Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:42

Oke, dat is leuk om te weten :D

Tuurlijk kan je het er hier over hebben, ook daar is dit topic voor ;)

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:49

Wat een interessant topic! Het is mij nog nooit overkomen, een lucide droom niet en slaapverlamming niet..

Wel kan ik wakker worden uit nachtmerries, dan wordt het plotseling heel eng en dan denk ik letterlijk: Nou is het wel weer mooi geweest. En dan word ik wakker..

Of ik word 's nachts ineens wakker en vlieg meteen mijn bed uit omdat ik iets moest gaan doen. Iets pakken/naar de wc oid. Maar echt voordat ik goed en wel wakker ben sta ik al naast mijn bed :')

Ik heb vroeger ook veel geslaapwandeld, inc praten. Ik ben ooit naar beneden geweest om een snoepje voor mijn keel te halen. Mijn ouders waren er heilig van overtuigd dat ik wakker was (ze hebben me wel vaker zien slaapwandelen) maar dat was ik toch echt niet..
Stukje griezeliger is dat mijn ouders 's ochtends beneden kwamen en de deur naar de kamer open stond, het licht in de keuken aanstond en het wc licht aan (wc is in de gang, nog vóór de deur dus). Ik ben dus waarschijnlijk in de woonkamer geweest, maar wij hebben een alarm en die is niet afgegaan, terwijl die van het minste geringste al afgaat. Supervreemd! Ik praatte toen der tijd ook veel in mijn slaap. Dat komt nu niet veel meer voor.

En ik heb nog wel eens als je nét niet in slaap bent gevallen of pas heel kort hebt geslapen, dat ik dan allerlei rare dingen in mijn kamer zie. Hallucineren dus ;) Ik heb al een heks voorbij zien vliegen, regelmatig spinnen in mijn bed, een ballon voor het raam, mijn kat op m'n airco, pinokkio die door mijn kamer loopt. Je verzint het zo gek niet, meestal schrik ik ervan en doe mijn licht aan en is het klaar. Maar soms denk ik ooh het is weer zo ver :')
Maar hoe dit kan komen weet ik ook niet!

Linde_

Berichten: 1738
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:50

Even een vraagje, moet een lucide droom 's nachts of 's ochtends gebeuren? als het 's ochtends is dan heb ik het wel eens onbewust gehad denk ik, 's avonds niet. Ik had er vanochtend opgelet en ik ben een paar keer 'wakker geworden', terwijl ik nog droomde. Toen dacht ik hé ik ben aan het dromen, laat ik verder gaan dromen.. Het is heel raar om dat soort gedachten te verwoorden :P

ladyleonie

Berichten: 765
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:59

Linde_ schreef:
Even een vraagje, moet een lucide droom 's nachts of 's ochtends gebeuren? als het 's ochtends is dan heb ik het wel eens onbewust gehad denk ik, 's avonds niet. Ik had er vanochtend opgelet en ik ben een paar keer 'wakker geworden', terwijl ik nog droomde. Toen dacht ik hé ik ben aan het dromen, laat ik verder gaan dromen.. Het is heel raar om dat soort gedachten te verwoorden :P

ik denk, ik weet het niet zeker dat het gewoon altijd als je droomt of het nou 's ochtends is of 's nachts.
maar idd ik heb het ook vaak 's ochtends

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Rare 'dromen' of enge gebeurtenissen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:27

Ik heb het een keer sochtends gehad, een keer rond 10 uur savonds, en een keer midden in de nacht.
Dus maakt volgens mij niet uit wanneer en hoe laat. Denk dat het te maken heeft hoe diep je in slaap bent?