rechter verschijnt en ze geven je ongelijk dan moet je een veel hoger bedrag betalen toch? (en zoals ik al zei, ik vind de boete opzich wel terecht, dus grote kans dat ik gewoon moet betalen)

@Bienotje; ja er is heus wel ergens in de wijk parkeergelegenheid zijn, maar dan ben je wel zo'n 10 minuten aan het lopen, dus echt in de buurt vind ik het niet meer. (Het gebouw staat een beetje tussen de bedrijven (die wel een eigen parkeerterein hebben met een hek enzo :\ )
Bedankt voor de tip! Ik kan het natuurlijk wel namens mijn vriend doen ;-)

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Terechte bekeuring aanvechten of klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:34

nou wat een onzin over die etnische-minderheden-buurt. := ik woon er, alsof het hier zo gevaarlijk is.. fiets gerust 's nachts naar huis.
wel l*llig trouwens van de gemeente.. maar ik weet niet of je veel kans maakt want het mag gewoon niet is hoe zij denken. ookal hebben ze hetwel gemeen gedaan.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 16:52

fraznic schreef:
@Ti_Amo; Maar als je de aanmaningen afwacht komen er toch steeds administratie-kosten bovenop? Dus als je dan uiteindelijk voor de rechter verschijnt en ze geven je ongelijk dan moet je een veel hoger bedrag betalen toch? (en zoals ik al zei, ik vind de boete opzich wel terecht, dus grote kans dat ik gewoon moet betalen)

@Bienotje; ja er is heus wel ergens in de wijk parkeergelegenheid zijn, maar dan ben je wel zo'n 10 minuten aan het lopen, dus echt in de buurt vind ik het niet meer. (Het gebouw staat een beetje tussen de bedrijven (die wel een eigen parkeerterein hebben met een hek enzo :\ )
Bedankt voor de tip! Ik kan het natuurlijk wel namens mijn vriend doen ;-)



Ja als de rechter vindt dat je moet betalen moet je het hele bedrag terug betalen, maar als je al betaald en dan pas bezwaar maakt als je al hebt betaald, dan doen ze er ook niks meer aan.

fraznic

Berichten: 158
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 19:41

Loose schreef:
nou wat een onzin over die etnische-minderheden-buurt. := ik woon er, alsof het hier zo gevaarlijk is.. fiets gerust 's nachts naar huis.
wel l*llig trouwens van de gemeente.. maar ik weet niet of je veel kans maakt want het mag gewoon niet is hoe zij denken. ookal hebben ze hetwel gemeen gedaan.


Ik voel me er normaal gesproken ook absoluut niet onveilig hoor, maar ik vind midden in de nacht door die wijk lopen toch net wat anders. En ik moet zeggen dat ik het op de fiets ook weer minder eng vind, maar dan heb je meer snelheid (en hou je de grotere wegen aan), lopend ben je toch wat kwetsbaarder. Maar goed, beetje off-topic

@Ti-Amo; Da's ook wel weer zo. Maar ik heb ooit een ECHT onterechte bekeuring gehad, en je hebt sowieso 1,5-2mnd tijd om te betalen, en een maand om bezwaar te tekenen ofzo. Voor mijn eerste bekeuring geldt dat niet meer, die is al betaald, maar die 2e heb ik sinds vandaag :o dus als ik nu meteen bezwaar teken ,dan hoor je of je uitstel krijgt voordat ze hem gaan verhogen... als het goed is.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:52

Aanvechten zal misschien niets uithalen, maar wellicht kan je de gemeente contacten.
Ik zet mijn auto ook wel eens voor de deur neer waar hij eigenlijk niet mag staan. Maar ik ga geen 2 straten verder lopen vanwege de rare gasten die bij ons nogal over straat lopen.
Overigens doe ik dit dan ook alleen als ik late dienst heb gehad en na half 1 klaar ben. Daarvoor niet, dan loopt er nog genoeg ander volk, maar in mijn uppie nee.
Dat ik een bon kan krijgen weet ik en daar heb ik vreemde mee.

Ja lastig zeker met onregelmatige diensten. Maar ga eens bij de gemeente langs.