9/11: herinner jij het je nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

9 jaar gelden, dan was ik 10, jeetje voor mijn gevoel is het misschien 4 jaar terug!

BloemBloem

Berichten: 16621
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Weet het ook nog precies, ik kwam thuis van stal, en werd met een bord eten door mijn moeder voor de televisie gezet.

Van de week nog een docu gezien op NG, het blijfst aangrijpend om mensen te horen vertellen over hun ervaringen, toen ze nog in het pand zaten :oo!

BKS

Berichten: 760
Geregistreerd: 14-03-08
Woonplaats: Tersoal (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:24

Ik weet het ook nog goed. Toevallig was mijn broer in Nederland, hij woont in Philadelphia ( onder New York). Naarmate de dag vorderde en de berichten steeds erger werden vroeg ik me af of hij en mijn vader uberhaupt wel wisten wat er gaande was. Heb eind van de middag maar eens gebeld en inderdaad hadden ze nog geen tv of radio aangehad die dag.......
Ik heb toen maar gezegd dat ze CNN erop moesten zetten en dat het verschrikkelijk was.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:25

Schimmelig schreef:
Volgens mij waren het geen krakers maar terroristen. :o

Wie heeft het over krakers dan, of lees ik ergens overheen?

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:25

Equidea schreef:
Ik stond met iemand te praten in de straat toen mijn vader me riep, de telefoon draaide toen overuren...
Maar ik heb nooit zo goed begrepen waarom dit 'erger' moet voelen dat natuurrampen, elke ramp is vreselijk natuurlijk. (er word véél meer aandacht aan 9/11 besteed over de jaren, met relatief weinig dode in vergelijking met een natuurramp, dus vandaar mijn gevoel).


Mee eens :j

Vind ook dat er nu weinig aandacht wordt besteed aan Pakistan bijvoorbeeld. Dat vind ik veel erger eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Gerbenfroh op 08-09-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Ik woonde nog thuis bij mijn ouders toen er opeens mijn serie overging in het nieuws. Mijn moeder was aan de telefoon toen ik tegen haar riep, mama er is weer een vliegtuig neergestort. Mijn moeder reactie was: Oh dat gebeurt wel vaker.
Totdat ze ook even keek en het 2de vliegtuig zich in het gebouw boorde.

stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Hebben jullie die documantaire van die twee fransen broers die in New York waren voor een opleiding als brandweerman ofzo ook gezien? Een van die broers was aan het filmen en ze hoorden een lawaai en net op het laatste moment draait die man de camera en zie je het eerste vliegtuig het gebouw invliegen..

Tallie1979
Berichten: 22785
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Twiggy2008 schreef:
alison_belle schreef:
Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')


Whahaha, dat had ik nou met die vuurwerkramp in Enschede. :D ;)
Al hoewel, het is niet om te lachen.... was ook vreselijk! ;(



ook die kan ik mij nog herinneren, dat was op een zaterdagavond en het eurovisie songfestival zou uitgezonden worden.. Mijn tante is op 13 mei ook jarig.. Dus al met al was het niet zo'n feest meer die avond..

Met de moord op Fortuyn was ik aan het koken.. Rode bietjes met spek..

Met de koninginnedagramp zat ik net mijn muesli voor de tv op te eten..

Met de moord op van Gogh was ik ook ziek thuis.. Had een zware keelontsteking..

Heeeel bizar sdat ik het allemaal nog weet..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Karin schreef:
Schimmelig schreef:
Volgens mij waren het geen krakers maar terroristen. :o

Wie heeft het over krakers dan, of lees ik ergens overheen?


De beginpost :+

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:27

Ik was op vakantie in Turkije. Zette 's avonds op de kamer de TV aan op CNN en weet nog dat ik vreemd opkeek omdat op CNN doorgaans geen films worden vertoond. Dacht echt dat ik in een film was beland.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:27

Ik weet het ook nog :j Ik lag ziek op de bank een filmpje te kijken toen mijn tante belde om mij te vertellen dat ze dacht dat de oorlog uitgebroken was, deed er wat lacherig over, tante kan nogal overdrijven soms :+ Toen ze bleef aandringen de film af te zetten en het journaal aan te zetten geloofde ik haar pas :n Ik kan het me nog heel erg goed herinneren. Direct daarna heb ik mijn moeder gebeld en die reageerde in eerste instantie net als ik, zij was bij haar oppaskindjes en heeft even gekeken maar er verder niks van gezien. Omdat er ook mensen van de gebouwen afsprongen en dat niet echt televisie was voor kleine kinderen, heeft zij er dus vrij weinig van meegekregen op het moment zelf.

roxiie

Berichten: 7835
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:28

Ik kwam net uit school en ik had een heel vervelend gevoel, er hing echt een nare sfeer op straat. Toen ik thuis de TV aanzette ging 't 2e vliegtuig de toren in, gatver. Die beelden vergeet ik echt nooit weer, en ze geven me nog elke keer koude rillingen.

Edit;
Vader van een vriendin van mij vloog die dag ( hij is piloot) op NY en zou omstreeks 9.15 ( US tijd) landen. Dus bij hun en andere bekenden was wel wat stress, gelukkig kregen we al snel een "teken van leven" :)
Laatst bijgewerkt door roxiie op 08-09-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:28

Twiggy2008 schreef:
alison_belle schreef:
Ik kan het niet maken om hier te vertellen wat ik op dat moment aan het doen was :+ :')


Whahaha, dat had ik nou met die vuurwerkramp in Enschede. :D ;)
Al hoewel, het is niet om te lachen.... was ook vreselijk! ;(

wat was jij aan het doen dan??? :o? :D

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:28

Schimmelig schreef:
De beginpost :+

Oh, die is dan aangepast toen ik aan het reageren was. Ik denk dat de TS 'kapers' bedoelt. ;)

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:29

Ja dat blijft je toch bij wat je aan het doen was :j Met koninginnedagramp woonde ik in Afrika met weinig communicatie dus mijn moeder smste het toen.

Vuurwerkramp belde mijn oma me, die woont er vlakbij. Fortuyn was ik aan het sporten, van Gogh was ik volgens mij te jong of ik weet het gewoon niet precies meer.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

Vuurwerkramp en Pim Fortuijn kan ik me ook nog heel goed herinneren. Vuurwerkramp hoorde ik pas toen ik uit het werk kwam, werkte in een supermarkt en daar was geen radio, heb er toen ook geen mensen over gehoord trouwens, het was toen ook erg mooi weer, dus het drong misschien wat later door.

Pim Fortuyn kwam thuis, weet niet meer waar vandaan, denk van de paarden. Mams stond in de keuken te koken, ik zat op de salontafel naar het nieuws te kijken..... Mijn moeder geloofde mij wederom niet, totdat ze het zelf zag.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

Ik was toen 7 jaar, veel herinner ik me er niet meer van, ik vond het alleen heel erg raar, hoe konden er nou vliegtuigen door een gebouw heen vliegen? wie bedacht er nou zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:30

Ik had mijn oppaskindje van school gehaald en hij mocht dan altijd even foxkids kijken. Om de een of andere reden wilde ik even zappen en ik kwam langs CNN. Eerst dacht ik een fractie van een seconde dat het een film was en ik weet nog dat ik dacht "Een film op CNN :? "

Toen boorde dat tweede vliegtuig zich in de tweede toren en ik schrok me een ongeluk. Kon ook niet meer wegzappen. Heb mijn oppaskindje in Jip en Janneke-taal uitgelegd wat er was gebeurd.

Toen hem achterop de fiets gehezen en naar mijn huis gefietst want ik kreeg mijn pleegzusje-voor-een-jaar niet te pakken en haar zus woonde in New York op dat moment.

Heb de daaropvolgende 24 uur bijna continue tv gekeken... wat was ik bang zeg :\

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:31

Tallie1979 schreef:
ook die kan ik mij nog herinneren, dat was op een zaterdagavond en het eurovisie songfestival zou uitgezonden worden.. Mijn tante is op 13 mei ook jarig.. Dus al met al was het niet zo'n feest meer die avond..

Dat hoorde ik om 4 uur 's middags op het radionieuws, toen was het net gebeurd.

Ik had die dag een sportdag van mijn werk op de Uithof in Utrecht, bloedhete dag. Net een heel eind geskate, vervolgens éven met de auto naar de Dag van het Paard bij Diergeneeskunde... En op de terugweg naar het sportcomplex hoorde ik het op de radio.

Apart dat je je dat soort dingen nog zo haarscherp voor de geest kunt halen.

Ooit een onderzoek gelezen: 'Where were you when Kennedy was shot?' Typisch wat mensen zich daar nog allemaal van kunnen herinneren.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-09-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandraaaa
Berichten: 300
Geregistreerd: 20-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:31

Ik was die dag jarig.. Iedereen van de visite zat toen voor de buis.. wat ik toen niet goed snapte, en erg vervelend vond.

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:32

Ik weet het ook nog precies, ook al was ik toen een klein meisje.
Mijn buurjongen had voor de zoveelste keer zijn sleutel niet bij zich en stond voor een dichte deur. Samen met hem en mijn vader een ladder gepakt, tegen de gevel aan en door een raampje wat nog openstond. Mijn vader en ik nog buiten op straat, roept hij plotseling naar beneden dat er een aanslag is geweest. Dat was echt heel apart. De rest van de middag aan de buis gekluisterd gezeten.

Vuurwerkramp was hier dichtbij. Aardig wat mensen die ik ken zijn daarbij betrokken geweest, heel heftig.
Pim Fortuyn kan ik me ook nog goed herinneren indd..

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:32

Ik kwam net toe op mijn moeders werk vanuit school toen ik het hoorde.
Tegen de tijd dat ik thuis was om te kijken was de tweede toren net aan het instorten.

Het blijft even verschrikkelijk over de jaren heen wat daar gebeurd is die dag.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:32

Ik zat die dag net midden in de verhuizing en op het moment dat ik de pc aansloot en keek of de inbelverbinding (ja dat was er toen nog :+ ) het deed, las ik het op bokt.
Had toen nog geen tv aangesloten maar ben dat toen eerst maar eens gaan doen...

Met de vuurwerkramp weet ik nog dat we net onderweg naar huis waren met een paard dat we net gekocht hadden en onderweg allerlei brandweer/ambulances zagen rijden.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:33

Karin schreef:
Schimmelig schreef:
De beginpost :+

Oh, die is dan aangepast toen ik aan het reageren was. Ik denk dat de TS 'kapers' bedoelt. ;)


Was ook mijn gok, maar vond het toch wel even grappig :o :P

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:33

Gerbenfroh schreef:
Ja dat blijft je toch bij wat je aan het doen was :j Met koninginnedagramp woonde ik in Afrika met weinig communicatie dus mijn moeder smste het toen.

Vuurwerkramp belde mijn oma me, die woont er vlakbij. Fortuyn was ik aan het sporten, van Gogh was ik volgens mij te jong of ik weet het gewoon niet precies meer.



Dat klopt niet want Theo van Gogh is later vermoord dan Pim Fortuyn ;)