Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 16:45

Hoi, ik lees afgelopen dagen regelmatig dingen op Bokt over het 'abnormale' of het 'paranormale'.
Nu ben ik niet iemand die daar niet in geloofd, maar echt dingen die ontzettend onverklaarbaar zijn heb ik nog niet meegemaakt.
Wel droom ik af en toe over dingen, of komen er uit het niets gedachtes in me op, of scenes, die later wel gebeuren.

Nu heb ik dus een paar hele enge nachten meegemaakt en hier een paar voorbeelden hiervan:

Ik werd een x wakker snachts, maar ik kon geen kant op. Ik lag in mijn bed, alles klopte, behalve dus dat ik me niet kon bewegen, dat ik mijn wekker aan het uit hoorde gaan, van hard naar zacht.
Ik kon ook geen woord uitbrengen en ik kon mijn telefoon ook niet te pakken krijgen. Het was echt alsof iemand me in een houdgreep hield of me heel hard tegen mijn bed aan drukte. Ik hoorde steeds gefluister, kon het alleen niet verstaan door mn radio.
Na een paar seconden was alles weg en viel ik gewoon weer in slaap.


Een paar weken later:
Ongeveer hetzelfde. Ik zat rechtop in bed, en kon alleen voor me uitstaren. Ik hoorde steeds een trein langsrijden, vlak voor mijn kamer langs en zag ook werkelijk schaduwen daarvan. Terwijl het spoor toch echt een eindje van mijn huis vandaan is..

En in beide gevallen was ik klaar en klaar wakker, dat weet ik 100% zeker omdat ik besloten had na de eerste keer, dat als het nog eens gebeurde ik met mijn nagels een kruisje in mijn hand zou zetten als het mogelijk was. En die zat er de volgende dag, na de 2 keer dat het gebeurd was.

Heeft iemand hier dit ook ooit meegemaakt, of iets in die richting?
Zoja, hoe ging je daar dan mee om?

Positieve reacties zouden fijn zijn...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:46

Heb je geen last van slaapverlamming? Is heel normaal hoor, de een heeft het vaker dan de ander maar bijna iedereen maakt het wel een keer mee. Ik heb het ook wel vaker, vooral als ik moe/gestrest ben. Fijn is anders.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:56

Dit zijn Lucide dromen. Ze beginnen vaak met slaapverlamming. Als je over de angst heen kunt komen kun je heel wat beleven :))

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:04

Ik had gelezen dat lucide dromen, dromen zijn waarin je zelf beslist wat je doet. Heb er wel aangedacht maar omdat dit dus niet iets is wat ik leuk vond, viel dat al van mijn lijstje haha.

Ik zal eens zoeken op slaapverlamming inderdaad, dankje:D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:07

Lucide dromen beginnen (althans, bij mij) vaak heel vervelend en naar, maar als je even de knop om kunt zetten dan is het geweldig. :)) Meestal juist door dat nare, dat zet je dan om in iets leuks en vervolgens ben jij degene die je droom bewust droomt. Kan heel leuk zijn, het vergt alleen vaak wel wat oefening.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:12

Fiffill schreef:
Lucide dromen beginnen (althans, bij mij) vaak heel vervelend en naar, maar als je even de knop om kunt zetten dan is het geweldig. :)) Meestal juist door dat nare, dat zet je dan om in iets leuks en vervolgens ben jij degene die je droom bewust droomt. Kan heel leuk zijn, het vergt alleen vaak wel wat oefening.


Ik heb dat ook, ik kan in mijn dromen zelf bepalen wat ik doe. Zo ben ik meestal aan het paardrijden of ontmoet ik een leuk iemand :D
Maar zit er altijd een nare fase voor? Want dat kan ik me dus nietmeer herrineren..
Het is eigenlijk heel erg leuk, omdat ik doorheb dat ik droom, maar ik gewoon doordroom omdat het zo leuk is :P

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:13

Nee hoor, er hoeft geen naar iets voor te zitten. Maar het kan wel een trigger zijn ;) ik had dat vroeger vaker, toen ik nog niet helemaal zelf wist hoe ik mijn dromen moest sturen. Ik heb het nog steeds wel eens hoor, dat ik op die manier ineens in een lucide droom 'val'.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:14

Fiffill schreef:
Nee hoor, er hoeft geen naar iets voor te zitten. Maar het kan wel een trigger zijn ;) ik had dat vroeger vaker, toen ik nog niet helemaal zelf wist hoe ik mijn dromen moest sturen.

Oke, dan ben ik blij dat er bij mij nooit iets naars voorzit. Ik heb het trouwens niet elke nacht, meestal in het weekend of nadat ik een dag heel ontspannen ben geweest.
Slaapverlamming heb ik trouwens ook 1 keer gehad, toen ik heel erge ruzie had gehad die dag ervoor.. Gelukkig is dat nooit terug gekomen.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:15

Fiffill legt het idd erg goeduit :j De eerste keer dat ik slaapverlamming had, heb ik mezelf eruit getrokken. De tweede keer deed ik dit niet en oh boy heb ik lol gehad :)) Lucide dromen zijn niet zomaar dromen waar je weet dat je droomt. Die heb ik al m'n hele leven lang. Lucide dromen zijn voor mij pas 4 jaar geleden begonnen. Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat het verschil is, maar bij een echte lucide drom lijkt alles 'hyper echt'. Dus echter dan echt. Oh ja, kijk niet in de spiegel tijdens je lucide dromen :')

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:19

Waarom moet je niet in een spiegel kijken als ik vragen mag :\ ?
Dan weet ik dat voor de volgende keer hihi :D

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:20

kayacratzo schreef:
Waarom moet je niet in een spiegel kijken als ik vragen mag :\ ?
Dan weet ik dat voor de volgende keer hihi :D

Heb ik ook nog nooit gedaan, zou ik ookwel willen weten dus :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:22

Ik ben bij een therapeute geweest voor mijn dromen (ik ben een vrij extreem geval :+ ) en die heeft mij wat bewuster gemaakt van lucide dromen. Ging een wereld voor me open :j ik had ze wel vaker, maar ik wist niet zo goed hoe ik erin moest komen. Dat kun je allemaal oefenen. Omdat ik al zoveel aanleg heb om dromen te onthouden (ik onthoud alles extreem goed en zo'n 3 dromen per nacht) was het voor mij niet zo heel lastig. Ik vind het af en toe heel fijn, je kunt het zelf zo leuk maken als je wilt. Maar het is niet zo dat je écht alles kunt sturen... je kunt keuzes maken, maar toch blijft het een droom. Als je drie deuren hebt kan je bewust één van de drie kiezen, maar de droom laat je zien wat er achter je gekozen deur zit.

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:23

phormicola schreef:
Fiffill legt het idd erg goeduit :j De eerste keer dat ik slaapverlamming had, heb ik mezelf eruit getrokken. De tweede keer deed ik dit niet en oh boy heb ik lol gehad :)) Lucide dromen zijn niet zomaar dromen waar je weet dat je droomt. Die heb ik al m'n hele leven lang. Lucide dromen zijn voor mij pas 4 jaar geleden begonnen. Ik vind het moeilijk om uit te leggen wat het verschil is, maar bij een echte lucide drom lijkt alles 'hyper echt'. Dus echter dan echt. Oh ja, kijk niet in de spiegel tijdens je lucide dromen :')

Hoezo niet?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:24

Je weet nooit wat je te zien krijgt. ;)

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:28

Kan je een lucide droom als het ware 'oproepen'? Dat je als leek zijnde ook eens een nacht plezier hebt :') ?

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:29

Fiffill schreef:
Je weet nooit wat je te zien krijgt. ;)

Hoezo? Je kunt jezelf zien, maar ook iets heel engs ofzo?

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:30

Dus het kan echt een vreselijk beeld zijn als je in de spiegel kijkt?
Dan word ik toch wel nieuwsgierig naar wat phormicola gezien heeft.. :oo

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:32

Goed topic dit Do-bamba!
Ik heb je net mijn 'realistische' dromen verteld. Dus ik lees ook mee hier.
Ben ook benieuwd naar het spiegel verhaal

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:34

Haha het hoeft niet meteen iets heel engs te zijn hoor. :D Maar ik heb ook wel eens gehad dat er ineens een man stond, in plaats van mijn eigen hoofd. :Y) Het kunnen ook dingen zijn. Ik denk dat het bij iedereen verschilt, ook per keer. Ik weet niet wat phormicola gezien heeft, ik ben ook wel benieuwd.

Sabinee__ schreef:
Kan je een lucide droom als het ware 'oproepen'? Dat je als leek zijnde ook eens een nacht plezier hebt :') ?


Ja hoor, dat kan. Het vergt vaak wel wat oefening, maar in principe moet iedereen het kunnen. :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:35

Je kunt idd iets verschrikkelijks te zien krijgen :') Laten we het daar maar op houden.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

phormicola schreef:
Je kunt idd iets verschrikkelijks te zien krijgen :') Laten we het daar maar op houden.

Okedan :), Ik heb wel een keer door het raam gekeken.. toen stond der een muur :')

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

Mja zoals ik net al tegen TS zei op msn, ik heb ook wel regelmatig gehad dat ik heus wel wakker ben , of nja het lijkt alsof ik wakker ben, wil ik mijn hoofd op tillen van het kussen maar, dat lukt gewoon niet ? :\
Is dat ook Lucide droom?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:37

Lekker ben jij phormi, je maakt ons nieuwsgierig. :)) ;)

S_uus schreef:
Mja zoals ik net al tegen TS zei op msn, ik heb ook wel regelmatig gehad dat ik heus wel wakker ben , of nja het lijkt alsof ik wakker ben, wil ik mijn hoofd op tillen van het kussen maar, dat lukt gewoon niet ? :\
Is dat ook Lucide droom?


Kijk eens naar slaapverlamming. Dan ben je wakker (bewust) alleen je lichaam nog niet, waardoor je jezelf niet kunt bewegen. Kan heel beangstigend zijn en gepaard gaan met oa hallucinaties en soms het gevoel dat er iets op je borst drukt.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:37

Dat kan het begin zijn S_uus
Edit: Ik herken een lucide droom aan een soort vibratie in m'n huid. En dan ga ik hele rare dingen doen, bijvoorbeeld een wormhole in een muur maken en lekker op reis door het universum :)) Of ik kan boodschappen gaan doen midden in de nacht :Y)
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 30-08-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:39

Ik ga vaak vliegen :+: of zwemmen en dan gewoon verzinnen dat je kieuwen hebt. :D