Hoe veilig is jouw wijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe veilig is jouw wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:28

ik zat hier eens over na te denken.. Ik woon zelf in Vlaardingen en hier gebeuren de meest rare dingen. Berovingen, verkrachtingen, moord en noem maar op dat gebeurt allemaal in mijn wijk maar toch ben ik niet bang om hier snachts over straat te lopen.

het meeste lugubere wat er in mijn wijk is gebeurt is dit: http://forum.fok.nl/topic/670787

Dus hoe veilig is jouw wijk/straat/stad? En voel jij je zelf nog veilig al gebeuren er rare dingen?

Roosch

Re: Hoe veilig is jouw wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:30

De wijk waar ik op kamers zit, is niet zo veilig.
Heb geen concrete voorbeelden wat er de laatste tijd is gebeurd, maar na 9 uur loop ik liever niet over straat.
Het dorp waar m'n vader woont, is ook niet zo prettig 'snachts.

Je hoort zulke rare dingen tegenwoordig.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:31

Heel veilig, de buurman weet precies hoelaat we thuis komen of wanneer wij weg zijn. Ook houden ze iedereen in de gaten die hier in huis komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:32

er gebeuren idd zulke rare en lugubere dingen de laatste tijd of misschien valt het mij de laatste tijd pas op dat kan ook nog.

maar waar ben je precies bang voor dat je na 9en niet meer naar buiten gaat?

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:32

Ijmuiden is absoluut niet de makkelijkste en de veiligste buurt, maar wint het niet van Vlaardingen, merk ik al.

Hier heb je wel berovingen, steekpartijen, moord ed, maar persoonlijk ondervind ik er geen hinder van. De laatste moord was een straat voor mij, maar hebben wij gelukkig niks van gemerkt.

Ik zou niet zo graag, midden in de nacht, alleen over straat lopen.
Maar daar houd ik zowieso niet van. Ook niet in een nettere buurt. Dat ligt gewoon aan mij als persoon: schijterd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:33

Ik ben gelukkig echt geen schijterd ofzo dan zou ik geloof ik nooit meer de deur uitgaan.

Mijn moeder gaat savonds niet meer alleen naar buiten na een serie winkeloververvallen waarbij er mensen zijn neergestoken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:35

_Chanel_ schreef:
er gebeuren idd zulke rare en lugubere dingen de laatste tijd of misschien valt het mij de laatste tijd pas op dat kan ook nog.

maar waar ben je precies bang voor dat je na 9en niet meer naar buiten gaat?

Bang ben ik niet, maar na 9en loop ik liever niet langer dan nodig op straat in m'n uppie.
Het is gewoon nogal een wijk die niet bepaald goed bekend staat. :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:35

Dan zou ik dus ook echt niet alleen gaan, maar met mijn vriend voel ik me wel veilig. Heel stom, want tegen een wapen doe je vrij weinig in zo'n geval :o

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:36

Ik woon echt in een saaie wijk, in een groot dorp. Er gebeurt af en toe wel iets maar niet elke dag/week ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:36

idd en je weet nooit waartoe een gek in staat is.

ik ben gelukkig maar 1 keer beroofd maar die jongen zag er slechter uit dan mij haha.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:37

Herkenbaar!

Waar ik woon is ook geen leuke, veilige buurt.
Veel steekpartijen, laatst zelfs mensenhandel!!, inbraken, verkrachtingen etc.
Ik ga hier 's avonds laat alleen over straat als ik me grotere hond bij me heb of iemand bij me is, anders echt niet.

Het is tegenwoordig overal wel een zooitje aan het worden, volgens mij zijn we alleen nog maar veilig in een bunker?!

Rosa__

Hier geen last van, gelukkig. Ik heb het denk ik wel getroffen, als je naar het gemiddelde kijkt... Zelf wonen wij in een betere wijk, dus dat is lekker rustig. Van mij mag het hier natuurlijk nog heel lang veilig blijven!

susanne_m

hmm bah wat een naar verhaal...
gatsie en ik dacht dat ik al in een lekkere buurt woonde..

rond mij wonen verschillende 'handelaartjes' maar bang, nee al ontwijk ik wel liever bepaalde personen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:38

Mijn wijk is juist heel veilig. Gelukkig!
Hier wonen vooral oude mensen of mensen met kinderen. Het is dan ook niet zo'n grote wijk.
Hier gebeurt nooit iets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:39

Blijkbaar moet je idd echt in een bunker leven. Maar ik ga mijn leven echt niet vergallen voor anderen die mensen wat aan willen doen

Ik ben alleen na het incident dat die man zijn moeder vermoordde, haar had gevilt en daarna in haar huid over straat ging zwalken een week ofzo binnen gebleven omdat de tamtam ging dat die man nog vrij rondliep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:40

Rosa__ schreef:
Hier geen last van, gelukkig. Ik heb het denk ik wel getroffen, als je naar het gemiddelde kijkt... Zelf wonen wij in een betere wijk, dus dat is lekker rustig. Van mij mag het hier natuurlijk nog heel lang veilig blijven!

En dat is niet zo slim gedacht van je. een betere wijk betekend een wijk waar geld zit. dure TV's, gevulde zakken en daar komen inbrekers juist op af.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:41

Wij wonen heeeel veilig.. Hier gebeurt gelukkig echt niks. We zijn dan ook maar een dorp en de 'iedereen kent elkaar' fenomeen heerst er..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:41

dat helpt altijd de ons kent ons dorpjes daar gebeurt ook echt bijna nooit wat.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:42

Ik voel me heel veilig in mijn wijk :)
Er zijn hier in de buurt nog geen rare of enge dingen gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:42

anna: Ik zie dat je in Pijnacker woont en toch gebeurt daar best veel.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:44

_Chanel_ schreef:
anna: Ik zie dat je in Pijnacker woont en toch gebeurt daar best veel.

Dat valt best mee toch?
In elk geval had ik het meer over mijn wijk, daar zou ik echt niet weten wat daar voor raars is gebeurd? :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:47

Het is hier echt superveilig, met boodschappen doen, doen de meeste mensen hun deur niet eens op slot.
Als je boodschappen in je fiets laat zitten en nog even naar een andere winkel gaat heb je je boodschappen nog steeds als je terugkomt.
Het ergste wat hier is gebeurt is een jaar geleden een auto-inbraak geloof ik.
Ik heb me nog nooit ergens zo veilig gevoeld als hier.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:50

Ik woon in een klein stadje, midden in het centrum op de begane grond. Ik voel me redelijk veilig, dit komt ook wel een beetje doordat ik hier heel veel mensen ken. 's Avonds heb ik ook gewoon het raam een stukje open, als ik thuis ben. Ga ook weleens 's avonds laat over straat, als ik bijv. naar de kroegen fiets (is 2 minuten fietsen ;))

@ Roosch: Waar ergens in Tilburg woon je? Ik heb er ook gewoond, Tilburg-Noord vond ik zelf niet zo veilig. Ik woonde bij ringbaan Oost.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:52

In mijn wijk zijn veel inbraken, maar heb er nog weinig van gemerkt. Maar ik zit op een flat, en de rest zijn allemaal enorme huizen, dus dat is meer interessant.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 00:55

klinkt als "hier" zonnebloem18 ;)
Hier ook zo'n rustig plekje, aan de andere kant van het dorp staan de eh, wat "duurdere" huizen, daar wordt wel eens ingebroken als er iemand op vakantie is, maar that's it.
Zelf woon ik aan een mini-straatje met maar drie huizen, lekker rustig en ons huis ziet er nogal oud uit (is het ook, stamt nog uit 1898); zomers op het terras slapen is heel gewoon hier :D