Er waren eigenlijk gelijk problemen dat de kozijnen niet pasten. De binnenmuur was te breed en mijn vriend moest op eigen kosten een oplossing voor vinden. De kozijnenplaatser had het wel willen doen, maar tegen extra betaling

Enfin, de middenmuur(tussen de ramen in) heeft mijn vriend steen voor steen afgebroken en opnieuw opgebouwd met houtwerk en gipsplaat.
Toen kwam het volgende. Bij de eerste regenbui stroomde het water naar binnen. Mijn vriend heeft gebeld met de kozijnplaatsers, want hiervoor had het nooit gelekt en er was ook geen spoor van lekkage bij de oude houten kozijnen. Ze zijn geweest om te kijken en toen zeiden ze dat er al een scheur in de muur had gezeten waardoor het nu dus lekte, dus was niet hun schuld, volgens hen.
Vervolgens verzekering bijgehad en die zei ook dat het vanwege een scheur in het stucwerk is.
De kozijnen zijn aan de binnenkant met hout afgewerkt in tegenstelling tot de andere kozijnen die heel netjes met passend kunstof afgewerkt zijn. Het hout is verkleurd door het lekken.
Mijn vriend weet 100% zeker dat er nooit lekkage is geweest en heeft nog 1 afbetaling lopen bij de kozijnplaatser. Hij wil de laatste niet inlossen tot dat de lekkage verholpen is en de kozijnen netjes zijn afgewerkt.
Welke poot heeft hij om op te staan? Kan hij het op de een of andere manier verhalen op de kozijnplaatser?