Ik vind het een afknapper..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:14

elkee schreef:
Ik zeg dan ook: oke tot overmorgen :P De geur is dan inderdaad niet te harden haha. Gelukkig drinkt hij bijna niet. Hij weet hoe ik me er bij voel, en hij vind het zelf ook niet erg 'zinvol'. Net zoals: als ik mensen vlees zie eten vind ik een afknapper, vies. Dat heb ik hetzelfde met bier of andere drank. Een mixje kan lekker zijn, maar eigenlijk doe ik het bijna niet. Mij maak je ook blij met een glaasje water of melk hahaha! :P

En dat van leren drinken: in 1 woord, belachelijk. Waarom zou je leren drinken? Sorry maar dat vind ik ver gaan. Net zoals: leren over je longen te roken (heb ik wel eens horen zeggen), leren bier te drinken. Als je geen melk oid lust ga je dat toch ook niet 'leren' drinken? :)


Koffie moet je ook leren drinken...

Ik heb het nog niet geleerd.

Schijnbaar een onbekend 'spreekwoord' hier, want ik hoor het heel erg vaak.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:16

Waarom zou je koffie leren drinken?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

Oh het is net of ik mezelf hoor praten!
Mijn vriend lust hem dus ook graag, voordat we iets hadden was hij 4 dagen in de week helemaal van de kaart %) helemaal belachelijk dus.
Nu weet ie dat ik een hekel heb aan drank, ik drink een keer in de twee maanden een paar mixjes, en hij past zich wel een beetje aan. Maar ik kan er echt niet tegen als ie bier drinkt :o. Ik maak me dan gewoon zorgen omdat het zo slecht is :+ . Je lever heeft 1,5 uur nodig om één glas af te breken, en als er eenmaal schade aan je lever is gebracht komt het nooit meer goed. Ik heb al gezegd dat hij een stuk van mijn lever mag hebben maar ik geef hem liever niet af :+.

En ook de lucht van dat bier, hij gaat serieus naar rotte eieren stinken.. Ik vind het gewoon troep :P

Gelukkig past hij zich wel aan, maar ik hoef echt geen vent die stelselmatig een paar keer per week van de kaart is, dat vind ik gewoon kinderachtig.

Blowen is ook al zoiets, toen ie zei dat ie dat vroeger wel eens deed met zijn vrienden ben ik daar toch wel even van slag van geweest, ik heb ook gezegd dat als ie ooit rookt of blowt dat ie dan voortaan maar alleen slaapt := Die rotzooi moet ik al helemaal niet..

Ben opzich best wel braaf.. O:)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:18

elkee schreef:
Waarom zou je koffie leren drinken?


Dat weet ik niet.
Maar ik word vaak op m'n werk gevraagd: "Janine, wil je ook koffie?"
Dan zeg ik: "Nee, doe maar chocolademelk/thee."
En dan zeggen ze: "Lust je geen koffie?"
Dan zeg ik: "Nee."
En wat ik dan ALTIJD te horen krijg is: "Geeft niet, komt nog wel, dat moet je leren drinken."

En niet alleen op m'n werk hoor ik dat, ook hier in de omgeving.

Waarom zou ik het leren drinken? Geen idee, maar het zou wel prettig zijn als ik het zou lusten in verband met m'n werk.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:19

elkee schreef:
Waarom zou je koffie leren drinken?


waarom zou je bier leren drinken? :+ precies hetzelfde.
Koffie is ook al zoiets smerigs, daar word je lelijk van :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:19

Eddy_Rocks schreef:
elkee schreef:
Waarom zou je koffie leren drinken?


waarom zou je bier leren drinken? :+ precies hetzelfde.
Koffie is ook al zoiets smerigs, daar word je lelijk van :+


Leuk, ik heb hele knappe ouders, hoor ik vaak...

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:19

Janine1990 schreef:
elkee schreef:
Waarom zou je koffie leren drinken?


Dat weet ik niet.
Maar ik word vaak op m'n werk gevraagd: "Janine, wil je ook koffie?"
Dan zeg ik: "Nee, doe maar chocolademelk/thee."
En dan zeggen ze: "Lust je geen koffie?"
Dan zeg ik: "Nee."
En wat ik dan ALTIJD te horen krijg is: "Geeft niet, komt nog wel, dat moet je leren drinken."

En niet alleen op m'n werk hoor ik dat, ook hier in de omgeving.

Waarom zou ik het leren drinken? Geen idee, maar het zou wel prettig zijn als ik het zou lusten in verband met m'n werk.


Ik vind koffie iets van de vorige generatie ;)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:20

Janine1990 schreef:
Leuk, ik heb hele knappe ouders, hoor ik vaak...


Dan hebben die geluk _O- :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:21

Eddy_Rocks schreef:
Ik vind koffie iets van de vorige generatie ;)


Of jij bent je jaren voorbij...

Zoiets geks heb ik nog nooit gehoord over koffie... :\

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:21

Energiedrankjes zijn meer van de huidige generatie :')

Overigens heb ik nog nooit koffie of alcohol hoeven 'leren' drinken, net als roken over de longen.
Groepsdruk ligt aan je eigen persoon, ik heb persoonlijk nooit last gehad van groepsdruk.
Ik heb een keer gerookt en mijn vriendinnen toen gezegd dat ik het smerig vond en saai _O-

En lelijk van koffie?
Hoezo word je daar lelijk van :o?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:21

Eddy_Rocks schreef:
Janine1990 schreef:
Leuk, ik heb hele knappe ouders, hoor ik vaak...


Dan hebben die geluk _O- :')


Zijn ze niet de enigen...
Dat je lelijk van koffie wordt is ook grootse onzin, dergelijke dingen geloven is iets van vele generaties eerder.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:22

Ik ben pas 18, en van mijn vrienden drinkt dus echt niemand koffie :+

Ik ken toch menig mens met een lekker geel koffie-gebitje..

marrianne
Berichten: 1923
Geregistreerd: 28-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:23

oeeh ik ging ook vaak met mijn ex en de vriendgroep stappen, en ik hou ook wel van een wijntje, maar zodra hij echt vervelend werd, zei ik altijd..zo en nu maar een colaatje sgat :o
en dan was de boodschap duidelijk

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:24

haha, gelukkig weet die van mij dat nu vanzelf :o

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:24

urselin schreef:
Energiedrankjes zijn meer van de huidige generatie :')

Overigens heb ik nog nooit koffie of alcohol hoeven 'leren' drinken, net als roken over de longen.
Groepsdruk ligt aan je eigen persoon, ik heb persoonlijk nooit last gehad van groepsdruk.
Ik heb een keer gerookt en mijn vriendinnen toen gezegd dat ik het smerig vond en saai _O-

En lelijk van koffie?
Hoezo word je daar lelijk van :o?


Groepsdruk zal inderdaad van de persoon afhangen, maar in het geval van Jaimyliefje kan ik het me volledig voorstellen. Je wilt je vrienden niet kwijt, maar op deze manier vind je het ook niet leuk. Tsjah, wat moet je dan???
Ik denk dat wanneer zij zegt: "Jongens, zo hoeft het van mij niet, ik zie jullie wel weer als jullie nuchter zijn." Dat haar vrienden ook wel aardig bijdraaien, en zij echt niet de enige is.

Ik ben dit jaar met m'n ouders op vakantie geweest, in plaats van met m'n vriendinnen.
Zijn m'n vriendinnen daar gaan roken met z'n drieën, toen dacht ik echt even: Oh jee...
Goed, het was iets als 'what happens in Spain, stays in Spain', maar ik dacht wel even: oliebol, ben ik de enige...
Maar uiteindelijk dacht ik: Ach, what the heck... Als zij in de sloot springen, hoef ik dat niet...
Mijn ex was best wel een meeloper, maar was de enige van zijn groep die niet rookte. Als hij dat kan, kan ik dat ook! :')

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:25

Koffie heeft niets met generatie te maken, maar als iets niet lust lust je het niet. Ik vind leren drinken een apart iets. Zou het zelf nooit doen in ieder geval ;) Ik heb er geen problemen mee om telkens te zeggen: nee doe mij maar chocolademelk of iets dergelijks.

Sinds mijn vriend een ernstig ongeluk heeft gehad, paar maanden geleden met zijn motor, en zijn lever en mild flink gescheurd was (lag op intensive care voor 2 nachten, heel eng) vind ik het 'eng' als hij drinkt. Hij krijgt ook heel snel last van zijn buik / lever als hij heeft gedronken. dan maak ik me altijd weer zorgen
Laatst bijgewerkt door velvetblack op 06-09-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:26

Eddy_Rocks schreef:
Ik ben pas 18, en van mijn vrienden drinkt dus echt niemand koffie :+

Ik ken toch menig mens met een lekker geel koffie-gebitje..

Helaas komt dat niet alleen van koffie.
Zijn véél meer oorzaken voor te vinden ;)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:27

Eddy_Rocks schreef:
Ik ben pas 18, en van mijn vrienden drinkt dus echt niemand koffie :+

Ik ken toch menig mens met een lekker geel koffie-gebitje..


Dus doet niemand van deze leeftijd dat? Ik ben 20, mijn zusje is ook 18 en die drinkt koffie.
Mijn vriendinnen drinken koffie...

Geel gebit is echt niet alleen van de koffie, dus daar hoef je het niet om te laten. Dat is vaak een kwestie van genen, of een beugel gehad hebben.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:27

Janine1990 schreef:
urselin schreef:
Energiedrankjes zijn meer van de huidige generatie :')

Overigens heb ik nog nooit koffie of alcohol hoeven 'leren' drinken, net als roken over de longen.
Groepsdruk ligt aan je eigen persoon, ik heb persoonlijk nooit last gehad van groepsdruk.
Ik heb een keer gerookt en mijn vriendinnen toen gezegd dat ik het smerig vond en saai _O-

En lelijk van koffie?
Hoezo word je daar lelijk van :o?


Groepsdruk zal inderdaad van de persoon afhangen, maar in het geval van Jaimyliefje kan ik het me volledig voorstellen. Je wilt je vrienden niet kwijt, maar op deze manier vind je het ook niet leuk. Tsjah, wat moet je dan???
Ik denk dat wanneer zij zegt: "Jongens, zo hoeft het van mij niet, ik zie jullie wel weer als jullie nuchter zijn." Dat haar vrienden ook wel aardig bijdraaien, en zij echt niet de enige is.

Ik ben dit jaar met m'n ouders op vakantie geweest, in plaats van met m'n vriendinnen.
Zijn m'n vriendinnen daar gaan roken met z'n drieën, toen dacht ik echt even: Oh jee...
Goed, het was iets als 'what happens in Spain, stays in Spain', maar ik dacht wel even: oliebol, ben ik de enige...
Maar uiteindelijk dacht ik: Ach, what the heck... Als zij in de sloot springen, hoef ik dat niet...
Mijn ex was best wel een meeloper, maar was de enige van zijn groep die niet rookte. Als hij dat kan, kan ik dat ook! :')


Kijk, en dat is pas stoer :j

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:29

Janine1990 schreef:
Groepsdruk zal inderdaad van de persoon afhangen, maar in het geval van Jaimyliefje kan ik het me volledig voorstellen. Je wilt je vrienden niet kwijt, maar op deze manier vind je het ook niet leuk. Tsjah, wat moet je dan???
Ik denk dat wanneer zij zegt: "Jongens, zo hoeft het van mij niet, ik zie jullie wel weer als jullie nuchter zijn." Dat haar vrienden ook wel aardig bijdraaien, en zij echt niet de enige is.

Ik ben dit jaar met m'n ouders op vakantie geweest, in plaats van met m'n vriendinnen.
Zijn m'n vriendinnen daar gaan roken met z'n drieën, toen dacht ik echt even: Oh jee...
Goed, het was iets als 'what happens in Spain, stays in Spain', maar ik dacht wel even: oliebol, ben ik de enige...
Maar uiteindelijk dacht ik: Ach, what the heck... Als zij in de sloot springen, hoef ik dat niet...
Mijn ex was best wel een meeloper, maar was de enige van zijn groep die niet rookte. Als hij dat kan, kan ik dat ook! :')

Sorry, maar als mijn vrienden 'eisen' dat ik iets doe en ik het niet wil, dan doe ik dat ook niet.
Ik heb vaak in zulk soort situates gestaan in mijn puberteit ;)
En als die mensen écht vrienden zijn, dan zullen ze het begrijpen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:29

elkee schreef:
Koffie heeft niets met generatie te maken, maar als iets niet lust lust je het niet. Ik vind leren drinken een apart iets. Zou het zelf nooit doen in ieder geval ;) Ik heb er geen problemen mee om telkens te zeggen: nee doe mij maar chocolademelk of iets dergelijks.

Sinds mijn vriend een ernstig ongeluk heeft gehad, paar maanden geleden met zijn motor, en zijn lever en mild flink gescheurd was (lag op intensive care voor 2 nachten, heel eng) vind ik het 'eng' als hij drinkt. Hij krijgt ook heel snel last van zijn buik / lever als hij heeft gedronken. dan maak ik me altijd weer zorgen


Zoals ik al noemde, is het op mijn werk wel prettig om koffie te kunnen drinken. En ik wil toch echt wel eens weten waarom het zo lekker is? :P
Ach, ben pas 20, komt vast nog wel! :)
En iets leren, is nooit verkeerd in mijn ogen. Zolang je het met mate kunt doen. En weet waar je grenzen liggen.
En als het op drank aan komt, helemaal... Daarbij, hou je principes, normen en waarden, et voila... Je bent niet minderwaardig aan een nuchtere persoon...

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:30

Ik vind het belachelijk om met de groep mee te lopen, gelukkig heb ik vrienden die ook zo denken :)

Mijn vriend krijgt commentaar als hij een cola besteld, en dat vind ik zooo dom! Laat hem lekker cola drinken joh..

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Ik vind het een afknapper..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:32

Dat doet die vader van mijn vriend ook.. "waarom neem je geen pilsje Niels? ben je een mietje aan 't worden?" of zoiets zegtie dan.. Dat vind ik apart ;)

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:34

urselin schreef:
Sorry, maar als mijn vrienden 'eisen' dat ik iets doe en ik het niet wil, dan doe ik dat ook niet.
Ik heb vaak in zulk soort situates gestaan in mijn puberteit ;)
En als die mensen écht vrienden zijn, dan zullen ze het begrijpen.


Heb ook geroepen: Weljaaa, nu moet ik ook roken zeker?
Uit grap, maar natuurlijk zat ik er wel over in dubio. Ik ben degene die (van ons) het meest brutaal overkomt qua uiterlijk, maar die uiteindelijk maar een heel klein hartje heeft. Ik heb nog nooit gerookt, ik ben nog nooit stomdronken geweest, ik heb nog nooit geblowd. Eigenlijk gewoon nog nooit iets strafbaars gedaan...
En toch lokt af en toe, als ik in de regen bij de bushalte sta, wel eens het idee om een sigaret op te steken. Gewoon om het gevoel te hebben niet nutteloos te doen. En dat gevoel kennen mijn vriendinnen gelukkig ook, van voor de vakantie... :+
Dus zo raar was de gedachte voor mij niet...
Maargoed, mijn vriendinnen riepen uit: "Natuuurlijk niet! We deden het gewoon om interessant te doen. De helft hebben we uitgedeeld!"
Tsjah... je kunt soms hoofdbrekende ideeën hebben :')

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:34

Ja, inderdaad daar kan ik dus echt niet tegen :S. Mijn moeder doet dat ook, gelukkig kan mijn vriend de verleiding goed genoeg weerstaan als ik erbij ben :)