Paard onderhouden met een uitkering?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:48

@ Shadow, lees eerst mijn vorige post eens goed ;)

En ja, een groot gedeelte van de studenten zijn ook klaplopers ;)

Verder werkt een naaste van mij bij het CWI / UWV. Wat dat betreft weet ik wel degelijk waar ik het over heb, aangezien diegene iedere dag te maken heeft met uitkeringen, werklozen, bladibla. Dat, plus mijn eigen contacten (vorige post), hebben er voor gezorgd dat ik sceptischer aankijk tegen mensen met een uitkering. Omdat niet iedereen die verdient.

Shadow, heb jij zelf eigenlijk een uitkering? Gewoon interesse.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:49

Ik vroeg net of je melding had gemaakt van de klaplopers die jij kent?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:51

Princess_ schreef:
Dus we komen weer aan bij, mensen met een uitkering moeten de hele dag zielig in bed liggen :z

Nee. Laat ze maar nuttig en leuk vrijwilligerswerk doen, waardoor de maatschappij weer wat terugkrijgt. Misschien zouden kindercreches moeten gaan draaien met uitkeringsgerechtigden, dan is het kringetje rond ;) :+

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:52

Vermoeiend dit. Als ze niet kunnen werken, kunnen ze ook geen vrijwilligerswerk doen. Dit geldt niet voor iedereen, maar wel voor een groot deel.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:55

Wil graag ruilen, lijkt me heerlijk om s'avonds moe te zijn van lichamelijk werk ipv van pijn en ongemakken.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:56

Ik ook, gaarne :j

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:56

F_Orumster schreef:
Princess_ schreef:
Dus we komen weer aan bij, mensen met een uitkering moeten de hele dag zielig in bed liggen :z

Nee. Laat ze maar nuttig en leuk vrijwilligerswerk doen, waardoor de maatschappij weer wat terugkrijgt. Misschien zouden kindercreches moeten gaan draaien met uitkeringsgerechtigden, dan is het kringetje rond ;) :+

Ja, dat zullen de ouders leuk vinden... Hun kind droppen bij mensen zonder relevante opleiding en waar ook nog 'iets mee is'.

Ook lachen voor de kinderen, mensen die opeens een migraine-, woede- of epileptische aanval kunnen krijgen. Het gebeurt misschien maar één keer per maand, maar ik denk zo dat zo'n creche snel van haar klantjes af is. :D
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-09-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:58

Princess_ schreef:
Vermoeiend dit. Als ze niet kunnen werken, kunnen ze ook geen vrijwilligerswerk doen. Dit geldt niet voor iedereen, maar wel voor een groot deel.



Ik wilde dat toendertijd. Mocht ik niet van de uitkerende instantie. Heb toen met behulp van revalidatie arts doorgezet. Na 3 maanden vrijwilligerswerk kon ik helemaal niks meer en heb een half jaar plat gelegen. Maar willen werken nee joh............ lekker zo'n uitkering.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:59

F_Orumster schreef:
Princess_ schreef:
Dus we komen weer aan bij, mensen met een uitkering moeten de hele dag zielig in bed liggen :z

Nee. Laat ze maar nuttig en leuk vrijwilligerswerk doen, waardoor de maatschappij weer wat terugkrijgt. Misschien zouden kindercreches moeten gaan draaien met uitkeringsgerechtigden, dan is het kringetje rond ;) :+


mee eens :j
ok, mensen die lichamelijk zodanig zijn afgekeurd zullen geen zwaarder werk kunnen doen (maar als ze hun paard kunnen hebben, en dus kunnen uitmesten, verzorgen en paardrijden, kunnen ze vast ook iets van werk doen) maar een paar uurtjes per dag/per week moet toch haalbaar zijn voor een groot deel van de mensen. (en hierbij scheer ik dus niet iedereen over 1 kam)
Zeker mensen die wel kunnen werken maar ontslagen zijn oid en geen passende baan kunnen vinden, kunnen vast iets anders doen voor bijv. de gemeente of het rijk.
Ik weet dat er gemeentes zijn die zo werken..... ik vind dat een prima idee!!

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:00

Bellona_K schreef:
Verder werkt een naaste van mij bij het CWI / UWV. Wat dat betreft weet ik wel degelijk waar ik het over heb, aangezien diegene iedere dag te maken heeft met uitkeringen, werklozen, bladibla.


Vraag die dan gelijk eens naar de reele cijfers!

Citaat:
Dat, plus mijn eigen contacten (vorige post), hebben er voor gezorgd dat ik sceptischer aankijk tegen mensen met een uitkering. Omdat niet iedereen die verdient.


Niet iedereen is niet helemaal hetzelfde als 'een heel groot deel', vind je wel? Maar sceptisch is bovendien nog iets heel anders dan willekeurige vooroordelen spuien.

Citaat:
Shadow, heb jij zelf eigenlijk een uitkering? Gewoon interesse.


Uhuh, het klinkt ook heel geinteresseerd. :j Doe daar nog maar een aanname over, zo'n eenvoudige, zonder feitelijke basis. Maar realiseer je wel dat je het niet weet, omdat ik dat niet wil delen met jou. En conclusies dat ik 'dus' wel een uitkering zal hebben omdat ik anders echt wel zou zeggen dat ik werk, zijn te kort door de bocht... maar al te vaak wordt een wens tot privacy opgevat als aanwijzing voor schuld. De enige manier om daar tegenwicht aan te bieden is de vraag OOK niet te beantwoorden als je geen schuld hebt.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:00

Hierbij wil ik zeggen dat niet iedereen zelf hoeft te mesten en veel mensen met een beperking maar af en toe een keer rijden. Dus dat paard hebben heeft geen betrekking op het wel of niet kunnen werken ;)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:01

Ik denk dat Shadow gewoon een goede blik erop heeft :)

Plukje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:02

Ik ben toevallig iemand die onterecht een uitkering kan krijg. Sinds twee weken ben ik voor 50% afgekeurd en per 4 oktober 2010 wordt mijn salaris dus aangevuld. Ik ben van mening dat ik gewoon kan werken (uiteraard met héél veel meer pijn dan toen ik nog gezond was) dus vanaf 04 oktober werk ik weer netjes fulltime (wat in mijn beroep gemiddeld 45 uur is).

Ik heb dus afgelopen zomer aan den lijve ondervonden bij het UWV hoe makkelijk het is om een uitkering te krijgen. Dus opmerkingen in de trant van 'je krijgt niet zomaar een uitkering' ben ik het echt niet mee eens. Het is vele malen makkelijker dan je zou denken.

Ook ben ik het eens met de mensen die aangeven dat je gemeenschapsgeld niet voor een paard is. Iedereen heeft recht op een hobby, maar dat kan ook zonder iets te moeten leasen of kopen. Ga lekker vrijwilligerswerk doen met paardrijden voor gehandicapten ofzo.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:04

Ik moest mijn hele medische geschiedenis meenemen, lijkt me als je niets mankeert dat je die ook niet hebt en dus niet zo "ff" een uitkering krijgt.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:05

Princess_ schreef:
Hierbij wil ik zeggen dat niet iedereen zelf hoeft te mesten en veel mensen met een beperking maar af en toe een keer rijden. Dus dat paard hebben heeft geen betrekking op het wel of niet kunnen werken ;)

Inderdaad. 3x per week een uurtje rijden en regelmatig een maand niet omdat het niet gaat... Daar hoef je op je werk niet mee aan te komen. Ook niet bij vrijwilligerswerk.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:06

LindyH schreef:
Princess_ schreef:
Hierbij wil ik zeggen dat niet iedereen zelf hoeft te mesten en veel mensen met een beperking maar af en toe een keer rijden. Dus dat paard hebben heeft geen betrekking op het wel of niet kunnen werken ;)

Inderdaad. 3x per week een uurtje rijden en regelmatig een maand niet omdat het niet gaat... Daar hoef je op je werk niet mee aan te komen. Ook niet bij vrijwilligerswerk.


Precies. Kennis van mij is ook ziek, heeft een paard waar ze nu helemaal niet meer op MAG rijden van de dokter. Doet ze hem weg? NEE, de uurtjes bij dat paard zijn de dierbaarste uren die ze zich kan bedenken!

RianneS

Berichten: 62
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:07

LindyH schreef:
Princess_ schreef:
Hierbij wil ik zeggen dat niet iedereen zelf hoeft te mesten en veel mensen met een beperking maar af en toe een keer rijden. Dus dat paard hebben heeft geen betrekking op het wel of niet kunnen werken ;)

Inderdaad. 3x per week een uurtje rijden en regelmatig een maand niet omdat het niet gaat... Daar hoef je op je werk niet mee aan te komen. Ook niet bij vrijwilligerswerk.



Nee inderdaad! Maar ook niet bij je "eigen paard"
Dus komt het er op neer.. Neem een verzorgpaard oid..

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:08

Daar komt nog bij dat menig baas er niet op zit te wachten iemand in dienst te nemen met zo'n medische geschiedenis, daar is niet op te bouwen.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:08

Bellona_K schreef:
@ Shadow, lees eerst mijn vorige post eens goed ;)

En ja, een groot gedeelte van de studenten zijn ook klaplopers ;)

Verder werkt een naaste van mij bij het CWI / UWV. Wat dat betreft weet ik wel degelijk waar ik het over heb, aangezien diegene iedere dag te maken heeft met uitkeringen, werklozen, bladibla. Dat, plus mijn eigen contacten (vorige post), hebben er voor gezorgd dat ik sceptischer aankijk tegen mensen met een uitkering. Omdat niet iedereen die verdient.

Shadow, heb jij zelf eigenlijk een uitkering? Gewoon interesse.


Negeer je me express?

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:09

RianneS schreef:
Nee inderdaad! Maar ook niet bij je "eigen paard"
Dus komt het er op neer.. Neem een verzorgpaard oid..


Niet elk paard hoeft elke dag gereden te worden en daarbij kan ook voor een eigen paard een verzorgster geregeld worden ;)

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:09

zelf niet uitmesten gaat (bijna altijd) gelijk op met duurdere stalling?

Als je een aantal uur per dag iets leuks kunt doen, kun je ook een paar uur per dag werken.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:10

Of je hebt een blok beton voor je hoofd, of je leest niet. Het is al een paar x uitgelegd wat het verschil is tussen werk en paard/ontspanning.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:12

RianneS schreef:
LindyH schreef:
Inderdaad. 3x per week een uurtje rijden en regelmatig een maand niet omdat het niet gaat... Daar hoef je op je werk niet mee aan te komen. Ook niet bij vrijwilligerswerk.



Nee inderdaad! Maar ook niet bij je "eigen paard"
Dus komt het er op neer.. Neem een verzorgpaard oid..

Wie wil er nou zo'n verzorgster?.

Bij een eigen paard kan dit juist wel, bij voldoende weidegang. En ik heb het dan natuurlijk niet over sportpaarden, maar daar gaat het hier sowieso niet over.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:12

Dat heb ik ook alle keren gelezen hoor. Ik heb er een andere mening over.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 11-09-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Paard onderhouden met een uitkering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:13

Wat precies snap je er niet aan?