Lekkage na inzetten nieuwe ramen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitten84

Lekkage na inzetten nieuwe ramen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 12:46

Eind 2008, begin 2009 heeft mijn vriend kunstof kozijnen aan de voorzijde van het huis laten plaatsen.

Er waren eigenlijk gelijk problemen dat de kozijnen niet pasten. De binnenmuur was te breed en mijn vriend moest op eigen kosten een oplossing voor vinden. De kozijnenplaatser had het wel willen doen, maar tegen extra betaling :n .

Enfin, de middenmuur(tussen de ramen in) heeft mijn vriend steen voor steen afgebroken en opnieuw opgebouwd met houtwerk en gipsplaat.

Toen kwam het volgende. Bij de eerste regenbui stroomde het water naar binnen. Mijn vriend heeft gebeld met de kozijnplaatsers, want hiervoor had het nooit gelekt en er was ook geen spoor van lekkage bij de oude houten kozijnen. Ze zijn geweest om te kijken en toen zeiden ze dat er al een scheur in de muur had gezeten waardoor het nu dus lekte, dus was niet hun schuld, volgens hen.

Vervolgens verzekering bijgehad en die zei ook dat het vanwege een scheur in het stucwerk is.

De kozijnen zijn aan de binnenkant met hout afgewerkt in tegenstelling tot de andere kozijnen die heel netjes met passend kunstof afgewerkt zijn. Het hout is verkleurd door het lekken.

Mijn vriend weet 100% zeker dat er nooit lekkage is geweest en heeft nog 1 afbetaling lopen bij de kozijnplaatser. Hij wil de laatste niet inlossen tot dat de lekkage verholpen is en de kozijnen netjes zijn afgewerkt.

Welke poot heeft hij om op te staan? Kan hij het op de een of andere manier verhalen op de kozijnplaatser?

Marieke_K

Re: Lekkage na inzetten nieuwe ramen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:49

Heb je een contract met de kozijnenplaatser? Daarin staat vaak vermeld wie waar verantwoordelijk voor is qua schade.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:54

Neem contact op met je rechtbijstands verzekering.

Het bedrijf had aan het begin al passende kozijnen moeten plaatsen.

Wij hebben ook scheuren in het stucwerk maar geen enkele lekage. Onder je stucwerk laag zit nog een muur en in huis zit nog een binnenmuur.

Vriendin van me had ook lekage na het plaatsen van een nieuw raam. Hier hadden ze het boven het raam (loodslab) niet goed afgewerkt.
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 14-09-10 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:06

Ik heb hetzelfde gehad met de kunstof kozijnen, en kreeg van het bedrijf ook steeds allerhande smoesjes te horen dat het niet aan hun zou liggen. Na controle van een onafhankelijke expert bleek dat de rubbers die het water buiten moesten houden verkeerd om geplaatst waren, en dat ze nu dus het water naar binnen lieten stromen.
Vanwege privéomstandigheden heb ik de boel maar dicht laten kitten ipv het bedrijf aansprakelijk te stellen, ik dat gezeur er bij op dat moment echt niet aan :o :o .