Er volwassener uit zien?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Anne.

Er volwassener uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:51

Sinds januari loop ik stage/geef ik les op een VMBOschool. Ik heb het er onwijs naar mijn zin enzo, dat is het probleem niet. Maar.. ik ben net 19 geworden, best jong dus :o Nu wil het nog wel eens voorkomen (het is pas éen of twee keer gebeurd) dat leerlingen die ik niet in de klas heb, mij wel eens zien als mede leerling. Het is nu alleen gebeurd met wat 'relexedere' kleding aan.. maar toch vervelend.

Ik vind het echt niet leuk om de hele dag van die ultra-formele kleding te dragen, zeker niet als je ziet hoe mijn collega's er bij lopen. Dus ik zoek eigenlijk tips en trucs om er vooral in mijn gezicht wat ouder uit te zien. De kleding gaat denk ik wel lukken, maar daar kan ik ook wel wat tips voor gebruiken.

Wie kan mij hierbij helpen? :=

Begrijp me asjeblieft niet verkeerd. In en voor de klas word ik 100% serieus genomen. Het komt slechts een enkele keer voor dat ik jonger word geschat. Toch vind ik dat vervelend en wil ik dat voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Anne. op 06-09-10 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Biskwie

Re: Er volwassener uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:53

Blijf dicht bij jezelf en wie je bent. Je hebt nog tijd genoeg straks om er ouder uit te zien ;)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:54

Ik weet niet wat voor kapsel je hebt, maar een pony doet je vaak ouder lijken. Verder misschien wat makeup als je dat niet gebruikt? :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:55

Biskwie schreef:
Blijf dicht bij jezelf en wie je bent. Je hebt nog tijd genoeg straks om er ouder uit te zien ;)

Dat probeer ik, het liefst wil ik me ook niet ouder voordoen dan ik ben, maar het is kennelijk nodig, ik meot wel gewoon serieus genomen worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:56

Heb je een foto van hoe je er normaal bij loopt :) ?

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:56

Nou ik snap je probleem, ik zie er ook jonger uit dan ik ben en dat is soms echt wel irritant. :Y)
Helaas heb ik er geen tips voor, aangezien ik er blijkbaar zelfs met make-up, andere kleding of een ander kapsel even jong uit blijf zien. :')

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:57

Anne. schreef:
Biskwie schreef:

Dat probeer ik, het liefst wil ik me ook niet ouder voordoen dan ik ben, maar het is kennelijk nodig, ik meot wel gewoon serieus genomen worden..

Serieus genomen worden doe je niet met kleding en uiterlijk. Dat heeft te maken met je attitude, je manier van les geven en van profileren in de school waar je zit.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:57

Idd gewoon dicht bij jezelf blijven :) Ik werk in het hbo en word ook nog regelmatig aangezien als student (en ben toch echt 28..) En niet alleen door studenten maar ook door collega's :+ Het interesseert me niet zoveel, in de klas heb ik er geen last van: ze tonen respect, dat is genoeg. Ik let wel op dat er niet te veel bloot te zien is (99% is jongen) maar loop niet in een mantelpakje rond.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:58

xMendy schreef:
Ik weet niet wat voor kapsel je hebt, maar een pony doet je vaak ouder lijken. Verder misschien wat makeup als je dat niet gebruikt? :)

Ik probeer net van mijn pony af te komen := Het deed mij ook absoluut niet ouder lijken.

@ Laura, ik zal eventjes zoeken!
@ Stienmasjien. Vooral irritant als je door je leerlingen als een leeftijdsgenoot wordt gezien :+
@ Biskwie, pardon, ik hoop niet dat je het zo bedoeld als je het nu verwoord.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:58

Is t niet juist handig als de leerlingen je een beetje als een mede-leerling zien? :D Vaak vinden ze dat juist wel cool, als t niet te streng en de formeel hoeft.
Wij hadden op onze MBO opleiding een fotografie leraar van net in de 20, zelfde leeftijd als wij dus, en iedereen vond em geweldig, juist omdat hij op dezelfde manier dacht en deed als wij zelf :D

En anders, als je echt wat volwassener wil overkomen, misschien een leraren-koffertje, en je haar netjes strak en wat donkere, sjiekere kleding dan maar? Niet te veel make-up, grote ogen maken je juist jonger.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:00

Kijk, begrijp me niet verkeerd :') Ik ben 19 en ik wil echt niet ouder geschat worden dan die 19 jaar. En het gebeurd ook niet iedere dag. Vandaag toevallig toen ik weg reed met mijn hippe vestje aan. Ik vond het ook niet raar, ik stond ook te twijfelen toen ik het vanochtend aantrok ;)
En ik word ook weldegelijk serieus genomen en zodra ze het weten hebben ze ook zoiets van 'Oh shiit, hoe heeft dat kunnen gebeuren' ;)

Anne.

Re: Er volwassener uit zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:03

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:06

Anne. schreef:
Kijk, begrijp me niet verkeerd :') Ik ben 19 en ik wil echt niet ouder geschat worden dan die 19 jaar. En het gebeurd ook niet iedere dag. Vandaag toevallig toen ik weg reed met mijn hippe vestje aan. Ik vond het ook niet raar, ik stond ook te twijfelen toen ik het vanochtend aantrok ;)
En ik word ook weldegelijk serieus genomen en zodra ze het weten hebben ze ook zoiets van 'Oh shiit, hoe heeft dat kunnen gebeuren' ;)

Dan zou ik me er niet echt zorgen om maken....
je leeftijd ligt nu eenmaal dicht bij de leerlingen dus die vergissing kan gemaakt worden....
ik ben ook begonnen met stage lopen toen ik 19 was op een vmbo school (praktijkonderwijs)
zorg dat je door je gedrag duidelijk kan maken dat je stagiaire bent en geen leerling, verder gewoon jezelf blijven :j

bij mij wisten ze niet hoe oud ik was en iemand was een verhaal aan het vertellen tegen mij en zei steeds 'je en jij', zijn klasgenoot tikte hem aan en zei: "je moet wel U zeggen hoor, het zou je moeder kunnen zijn" :')
ik was 19 en zij 12/13 jaar hihi
het wordt vanzelf wel duidelijk, dat hoeft niet door in je oma's kleding te lopen maar door je uitstraling :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:07

Biskwie schreef:
Serieus genomen worden doe je niet met kleding en uiterlijk. Dat heeft te maken met je attitude, je manier van les geven en van profileren in de school waar je zit.

Ben ik het helemaal mee eens :j Leerlingen nemen je serieus als jij je daar naar gedraagt. en dan bedoel ik niet in de zin van je gedraagt je als een klein kind ;) maar wel in het feit dat leerlingen op een vmbo je al oud vinden, serieus, 19 is voor hen nog zover weg. Je moet gewoon zorgen dat je er boven staat zonder arrogant over te komen of dat je jezelf een bejaarde voelt ;)
Ik heb zelf ook stage gelopen op een vmbo school en leerlingen zagen mij daar echt als mevrouw en niet als dat meisje wat maar een paar jaar ouder is ;) Dat ligt gewoon puur aan de houding en attitude die je aanneemt. Zorg er voor dat er duidelijk een scheidingslijn is tussen jou en hen. Het is leuk als ze je aardig vinden, maar het moet niet vriendschappelijk worden, dan ben je over de lijn heen en nemen ze je niet meer serieus als docent zijnde.
En die scheiding vinden en maken is lastig, maar als je de juiste attitude eenmaal gevonden hebt kun je in feite dragen wat je wilt ;)

Edit: een beetje make-up kan nooit geen kwaad :) mij raadden ze ook wel aan om me iets volwassener te kleden dan hoe de leerlingen zelf over het algemeen gaan, nette schoenen en geen gympen, geen gescheurde jeans etc, maar wel zo dat het dicht bij jezelf blijft :)
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 06-09-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:07

Je ziet er inderdaad jong uit (als in; jonger dan 19) :j
Probeer een beetje mascara, oogpotloodje? Als je het zelf niets vind, vooral niet dragen, maar misschien ben je er zelf wel tevreden over?

Je haren vast ziet er wss volwassener uit dan je haren los :j Misschien moet je qua kleding denken aan een blousje, nette spijkerbroek, hakje? Gilletjes & colbertjes kun je ook niet-zo-sjiek dragen, maar komt wel volwassen over :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:12

Ik ga mee met Marley. Geen zorgen maken over hoe oud je nou lijkt, zolang jij gelooft dat je ouder bent, straal je dat ook uit :) Foutjes gebeuren, ga daar gewoon leuk mee om :)

Om jezelf nou "aan te passen" om ouder te lijken vind ik een beetje onnodig :j

*-:) Dierfotograaf! Volg mij op instagram: @createdbykorlieke *-:)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:13

Een blazer? Leuk topje eronder op een jeans.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:15

Jullie begrijpen me echt verkeerd.
Voor de klas word ik echt de volle 100% serieus genomen en ben ik ook echt 'de juf'. Ik zal heel even een 'case' schetsen.
Net liep ik het schoolplein af met mijn fiets aan de hand richting de docentenuitgang. HEt was net pauze geweest, dus er stonden nog wat leerlingen. Niet mijn leerlingen, ik kende ze niet. Ik was druk bezig met mijn sleutels zoeken en hoor ineens "Waar ga je naartoe, je kan er hier niet uit" waar ik als reactie met mijn docenten-sleutel zwaai. Zegt een gastje "Ohh, u bent docent, ik dacht net even dat u in de tweede klas zat" Dat is natuurlijk niet gemeend, maar wel dat ze me jonger vinden lijken dan een echte docent.

Deze tips zoek ik eigenlijk nieteens echt voor nu. De halve school kent mij nu wel, dus daar hoef ik me niet druk over te maken. MAar volgend jaar wordt het dus een HAVO/VWO school met daarop ook de bovenbouw klassen. Dan ben ik dus gewoon écht even oud als leerlingen die daar rondlopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Daar zou ik gewoon niet mee zitten. Dat gebeurt de beste als je nog wat jonger bent ;)
Je hebt bewijs dat je een docent bent door je sleutel, dan is één zwaaiertje toch genoeg om duidelijk te maken aan welke kant van de klas je hoort ;)
Over 2 week weet iedereen op school dat jij de lerares bent en geen leerling en heb je hier geen last meer van.

het belangrijkste is dat de leerlingen in de klas je respecteren en doorhebben dat jij de docent bent en niet een van hun vriendinnetjes :)

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:20

haha, een vriend van mij had het precies andersom, die werd op de middelbare voor leraar aangezien :+

Ik kan je verder niet helpen, misschien een rok of van die mannenschoentjes? ( Ben ik op het moment helemaal gek op, staat chique maar toch stoer). Welke kleur haar heb je? Ik heb het wel eens donker geverfd (of spoeling) en dan leek ik ook een stuk ouder..

Warning: High level of sarcasm.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:22

Ach joh, trek het je niet aan! Je krijgt respect in de klas, toch? Daar gaat het uiteindelijk om!
Zelf heb ik vroeger een lerares biologie gehad, ook nog een hartstikke jong ding en zo zag ze er ook gewoon uit.
Ze gedroeg zich nog heel jong, droeg zelfs een soort hippiekleren en potloodjes in d'r haren :Y)
Maar als ze d'r mond open trok om over de bloemetjes en de bijtjes te babbelen, dan zwegen we allemaal ;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:23

haar opsteken? werkt wel vaak ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:23

__Laura schreef:
Je ziet er inderdaad jong uit (als in; jonger dan 19) :j
Probeer een beetje mascara, oogpotloodje? Als je het zelf niets vind, vooral niet dragen, maar misschien ben je er zelf wel tevreden over?

Je haren vast ziet er wss volwassener uit dan je haren los :j Misschien moet je qua kleding denken aan een blousje, nette spijkerbroek, hakje? Gilletjes & colbertjes kun je ook niet-zo-sjiek dragen, maar komt wel volwassen over :)

Dankjewel :) Ik vind make-up best leuk bij mezelf, ik ben er vaak te lui voor, zeker op de vroege ochtend := Ik ga het opzeker eens proberen!
Ook een bril wil bij mij wel eens helpen, heb ik gemerkt. Het is alleen jammer dat ik die niet altijd nodig heb.
Mijn haar is sowieso altijd vast hoor. Daar was het los voor de "shoot".
Ik vind jurkjes en tuniekjes altijd erg leuk om te dragen, binnenkort eens kijken voor een leuke laars of schoen met een 'elegante' hak. ;)
Ennee, Eddy_Rocks, mijn vriend vermoord me als ik mijn haar donker verf.. en ik vind het zelf ook niet erg leuk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:24

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:25

Ik had vorig jaar ook een stagiaire in mn klas en zij was 23, ik ben 21. Ze zag er ook duidelijk jonger uit en droeg net als de meesten gewoon een spijkerbroek, shirtje en allstars. Geen makeup oid, maar ze werd echt wel serieus genomen hoor.
Qua kleding is het misschien een idee om een zwarte blazer/colbertje te dragen! Dat is helemaal hip op een spijkerbroek met gympies bijvoorbeeld, en toch ook weer netjes.