Wat doen als post niet is aangekomen?

Moderators: Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Mjetterd, Giolli

_Sammy_

Wat doen als post niet is aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 08:09

Hoi Bokkers!,

Ik heb op marktplaats een hengstenketting verkocht, keurig in een envelop gedaan. Normaal breng ik het naar het postkantoor, maar ditkeer gewoon bij de brievenbus om de hoek.

Nu een week later heeft ze nog niks binnengekregen. Ik weet dat dit onverzekerd is, ga dus ook nooit meer zonder bewijsje op pakketpost versturen.

Wat kan ik nu doen? TNT bellen?

Groetjes, Sammy
Dank je :D

---

Princess_

Re: Wat doen als post niet is aangekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:11

Je kan bellen, denk dat er niks aan gedaan wordt.

Your stairway lies on the whispering wind

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:45

Ik heb het vorige week ook gehad... Had de envelop 3 Sept. gepost en 11 Sept. was het pas bezorgt..
De hele TNT ligt overhoop met stakingen en weet ik veel wat, hele wijken schijnen weinig tot geen post te krijgen..
Denk dat je nog even af moet wachten.. :\

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:49

ik verstuur alle frontriemen die ik maak met de brievenbuspost, en de 1 heeft hem de volgende dag binnen, en de ander na 2 weken..
Ik heb al tig keer gebeld met de tnt, dan kan je de postcode opgeven en gaan ze zoeken. Maar dit heeft nog nooit wat opgeleverd. Ik zet ook altijd mijn adres op de achterkant voor het geval dat.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 09:23

Ik heb net een PM ook ontvangen waar diegene zei dat hij er ook uitgeslingerd kan zijn op de banken bij TNT post, aangezien ik alleen de bovenkant goed getaped heb. Dit schijnt erg snel te gaan?

Ik heb TNT net gebeld, ze gaat ervan uit dat hij indd beschadigd is (de envelop) en daar ligt.
Ik heb ook gezegd of het niet aan hun zelf ligt.
Daarop zei ze nee mevrouw dat is niet mogelijk :evaw: toen heb ik gezegd dat ik wat op internet geopend heb en weet dat er stakingen en achterstanden bij TNT zijn, en toen kon ze nietmeer terug krabbelen.
Nu een formulier invullen die ik opgestuurd krijg, met hoe het eruit zag en wat het was, dan wordt er pas over 4 weken contact met me opgenomen! Heb gelijk een klacht ingediend dat ik dit te lang vond, maar dit kan niet verbeterd worden :roll:

Dus dit wordt afwachten & formulier & wachten!Voor mij alleen nog maar pakket post!

---

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:21

Heb je het idd stevig genoeg ingepakt?
Ik werk bij TNT en tussen de brievenbuspakjes vind je regelmatig envelop en inhoud los, omdat de envelop niet zo stevig was of niet goed dicht gemaakt.
En idd ze zijn ook aan het staken en ik merk het zelf ook, er is gewoon weinig personeel voor het werk wat gedaan moet worden, er blijft wel eens wat staan.
En weet je zeker dat postcode en straat en huisnummer kloppen? Ik vind wel eens huisnummers, die helaas toch echt niet bestaan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:25

Normaal gesproken is het zo bij TNT dat als ze een geopend pakje of envelop tegen komen,d at ze deze (met spul) in een zakje doen met een briefje erbij dat de post beschadigt is geweest. Ze gooien (over het algemeen) niks weg, maar gaan er eerst naar opzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:28

ik werk ook bij de TNT en een kapotte envelop mag ik niet bezorgen dus die gaat terug naar het depot en of retour afzender of naar het magazijn...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:32

Denk dat er niets aan wordt gedaan, ik verstuur nooit meer wat in een envelop! En als ik iets koop wil ik het ook gewoon via pakketpost..

Volgens mij wordt er flink geklauwd hoor, door mensen die er werken. (Bedoel niet persé TNT hoor!)
Ben in het verleden al zoveel 'kwijt' geraakt..
Ook met DHL, iets gekocht, was aangekomen op zo'n dhl punt, ga je het ophalen, is het nergens..?
Beetje vreemd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:33

TNT is inderdaad een flink rommeltje. Had gisteren een klant aan de telefoon die ook al weer een paar dagen geen post heeft ontvangen, waar ook mijn fotolevering voor diegene bij moet zitten.

Laatst ook al net zo'n verhaal, dat duurde ruim een week voor het bij de klant was. :n

En TNT doet niks met klachten helaas. Heb al zovaak geklaagd.

Damarae Asya Ddu... Gouden Bokt hengstveulen 2013!
[VN] Gouden Boktveulens 2013 bekend!
Gouden Bokt merrieveulen 2012... Nevaeh Ddu!
[VN] Boktveulens 2012: Rhydeilian Morning Rebel & Nevaeh Ddu!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:34

_Chanel_ schreef:
ik werk ook bij de TNT en een kapotte envelop mag ik niet bezorgen dus die gaat terug naar het depot en of retour afzender of naar het magazijn...

Wat doen ze er dan mee in het magazijn?

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:36

_Chanel_ schreef:

Ik heb regelmatig een kapotte envelop in de bus, zonder begeleidend schrijven. Heb er 1 keer een briefje bij gehad dat het tijdens het sorteren beschadigd was....
Verder heb ik laatst via de post een bestelling binnengekregen, de verzender had er nog aan alle kanten een sticker met voorzichtig, handle with care ed op geplakt, maar daar wordt blijkbaar ook niet naar gekeken, aangezien de inhoud niet heel meer was. En ja, het zat in een stevige bubbeltjes envelop...
Nee, ik heb geen hoge pet op van de TNT. Ook een verzoek tot opsporing is niet echt denderend te noemen. Ze zeggen na vier weken krijg je bericht, ik had het binnen drie dagen, en het was negatief. Nou sorry, maar dan kun je volgens mij nooit alles helemaal afgezocht hebben...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:40

Laatste tijd zijn ze erg traag ja!

wij hadden het op ons bedrijf nog mooier....pakket met waarde van 2000 euro naar het buitenland verzonden, wat denk je,..... was het kwijt, zeggen ze dat zodra het de grens over is het niet meer te traceren is (en dat terwijl je het verzekerd verstuurd)....
Dus naar het buitenland verzenden wij NOOIT meer met TNT.

http://Www.barriedepony.nl
Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:42

Muzefee schreef:
_Chanel_ schreef:

Wat doen ze er dan mee in het magazijn?

Dan ligt het te wachten tot iemand komt klagen waar zijn pakje is en als er niemand komt weet ik niet wat ermee gedaan wordt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:47

Ik doe afwijkende brievenbuspost nooit meer op de bus maar lever dit in op het postkantoor.Bij mij is ook wel eens iets verdwenen en heb dit op het kantoortje besproken.Hij kon mij vertellen dat er ingehuurde krachten zijn die nogal "slordig"omgaan met de post tijdens het legen...had er een betrapt die de helft liet slingeren op straat,een deel de auto inkwakte en toen weg wilde rijden.

Vanaf nu dus inleveren in de bus op kantoor en niet meer in de bus op straat...moet het afkloppen,gaat tot op heden goed.

Ik doe wel hergebruiken van enveloppen en verpakkingen maar die tape ik rondom goed dicht.Evt ook kruislings zodat de inhoud altijd in de enveloppe blijft...ook als de enveloppe stukgaat.

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 10:56

Wat raar joh! Ik heb nog nooit problemen gehad. Heb ze ook duidelijk verteld dat dit niet normaal is en ik nooit meer "duurzame" spullen verstuur met envelop.

Gezocht:
Afbeelding
Bokkers die er werken, kunnen jullie geen kijkje nemen :+ :o

---

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:57

zo zit ik dus al ruim anderhalve week te wachten op kaartjes voor het circus,
ze zijn al betaald en het circus is as zaterdag..

Ik hou mn hart vast!

Oja volgens het bedrijf waar ik de kaartjes heb besteld, zijn ze kaartjes de dag na mn betaling al op de bus gegaan...

:(

Pompiedom.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:58

Waar heb je het naartoe gestiirt ts? misschien kan ik eens kijken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:08

Bij ons gaan beschadigde enveloppe e.d. in een zak met sticker of briefje erbij, sorry dat het geopend/beschadigd is en dan gaat het gewoon mee naar de geadresseerde.

En dat voorzichtig kan ik altijd wel om lachen. Ik kan het wel voorzichtig bezorgen, maar vervolgens gaat het in een bus, gewoon in de voordeur waar het ook weer, zo'n 1 meter naar beneden valt. Tja, dan moet je niet via de brievenbus post versturen, of de geaddresseerde een brievenbus hebben waar je het voorzichtig in kan leggen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:12

Wij zijn ook weleens belangrijke post kwijtgeraakt in Haarlem. Las ik een tijd later in de krant:

Citaat:
HAARLEM - Bij TNT-Post in Haarlem zijn grote hoeveelheden post opzettelijk weggegooid en vernietigd.

|o

Partir, c'est mourir un peu

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:17

Een envelop is niet bestan tegen zo'n ketting. Dan moet je al een kartonnen envelop nemen. Als deze envelop naar beneden valt in de brievenbus is de envelop al stuk.

Ik heb 18 jaar bij TNT gewerkt en de kwaliteit is achteruit gehold. Maar ik heb ook zo vaak pakketten en enveloppen in mijn handen gehad waarvan ik dacht hoe kan je het in hemelsnaam zo versturen. Zo'n hengstenketting in een envelop is dus zo'n voorbeeld.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:20

_Chanel_ schreef:
Dan ligt het te wachten tot iemand komt klagen waar zijn pakje is en als er niemand komt weet ik niet wat ermee gedaan wordt.

Tjong, bijzondere manier van werken. :n

Het is dat het mij te kostbaar is mijn brievenbus via een ander bezorgbedrijf te laten doen, maar anders wist ik het wel. :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:21

Ik zal wel weer 'slecht van gedachten' zijn :P Maar ken je degene waarnaar je het hebt opgestuurd???
Ik heb ooit een keer gehad dat iemand gezegd had het niet ontvangen te hebben en wilde zijn geld terug, maar naar later bleek was dit een manier om gratis spullen te ontvangen :P :o (heel verhaal...)

Bij de post is het de laatste tijd wel een rommeltje. Merk zelf ook al dat we bijna wekelijks een andere postbode hebben :D

Weet niet of het altijd gebeurd, maar wij krijgen op de zaak wel eens een kapotte envelop verpakt in een plastic folie met daarbij een brief dat de envelop kapot was gegaan enz.!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:23

gr_roos schreef:
Een envelop is niet bestan tegen zo'n ketting. Dan moet je al een kartonnen envelop nemen. Als deze envelop naar beneden valt in de brievenbus is de envelop al stuk.

Ik heb 18 jaar bij TNT gewerkt en de kwaliteit is achteruit gehold. Maar ik heb ook zo vaak pakketten en enveloppen in mijn handen gehad waarvan ik dacht hoe kan je het in hemelsnaam zo versturen. Zo'n hengstenketting in een envelop is dus zo'n voorbeeld.

Dat moet prima kunnen in een luchtkussenenvelop (of hoe je dat noemt). Goed stevig met tape verstevigen, kan niks misgaan. ;) Ligt ook aan de manier van inpakken uiteraard.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:00

Muzefee schreef:
_Chanel_ schreef:

Tjong, bijzondere manier van werken. :n

Het is dat het mij te kostbaar is mijn brievenbus via een ander bezorgbedrijf te laten doen, maar anders wist ik het wel. :\

Als er volgens de regels gehandeld wordt, gaat de beschadigd post in een zakje met een briefje en als dat niet past wordt het dicht geplakt en voorzien van een stempel.

In geval van onleesbaar/onbekend gaat het naar de afdeling onbestelbare stukken. Daar zijn ze gemachtigd om zendingen open te maken om te kijken of er een afzender te achterhalen is. Is dit niet het geval dan wordt het bewaart. Navraag kan je doen via de klantenservice en moet je nooit doen via pakketservice, ook niet als je een pakket kwijt bent. De laatste doet namelijk geen navraag bij de afdeling onbestelbare stukken

Muzefee, ik kan niet opmaken dat zo'n envelop gebruikt is en wat ik begrepen heb, heeft de TS de randen niet extra afgeplakt.