*mts bestand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

shartjec

*mts bestand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 12:15

Hoihoi allemaal,
ik zit met een probleem, ik heb de panasonic DMC-FZ38.
en met foto's op de computer heb ik geen problemen, gewoon JPEG en dat opend elk programma. Maar omdat mijn camera in HD filmt, is dit een heel raar bestand, namelijk mts. en dat opend dus geen een programma. Ik heb adobe premiere, kan je hier de instellingen veranderen zodat ie m wel kan openen? Of is er een ander programma die ik gratis kan downloaden die dit wel kan?

Groetjes Sammie.

Many

Re: *mts bestand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 13:44

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:31

Aangezien het hier om een technische vraag gaat verplaats ik dit topic.
[FK] -> [TV]

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:37

Many schreef:
Als ik google op 'mts to avi' vind ik deze converter: http://www.mtsconverter.net/mts-to-avi-converter.html Daar zou je het eens mee kunnen proberen :)

Ja dat ik heb ik gedaan, dan converteer ik hem naar MPEG, en dan krijg alleen de eerste 5 seconden van het filmpje. Niet het complete filmpje dus.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:44

voor huidige filmpje heb je er niet zoveel aan maar, stel je camera in dat hij niet in HD formaat filmt voor de toekomst.

als je juiste codec pack(bijvoorbeeld K-Lite Codec Pack) hebt zou je het gewoon met windows media player moeten kunnen openen. Je hebt hiervoor wel een redelijk zware pc/video kaart nodig

weet niet of er gratis bewerkings programma's zijn waarmee je het ook zou kunnen bewerken.
o.a. studio 14 kan er mee overweg (niet gratis)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 14:49

PascalB schreef:
voor huidige filmpje heb je er niet zoveel aan maar, stel je camera in dat hij niet in HD formaat filmt voor de toekomst.

als je juiste codec pack(bijvoorbeeld K-Lite Codec Pack) hebt zou je het gewoon met windows media player moeten kunnen openen. Je hebt hiervoor wel een redelijk zware pc/video kaart nodig

weet niet of er gratis bewerkings programma's zijn waarmee je het ook zou kunnen bewerken.
o.a. studio 14 kan er mee overweg (niet gratis)

Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten instellen met mijn camera, maar daar ga ik even in de handleiding voor kijken.
Ik kan het inderdaad afspelen via mediaplayer, alleen met hele slechte kwaliteit. Het gaat me ook meer om het bewerken, of het openen in bewerkingsprogramma's wat dus niet lukt. Ik heb ook al een tijdje zitten zoeken naar gratis bewerkingsprogramma's maar heb tot nu toe nog geen succesg gehad.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:57

als je camera in SD/motion jpeg(of iets wat er op lijkt) laat opnemen ipv HD kan je hem voor de toekomst ws ook met adobe premiere bewerken.
MTS is formaat voor HD en is redelijk zwaar voor pc om te bewerken

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:05

Hee wij hebben die converter ook
Is een fijne converter :)
Makkelijk in gebruik ook