Vriendin vraagt om toestemming om...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Vriendin vraagt om toestemming om...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:01

Zo goed als de zelfde tatoeage te laten zetten als ik.. Ook een vlinder, niet realistisch, bestaande uit enkel lijnen en kronkels, op de zelfde hoogte achter op de rug...

Ik heb deze tattoo al 5 jaar en heb die laten zetten vanwege het overlijden van mijn vader. Het is dit plaatje:
Afbeelding
De gitaar is vanwege mijn vaders passie voor gitaren en muziek en de vlinder voor de herinnering eraan dat als iemand dood is je ze terug kan zien in de kleine dingen van het leven, zoals een mooie vlinder..

Zij wil dan ongeveer de zelfde alleen zonder gitaar en iets sierlijker.. Ze smst me en vraagt mij hoe ik het zou vinden als ze ook een vlinder laat tatoeeren op haar rug.. Dan stuurt ze mij een plaatsje ervan en echt gewoon bijna het zelfde.. Ik heb eerlijk gezegd dat ze het zelf moeten en ze vooral moet doen waar zij zich goed bij voelt, maar ook dat ik er niet om sta te springen..
En nu krijg ik opmerkingen als van ja de halve wereld heeft vlinder ergens op z'n lichaam, ik zou een poedersuiker zijn als ik het zelfde onderwerp zou nemen als jij.. 1 ik vind dat erg respectloos naar mij toe en 2 je hebt je vader nog, waarom dan daarover beginnen?

Het is voor mij een hele persoonlijke tatoeage met een hele mooi betekenis.. Voor haar (zoals ze zelf zegt!) gewoon een mooi plaatje opgezocht op internet wat ze wel leuk vind..
Er zijn wel 100en onderwerpen en tig verschillende plekken om iets te laten zetten.. Waarom dan precies het zelfde als ik heb?

Wat vinden jullie? Stel ik mij aan?

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:03

Allereerst natuurlijk wel netjes van je vriendin dat ze het vraagt, ze had het ook zo kunnen doen. Maar ze houdt in ieder geval rekening met jou. Als je zoiets wordt gevraagd vind ik ook dat je eerlijk moet zeggen wat je ervan vind. Als jij het niet leuk vind, zou ik dat gewoon zeggen. :) Vooral omdat het voor jou veel betekenis heeft, ik vind het echt een prachtige tattoo! :D
Laatst bijgewerkt door duodenum op 03-09-10 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:04

De halve wereld heeft idd een vlindertattoo.. Waarom op de rug? Ja.. Dan valt het niet zo op ivm werk enzo. Zou me er niet druk om maken eigenlijk, bijna iedereen heeft wel ergens een vlinder staan. := Die van jou is sowieso veel anders door de gitaar.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:05

ik denk dat ze jou als soort van voorbeeld ziet dat zo´n tattoo daar mooi is, en dat ze dan daar ook wel een kan nemen omdat dat mooi is volgens haar.

Ik zou even met haar rond de tafel gaan zitten en haar vertellen dat je jouwe met veel betekenis hebt en het jammer vind dat zij er een neemt zonder betekenis, die veel op jouwe lijkt. Misschien dat je haar kan ompraten naar een ander plaatje of plek? En gooi vooral het balletje op dat als je een tattoo zonder betekenis neemt je er veél eerder spijt van krijgt.

Vind jouwe trouwens erg mooi, die gitaar erin is echt wauw!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:06

Heb ook een vlinder tattoo _O- Maar vind die van jou wel erg mooi!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:06

Ik vind dat je je aan stelt. Waar kan je moeilijk om doen, de tattoo is niet hetzelfde als de jouwe en heeft niet dezelfde betekenis, waarvoor heb je die tattoo, voor jezelf? Of voor de wereld?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:06

Idd netjes dat ze het vraagt, maar als ze daarna geen drol geeft om mijn mening.. Dan kan ze het beter mededelen ipv vragen..

Ik heb dus al aangegeven dat ik het niet relaxed zou vinden, en troen kreeg ik dus tig argumenten om het ondanks dat toch te doen.. Prima, dan moet ze dat fijn doen.. Haar lichaam, haar tatoeage.. Maar ik sta er dan nog steeds niet om te springen

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:07

Ik snap jou heel goed. Voor jou is jou tatoege heel bijzonder en het heeft voor jou die unieke betekenis. Ik zou ook eens goed met haar gaan praten.

Jeetje, het gaat toch niet om een vlinder? Het gaat er toch om dat het ontwerp erg lijkt op dat van jou?
Laatst bijgewerkt door Krips op 03-09-10 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

uhum..heel eerlijk? Ja :j. Als zij ook graag een vlinder wilt dan moet ze dat gewoon doen. Jij hebt jouw tattoo voor jezelf en met een reden, je vriendin heeft er weer andere redenen voor... Als zij een tatoeage voor de leuk wilt, dan moet ze dat zelf weten.

Jouw gevoelens voor je tattoo moet je imo bij je eigen tattoo houden en niet projecteren op iemand anders tattoo en al helemaal niet toetsen aan iemands reden om een tattoo te nemen.

Misschien dezelfde plek en dezelfde insteek, maar met een totaal andere reden en daar gaat het toch om?

Chaos

Als ze een exacte kopie zou plaatsen zou ik het zelf ook niet tof vinden, maar als ze hem zo aanpast dat ze makkelijk te onderscheiden zijn is het toch prima?

Maar als jij het niet wilt zou ik gewoon heel duidelijk zijn daarover, dan kan zij altijd nog zien wat ze er mee doet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:08

Ja, zo uniek is het niet hoor om een vlinder op die plek te zetten. Ik vind het al heel wat dat ze het er over heeft met je. Het is haar rug en je hebt geen patent op die tattoo en hij is niet hetzelfde.
Een vlinder heeft diverse betekenissen die voor een ieder heel anders kan zijn.

En verder kun je het als een compliment ervaren dat iemand een voorbeeld aan je wil nemen.

_Patriciaa

ik vind het overigens een erg mooie tatoeage, met een mooie betekenis!

Ik snap ook goed dat je er moeite mee hebt!
Het is voor jou een teken voor je vader, dat heeft ze als vriendin te respecteren.
Ik vind niet dat je dan aan kunt komen met een soort gelijke vlinder en te zeggen; ik vind dit wel een leuk plaatje..

BlackShadowZ

Ik vind niet dat jij je aanstelt hoor!
Deze tatoe heeft een betekenis vor jouw,dan hou je daar als vriendin rekening mee.
Als ze nu perse dezelfde tatoe wilt,oké.
Maar doe het dan op een andere plek ofzo.
Succes,hou ons op de hoogte wat je vrienidn doet :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:09

Ow, dus omdat haar vader overleden is en zij haar tattoo daarmee verbind, mag niemand meer een vlinder op de rug laten zetten?

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:10

_Patriciaa schreef:
Het is voor jou een teken voor je vader, dat heeft ze als vriendin te respecteren.
Ik vind niet dat je dan aan kunt komen met een soort gelijke vlinder en te zeggen; ik vind dit wel een leuk plaatje..

Dat zegt precies mijn gevoel..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:10

Lusitana schreef:
Ow, dus omdat haar vader overleden is en zij haar tattoo daarmee verbind, mag niemand meer een vlinder op de rug laten zetten?

Ja, dat gevoel krijg ik er ook een beetje bij :j

Een tattoo heb je voor jezelf en niet voor een ander.... En de reden waarom iemand een tattoo wilt zetten is al helemaal niet goed of fout of minder belangrijk dan de ander.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:11

Jawel. Iedereen mag een vlinder op zijn rug laten zetten. Dat is toch wat anders dan een vriendin die min of meer hetzelfde op exact de zelfde plek laat zetten. Iets dat voor jou heel bijzonder is, iets wat voor jou vader staat.. En dat zet een ander, een vriendin, dan ook op diezelfde plek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:12

loeky_flap schreef:
Ik vind niet dat jij je aanstelt hoor!
Deze tatoe heeft een betekenis vor jouw,dan hou je daar als vriendin rekening mee.
Als ze nu perse dezelfde tatoe wilt,oké.
Maar doe het dan op een andere plek ofzo.
Succes,hou ons op de hoogte wat je vrienidn doet :)

Waarom zou dat op een andere plek moeten? Sinds wanneer beslist iemand over andermans lichaam?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:12

_Lola_ schreef:
_Patriciaa schreef:

Dat zegt precies mijn gevoel..

Maar dat je vriendin een tattoo neemt met een zelfde insteek wilt toch niet zeggen dat zij jou niet respecteert? Ze vindt het een mooi plaatje...waarom zou ze dan die tattoo niet mogen zetten? De tattoo is niet hetzelfde als die van jou en heeft een hele andere betekenis. Kortom, gewoon een andere tattoo.... what's the problem? Ze is geïnspireerd geraakt door jouw tattoo, is dat echt zo erg?

laurenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:13

je stelt je aan! toch superlief dat ze jou toestemming vraagt!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:13

Krips schreef:
Jawel. Iedereen mag een vlinder op zijn rug laten zetten. Dat is toch wat anders dan een vriendin die min of meer hetzelfde op exact de zelfde plek laat zetten. Iets dat voor jou heel bijzonder is, iets wat voor jou vader staat.. En dat zet een ander, een vriendin, dan ook op diezelfde plek.

Ja, op dezelfde plek met een totaaaaaal andere betekenis! Waarom is de ene betekenis belangrijker dan de andere? Wie het eerst komt wie het eerst maalt dan maar? Wees een vriendin en gun de ander het ;).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:14

Jouw tattoo heeft betekenis voor jouw en daar gaat het om! Ik vind het netjes voor je dat je vriendin je er in betrekt. Kun je haar sowieso niet alsnog even aangeven dat je er over nadenkt. Dan kun je een beetje aan het idee wennen :)

Sowieso is het dus niet hetzelfde plaatje maar dus gewoon een vlinder als ik het goed begrijp. Vlinders zijn graag gewilde tattoo's/ En tja, de plek kan ook iemands voorkeru hebben. Zie het als een compliment. Jouw vlinder op die plek heeft dusdanig indruk gemaakt dat het niet afschrikt :) Als ze nu precies het zelfde plaatje zou willen incl. gitaar had ik het bijvoorbeeld een ander verhaal gevonden..

Denk er even over na. Kun je aan het idee wennen en kan zij aan jouw visie dat het erg persoonlijk is wennen. Dan daarna in een gesprekje kunnen jullie vast wel een compromis vinden.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:14

ik vind het ook vreemd dat ze het dan zo via de sms doet..
Als vriendin mag je toch wat meer respect hebben lijkt me..

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 22:14

Ik denk dat ik het minder moeilijk had gevonden als zij nou een totaal andere mooie betekenis erbij had bedacht waarvoor hij voor haar speciaal zou zijn..

Ik laat bv dinsdag een nieuwe zetten, stel mijn beste vriendin belt mij morgen op en zegt Lau, ik wil ook heel graag die lotus, zullen wij hem samen laten zetten? Prima! Dan bevestigd dat gelijk mijn vriendschap met haar.. Dan nog heb ik daar nog mijn andere redenen voor om die te laten zetten, maar het zou een toevoeging zijn van..

@Ayasha: Ik beslis helemaal niets voor haar.. Als je even goed leest heb ik haar meerdere malen laten weten dat ik het niet tof zou vinden, maar dat ze het verder helemaal zelf moet weten. Vind het alleen gek dat ze mijn mening vraagt en er vervolgens niets om geeft.. Vind ik erg respectloos..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:15

ik vind het helemaal niet overdreven van wat jij vind!

ze vraagt toch om jouw mening en die heb je gegeven, vind dat ze daar rekening mee hoort te houden. ze vraagt je mening al, dus waarschijnlijk wist ze al wel dat je het niet zo leuk zou vinden en hoopte ze dat je zou zeggen dat je het niet erg vind. dat denk ik tenminste.