Doorrijden na aanrijding..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Doorrijden na aanrijding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 18:42

oooh, ik ben echt zoooo boos!! -:(-

Vanmiddag moest ik even mijn vriend thuis afzetten, dus ff met de auto.
Reed op een voorrangsweg en er kwam een auto vanaf de afrit van een snelweg, stonden haaientanden aan zijn kant. En hij zag me en remde. En opeens geeft ie vol gas.
Ik heb echt uit alle macht geremd en dacht nog 'pffff net niet' en mee klap ik er vol bovenop :oo
zijn auto (busje) draaide deels weg aan de achterkant door de klap, en vervolgens geeft hij gas bij en rijdt er echt keihard vandoor!! }:0
Ik m'n auto aan de kant gezet, gelukkig stopte er meteen een getuige (welke achter mij reed). En die heeft zijn kaartje met zijn gegevens aan me gegeven en is meteen achter die bestuurder van dat busje aan gereden. Godzijdank heeft hij het kenteken en alles opgeschreven en het bedrijf waar die man heen ging. Het bleek een Poolse man te zijn, en even later stond er een hele groep polen om die getuige heen dus die heeft gauw gemaakt dat ie weg kwam.
Ik heb meteen de politie gebeld, en deze waren er erg snel, en meteen aangifte gedaan. Politie ging ook nog even een kijkje bij dat bedrijf nemen... en er lag nog een wieldop van dat busje, dus die hebben ze ook meteen meegenomen..
Mijn auto rijdt gelukkig nog wel, maar de bumper is echt helemaal aan gort. Kan wel janken, ben superzuinig op mijn auto, en dan dit. Welke gek rijdt er nou in godsnaam door??

Heeft iemand weleens zoiets meegemaakt en hoe is dat afgelopen?
Ik heb foto's gemaakt van de schade aan mijn auto en bel morgen meteen mijn verzekering.

Bon_Bon

Re: Doorrijden na aanrijding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:48

IK

Naja niet zoals jij, ik had net 4 dagenmn rijbewijs en smorgens n auto opgehaald. Ik reed met vrienden door de stad op weg naar parkeergarage om te gaan stappen. Ik reed op voorrangsweg en uit een donker zijstraatje links kwam een auto zonder licht aan, die tegen me aan reed en vervolgens doorreed.

Had alleen een deuk, verder nooit aangegeven bij verzekering, mn vader heeft m zelf ff uitgedeukt.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:49

Jeetje wat naar :(:)
Ik vind het associaal om door te rijden na een aanrijden. Je ziet het steeds vaker.
Mijn kat bijvoorbeeld, die is dood gereden. Ik vind het niet meer dan normaal om dan even naar de eigenaar te zoeken als zoiets al gebeurt..
Het gebeurde nog vlak voor ons huis ook Y;( ..
Mijn vader in zijn boze bui achter die vent aan in de auto die mijn moeder beschreef, want die zag het nog gebeuren..
En dan als smoes; ja ik zag hem nog doorlopen..
Ik was zo boos :(

Ik kan me echt goed in je verplaatsen, het is niet normaal een doodzonde van je auto.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:51

Ik heb het laatst nog gehad met de auto van mijn moeders vriend. Hij heeft een suzuki grand vitara met alles erop en eraan en mocht hem lenen voor boodschappen doen.
Rij terug en zie een vrachtwagen( klein formaat, voor verhuizingen) op de linkerrijstrook staan. Er waren 2 rijstroken en je mocht 80 tussen de stoplichten door. Ik sta achter het busje en het licht word groen, busje trekt vreselijk langzaam op en auto achter me zit te duwen dus ga op de rechterrijstrook. Auto voor me trekt op, dus ik geef ook gas bij. Op dat moment zie ik de vrachtwagen zijn knipperlicht aandoen, maar ik reed al naast hem en heb een grote auto, komt die *PIEEP* mognool naar rechts gezet. ik toetteren, en de berm in. Ik stop dus gelijk(gelukkig een berm en geen vangrails) en zie die vrachtwagen vaart minderen. Ik stap uit om te kijken wat er is, trekt hij snel op en rijd verder?
Ben de auto ingestapt en met een rotvaart achter hem aan gegaan. Zatewn 2 marrokanen in( no offence, echt niet), dus ik doe het raampje open en snauw lichterlijk geirriteerd wat hij wel niet dacht, zomaar doorrijden? 100x sorry sorry en nog proberen te flirten ook. ik zeg wacht even kom langs de kant dan noteren we de schade? Reden die flikkers weg door het rode licht. Ben er achteraan gegaan, voor ze gaan rijden en toeteren.
Had geen schade maar heb toch aangifte gedaan,lieve vrouw wou getuigen zijn!
Had net 2 weken mn rijbewijs, kon wel janken die vieze aso's..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:53

ooh wat rot allemaal! en waarom iemand zoiets doet? tig mogelijkheden... geen verantwoordelijkheids gevoel, misschien geen geldig rijbewijs, niet goed verzekerd (dat lijkt me ook vrij waarschijnlijk!), misschien issie wel compleet illegaal hier in NL, you never know... wel heel klote allemaal en hopelijk word je schade wel vergoed!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:54

Dit moet iig betaald worden door de verzekering. Mocht de schuldige geen verzekering hebben of mochten ze hem niet te pakken kunnen krijgen, kun je misschien bij het waarborgfonds terecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:01

Daar zou ik ook héél kwaad om worden inderdaad. Heb tijdens het rijden nog nooit zoiets meegemaakt, maar wel terwijl mijn auto ergens geparkeerd stond.

Een paar jaar geleden iemand die met in/uitparkeren bij de supermarkt langs mijn rechterportier heeft geschaafd, geen briefje oid achter gelaten, zwaar asociaal.
En een paar maand geleden, auto terwijl ik aan het werk was op een parkeerplaats geparkeerd, kom terug bij mijn auto na het lesgeven, heeft er wéér iemand tegen mijn rechterportier gezeten. Behoorlijke schade en alweer geen briefje. En bovendien een parkeerplaats zonder veel toezicht, dus helaas ook geen getuigen kunnen vinden. ;(

Echt verschrikkelijk asociaal, je bent toch zeker gewoon verzekerd voor dit soort dingen, scheep dan niet je medemens op met schade. Kan me van jouw Pool nog voorstellen dat 'ie misschien onverzekerd rondreed ofzo, maar van de gemiddelde persoon bij een supermarkt of een wijkcentrum verwacht ik dat toch wel.

Edit: "onverzekerd rondliep"? Reed, dus :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-10 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:02

Hij zal wel gezopen hebben!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:16

Hij zal wel niet verzekerd zijn vrees ik....

Maar ik heb ook zoiets meegemaakt, ik ben jaren terug een keer van mijn brommetje gereden, ik viel en de auto reed gewoon door. Het was donker en ik zag alleen dat het een witte auto was, merk ed wist ik niet.
Heb wel aangifte gedaan, maar helaas...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:17

Heb al wel eens gehad dat mensen met hun deur tegen m'n auto hadden geramd en ook geen briefje of iets. Beetje jammer.

Én een keertje andersom. Had mijn auto ergens geparkeerd en was als enige uitgestapt. Had ik een briefje dat ik met de deur van de passagierskant tegen hun auto aan had gezeten :'). Of ik zo sportief wilde zijn om te bellen. Gebeld en gezegd dat als dat zo is dat ze maar lekker aangifte moeten doen :Y). Nooit meer iets gehoord natuurlijk.

DoryXxX schreef:
Mijn kat bijvoorbeeld, die is dood gereden. Ik vind het niet meer dan normaal om dan even naar de eigenaar te zoeken als zoiets al gebeurt..
Ik vind het niet meer dan normaal om je kat binnen te houden en zou dus zéker niet de eigenaar gaan zoeken :n.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:19

Ben je rechtsbijstand verzekerd ? Die zou ik er dus op zetten, die zoeken wel voor je uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:39

Kiwipitje schreef:
Heb al wel eens gehad dat mensen met hun deur tegen m'n auto hadden geramd en ook geen briefje of iets. Beetje jammer.

Én een keertje andersom. Had mijn auto ergens geparkeerd en was als enige uitgestapt. Had ik een briefje dat ik met de deur van de passagierskant tegen hun auto aan had gezeten :'). Of ik zo sportief wilde zijn om te bellen. Gebeld en gezegd dat als dat zo is dat ze maar lekker aangifte moeten doen :Y). Nooit meer iets gehoord natuurlijk.

DoryXxX schreef:
Ik vind het niet meer dan normaal om je kat binnen te houden en zou dus zéker niet de eigenaar gaan zoeken :n.

Idd, beestje lekker laten liggen..... 8)7

Of jij persoonlijk nu wel of niet vind dat katten binnen of buiten horen, als jij iets aanrijd is het toch normaal dat je in ieder geval de dierenambulance oid inlicht?????
Lekker makkelijk, ik vind ... dus laat maar lekker liggen, lekker andermans probleem. :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:45

Ik geloof dat je het niet goed begrijpt. Ik zeg dat ik niet de eigenaar ga zoeken. Dat is toch HEEL wat anders dan een beest op de weg laten liggen. Sjongejonge...

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:46

Eigenaar zoeken is ook vaak niet te doen, zijn zoveel huizen in een woonwijk waatr die kat zou kunnen wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:00

Kiwipitje schreef:

OH, dat doet me er aan denken! Auto geparkeerd, zat nog in m'n auto, komt de bestuurder van de auto naast me terug bij zijn auto. Ramt zo z'n portier tegen de mijne. Ik claxoneren en boos kijken, hij z'n middelvinger opsteken en weg rijden. :n

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:06

Iemand die illegaal in nl zit/werkt/autorijd rij denk ik wel hard door als er zoiets gebeurt.

Ookal is het met mijn broer ook gebeurt die heeft suikerziekte en zat te laag of te hoog weet het niet precies. En raakte totaal in paniek en kwam in shock(?) thuis.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:09

Wat een boel asociale mensen zijn er toch he..
De politie denkt idd dat deze man niet verzekerd is/ geen rijbewijs o.i.d. had omdat hij doorreed.
Ben echt wel SUPERblij dat ik een getuige had die er achteraan gegaan is. Anders had ik geen poot om op te staan en denk wel dat ik zeker om en nabij de 1000,- schade heb :(
Een bloemetje is voor deze meneer dus wel op z'n plaats! _/-\o_

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:16

Herinner me nu wel dat ik een keer uit eten ging en dat een oud stel werd aangereden door een andere auto en die racete er ook vandoor. Kenteken opgeschreven en die mensen nr enzo gegeven. Ze waren helemaal blij en hebben zelfs nog een kaart met €20,- opgestuurd :o

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:25

Kiwipitje schreef:
Ik geloof dat je het niet goed begrijpt. Ik zeg dat ik niet de eigenaar ga zoeken. Dat is toch HEEL wat anders dan een beest op de weg laten liggen. Sjongejonge...

Dus anderen moeten respecteren dat jij je kat de ganse dag binnen houdt ipv dat het kan jagen en spelen buiten, maar jij zou de moeite niet doen om even bij het dichtsbijzijnde huis aan te bellen?

Balen TS, dit soort dingen snap je gewoon niet. Wat een mazzel dat iemand achter de auto voor je aan ging! Ik dat voor je duimen dat goed komt en alles wordt vergoed!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:03

Yup, ook gehad. Auto reed me aan terwijl ik op mijn scootertje zat. De auto reed gelukkig niet hard, dus het was alleen materiële schade en een gekneusde enkel. Jammer genoeg voor de autobestuurder kwam er vlak na de botsing een politieauto aanrijden en aangezien het een niet veel voorkomende auto betrof hebben ze die eikel nog aan kunnen houden ook :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 09:47

Ik vind dat zoooo aso dat iemand gewoon doorrijd, ben nog steeds kwaad :o :(
Net ff schade op laten nemen, en dat komt idd neer op 1000,-.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:52

Toen ik nog bij mijn ouders woonde, ben ik een keer getuige geweest van een aanrijding tegen een geparkeerde auto.

De geparkeerde auto stond voor een trailer (niet aangekoppeld). Een busje was de (doodlopende) straat in gereden om bij een te koop staand huis te kijken.
Het busje manouvreerde heel onhandig achteruit weer richting de doorlopende weg terwijl ik richting mijn ouderlijk huis liep. Dat viel me op...
Toen ik een doffe klap hoorde, zag ik nog net het busje even vooruit rijden en toen weer achteruit z'n weg vervolgen. Aan de auto was niks te zien. Kenteken onthouden en gemeld aan 'stalgenootje'.

Ze hebben aangifte gedaan en via het kenteken is de eigenaar van het busje opgespoort. Deze had volgens eigen zeggen niks gemerkt en is in een lijn naar de weg gereden. Ook zijn zoon, die erbij in zat, had niks gemerkt.
Die heb ik verder niet zien zitten dus of dat waar is, weet ik niet.
Hij wilde ook niet dat de politie erbij kwam, maar het onderling regelen... uiteraard is dat niet gebeurd.

De volgende dag heeft de politie mij gebeld voor een getuigenverklaring en ik heb een schets moeten maken op het schadeformulier.

Later hoorde ik dat de schade richting de 1.000 euro was gelopen.

Kun je nagaan, als niemand het had gezien, was hij er gewoon mee weggekomen. :n

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:01

me pap en ik hebben ook een keer n katje aan gereden, we waren al helemaal over stuur en bang dat ie nog half zou leven en we zaten al tegen elkaar te zeggen ojee moeten we m dan nog n keer overrijden of wat zouden we dan doen :P gelukkig was die opslag dood, we hebben de hele straat afgbelt maar van niemand was ie..
aan de kant gelegd en dierenambulance gebelt.. ik vind het meer dan logisch om de eigenaar van het beestje te zoeken..
in een woonwijk word het wat lastiger maar het gebeurde achteraf..
beetje offtopic maar zag dat er over gediscuseerd(ofzoiets) werd.
heb gelukkig nog nooit een ongeluk meegemaakt,
heb je al iets van de politie gehoord over meneer de pool?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:34

Ik denk ook dat die pool niet verzekerd dit. Zijn de meeste niet.
Reed hij wel in een bedrijfsbusje? of had hij een busje met pools kenteken?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:36

Wat lief van die getuige dat hij het kenteken heeft opgeschreven en is gestopt.
Wat moet jij geschrokken zijn, veel sterkte en succes!