Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 13:13

Hoi,

Wij zijn op zoek naar een huis hier in de omgeving.
We hebben al het een en ander bekeken aan huizen, maar toch komen we op een lastig punt.
Namelijk:
De openingstijden van de makelaar (voor de bezichtiging)
Mijn werk
Werk van mijn vriend.

Mijn vriend werkt kantooruren half 9 tot 5.
Ik werk verschillende diensten en kan niet makkelijk vrij nemen.
En de makelaar werkt van 9 tot 5.

In principe kan ik een bezichtiging plannen voor of na mijn werk. Mijn vriend kan dit niet en is afhankelijk van het weekend, maar niet elke makelaar werkt in het weekend.
Daarnaast kan hij ook niet steeds vrij nemen, maar wel zijn werktijden iets aanpassen waardoor ij een half uur eerder klaar is.
We hadden nu een bezichtiging staan voor over 3 weken, vanwege mijn late diensten, dit was de eerste mogelijkheid dat we samen konden kijken.

Nu vraag ik me toch af.
Zijn er mensen die ook wel eens apart zijn gaan kijken bij een huis en eventueel later nog een keer samen, of plan je echt alles tegelijk en bekijk je het tegelijk?
Als jullie wel apart zijn gaan kijken, hoe hebben jullie dit dan gedaan?

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:18

Wij hebben ook ene tijdje gekeken voor particuliere huurhuizen bij makelaars.
Maar ik had toen geen werk en mijn vriend kan gemakkelijk vrij nemen. Dus ik kan je helaas geen tips geven.

Wel zou ik persoonlijk altijd samen willen kijken. 4ogen zien toch meer dan 2.

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:18

Als je partner duidelijk is over zijn wensen, jij kent hem goed, en er is sprake van vertrouwen, dan zou het moeten kunnen toch?
Je kunt foto's maken en vertellen over de sfeer, zodat hij ook een beeld krijgt.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:23

Mijn vriend en ik zaten in net zo'n schuitje als jullie. Hij is alleen het weekend thuis (vrijdagmiddag tussen 5 en 6 komt hij thuis) en ik werk onregelmatig. Toch vonden wij het belangrijk om samen te gaan en onze 1e bezichtiging was dan ook pas een paar weken nadat we besloten hadden dat we daar wilden kijken. Wij hadden geluk, het bleek HET huisje voor ons te zijn en na een 2e bezichtiging met aankoopmakelaar is het dit geworden.

Het wordt JULLIE huisje, dus het is belangrijk om samen te gaan...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 13:26

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zou het zelf ook fijner vinden om samen te gaan. Ik kijk alleen naar de indeling en wat kan ik ermee. Mijn vriend kijkt meer naar andere dingen, in de meterkast en zaken waar ik geen verstand van heb.
Maar het is zo lastig.
Op het moment maakt het nog lastiger want de makelaar belde net dat ons appartement in principe verkocht is, ze willen er per 1 november in. Dat zal waarschijnlijk iets later zijn omdat wij nog niets anders hebben. Dus het word hard doorzoeken naar ons ideale huisje!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:26

Wat een slechte service van de makelaar! Normaal hebben zij toch minimaal 1 avond of een weekend-dagdeel voor de bezichtigingen. Poehee, je zult 10 huizen moeten bekijken voor je hét huis vindt :=

Zijn overigens alle te bezoeken huizen in de verkoop via maar 1 makelaar?

Ik zou wel de eerste bezichtiging zonder partner kunnen doen. Is het huis echt wat, dan samen voor de 2e bezichtiging kort erna.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:27

Een eerste keer kun je ook alleen gaan kijken. Vind je het wat dan kan jij de tweede keer mee. Jij maakt als het ware de eerste selectie.

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:27

Wat Chubby zegt is ook geen slecht idee... als je maar altijd ook samen gaat kijken :P

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:27

Marchador schreef:
Dus het word hard doorzoeken naar ons ideale huisje!


Ik zou me niet zo op laten jagen! Denk eens na over een tijdelijke vakantiewoning (buiten het seizoen vaak goedkoper) of vraag de makelaar of hij huurwoningen in zijn bestand heeft om te dienen als overbrugging.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 13:30

Chubby, nee dat zeker niet. Een overhaaste beslissing willen we echt niet maken. het is wel de bedoeling dat we er de aankomende jaren zitten en daar wat op kunnen bouwen.

In principe kunnen we wel tijdelijk en onderkomen vinden bij mijn ouders, maar ideaal is het natuurlijk niet.
We keken al wel veel rond naar huizen, maar de bezichtigingen bij ons appartement lag helemaal stil. Deze kijker/ koper kwam dus ook echt uit de lucht vallen zeg maar.
Wij hebben wel aangegeven dat we wat meer tijd nodig hebben. Dus na akkoord als alles rond is, een maand zodat wij verder kunnen zoeken.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:45

Ik zou zelf echt niet zonder partner gaan kijken, een huis geeft een bepaald gevoel en dat moet je gewoon gezien hebben. Zoiets kun je niet op de foto zetten........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:45

Ik zou denk ik beide een afspraak plannen om te kijken, jij wanneer jij kan, je vriend wanneer hij kan.. Zijn jullie dan beide positief, dan eventueel een 2e bezichtiging samen :j

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:49

Wij zaten in hetzelfde schuitje, hadden beide een baan van 9 tot 5.
Het is voor de makelaars niet makkelijk om in deze tijd een huis te verkopen dus mogen ze best wat schappelijker zijn. Wij hebben altijd 's avonds bezichtigingen gedaan, en in de winter (als het 's avonds vroeg donker was) op zaterdag. Het was of 's avonds of niet verkopen.... en we hebben er heel wat gezien....

Lynn_Nikita

Berichten: 25464
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:50

ik zou, als het echt niet mogelijk is om elke keer samen te gaan, alleen gaan en kijken of het wat is
heb jij er een goed gevoel over, kun je samen nog terug gaan

kan niemand met je mee, die ook wat technischer aangelegd is en op die dingen let, een vader, broer of vriend?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 13:55

Ik zou mijn vader of broer kunnen vragen.. zou een mooie oplossing zijn.
Maar wij hebben dezelfde functie en dus alle drie erg onregelmatige tijden. Het is al enorm lastig om een afspraak te maken om samen te komen met mijn broer of vader helaas.

Mag: Wij vinden ook absoluut dat ze wel wat schappelijker mogen zijn, maar ze doen het helaas echt niet.

Bedankt weer voor de reacties! Erg fijn!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:59

Ik zou er in jullie situatie ook aan denken om in eerste instantie een aantal woningen in je eentje te gaan bezichtigen, met de camera op zak. Je eigen foto's zijn namelijk altijd erg anders als die van de makelaar. Mocht je over een of meerdere woningen enthousiast zijn kun je deze samen met je vriend bezichtigen.

Succes!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:59

Ik ben een aantal keren alleen gaan kijken.
Als je de wensen duidelijk voor je hebt kun je in je eentje prima een eerste selectie maken.
Het is eigenlijk ook zonde van de tijd als je partner zich in allerlei bochten moet wringen m.b.t. werk als het 10 keer niets blijkt te zijn.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:01

Ik ben ook eerst alleen op huurhuizen jacht geweest, mede doordat mijn vriend voor zijn werk in het buitenland zat. Toen ik een geschikt huis had gevonden zijn we nog samen wezen kijken. Maakte idd ook foto's. Als je inderdaad 10 huizen afmoet voordag je wat hebt gevonden dan ben je door al je vakantiedagen heen :+

wollie27
Berichten: 728
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:06

Nou wij hebben het ook gehad en wij deden het zo ik ging eerst kijken vond ik het niks dan liet ik het gaan vond ik een huis wel intressant dan nam mijn vriend vrij of soms kon het op zaterdag en gingen dan pas samen kijken.
dus ik vind je kan best eerst alleen en vind je het wat jah dat moet hij wel mee natuurlijk.

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:06

je kan toch zonder probleem alleen gaan kijken?
vind jij een huis dat je leuk vindt, dan ga je nog een keertje kijken samen met je vriend.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:12

Goh wat raar idd dat het 's avonds niet kan...
Wij (ouders en ik) zijn nu ook al een tijdje aan het zoeken én huis is nu ovb verkocht dus moeten opschieten :P Maar mn moeder ging dan idd meestal kijken, als ze het wat vond regelde mn vader iets dat we met zn allen konden gaan kijken... Hier gaan de makelaars ook liever niet in de avond, maar hoe vaak ik een hele avond op stal heb gehangen ivm een bezichtiging... Pfft..

Succes iig met de zoektocht :)

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:17

Alleen maar slim om alleen te gaan kijken. Straks is het een krot dan heb je verschrikkelijk moeilijk gedaan om te kunnen kijken terwijl je als je even alleen was gaan kijken je direct had geweten dat het niets was. Bovendien zal je toch nooit iets kopen zonder dat hij het ook gezien heeft, als het een mooi huis is ga je gewoon nog een keer samen. Het is toch niet slim om een huis met slechts een bezichtiging te kopen ook niet als je dan wel met zijn tweeën gaat.

Mloei

Berichten: 1774
Geregistreerd: 18-05-07

Re: Huizen kijken: alleen of absoluut met partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:21

Hmm ik zou toch wel samen gaan kijken. Juist omdat je met z'n tweeën meer weet dan één. Ik ben ook zo dat ik kijk naar de grootte en dergelijke, maar mijn vriend is timmerman en die kijkt toch naar de manier en de staat van de bouw.

Wij kunnen meestal om vijf uur nog wel kijken bij de makelaar. Dan moet het wel wat sneller, maar om zes uur staan wij wel weer buiten en kan de makelaar naar huis. Is er voor jullie echt geen optie dat de makelaar later kan? Heb je dit al geopperd?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:23

Er zijn ook Open Huizen-dagen of -routes waar je misschien eens samen langs kunt gaan. Die momenten zijn 's avonds of in het weekend.

Hou er rekening mee dat een makelaar niet alleen gebonden is aan eigen werktijden, maar vooral ook aan de tijden waarop de bewoners van je bezichtingshuis afwezig zijn (eventueel incl. kinderen die je overdag mooi kunt droppen op school of KDV).

Een eerste bezichtiging kun je wel zelf doen, de andere momenten gaat je vriend maar mooi mee. Zijn werkgever voorziet vast ook in vrije uren en die zijn van te voren echt wel te plannen. Uurtje eerder weg, of later beginnen bijvoorbeeld.

Daiss87

Berichten: 1031
Geregistreerd: 11-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 14:30

Bij ons is het ook lastig omdat we allebei continu diensten draaien..maar ik zou toch echt niet alleen gaan kijken..met ze 2e zie je meer en kan je daarna ook gelijk overleggen wat je er van vond enzo..ik zou het gewoon niet prettig vinden om in mijn eentje te gaan..maar dat is ieder voor zich..
Heel veel succes met jullie zoektocht :)