Ik heb een deels theoretische vraag en hoop dat iemand mij hier antwoord kan geven!
Stel, ik heb een auto, laten we zeggen een Peugeot. Die gaat kapot. Ik breng 'm naar een garage voor reparatie. Garagebedrijf doet hier erg lang (lees, meer dan 3 maanden) over. Omdat ik ondertussen een leenauto ontvangen heb van dit garagebedrijf doe ik hier niet al te moelijk over: Ik wil hen de kans geven dit goed op te lossen omdat tijdens de reparatie kortsluiting ontstaan was wat de vertraging veroorzaakt heeft. Dat kan natuurlijk gebeuren.
Laten we zeggen dat de leenauto een Renault is.
Dan, krijg ik een eenzijdig ongeluk met de Renault.
Dit wordt uiteraard aangegeven bij het garagebedrijf. Dan komt aan het licht dat de Renault helemaal niet in hun bezit was. Deze was van 1 van hun klanten... Het garagebedrijf had nog geld tegoed van de eigenaar van de Renault, daarom was de Renault nog bij het garagebedrijf. De eigenaar heeft nooit toestemming gegeven voor het uitlenen van zijn auto.
Bij dit eenzijdige ongeluk was nog (geparkeerde) auto betrokken, een Volvo. Deze is net als de Renault totall loss.
Heeft iemand enig idee wat te doen in deze vervelende situatie?? Wie is hier nu aansprakelijk?
Ik ben erg benieuwd

Groetjes!