Biskwie schreef:Serieus genomen worden doe je niet met kleding en uiterlijk. Dat heeft te maken met je attitude, je manier van les geven en van profileren in de school waar je zit.
Ben ik het helemaal mee eens
Leerlingen nemen je serieus als jij je daar naar gedraagt. en dan bedoel ik niet in de zin van je gedraagt je als een klein kind
maar wel in het feit dat leerlingen op een vmbo je al oud vinden, serieus, 19 is voor hen nog zover weg. Je moet gewoon zorgen dat je er boven staat zonder arrogant over te komen of dat je jezelf een bejaarde voelt
Ik heb zelf ook stage gelopen op een vmbo school en leerlingen zagen mij daar echt als mevrouw en niet als dat meisje wat maar een paar jaar ouder is
Dat ligt gewoon puur aan de houding en attitude die je aanneemt. Zorg er voor dat er duidelijk een scheidingslijn is tussen jou en hen. Het is leuk als ze je aardig vinden, maar het moet niet vriendschappelijk worden, dan ben je over de lijn heen en nemen ze je niet meer serieus als docent zijnde.
En die scheiding vinden en maken is lastig, maar als je de juiste attitude eenmaal gevonden hebt kun je in feite dragen wat je wilt 
Edit: een beetje make-up kan nooit geen kwaad
mij raadden ze ook wel aan om me iets volwassener te kleden dan hoe de leerlingen zelf over het algemeen gaan, nette schoenen en geen gympen, geen gescheurde jeans etc, maar wel zo dat het dicht bij jezelf blijft
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 06-09-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt