Twijfels over vriend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:07

ik neem aan dat het ook de eerste keer is dat je ouders hem zagen? waarom geven ze hem dan ook niet de kans om te laten zien wie hij is? je zegt ze zien je lieveer met iemand anders waarom dan. Als jij gelukkig met hem bent is dat toch het belangrijkste?? en geef zn ouders een kans jou te leren kennen en jij hun en wie weet laten ze je verstelt staan.

De manier van praten zegt soms wat over mensen maar soms ook niet. ik zou eerst maar eens kijken of jullie wel echt bij elkaar passen en me dan pas druk gaan maken om de rest dat is namelijk nog niet belangrijk.

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:35

Ik vind het heel eerlijk dat de TS zegt dat ze dit belangrijk vindt.

Het gaat hier helemaal niet over hoger of beter, absoluut niet :)
Het punt is dat iedereen op een bepaalde manier wordt opgevoed. Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk, ben ik in een gezin opgegroeid,
waar veel waarden wordt gehecht aan normen en waarden, tafelmanieren, spreken met twee woorden, een ruime woordenschat in het algemeen,
respect hebben voor elkaar en ouderen, een goede opleiding, ga zo maar door. Ik heb ook geleerd om een ruime belangstelling te hebben en
oprecht geïnteresseerd te zijn in wat anderen doen. Zo eten wij thuis 's avonds altijd met zijn vieren aan tafel en kletsen dan gezellig over wat
we die dag hebben gedaan en ook over wat er in het nieuws is. Dat vind ik prettig, die dingen zijn voor mij erg belangrijk :)

Natuurlijk is ieder gezin anders (en moet je je tot op bepaalde hoogte aanpassen), maar toch kan het heel erg ongemakkelijk en zelfs
frustrerend zijn als deze dingen in het gezin en de familie van je vriend veel minder belangrijk zijn. Ook is het heel vervelend als jouw ouders
je vriend niet mogen. Er hangt dan altijd een bepaalde spanning in de lucht als je bijvoorbeeld naar hem toe wilt of als hij een keer blijft slapen.
Het lijkt me ook vreselijk als twee families echt met elkaar botsen. Verschillende keren wordt hier geopperd dat het helemaal niet nodig is om
je schoonouders aardig te vinden. Ik ben het daar niet mee eens. Het lijkt me vreselijk als twee families echt botsen.
Natuurlijk kun je niet met iedereen in de wereld even goede vrienden zijn, maar ik moet er niet aan denken dat het zo erg is dat je elkaar alleen
op verjaardagen ziet en dat je zelfs dan nog liever naar huis gaat :=

Ik vind het daarom helemaal niet vreemd dat de TS hier nu al over nadenkt.
Nu heb je de 'keuze' nog en kun je voor jezelf uitmaken of je je hier overheen kunt zetten.
Ik vind het ook best knap dat ze het aan durft om het zo op Bokt te zetten :)

Mijn advies aan de TS is in ieder geval; denk goed na over wat je wilt en volg ook je gevoel. Uit ervaring heb ik namelijk geleerd dat als je twijfelt,
je de beslissing vaak diep in je hart al gemaakt hebt. Ook is je eerste indruk of het eerste gevoel dat je bij iets krijgt, vaak de juiste.
En het allerbelangrijkste; het gaat er ook niet om wat wij allemaal zeggen, wij kunnen de keuze niet voor je maken. Dat moet je zelf doen :)

Succes!
Laatst bijgewerkt door RoWi op 19-09-10 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:37

Zoals je posts op mij over komen denk ik : het is de moeite misschien niet waard om hier moeilijk over te gaan doen.

Natuurlijk kun je het best laten werken als iedereen zijn best doet , maar je staat er nu al helemaal niet achter en ook wil je het niet zo zien , maar je kijkt wel neer op zijn familie , en jouw ouders kijken ook al neer op hem , als zijnde : niet goed genoeg voor jou.

Je moet wel heel erg gek op iemand zijn als je dat gevecht aan wilt gaan. En ik denk niet dat je zo gek op hem bent , zo klinkt het in ieder geval niet ;)

Bovendien is het voor JOU belangrijk dat het ook meteen leuk is met je ouders , en dat is het ook al niet. Al met al is deze jongen gewoon niet wat jij zoekt , het complete plaatje wijkt teveel af denk ik.

En misschien zegt die jongen op hetzelfde moment wel tegen zijn vrienden van pffffft wat een stel stijve snobs is die familie zeg....ik weet niet of ik dat wel zie zitten :\

Of zeggen / denken zijn ouders dat over jou , want erg "nette" mensen en zeker als je een beetje geschrokken bent , kunnen op wat "ordinairdere" mensen toch wel een beetje omhooggevallen overkomen :P

Kortom : van beide kanten zullen er best wat vooroordelen zijn , en is het natuurlijk jammer dat alles niet perfect bij elkaar past.

Willen jullie graag genoeg bij elkaar zijn om samen die "strijd" aan te gaan ? ;)

Misschien is het voor jezelf en die jongen wel fijner om hier niet mee door te gaan , als hij zich altijd wat minderwaardig moet voelen tegenover jouw familie.....pffffft dat is toch ook niks :)

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:39

@ pmarena: Amen! _/-\o_

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:40

Oei ik heb het idee dat familie hier belangrijker is dan vriend zelf. jij moet met hem leven en je familie moet zich daar maar aanpassen.
De familie van mij en van mijn man passen ook niet bij elkaar. Heeft niks met ordinair of bekakt te maken maar meer met verschillende opvattingen. Wij hebben daar geen probleem mee, we moeten met elkaar overweg kunnen en familie komt altijd op 2e plaats. Wij hebben onze eigen familie wat iedereen daar van vindt is niet ons probleem.

En een familie diret ordinair te noemen vindt ik niet erg netjes, vindt ik zelf erg ordinair. En ook respectloos te opzichte van je vriend.

chOcodipJ

Berichten: 765
Geregistreerd: 09-08-06
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:53

ik heb liever een 'ordinaire schoonfamilie' dan bekakte schoonfamilie.. ik zou me geen houding kunnen geven! := maar dat ligt persoonlijk.. ik zou het even aankijken, straks is het hardstikke gezellig! en dan ben je blij dat je het niet heb uitgemaakt :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:55

TS: vindt je deze jongen wel echt leuk? Ik krijg de indruk dat je familie belangrijker is. Zo ja, niet doorgaan met je relatie... want als je er nu niet helemaal voor wilt gaan dan gaat het waarschijnlijk snel genoeg stuk lopen.
Jammer dat je ouders (en jij) zoveel waarde hechten aan iemands familie, je gaat tenslotte toch met die jongen en niet met zijn ouders? :) Je hebt ze nog maar één keer gezien, wie weet zijn het wel hele leuke mensen! Maar als je er echt zoveel waarde aan hecht, dan moet je voor je gevoel gaan - en dat is kennelijk in dit geval niet je verliefde gevoel.

Verder vind ik de reacties hier nogal overdreven. Zeggen dat de TS zelf ordinair is slaat natuurlijk nergens op, dat heeft er helemaal niks mee te maken. Ze kan mensen toch best, zo op het eerste oog ordinair vinden? Ik heb zo ook mijn opvattingen over ordinair - maar dat wil niet zeggen dat die mensen niet gewoon heel aardig kunnen zijn, ik heb zo mijn smaak en sommige mensen vind ik er gewoon niet uitzien - maar ik twijfel er niet aan dat het vast prima mensen zijn. :) Het zelfde geldt voor kakkers, of welke groep je ook maar opnoemt...

Ook dat gemekker over verschillende klassen slaat imo nergens op. Je kunt zeggen wat je wilt, maar er is ook tegenwoordig in Nederland een onderscheid te maken tussen verschillende groepen ;) en dat is toch ook helemaal niet erg? Zo lang die groepen zich maar niet meer voelen dan de anderen. En ik denk niet dat de TS zich meer voelt, maar gewoon anders. En dat kan ik heel goed begrijpen.
Ik zelf kom uit een familie van hoogbegaafde/bovengemiddeld intelligente en hoog opgeleide mensen. Ik zou dan ook niet snel met een VMBO-B'er die stratenmaker is en uit een buitenwijkje in Den Haag komt (om maar bij de stereotypes te blijven ;) ) een relatie nemen/krijgen. Waarom? Niet omdat ik VMBO zo laag vind, of stratenmaker een zielig beroep. Nee, maar wel omdat ik met zo iemand waarschijnlijk veel minder interesses deel en veel minder goed kan praten, en dat is imo in een relatie heel erg belangrijk. Dat heeft niks te maken met mezelf beter voelen dan iemand uit een ander milieu. Meestal val je toch op types die wat meer bij je eigen omgeving aansluiten. Dat klikt vaak sneller dan dat er echt grote verschillen tussen zitten. :)

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:20

Toch begrijp ik niks van de 'verschil in klasses' ben zelf universiteit gedaan, maar heb vrienden in alle lagen van de bevolking.
Van schoonmakers tot advocaten.
Volgens mij wordt je alleen maar een 'rijker' persoon door met diverse bevolkingsgroepen om te gaan.
Beter dan ik je eigen kringetje rond te blijven hangen, dat vind ik namelijk pas sociale armoede.

TS zal het wel niet zo bedoeld hebben, maar uit haar eerste post spreekt heel duidelijk een neerbuigende houding ten aanzien van de schoonfamilie.

Nou ja ik zal het maar wijten aan gebrek aan levenservaring, een dergelijke houding.....

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:24

Manie, ik heb ook vrienden uit alle lagen van de bevolking, maar in een partner trek ik toch eerder naar iemand toe uit "mijn groep", om het zo te zeggen. Niet eens bewust, maar meer omdat ik in een partner toch meer en andere dingen zoek dan in gewone vrienden. :)

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:30

Fiffill schreef:
Manie, ik heb ook vrienden uit alle lagen van de bevolking, maar in een partner trek ik toch eerder naar iemand toe uit "mijn groep", om het zo te zeggen. Niet eens bewust, maar meer omdat ik in een partner toch meer en andere dingen zoek dan in gewone vrienden. :)


Je schrijft het hier goed, dat doe je niet bewust...
Maar TS heeft bewust haar twijfels tav de schoonfamilie, terwijl ze zegt dat het wel een leuke/lieve jongen is.
Kijk dat begrijp ik niet in dit verhaal ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:33

Voor mij zou familie ook niet belangrijk zijn, maar voor de TS misschien wel. De een is closer op die manier met familie dan de ander :) het is nog altijd een keuze van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:40

manie schreef:
Nou ja ik zal het maar wijten aan gebrek aan levenservaring, een dergelijke houding.....


Vind dit best een vreemde opmerking, ook best wel arrogant.
Ik zie het als een keus van Ts om op haar manier haar leven in te richten, ze heeft het vermoeden dat dit problemen kan gaan geven in de toekomst met haar familie, en dat is helemaal niet verkeerd, goed zelfs om dat bespreelbaar te maken.

Ik zie haar nergens oordelen, alleen heeft ze zo haar twijfels. Niets mis mee. Zie het liever zo dan dat ze zich in een milieu stortten, in de problemen komen omdat het niet bij hun leven past.

Zie het als iemand die onderzoekende is.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:42

Nou ja als je naar je eerste bezoekje mensen al ordinair noemt, dan vind ik dát pas arrogant.....

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:49

Wat ik bedoel met gebrek aan levenservaring is het volgende.
Mensen kunnen 'anders' zijn dan je van huis uit gewend bent, maar geef ze tenminste een kans.
Waarschijnlijk hebben ze ook een heleboel goede eigenschappen, die je in eerste instantie niet herkent wanneer je alleen de buitenkant beoordeeld/veroordeelt.
Sterker nog op een bepaald moment kun je er zelfs achter komen dat je eigen milieu (bah wat een woord) ook z'n mindere kanten heeft en dat deze mensen misschien wel eigenschappen hebben die je bij je eigen ouders mist.

Dat dit gebrek aan levenservaring is lijkt me evident.
De meeste mensen die nog onder de veilige vleugels van pa en ma wonen zien dit als 'normaal'.

Het getuigd in ieder geval niet van een open-mind, mensen na een eerste bezoekje ordinair te noemen :)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:49

De TS komt op mij nog best jong over, en ik kan me dan goed voorstellen dat als je in een gezinssituatie komt waar het echt heel anders is dan je gewend bent, je je niet meteen op je gemakt voelt. En eraan twijfelt of je wel op de juist weg bent.

Ik ben al een stukje ouder, maar als ik bij een nieuw vriendje voor het eerst thuis zou komen en z'n ouders zijn punkers/boedisten/wilders-stemmers (om maar wat te noemen), dan zou ik ook even moeten slikken. Dat ben ik van huis uit niet gewend. En dan zal je je moeten aanpassen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:50

Ik denk niet dat ze "ordinair" zo negatief bedoelt, maar meer om een beschrijving te geven... je kan het inderdaad verkeerd opvatten, maar ik denk dat ik wel snap wat ze bedoelt. "Bekakt" kan je ook als een belediging of een beschrijving opvatten. ;)

Verder ben ik het met je eens hoor, wie weet zijn het gewoon prima mensen en leer je er alleen maar van. Als je het maar met ze kan vinden, ongeacht hoe ze eruit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:09

Ordinair was idd mss niet zo'n geschikt woord.
Ik begrijp wel waar je heen wilt hoor Manie, alleen kan ik me op de een of andere manier wel een beetje verplaatsen in TS.

Anoeska schreef:
De TS komt op mij nog best jong over, en ik kan me dan goed voorstellen dat als je in een gezinssituatie komt waar het echt heel anders is dan je gewend bent, je je niet meteen op je gemakt voelt. En eraan twijfelt of je wel op de juist weg bent.


Mij dus ook, ze gaat de wereld ontdekken en daar is niets mis mee.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:31

Dat klopt :)
Maar ik zou het gewoon jammer vinden dat ze deze jongen nu al links zou laten liggen, vanwege zijn ouders.
Er is zoveel meer in een relatie dan de ouders denk ik dan ;)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:33

Ik snap wel wat je bedoeld hoor TS. Mensen uit totaal verschillende gezinnen kunnen ontzettend happy met elkaar zijn..maar als je beide heel anders bent opgevoed etcetc, dan er eventueel op een gegeven moment best een kloof en onbegrip ontstaan, doordat de denkwijze geheel anders is..en dan is soms houden van niet meer genoeg, gewoonweg omdat je 'elkaar niet begrijpt' en andere behoeftes hebt.

Ik begrijp dat je het heel belangrijk vind dat je ouders een nette jongen voor je wensen...en dit kan uiteraard ook als hij uit een totaal ander gezin komt. Ben alleen bang, dat je op je tenen moet lopen om het je ouders naar de zin te maken, terwijl jij verliefd bent op iemand, die wellicht niet geheel in hun plaatje past. Straks is er 'geen een jongen goed genoeg voor je' . Ik zeg dit even heel zwart/wit, maar ik zie dat vaak gebeuren om mij heen. Een vriendin van me was dat bv erg zat en heeft haar eigen weg gekozen, haar ouders waren er alles behalve blij mee, maar later bleek die jongen gewoon zn normen en waarden mee te hebben gekregen, ondanks dat ze uit 2 totaal verschillende gezinnen kwamen ( ene achterbuurt, andere gezin met hoog aanzien wegens goede carrieres). Haar ouders zijn toen gewend geraakt aan hem en zagen hoe happy hun dochter was...hij had enkelt de kans nodig.

Grof gezegd, het is jouw leven en als jij verliefd bent, ga ervoor. Je merkt zelf wel tzt of het werkt tussen jullie, maar er is wel een kans voor nodig. Als jouw ouders het geenb kans willen geven, is het heel makkelijk om op jou als dochter in te praten en niet je eigen beslissingen te laten nemen, keuzes te laten maken...en ja, als dat zover zou komen, dan kan familie wel eens op de achtergrond raken, omdat je niet altijd alleen maar met hun wensen rekening wilt houden, of je cijfert jezelf weg en maakt het uit, omdat je ouders hem niet goedkeuren... Je bent immers 18 en dan begint het leven, je losmaken, je ontwikkeling naar volwassenheid, waar eigen keuzes nemen bijhoort etcetc.

Wens e veel wijsheid.

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:44

Amy77 mooi gezegd +:)+

Daarbij moeten je ouders je ook de kans gunnen om je eigen keuzes en 'fouten' te maken, kortom je eigen leven te laten leven.
Uiteraard hebben pa en ma het beste met je voor, maar sommige dingen moet je nou eenmaal zelf ontdekken ;)
Zij moeten je ook leren loslaten (en jij hen in zekere mate)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:56

Ik heb niet heel het topic door gelezen,maar mijn ervaring is dat je wel degelijk moet kijken in hoeverre je in je 'schoonfamilie' past.
Ik heb een lange relatie gehad met iemand uit een familie met een heel andere denkwijze.
Uiteindelijk werkte dit toch niet,ik voelde me niet prettig binnen zijn familie(hoewel die heel aardig zijn geweest voor mij) en hij al helemaal niet bij de mijne.
Het verwachtingspatroon binnen zijn familie was heel anders,zij dachten dat ik later als ik ouder was wel zou stoppen met die paarden en een gezin zou willen.
Al vanaf jongs af aan wist ik zeker dat dit niet bij mij past,voor mij was het nog al benauwend al die verwachtingen.
Nu weet ik dus dat ik me bij mijn schoonfamilie op mijn gemak moet voelen en ze wel dezelfde richting uit moeten denken.
Gelukkig heb ik dit nu,maar anders had ik al heel vroeg een eind aan de relatie gemaakt.
Het zorgt namelijk voor enorme spanningen binnen je relatie,daar word je uiteindelijk ook niet beter van.
Succes met je beslissing!

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Twijfels over vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:35

Ik snap het probleem heel eerlijk gezegt niet helemaal.
Jij hebt een relatie met hem en niet jou familie met zijn familie neem ik aan ?

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 23:52

Ik zou me er niet zo heel druk om maken. Mijn man zijn familie is geheel anders dan de mijne. Ik voel me ook niet helemaal op mijn gemak daar, en hij soms ook niet bij de mijne. Maar wij hebben het samen wel super :) En dat is toch echt het belangrijkste. Die kerstdagen en verjaardagen kom je ook wel overheen :D

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:13

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 03-03-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 00:30

SeBart schreef:
Ik kwam met mijn man thuis, onder de tatoeages en piercings, maar mijn vader ontving hem met open armen.
Zijn ouders, en dan vooral zijn moeder heeft nogal een drank probleem. Soms gaat het een tijdje goed en dan weer niet.
Maar van mijn vader heb ik geleerd mensen niet op hun uiterlijk te beoordelen.

Nu zijn we 4 jaar getrouwd en wonen met mijn ouders en onze twee kinderen in een grote boerderij. Inderdaad hebben we nog wel eens problemen met mijn schoonouders maar daar is ook overheen te komen. Je leert er het beste van te maken.

Je kan toch moeilijk een jongen laten schieten vanwege je ouders of zijn ouders. Dat kan ik niet begrijpen. Stel nu dat je ouders overlijden, dan zit je daar alleen en heb je die jongen laten schieten. Je moet aan je eigen toekomst denken, jij moet gelukkig zijn, en als dat met deze jongen is, dan sch*t aan jou en zijn ouders.


Top instelling!!
Van jou en vooral je vader, zo zouden meer mensen in het leven moeten staan.
Dan wordt de wereld een stukje fijner :)