Dit geloof je toch niet?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Dit geloof je toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 04:46

Lig je lekker te slapen, wordt je ineens ruw wakker door een stekende pijn in je pols. Rara wat is dat?
Juist zo'n *piep* wesp ! In mijn bed! Srsly... Godvergeten *pieeep* wesp
Net hebben we al geprobeerd gif te zuigen, zonder resultaat natuurlijk dus ik loop de komende dagen met een tennisbal op m'n pols. Ijs erop helpt wel iets, maar t blijft echt pijnlijk en wordt met de minuut dikker. :(

En ik heb dus de laatste tijd heel vaak half dooie wespen in huis, maar waar ze vandaan komen, Joost mag t weten... Net na mijn vakantie heb ik minstens 15 dooien of meer kunnen op zuigen en de paar weken daarna ook bijna iedere dag 1 of 2 en soms meer.

Iemand enig idee hoe we die beesten kunnen opsporen? En vooral doodmatelen? sorry voor de wespenlovers onder ons. Die van vanavond is ook tragisch aan z'n einde gekomen. Pokkebeesten. En dan te bedenken dat ik m'n hele leven eigenlijk al panisch ben voor die beesten. Komen ze me nog opzoeken ook :( :( :(

__Elizabeth

Re: Dit geloof je toch niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 04:47

Ik zou toch proberen ze te volgen. Wij hebben het ook eens gehad en na een dag goed opletten kwamen we er achter waar die krengen zaten :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 04:49

He getver, sterkte komende dagen!

In wat voor huis woon je? Ik heb een tijd ergens gewoond waar ze door de roosters (gewoon van die standaard: http://users.telenet.be/lensol/ventilat ... age002.jpg ) probeerden te kruipen. Eer dat gelukt was, waren ze half dood maarja dan zaten ze dus wel binnen...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 05:00

Wow... Dat is echt mijn nachtmerrie.
Ben zelf ook erg panisch voor die beesten, maar om daardoor nog wakker te worden? Bah.
Succes met je pols.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 05:01

Ik hen een 2 onder 1 kap. Eerst dacht ik dat ze misschien door het ventilatie systeem gingen, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb geen roosters bij de ramen en als ze open staan kunnen ze heel makkelijk binnen komen. Geen reden om dan half dood te zijn. Ik heb boven wel een schuin dak en er is een mogelijkheid dat ze een nest in de loze ruimte achter de binnenmuur hebben volgens m'n pa. Morgen of nja vandaag later :+ mag ie dus daar even naar kijken. Ik ga sowieso zelf niet die beesten op zoeken :') ik ben een schijtert wat dat betreft xD straks komen ze ineens met tig tevoorschijn :=

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 05:11

Haha dat zal wel mee vallen denk ik zo :P
Maar het is idd wel slim om ze even op te gaan zoeken. Want daar wil je wel vanaf :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 05:20

Maar ja je hoort altijd van die verhalen hè van mensen die zelf die nesten wilden uitroeien en dan vervolgens in het ziekenhuis belanden als ze half dood gestoken zijn.
Hier in t dorp ook eens iemand die bleek alergisch te zijn, kwamen ze achter nadat hij volledig lek geprikt was. :=

Dus ja als ze hier naar die beesten gaan zoeken wil ik toch liever ondertussen ergens anders bivakkeren xD

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 05:25

Ik ga ze ook echt niet opzoeken, hoor. Blijf liever van veel afstand kijken haha

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:08

even de verdelger bellen denk ik dan maar.... dan zoeken die toch uit waar ze vandaan komen... zitten waarschijnlijk in de muur of op zolder ...
Succes!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 08:22

Je kunt ze vaak al wel horen hoor.. Dan hoor je van dat gezoem.. Dan kun je het beste een verdelger bellen, zelf niet aan beginnen!

En ben je er allergisch voor dat de steek zo groot word dan? :oo

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:22

of je hoort iets wat lijkt op muizen geknaag

zo kwamen wij ooit er achter dat er een nest in de spouwmuur zat

maar het hoeft niet dat er al een nest zit

eind vd zomer raakt het voer op en dan zoeken ze meer en meer de mensen op
of eigenlijk het voer vd mensen

de meeste wespen gaan dood en de nieuwe koningen zoeken een overwinterings plek
waar ze volgend jaar na de winter dus een nest maken etc

dus volgend jaar ook even de aandachtig je huis checken op muizen knaag geluidjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:37

Tegen het gif is er nog een mogelijkheid om te pijn / bult minder te maken:
Maak een rolletje verband nat, doe op het uiteinde een stuk met azijn insmeren, leg het stuk met azijn op de bult en wikkel de rest erom heen. en dan gewoon lekker laten zitten tot het droog is en weer opnieuw erom heen wikkelen.

1 dag moet genoeg zijn.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:43

ze zijn misschien niet half dood, maar misschien zijn ze wel dronken. Weet niet of je in de buurt fruitbomen hebt staan?
Let er dan maar eens op hoe ze een appel uit komen :)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:10

Of een stuk ui.. (bah...) Maar het werkt wel.
Kenis van ons was in zijn tong gestoken en deed er ook een ui op, vandaar)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 17:51

Ik heb er nu azijn op, dat helpt wel tegen de pijn. Stinkt alleen ook zo :+

We hebben het nest gevonden }:) straks gaan we er een massa-graf van maken.
Of nou ja, ik ben er natuurlijk niet bij :') ik zie die film Killer-bees zo voor me :=

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:05

Hoe ben je van plan dat te doen dan? Waar zit het nest precies, nesten succesvol ontruimen komt namelijk wel wat handigheid bij kijken.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:22

brr.. rotwespen... :( Ik was pas op de wei bezig en 1 van de hafjes stond achter me, er kwam een paardje langs waar we naar stonden te kijken en opeens voel ik prik in mijn hals. Dus ik sla automatisch langs mn hals valt er ook een wesp van mn hals af. De angel kon ik er gelukkig zo uitkrijgen.

Het deed wel verrekt veel zeer!

Succes met het wespennest uitroeien :P

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:12

Ik zeg; verdelger en/of gemeente bellen. En misschien zo'n hang-dinges ophangen met limonade er in, zodat ze daar hun heil zoeken in plaats van in jou bed!

Hoe is het nu met je pols? Je mag van geluk spreken dat je niet allergisch bent voor deze beten. Heb hier iemand heel erg ziek van zien worden (en volgens mij kan je er zelfs aan overlijden!)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:04

Ga je dat zelf doen??
ik zou dat toch echt laten doen!
lijkt me levensgevaarlijk om zelf daarmee te prutsen!

wel vervelend en eng zeg zo'n nest!
1 wesp is al eng! laat staan zo veel van die beesten! brrrrrrr

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:11

Nóóit zou ik zelf een wespennest opruimen := Ik ben als de dood voor die krengen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:13

Wietsje92 schreef:
brr.. rotwespen... :( Ik was pas op de wei bezig en 1 van de hafjes stond achter me, er kwam een paardje langs waar we naar stonden te kijken en opeens voel ik prik in mijn hals. Dus ik sla automatisch langs mn hals valt er ook een wesp van mn hals af. De angel kon ik er gelukkig zo uitkrijgen.
Het deed wel verrekt veel zeer!

Succes met het wespennest uitroeien :P

Sure dat het geen bij was? die laten namelijk hun angels achter omdat er weerhaakjes op de angel zitten(gaan ook gelijk dood na steken) wespen hebben gladde angels en laten laten ze dus ook niet achter, daarom kunnen zo ook net zo vaak steken als ze willen.

Maaar... inderdaad, je zou wespenvallen kunnen zetten totdat het nest weg is, zet dan niet alleen zo'n ding in je slaapkamer, want dan komen ze massaal daar naartoe, maar een paar door je huis dan gaan de wespen uit het nest die binnen zijn gekomen naar de dichtsbijzijnde.
Je kan ze heel makkelijk zelf maken, gewoon een lege plastic fles (fanta, cola, waterflesjes kunnen ook),
Dop afdraaien, bovenkant van de fles eraf knippen. De onderkant vullen met zoete vloeistoffen (denk aan siroop, zoete vruchtensappen (geen sinaasappelsap), yoghi whatever, zo lang het maar een mierzoete bende is. en dan de bovenkant er ondersteboven op zetten als een soort trechter dus.

wespen willen nooit zo graag een afgesloten ruimte in (daarom cirkelen ze ook een tijdje voordat ze in een glas gaan o.i.d.) Nu gaan ze schuin naar een gesloten ruimte toe, dat heeft hij minder door en kruipt zo door het gat naar de zoetigheid toe. Als hij probeert weg te vliegen kan hij (net als een vis in een fuik) de weg terug bijna nooit vinden, omdat het gat zo klein is, en hij vaak ernaast omhoog, tegen het plastic aanvliegt.

Uiteindelijk verzuipt hij.

Niet echt diervriendelijk, maar aan de andere kant, het is een wesp, no mercy!

P.s: zelf het wespennest ruimen is heel gevaarlijk als je niet weet hoe, wespen zijn heel aggressief als hun nest wordt aangevallen. En er zijn gevallen bekend waarbij niet-allergische mensen overleden zijn door 20 wespensteken, in zo'n nest zitten wel meer dan 20 wespen die niet bang zijn om te prikken, terwijl 1 wesp al in staat is om meerdere keren te prikken, dus ik hoop dat jullie weten wat jullie doen, en anders verdelgers inschakelen.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:20

Heb je geen wespennest onder je dakgoot o.i.d zitten? Wij hebben er ook last van gehad. Er is een verdelger langsgekomen, prop papier erin en nooit weer last van gehad. Ze zitten hier nog wel is bij de ramen, maar ook die overleven hun tochtje niet. := Beterschap met je pols!
Edit: Zie dat je hem gevonden hebt, succes met uitruimen, wel oppassen want die krengen laten je niet gauw met rust.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:26

Waar heb je 't nest gevonden? :)
En hoe issie met je pols?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:29

ik heb ze ook gehad op mijn kamer. wat bleek, ze zaten tussen de spouwmuur en kwamen via zo'n luchtrooster in mijn kamer. 't kwam omdat er een vlinderboom in de tuin stond.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:31

Wij hebben bij ons huis in Kroatië regelmatig een wespennest rondom het huis zitten wat erg vervelend is. Als je weet waar het nest zit kan je tot 's avonds laat wachten, dan zijn de wespen niet actief en zitten in het nest en kan je er kokend water in gooien. Zo doet mijn vader het al jaren en geloof dat het tot nu toe altijd prima heeft gewerkt. Succes ermee :)