het is toch wat: Vitens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

het is toch wat: Vitens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:11

Ik woon nu al 3,5 jaar in dit huisje en ja ik was altijd in de veronderstelling dat het water bij de huurprijs inbegrepen zat.
Zaterdag kreeg ik een brief van de Vitens. Of ik snel mijn meterstanden door wilde geven anders werd ik afgesloten.
Huh?? Beetje lachend natuurlijk dan moeten ze de hele flat afsluiten bedacht ik nog, want de watermeter zit afgesloten voor ons en kunnen we allemaal niet bij.
Vandaag maar eens even met de woningstichting gebelt en jammer..... Geen gezamelijke watermeter. :n
Mijn hart ging harder kloppen en ik had mijn zaakje niet voor elkaar.

Maar even gebelt met Vitens. Wat kan ik verwachten? ongeveer 1,50 per kuub mevrouw , hoger absoluut niet, oke dan is het nog afwachten wat de standen zijn.
Ben net gebeld weer door de woningstichting en toen ik in mijn huis kwam op 1-6-2007 stond hij op 129 kuub. En nu staat hij op 315 kuub. Jeetje mevrouw, was het antwoord u bent zuinig.......
Even snel een rekensom gemaakt moet ongeveer 300 euro betalen, voor 3,5 jaar wonen.
Nou ja het is niet anders en zal hem ook wel betalen maar hoe is het mogelijk dat Vitens niet eerder aan de bel getrokken heeft.
Wat ik mij nog kan herinneren dat ik inderdaad de meterstanden door heb gegeven bij het verhuizen. Ik had toen in ie tijd wel gebelt met de woningstichting omdat ik geen watermeter kon vinden. Nee dat was logisch wat hij zat in de galerij achter een deur die afgesloten was. Hier kunnen wij alleen bij mevrouw, was het antwoord. Nou prima de waterstand doorgekregen en zelf doorgegeven. En toen............ Ik heb geen idee meer.
Maar nu mag ik nog even wat betalen........ Heerlijk

Anoniem

Re: het is toch wat: Vitens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:16

Pfoei, wat een geluk dat het niet zo gek veel is! Inderdaad vreemd dat Vitens niet eerder aan de bel getrokken heeft!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:23

Normaal gesproken zijn ze er wel heel snel bij. Zeker als er betaald moet worden.

Nou geluk dat het niet een HEEL HOOG bedrag is (alhoewel ik zelf €300,- niet zomaar ergens heb liggen :-( )

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:39

Vitens... 8)7

Allereerst gaan ze er vanuit dat je... óf gaat verhuizen... óf uit een gebied komt van een andere waterleverancier. Nieuwe klanten aanmelden geen keuze via de site.
Toch maar als klant uit een ander gebied aangemeld... helaas verkeerd huisnummer ingevuld. Keurig telefoon over gehad, het zou gewijzigd worden en mijn aanmelding zou verwerkt worden.

Toen ik een week of 3 later mijn waterstand wilde doorgeven, bleek ik niet bekend te zijn in het systeem. Maar dat was geen probleem, de meneer van de klantenservice zou mij wel even inschrijven...
Ware het niet dat deze ijverige meneer er niet bij vertelde dat ze daar 18 euro aan administratiekosten voor rekenen.

Eerste termijn van mijn rekening afgeschreven... na het tweede termijn zag ik een verschil. Dus gemaild naar Vitens of er wat mis was gegaan...

Neen, de 18 euro was administratiekosten omdat ik mij telefonisch had aangemeld... Nou, niet dus. Ik heb mij aangemeld via de site, maar die hebben ze niet doorgevoerd in het systeem. Ondanks het telefoontje vanwege het foutieve huisnummer. De klantenservice had het moeten zeggen dat het geld ging kosten... anders had ik me natuurlijk wel (weer :roll:) via de site aangemeld.

3 maanden later... herinneringen, telefoontjes en mails heeft het gekost... en het is ein-de-lijk opgelost.

Wat een numkullen daar. :n

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 11:40

Nou ik normaal ook niet hoor maar had een leuke meevaller. Maar dan nog kan je het in termijnen betalen, wat ik dus ook denk ik maar ga doen. Hoef niet jaren lang hier aan vast te zitten maar in 5 keer moet het te betalen zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:43

Soortgelijks heb ik ook, maar dan met Evides..

Ik woon in een huis waar een stel wanbetalers in hebben gezeten. Ik heb tig keer brieven met huurcontract erbij verstuurd, gemaild en op een of andere manier wilden ze mij maar niet aanmelden.

Nou krijg ik vorige week ineens een kaart of ik de meterstand door wil geven..

Ja stelletje dreutels, dat ga ik nu wel doen.. Waarschijnlijk zijn ze er nu pas achter dat de wanbetalers niet meer hier wonen :+

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:57

Bij ons gingen ze na een halfjaar al miepen, we hadden 3 dagen de tijd om het door te geven of we werden afgesloten. (alleen kwam de brief 2 dagen later dan normaal, we waren dus net op tijd :=).

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:04

Ach ja, ik heb bij mijn verhuizing de verkeerde meterstand doorgegeven, wist niet precies welk deel ik in moest vullen en op de site werd ik niet veel wijzer. Kreeg ik een naheffing van €400 die zonder pardon (want normaal betaalde ik met automatische incasso) werd afgeschreven :oo Dus over gebeld, eerste vrouwtje zei dat het geregeld zou worden en met een week teruggestort zou zijn. 3 weken later was dat niet het geval dus heb ik het op advies van degene die ik toen aan de lijn had, laten storneren. Want ze lopen achter met terugbetalen en kan zo 1 tot 2 maanden duren 8)7 Krijg ik een paar dagen later een acceptgiro of ik het even wil overmaken 8)7 Lekkere administratie :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:05

Ik moet er even erg in houden dat ik die kaart vanmiddag even invul := Ze hadden er ook iets opstaan dat het gevolg kan zijn dat er word afgesloten..

Misschien moet ik ze opnieuw even bellen morgen en de kaart opsturen.. Is misschien beter :D

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:06

Pentax schreef:
Bij ons gingen ze na een halfjaar al miepen, we hadden 3 dagen de tijd om het door te geven of we werden afgesloten. (alleen kwam de brief 2 dagen later dan normaal, we waren dus net op tijd :=).

Nou lekker dan! Een half jaar nog wel. Snap nog steeds niet waarom het bij mij dan 3 en half jaar moest duren. Iedereen die het verhaal nu kent zegt ook steeds waarom duurt het dan zo lang? Tja geen idee

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:06

Tallie1979 schreef:
Ik moet er even erg in houden dat ik die kaart vanmiddag even invul := Ze hadden er ook iets opstaan dat het gevolg kan zijn dat er word afgesloten..

Misschien moet ik ze opnieuw even bellen morgen en de kaart opsturen.. Is misschien beter :D

:j :j :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:07

Je kunt de stand ook online doorgeven!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:11

Eerder nooit problemen gehad met Vitens maar nu een zelfde soort verhaal alleen heeft het bij ons niet zo lang geduurt.

Wij zijn per 1 juni verhuisd naar onze nieuwe woning die we per 1 maart in bezit hebben. Keurig doorgegeven, meterstanden idem. Dus die van 1 maart van het nieuwe huis en die van 1 juni van de oude.
Beide bericht gehad: ze hadden van de oude woning niets ontvangen en maar geschat (wat bleek te kloppen) en van de nieuwe woning kreeg ik vorige week bericht. Dus een half jaar later.

Ben normaal altijd heel secuur met dit allemaal maar door de enorme administratie rond onze verbouwing heb ik er niet op gelet of uberhaupt het water werd afgeschreven.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:44

Miepie1980 schreef:
Eerder nooit problemen gehad met Vitens maar nu een zelfde soort verhaal alleen heeft het bij ons niet zo lang geduurt.

Wij zijn per 1 juni verhuisd naar onze nieuwe woning die we per 1 maart in bezit hebben. Keurig doorgegeven, meterstanden idem. Dus die van 1 maart van het nieuwe huis en die van 1 juni van de oude.
Beide bericht gehad: ze hadden van de oude woning niets ontvangen en maar geschat (wat bleek te kloppen) en van de nieuwe woning kreeg ik vorige week bericht. Dus een half jaar later.

Ben normaal altijd heel secuur met dit allemaal maar door de enorme administratie rond onze verbouwing heb ik er niet op gelet of uberhaupt het water werd afgeschreven.

Ik ben ook altijd heel secuur in dit soort dingen. Was er heel veemd vanuit gegaan dat het water bij de huurprijs in zat. Waarom? Geen idee. Iemand ( woningstichting, vitens zelf? ) moet me dit wijs hebben gemaakt en ik heb hier nooit meer bij stil gestaan

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:41

Ik kreeg ook vorige week ofzo een brief binnen terwijl ik al een jaar lang daar woon :P Heb 't maar netjes ingevuld en opgestuurd :=

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:53

Staat er niet in je contract dat het inclusief of exclusief water is (omdat je daarvan uitging? Je denkt dat toch niet zomaar neem ik aan?)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:01

Vitens... zucht... Ik ben al een bijna een jaar geleden verhuisd en betaalde nog maanden ook nog voor mijn oude adres (nouja, kreeg nog rekeningen die natuurlijk bleven oplopen). Keer op keer over gebeld en echt pas geleden pas een keer opgelost.. Echt irritant!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 20:38

Lins_Vetra schreef:
Staat er niet in je contract dat het inclusief of exclusief water is (omdat je daarvan uitging? Je denkt dat toch niet zomaar neem ik aan?)

Heb mijn contract er op na gekeken en er staat inderdaad niets in over water. Wel service kosten maar wat die inhouden staat er ook niet specifiek bij. Al met al een raadsel. Ik heb het waarschijnlijk zelf verkeerd gehoord of opgemerkt. Maar dan nog vind ik het een raadsel waarom ze er pas na 3,5 jaar bijkomen.