17 en uit huis

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cubone

17 en uit huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 22:52

Ja het zoveelste topic hierover ik weet het. Heb de rest doorgelezen maar mijn situatie is weer net wat anders.

Ik wil al sinds mijn 16e ontzettend graag uit huis en sindsdien ook al op zoek naar mogelijkheden om dit tedoen. Dat komt door de vele spanningen thuis (bang voor mijn broer, moeder ziek, vader overspannen, lang niet zo'n leuk verhaal). Heb vaak ruzie gehad thuis, hulp gezocht, jankend op de stoep bij jeugdzorg gestaan, maar het heeft allemaal niet geholpen. Nu gaat het sinds mijn vader nieuwe medicijnen heeft heel veel beter, maar ik ben als de dood voor een terugval.

Nu heb ik driekwart jaar in een restaurant gewerkt waar ik op het laatst de liefste baas had die je je maar voor kunt stellen. Na het werk gingen we vaak nog samen de stad in om gezellig iets te drinken en emotie's de ons hoog zaten te bespreken. Mijn baas was 15 jaar ouder als ik, maar we konden elkaar echt ontzettend goed steunen in moeilijke tijden en waren blij voor elkaar als het goed ging. Ze stelde me een keer grappend voor: Marlyn! Als het ooit moeilijk word thuis moet je maar bij mij komen wonen. Rond die tijd stopte ik bij dat restaurant en zij ging daar ook weg. Ze ging tijdelijk bij haar ouders wonen. Een maand terug ongeveer kwam ik haar tegen en vertelde ze dat ik voor een "klein" bedrag bij haar kon inwonen zodra ze weer een woning had en van de week op dat ze een appartement had en nog een extra slaapkamer over! Ik kan dus waarschijnlijk bij haar terecht!

Alleen. Heb mijn ouders er voorzichtig over ingelicht dat deze mogelijkheid er voor mij is. Ze zijn alleen niet zo heel enthousiast. Zoals ik al wist willen ze niks voor me betalen, dus zal ik hard, heel hard moeten werken om alles te kunnen bekostigen aangezien ik absoluut niet wil stoppen met school. Zowiezo krijg ik een hoop hulp van mijn vriend die afgelopen jaar op kamers is gegaan om alles op een rijtje te zetten, maar het blijft lastig. Had eigenlijk niet meer verwacht dat deze kans nog zou komen en alles gezet op april omdat ik vanaf dan stufie krijg, maar er is vast wel iets mogelijk. Voor mij klinkt dit perfect. Samenwonen met een ontzettend lieve vrouw waar ik goed mee overweg kan, midden in de stad waar ik studeer!

Ik ga donderdag kijken! Duimen jullie mee dat dit iets kan worden? :D Als ik dan anthousiast raak over de kamer ga ik heel goed uitdenken wat wel en niet mogelijk is en mocht dat zo zijn dan neem ik uiteraard mijn ouders mee om te komen kijken voor ik een besluit neem.

mayniac_val

Re: 17 en uit huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:00

Heel veel succes :) Ik hoop van harte voor je dat het wat is, je gaat je vast prettiger voelen als je niet steeds in die spanning van thuis zit.

In het trotse bezit van een Wilhelmina-pepermunt etende Wilhelmina-kat
Living is easy with eyes closed.

Mojito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:06

Alvast heel erg veel succes met het regelen en ik zal voor je duimen! Ik ben zelf ook pas op kamers gegaan en ben nu bijna 17 jaar. Mijn situatie is wel geheel anders omdat ik geen problemen had thuis maar kan me wel goed voorstellen dat je graag een plekje voor jezelf wilt. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 03:35

Ik kan me goed voorstellen dat je een plekje voor jezelf wilt. Het zal toch even wennen zijn op kamers, maar het is heel fijn dat je iemand hebt bij wie je kunt wonen. Als dat een reële optie is, desnoods voor een poos, dat klinkt dat als een heel handig én verstandig aanbod.
Het zal financieel gezien wel een uitdaging zijn, maar er is ook een hoop mogelijk, in elk geval vanaf 18 (17 weet ik niet). Zorgtoeslag, TJ-biljet,stufi,enz.
Zoek dat soort dingen goed uit, evt. met hulp, want het kan een hoop schelen.

En één ding, blijf goed voor jezelf zorgen en goed op jezelf passen. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:46

Hopen dat het wat lukt! veel plezier. :+:

durf te vechten voor wat je waard bent.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:46

Ik ga vanavond kijken :D Heb er echt zin in! Word vast gezellig :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:51

Allereerst heel veel succes en tja, een krantenwijk brengt al iets op. Ik weet niet hoeveel ze in gedachten heeft? En ik heb gehoord dat de Aldi erg goed betaalt. Zorg er wel voor dat je je school af maakt, dat geeft je extra mogelijkheden om uit te groeien tot volledig zelfstandig. Streef naar onafhankelijkheid.

Ik had met mijn 17e om die reden een krantenwijk. ;)
Ik kon samenwonen en als je studeert bij een rijkserkende opleiding, heb je ook nog recht op studiefinanciering. Voor mij was mijn thuissituatie een aanmoediging om te zorgen dat ik echt zelfstandig kon zijn. En dat is me aardig gelukt.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:53

Ik duim voor je dat het wat is en dat het doorgaat! :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:54

Een krantenwijk verdiend echt goed, maar is wel slopend, omdat het zes dagen in de week vroeg is, en je niet zo makkelijk een keertje vrij hebt oid. Plus dat je nu de winter ingaat...
Aldi betaald relatief goed, maar dat komt omdat het loon bestaat uit een mager supermarktloon en evt. extra als je genoeg omzet draait. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:57

Zat er zelf al aan te denken om bij de ah of de plus supermarkt te gaan werken omdat die iedere avond tot 10 uur open zijn dus dat is goed te doen na schooltijd :) Verder is natuurlijk horeca een mogelijkheid. :)

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:38

Kan je niet bij je vriend gaan wonen? Die woont toch ook op kamers?

Time for a new adventure

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:17

En wat dacht je van club-sense? Haha! 24 euro per uur! Maar dan wel letterlijk met blote billen op internet. :+

Inderdaad is een krantenwijk zwaar! Vertel mij wat. Maar het verdiend best leuk. Ik sprak toen iemand die de telegraaf bezorgde en die verdiende uitstekend. En je hebt ook avondkranten.

Groetjes, Anouk!
Engels gediplomeerd (Qualified) zadelmaker en lid van Society of Mastersaddlers in Engeland. Tevens zadel fitter. Kijk eens op mijn site: http://www.wellsaddle.nl

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:20

Middagkranten zijn er amper meer, hier tenminste niet, en huis-aan-huis verdiend een stuk slechter...

Als je al met zoveel dingen bezig bent denk ik dat je wel goed voor jezelf moet blijven zorgen en ik weet niet of een krantenwijk daar op ieder moment bij past. :)

paardplus.nl
Paardplus op Facebook

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:42

Schoonmaken in de thuiszorg?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 07:59

Haha nou ben gister wezen kijken en het is een klein slaapkamertje maar een beer van een appartement :oo Heb nu een paar weken om er over na te denken dus ga al mijn inkomsten en uitgaven even op papier zetten :)

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:11

Spannend meid! Ik wens je succes. Zelf woon ik vanaf mijn dertiende zelfstandig, ook dat kon, ik woon nu alweer vijf jaar samen met mijn vriend, heb een paardje en studeer inmiddels hbo. Als je wilt lukt het je dat weet ik zeker! En ik denk dat het gezien jou situatie erg goed kan zijn voor je dat je uit die spanning gaat.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 08:22

Succes, goed dat je al je inkomsten en uitgaven even naast elkaar op papier gaat zetten. Neem geen overhaaste beslissing hoe graag je dit ook zou willen!
Succes!!! En laat je weten hoe het afloopt?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie