Ik vind het een afknapper..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:54

Rebeccaa schreef:
Oh nee, ik doe geen moeite om iets lekker te vinden. Wijn, Rosé, nee. Vind ik niet lekker, dan maar niet. Smirnoff, rode wodka en bier en zo, vind ik wel lekker, oké, prima. Maar ik ga niet leren drinken van dingen, vind ik nergens voor nodig :n.

Overigens heb ik geen alcohol nodig om druk, enthousiast, gezellig te zijn of om te dansen, hoor.


Mannen wel :P

Anoniem

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:55

Nee hoor, ik ken genoeg mannen die dat niet nodig hebben ;).

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:56

Rebeccaa schreef:
Nee hoor, ik ken genoeg mannen die dat niet nodig hebben ;).


Misschien ga ik te veel met heuze boeren om :P

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:57

ik vind het ook een afknapper :j een biertje of twee, oke. maar als ze 7 biertjes achter elkaar wegtulken dan is er geen zak meer aan.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:59

Tja liefde is.....

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:59

Als je alcohol nodig hebt om los te komen is er in mijn ogen toch echt wel iets mis.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:00

Rock schreef:
Als je alcohol nodig hebt om los te komen is er in mijn ogen toch echt wel iets mis.


Heb je het tegen mij? ;)

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:02

Nee, dat vind ik in het algemeen, en ik zeg het nu naar aanleiding van de hele conversatie :)

Jasmine_

Berichten: 965
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:08

Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar ik vind een beetje drank (niet te veel zodat je niet meer op je eigen benen kan staan natuurlijk....) wel leuk, je hebt ook mensen die dan normaal stil zijn die wat 'losser' komen en ik word er automatisch blijer van.
Ik zal het thuis nooit drinken, maar op een feestje of fuif zal ik altijd wel minstens 1 coctail drinken, niet alleen omdat ik er 'losser' van wordt maar ook omdat ik het gewoon lekker vind :))
Maar bij jongens is het inderdaad vaak dat ze dan klef/handtastelijk worden, bah, daar moet ik ook niets van hebben hoor!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:09

Rock schreef:
Nee, dat vind ik in het algemeen, en ik zeg het nu naar aanleiding van de hele conversatie :)


Dat bedacht ik me later ook al :P
Heb je ook inderdaad wel gelijk in, maar ik ken een heel aantal mensen die met drank op gezelliger wordt. Dan heb ik het over een feest, niet zo een avondje zuipen, dat vind ik dan weer niets.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:11

Ik heb ook een hekel aan mensen die (te veel) drinken.
Zelf drink ik wel eens een wijntje of mixje maar het blijft er meestal bij 1.
Mijn man daar in tegen kan biertje na biertje achter over slaan.

Hij drinkt nu minder, maar nog minder drinken zal hij echt niet doen.
Maar door de week is bier echt verboden bij mij (A)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:13

blokje schreef:
Ik heb ook een hekel aan mensen die (te veel) drinken.
Zelf drink ik wel eens een wijntje of mixje maar het blijft er meestal bij 1.
Mijn man daar in tegen kan biertje na biertje achter over slaan.

Hij drinkt nu minder, maar nog minder drinken zal hij echt niet doen.
Maar door de week is bier echt verboden bij mij (A)


En terecht!
Van elke dag drinken wordt niemand beter. Al zeggen ze dat rode wijn heel goed is voor je. Zal wel, zal voor sommigen een heel goed excuus zijn.

Anoniem

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:18

Ik vind het zeker niet raar. Ik heb een verschrikkelijke afkeer tegen bier drinken gekregen sinds mijn ex...

Inmiddels begin ik te kalmeren en vind ik het niet meer vervelend als mijn vriend eens wat drinkt terwijl ik dat niet doe.
Maar ik heb in het begin duidelijk tegen hem gezegd dat ik het ontzettend onaantrekkelijk vind en het ook echt vind stinken. Dus als hij wilde drinken: prima, dan zie ik je overmorgen wel weer! (want ook de dag erna is de lucht niet te harden!)

Gelukkig had hij wel begrip en dronk hij meestal alleen als ik ook wat dronk (dan ruik je de ander immers niet meer :P )

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:25

Gezellig op een terrasje zitten of in de tuin met een biertje of wijntje vind ik hartstikke leuk en lekker, maar met uitgaan drink ik zelf eigenlijk nooit iets. Hooguit 1 drankje. Heb zelf ook echt geen drank nodig om los te komen en het gezellig te maken.

Ik houd ook absoluut niet van die luidruchtige types die elk moment van de avond met 2 biertjes in hun handen staan. Soms word je zowat aangerand door die dronken lui. Kan er ook niet bij dat mensen het 'leuk' vinden om straalbezopen te worden en flink te kotsen en vervolgens weer een biertje te halen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:37

Janine1990 schreef:
BraveSpots schreef:
Enthousiasme, en het kunnen bijhouden daarvan, heeft toch niets te maken met het feit als iemand wel of niet (veel) alcohol drinkt?


Trust me, je wilt als je zin hebt in een feestje, geen kerel die steeds roep: "Toe even, Sjunieen, hou even op. Nee, ik wil niet dansen." En die als je dan wegloopt aan je mouw trekt.
Nee, dankje de koekoek...
Hij hoeft ook niet veel te drinken, hij moet gewoon begrijpen hoe ik me voel op zo'n moment.

Alsof alle mannen zonder drank op dat doen :roll: En zegt het feit dat je kerel vraagt of je op wilt houden meer over hem of over jouw gedrag op zo'n moment? Als mijn ex-vriend meerdere biertjes op had vond ik hem ook irritant en zei ik ook wel eens "Hou eens even op".


Ik drink zelf niet (meer) en heb het hartstikke gezellig zonder drank. Vind het stappen zelfs leuker geworden!
Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen graag een wijntje of biertje drinken want het is wel heel lekker :j Alleen zodra iemand drank nodig heeft om los te komen, of wanneer iemand drinkt om het drinken, of heel veel zuipt knap ik dus wel af.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:50

Oooh ja, ik gedraag me nooit. Ik misdraag me alleen maar... :)

Anoniem

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:51

Stoer.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:52

Rebeccaa schreef:
Stoer.


Heul stoer zeg maar :)

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:00

Van mij wordt ook vaak geëist op feestjes en dergelijke dat ik dronken ben.
Dus dan krijg je dit verhaal;
'heee, zal ik langskomen?'
'Ja, gezellig!!'
'Ok, hoe laat?'
'euhh, zo en zo laat, maar je moet wel dronken zijn, anders kom je er niet in. Dan begrijp je ons niet'

Tsjaaaa... Dat kan ik dus echt niet begrijpen. Ze zeuren altijd dat ik me anders chagrijnig gedraag, maar het punt is juist, dat als je kiest om geen alcohol te drinken en mensen je dan proberen over te halen dat toch wel te doen dat je daar knap chagrijnig van kunt worden!

Ik vind alcohol daarom een afknapper, door de groepsdruk die er vaak op staat. Want verder kan ik er persoonlijk heerlijk van smullen, een wijntje bij het eten, of een lekkere sangria...
En zo nog wel meer..

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:02

Jaimyliefje: :?
Dat vind ik wel echt te debiel voor woorden zeg! Om wat voor leeftijd hebben we het hier?
Groepsdruk heb ik ook nog nooit ervaren, ben regelmatig de bob.

Jaimyliefje

Berichten: 5003
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: zuid limburg (maar afkomstig uit Eindhoven)

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:05

16 tot ong. 25 jaar?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:09

BraveSpots schreef:
Ook gevonden (samen met Ayasha zag ik ;) ).

Ik vind de veranderingen die samengaan met aangeschoten/dronken zijn niet leuk. Mensen die zichzelf niet meer onder controle hebben zijn best eng en -als ze dichtbij staan zoals je partner of goede vrienden- ook een last. Dan voel ik me verantwoordelijk.

Ja, maar wij hebben het wel over twee verschillende dingen. Ik heb het over iemand die nooit een druppel alcohol drinkt, jij hebt het over iemand die nooit aangeschoten of dronken is. In het laatste geval: die heb ik ook eentje gevonden. Maar hij drinkt zo af en toe weleens een pilsje of een glaasje wijn en daar heb ik geen enkele moeite mee.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:14

Jaimyliefje schreef:
16 tot ong. 25 jaar?


Tsjongejonge zeg, daar mag je wel wat volwassener gedrag van verwachten. Persoonlijk zou ik dan zeggen: Als dat moet, dan kom ik liever niet.
Dat vind ik echt niet kunnen... :n

En wat is dronken? Dat is zo'n relatief woord...

Maargoed, als je 's avonds ergen gaat zitten met vrienden, moet het gezellig samen een drankje nuttigen zijn. En niet een verplicht: wie het eerste bezopen is-avondje.

Overigens hadden wij laatst een festival in het dorp, en aansluitend nog een feestje. Daar was een volkomen onbekende van mij, ik had genoeg drankjes genuttigd, en de hele dag veel gedaan. Dus ik was best moe, en het brandende vuur maakte me nog vermoeider. Die onbekende jongen zei gewoon tegen mij: "Hee joh, doe niet zo chagarijnig."
1. Ik was moe.
2. Ik zei niet eens iets.

Toen ben ik pissig naar huis gefietst. Ik kan in het algemeen niet tegen mensen die zeggen dat ik stil ben of naar hun idee chagarijnig ben. Dus ik begrijp volledig dat je chagarijnig wordt van dergelijke praatjes.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:25

ik vind het ook een af knapper. Mijn ex dronk ook veel. Hij werd er super irritant van, plakkerig en luidruchtig. Erg vervelend. Gelukkig drinkt mijn huidige vriend bijna niet, maar als die wilt moet die dat vooral doen.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:13

Ik zeg dan ook: oke tot overmorgen :P De geur is dan inderdaad niet te harden haha. Gelukkig drinkt hij bijna niet. Hij weet hoe ik me er bij voel, en hij vind het zelf ook niet erg 'zinvol'. Net zoals: als ik mensen vlees zie eten vind ik een afknapper, vies. Dat heb ik hetzelfde met bier of andere drank. Een mixje kan lekker zijn, maar eigenlijk doe ik het bijna niet. Mij maak je ook blij met een glaasje water of melk hahaha! :P

En dat van leren drinken: in 1 woord, belachelijk. Waarom zou je leren drinken? Sorry maar dat vind ik ver gaan. Net zoals: leren over je longen te roken (heb ik wel eens horen zeggen), leren bier te drinken. Als je geen melk oid lust ga je dat toch ook niet 'leren' drinken? :)