Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:40

vliegen deed ik veel toen ik jonger was, moet ik maar weer eens gaan doen :D

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:40

Fiffill schreef:
Ik ga vaak vliegen :+: of zwemmen en dan gewoon verzinnen dat je kieuwen hebt. :D

Dat is inderdaad erg leuk :), sochtends ben ik ook altijd veel blijer :)
Wat ook leuk is; een leuke jongen bedenken of een echt PENNY paard <3
Dan voelk me echt weer 8.. met die penny paard fantasien :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:41

Lol! Zo'n zwarte arabische hengst die jij ff temt :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:42

Overigens kan een gewone droom ook overgaan in een lucide droom, dat had ik vannacht nog. Of eigenlijk was dat meer half lucide, ik werd er vlak na wakker. Was een bizarre droom (as usual), het kwam er op neer dat op het eind iedereen bijna vermoord werd door een vrouw met een machinegeweer ( :+ ) maar uiteindelijk kon ik de boel zo besturen dat ik dat kon voorkomen. Helaas werd ik wel wakker met het idee dat ik ook daadwerkelijk 15 kogelgaten in mijn buik had zitten, dat voelde wat minder. :') Maar in de normale droom was ik gestorven, nu kon ik mezelf - vraag niet hoe - naar de eerste hulp slepen. Hoe verzin je het. :Y)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 30-08-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:43

Oeh. Ik heb dit vroeger wel is gehad. Ik deed superman na en toen vloog ik dus de lucht in. Maar hield het niet lang vol en viel toen met een plomp in het water en toen werd ik wakker. Was wel jammer. Heb het nu helaas bijna nooit meer. Pas nog 1 keer een klein beetje. :P

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:43

phormicola schreef:
Lol! Zo'n zwarte arabische hengst die jij ff temt :D

Is echt heel leuk :o
Maar dingen besturen is ook leuk.. zo droom is vaak dat ik een auto bestuur.. iets wat ik heel graag wil blijkbaar :+
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 30-08-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:45

phormicola schreef:
Dat kan het begin zijn S_uus
Edit: Ik herken een lucide droom aan een soort vibratie in m'n huid. En dan ga ik hele rare dingen doen, bijvoorbeeld een wormhole in een muur maken en lekker op reis door het universum :)) Of ik kan boodschappen gaan doen midden in de nacht :Y)

_O-

Ik had laatst een keer zoiets raars, ik lag te slapen maar ik was er toch 100% zeker van dat ik met mijn vriend op de bank zat.
Zijn tel was kapot, en zijn beste maat zou dus op mijn mobiel bellen.
M'n tel ging, ik nam op en zei HOI!

Vervolgens word me vriend daarvan wakker en zegt HOI? :\
Ik zo jah je maat belt, ik moet toch groeten? en toen bleek ik dus gewoon in bed te liggen? Vet raar haha

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:45

Mijn beste lucidedromen zijn als ik kan springen en dan kan vliegen. Is vaak in Harry Potter stijl :D Dan wil ik nooooooit meer wakker worden! Ik vlieg dus nog wel degelijk, was ik even vergeten.

Ik had m'n laatste 3 nachten geleden. Ik kan jullie vertellen dat Uranus ontzettend saai is :')

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:46

Hoe kan je het dan oproepen? Want ik vind het echt jammer dat ik het bijna nooit meer heb. Uwhl kijk je in de spiegel zit er een of ander lelijk wrattenhoofd op jouw hoofd ze plek :p

Cathelijne15

Berichten: 574
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:46

Ik denk dat ik ook wel eens last heb van slaapverlamming. Dan ben ik voor mijn gevoel 'half wakker' maar kan me niet bewegen en ben ook heel bang dat ik rare dingen ga zien ofzo (ik kan het niet echt uitleggen :')). Heb me er nog nooit echt aan durven toe te geven, maar volgens jullie is dat wel aan te raden? :P Ik heb het meestal als ik heel moeilijk in slaap kom. Vind het wel interessant...

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:47

Fiffill, ben jij je vriend weleens tegengekomen in je lucide droom? (tenminste, als hij dat ook kan) Ik ben m'n man erg vaak tegengekomen en we hadden dan ook echt 1 en dezelfde droom. Heel bijzonder.

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:47

phormicola schreef:
Mijn beste lucidedromen zijn als ik kan springen en dan kan vliegen. Is vaak in Harry Potter stijl :D Dan wil ik nooooooit meer wakker worden! Ik vlieg dus nog wel degelijk, was ik even vergeten.

Ik had m'n laatste 3 nachten geleden. Ik kan jullie vertellen dat Uranus ontzettend saai is :')

Nou was ik net van plan dáár heen te gaan :+

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:48

Cathelijne15 schreef:
Ik denk dat ik ook wel eens last heb van slaapverlamming. Dan ben ik voor mijn gevoel 'half wakker' maar kan me niet bewegen en ben ook heel bang dat ik rare dingen ga zien ofzo (ik kan het niet echt uitleggen :')). Heb me er nog nooit echt aan durven toe te geven, maar volgens jullie is dat wel aan te raden? :P Ik heb het meestal als ik heel moeilijk in slaap kom. Vind het wel interessant...


Ja, het is eng, maar echt aan aanrader! Als je het vaker hebt gedaan is het ook niet eng meer.
Bij mij kan het ook door oververmoeidheid komen. Dan val ik telkens heel moeilijk in slaap en krijg steeds schokken door m'n lichaam. Dan weet ik alweer hoe laat het is :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:49

DaisyDarling schreef:
phormicola schreef:
Mijn beste lucidedromen zijn als ik kan springen en dan kan vliegen. Is vaak in Harry Potter stijl :D Dan wil ik nooooooit meer wakker worden! Ik vlieg dus nog wel degelijk, was ik even vergeten.

Ik had m'n laatste 3 nachten geleden. Ik kan jullie vertellen dat Uranus ontzettend saai is :')

Nou was ik net van plan dáár heen te gaan :+


Niet doen, de reisbureaus vertellen je geweldige dingen, maar geloof mij nou maar: Geen aanrader.
:))

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:49

phormicola schreef:
Fiffill, ben jij je vriend weleens tegengekomen in je lucide droom? (tenminste, als hij dat ook kan) Ik ben m'n man erg vaak tegengekomen en we hadden dan ook echt 1 en dezelfde droom. Heel bijzonder.


Nee. Maar hij onthoudt zijn dromen ook niet altijd. Ik weet wel dat we vaker iets over elkaar dromen, maar ik ben hem nog nooit echt tegengekomen. :n

phormicola schreef:
Cathelijne15 schreef:
Ik denk dat ik ook wel eens last heb van slaapverlamming. Dan ben ik voor mijn gevoel 'half wakker' maar kan me niet bewegen en ben ook heel bang dat ik rare dingen ga zien ofzo (ik kan het niet echt uitleggen :')). Heb me er nog nooit echt aan durven toe te geven, maar volgens jullie is dat wel aan te raden? :P Ik heb het meestal als ik heel moeilijk in slaap kom. Vind het wel interessant...


Ja, het is eng, maar echt aan aanrader! Als je het vaker hebt gedaan is het ook niet eng meer.
Bij mij kan het ook door oververmoeidheid komen. Dan val ik telkens heel moeilijk in slaap en krijg steeds schokken door m'n lichaam. Dan weet ik alweer hoe laat het is :')


Dat heeft hij dan weer wel, leuk als je er naast ligt *not* _O-

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:50

Ja, of dat het dan ineens zwart is. En dan val je in een gat. Is dat met dat moeilijk in slaap kunnen komen?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:51

Fiffill schreef:
phormicola schreef:
Fiffill, ben jij je vriend weleens tegengekomen in je lucide droom? (tenminste, als hij dat ook kan) Ik ben m'n man erg vaak tegengekomen en we hadden dan ook echt 1 en dezelfde droom. Heel bijzonder.


Nee. Maar hij onthoudt zijn dromen ook niet altijd. Ik weet wel dat we vaker iets over elkaar dromen, maar ik ben hem nog nooit echt tegengekomen. :n


Jammer, je kunt namelijk de vreemdste dingen doen op euh...seksueel gebied :Y)

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:51

Natte droom ten top dus ? :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:52

ilovetrusha schreef:
Ja, of dat het dan ineens zwart is. En dan val je in een gat. Is dat met dat moeilijk in slaap kunnen komen?


Hmm nee dat is iets anders, dat heb ik echt elke nacht. Dat is een reactie van je hersenen op de ontspanning van je spieren. Tenminste, dat zeggen de wetenschappers :)

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:52

Maar stel nou dat ik vannacht weer zo'n droom heb(de laatste is alweer een poosje terug), en het is weer doodeng, ik kan weer niet bewegen etc.. Hoe kan ik dat veranderen? En idd, hoe roep je zoiets op :D ?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:52

Sabinee__ schreef:
Natte droom ten top dus ? :')


Nu je het zegt... :))

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:53

Waar gaat het met dit topic heen :+

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:54

Whahahahah :P
Ik wil echt weten hoe je het kan oproepen!

Siggislief

Berichten: 14024
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:54

Ik heb wel eens dat k gewoon naast mn bed sta en om me heen kijk en daarna in spullen sta te graaien..
Is dat het zelfde [lucide droom?]

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:54

kayacratzo schreef:
Maar stel nou dat ik vannacht weer zo'n droom heb(de laatste is alweer een poosje terug), en het is weer doodeng, ik kan weer niet bewegen etc.. Hoe kan ik dat veranderen? En idd, hoe roep je zoiets op :D ?


Oproepen kan idd, maar het vergt heel veel oefening. Als je 'van nature' al vaker die verlamming hebt, zou ik het gewoon van daaruit proberen.

Laat het over je heen komen, op een gegeven moment merk je dat je weer kunt bewegen (je bent weer in slaap gevallen, maar je brein denkt dat je wakker bent). Je zult waarschijnlijk een soort 'buzz' voelen in je hoofd of je hele lichaam. De wereld zal echter dan echt lijken (dat heb ik tenminste) Daarna kun je doen wat je wilt :D