Bijna aangereden met opzet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyruiter01

Bijna aangereden met opzet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:24

Schaduwaccount is toegestaan!

Ik wil even mijn verhaal kwijt, en wat advies, wat ik er het beste mee kan doen...
Het zit namelijk zo;

Mijn zus heeft 4 jaar iets met dezelfde jongen gehad (ik noem hem even Y.) het is nu 2,5 jaar uit ongeveer.
Mijn zus heeft het na 4 jaar uitgemaakt, omdat het niet meer werkte, ze hadden meer ruzie dan dat ze gewoon met elkaar konden praten, en de liefde was ook gewoon over.. Wat wij niet wisten is dat deze jongen het (waarschijnlijk) nooit heeft kunnen accepteren. Tenminste, dat heeft hij wel bewezen in het volgende geval;

Ik fietste donderdag naar huis van school, en Y. rijdt vrachtwagen voor een bedrijf. Het was op een T-splitsing dat ik Y. tegenkwam, ik fietste gewoon rechtdoor en hij kwam uit de zijweg. Ik had voorang, de haaientanden stonden naar hem toe. En eerst wachtte Y. ook gewoon netjes met afdraaien, maar toen keek ik dus, omdat ik al dacht dat hij het wel zou zijn, en hij zag mij dus ook, trapt ie ineens het gaspedaal in, probeert hij mij dus om te rijden! Het scheelde echt maar 3 cm, of ik had onder zijn vrachtwagen gelegen!
Y. rijdt geen grote vrachtwagen, maar toch... Hij keek dus ook nog een paar keer achterom, en in zijn spiegels zat hij allemaal te kijken of hij mij niet "toevallig" had geraakt ofzo. Een mevrouw die achter mij reed, is wel gestopt, en heeft aangeboden me naar huis te brengen, maar dat aanbod heb ik afgeslagen, omdat ik toch nog maar 3 km hoefde, en dat laatste stuk is gewoon over een fietspad.

Blij dat ik was eindelijk thuis te zijn, verhaal huilend aan mijn moeder verteld. Helemaal overstuur, toen m'n zus thuis kwam van haar werk, toch ook maar tegen haar verteld, zij ook helemaal overstuur! Lang erover gepraat, en nu nog steeds weten we eigelijk niet zo goed wat we ermee moeten...
We vinden het zowiezo vreemd, dat y. zijn woede op mij uitte, want ik was degene hier thuis met wie hij het beste op kon schieten, ofja met mijn broer had hij niet zo'n klik, met mijn jongere zusje ook wat minder, en jongere broertje ook wat minder...

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal, en iemand misschien raad wat we het beste kunnen doen?

Anoniem

Re: Bijna aangereden met opzet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:26

Jeetje, dat is schrikken!!

Aangezien je weet wie het was; aangifte! Weet je ook nog hoe die vrouw eruit zag, of heb je toevallig zelfs een kaartje van haar gekregen?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:26

Heavy...

Kan je het bedrijf niet inschakelen ofzo? Of hem desnoods vragen om zijn beleving?
Dan heb je ook duidelijkheid (als ie wil praten he)
Het is heel moeilijk, maar lijkt mij een beste manier.

Sterkte, en neem de tijd om over je schrik heen te komen.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:27

ik denk dat je vrij weinig kan doen..je heb geen bewijs dat hij het was..heb je toevallig een kenteken?dan kan je het bij het bedrijf melden waar hij werkt en eventueel een melding maken bij de politie..

heeft je zus nog steeds contact met hem?laat haar dan eens met hem praten..zo niet zou ik het persoonlijk laten voor wat het is..en als je hem ooit een keer tegen komt spreek je hem aan..

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:29

:oo
... Schokkend!

Idd,bedrijf eens inschakelen!

Succes!

ponyruiter01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:29

Rock schreef:
Jeetje, dat is schrikken!!

Aangezien je weet wie het was; aangifte! Weet je ook nog hoe die vrouw eruit zag, of heb je toevallig zelfs een kaartje van haar gekregen?

Ik weet echt helemaal niks van die vrouw, ja wel hoe ze eruit zag, maar geen naam/woontplaats etc.

@ brenniie Nee mijn zus heeft geen contact meer met hem.
Kenteken van de vrachtwagen weet ik ook niet.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:30

Als je nog contact kunt leggen met de getuige: aangifte doen. En anders even overleggen met de politie, je kunt ook melding maken van het incident. Mocht hij later nog eens zo'n stunt proberen uit te halen, heb je in elk geval melding gemaakt.

Omdat er al zo lang geen contact meer is zou ik niet proberen om dit onderling op te lossen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:34

Dat is zeker schrikken! :(:)
@ brenniie : zij heeft hem gezien en hij haar. Dat is bewijs: zij kan hem toch omschrijven?

Ik zou hem niet rechtstreeks benaderen, maar via het bedrijf en de politie.
Er is immers geen relatie meer, hooguit een ex-relatie.
Die mevrouw is getuige; hopenlijk kan je haar nog achterhalen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:38

Jeetje wat moet jij geschrokken zijn!

Zou zeker even naar de politie stappen, je kunt er allicht melding van maken.... Ik ken genoeg voorbeelden waarbij dit soort ongein verschrikkelijk is geëscaleerd (auto van een vriendin werd compleet in mekaar geramd met een honkbalknuppel) dus neem het niet te licht op! T zou wel heel bizar zijn alsie per ongeluk eerst netjes wacht en vervolgens keihard gas geeft en doorrijdt....

Succes, ontzettend vervelende situatie!

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:39

Dat is idd heel erg schrikken. Weet je welk bedrijf het was?

ponyruiter01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 12:40

Ja ik weet welk bedrijf het was :j

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:40

Hier kan je niets mee helaas! Behalve voorzichtig zijn als je hem weer tegenkomt.
Aangifte doen heeft weinig nut, kaar je kan er wl een melding van maken zodat áls er een keer echt wat gebeurd dit geval iig al gergistreerd staat.
Evt melden bij zijn baas, wie weet doet die er wat mee!

De ex van een vriendin&collga van me heeft mij van de week ook aan proberen te rijden en van de weg proberen te duwen
Ik had een auto van het werk bij, die zijn allemaal hetzelfde en hebben een nummer op de achterkant staan
Ik had het nr. bij waar zij een halfjaar iedere dag in heeft gereden dus hij dacht dat zij het was.

Ineens ging hij me achtervolgen en na een hoop geklier en geduw en ellende ben ik expres ruim 100 gaan rijden en flink op blijven trekken op een 80 weg en hij ging natuurlijk daarin mee en ben toen VOL op de rem gegaan.. hij schoot van ellende de berm in omdat ie anders bovenop me zat :=

Maar vervolgens is hij meteen daarna haar moeder telefonisch lastig gaan vallen, omdat hij dus dacht dat zij het was, hoorde ik de dag erop van haar.
5 minuten later komt hij me voorbij, keert en komt OP MIJN WEGHELFT op me afgereden, zaten inmiddels al over de grens dus hoe debiel ben je als je iemand gewoon tot over de grens blijft volgens maar oke :')
Op het laatste moment schoot hij terug zijn weghelft op, maar ik twijfelde dus bijna of ik niet beter uit kon wijken gezien hij echt niet spoort en gerust gek genoeg is om frontaal op zn ex in te rijden
Toen zag hij ineens dat ik het was en is hij er vandoor gegaan.

Aangifte doen heeft in dit geval geen zin, heb hem een groepje boze militairen bij hem op bezoek beloofd als hij ooit nog 1 auto van het werk of wie dan ook zo achtervolgd of iets anders doet ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:43

Maar melding maken kan altijd.... Ik heb niet de allerbeste ervaringen met de politie, zeg maar puur negatieve ervaringen... Maar ze kunnen er maar beter van op de hoogte zijn, als er dan iets is en je belt weten ze meteen hoe de vork in de steel zit.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:59

aangeven heeft inderdaad niet veel nut... Ik ben al tig keer naar de politie geweest om iemand aan te geven wegens 101 verschillende redenen (waaronder ook slagen en verwondingen en omverrijden waarbij ze me WEL geraakt hebben) en heel de boel werd telkens geseponeerd.

Ik vermoed dat de politie wacht tot je dood bent voor ze er iets aan doen ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:02

chipieke schreef:
aangeven heeft inderdaad niet veel nut... Ik ben al tig keer naar de politie geweest om iemand aan te geven wegens 101 verschillende redenen (waaronder ook slagen en verwondingen en omverrijden waarbij ze me WEL geraakt hebben) en heel de boel werd telkens geseponeerd.

Dit vind ik eigenlijk een domme advies. Altijd aangeven!
Dus niet laten omdat iemand anders zegt dat het toch geen nut heeft.

ponyruiter01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:36

Maar zou aangifte na ong. 5 dagen nog kunnen dan?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:41

natuurlijk!! Ben je al een beetje bijgekomen? :(:)

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:47

heftig zeg! gewoon aangifte doen. niet geschoten is altijd mis toch?

ponyruiter01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:50

wendyP schreef:
natuurlijk!! Ben je al een beetje bijgekomen? :(:)

Jaa ik begin er wel bovenop te komen. ;)

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:57

Ook na 5 dagen kan je nog gewoon aangifte/ melding doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:57

MoonChloe schreef:
chipieke schreef:

Dit vind ik eigenlijk een domme advies. Altijd aangeven!
Dus niet laten omdat iemand anders zegt dat het toch geen nut heeft.

Dit is geen advies, dit is iets wat ik zelf heb meegemaakt en ik deel dus gewoon even mijn ervaring mee ;) Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België moet je dus inderdaad eerst tussen 6 planken liggen eer er wat mee gedaan wordt ;)

Nergens staat dat ik zeg dat ze het NIET moet doen, ik zeg alleen maar dat het praktisch geen nut heeft.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:35

Citaat:
ik zeg alleen maar dat het praktisch geen nut heeft.

Oke dan was het geen advies, maar dit vind ik dus ook niet zo slim om te zeggen. Dat maakt dus dat mensen mogelijk geen aangifte/melding doen, terwijl het toch wel heel erg belangrijk is.

En waarom ze weinig/niks doen, daarvoor moet je echt bij de overheid zijn want ze zeggen wat de agenten moeten doen. (bijvoorbeeld boete-quota, dat hebben de agenten echt niet zelf verzonnen!! ) Normaal doet ieder agent zijn best om het te kunnen oplossen.

ponyruiter01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 15:38

Ik heb toch besloten om morgen even naar het bureau te bellen, dan leg ik het wel voor, en dan kunnen zij besluiten of het iets is om aangifte over te doen ofniet. En of ze er iets mee kunnen.

En zijn baas is dus uitsmijter bij een kroegje paar dorpjes verderop, waar mijn zus wel eens heen gaat. En normaal praat Y's baas altijd tegen haar enzo, alleen nu afgelopen zaterdag durfde hij haar niet eens aan te kijken... Zou zijn baas er toch iets van weten?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:32

Toch echt wel aangifte doen van poging doodslag/moord. Klinkt heavy, maar hij reed opzettelijk op je in, om je bewust te raken.
Er was ook een getuige. Die kun je misschien nog achterhalen.
En ook zijn baas inlichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:39

Vreemd verhaal, had het persoonlijk nooit op bokt geplaatst.
Weet niet hoe oud je bent maar het lijkt me toch vrij logisch dat je het adres van de getuige had gewisseld, of melding had gemaakt bij de politie.
Maar als je heel jong bent komt zoiets mss niet in je op.