Dit is zo onwerkelijk..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Dit is zo onwerkelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:31

Nooit gedacht dat ik zo'n topic zou openen, maar nou doe ik het toch.
Op deze manier hoop ik een beetje van het verdriet en de schrik te kunnen verwerken want wat er maandag avond om half tien gebeurd is, wens je niemand toe. Nog niet je ergste vijand.

Een goede vriendin was jarig en we waren uitgenodig om bij haar thuis lekker te gaan eten en bij te kletsen. Ze had zeven meisjes uitgenodigd, vijf vriendinnen van de middelbare school, 2 meisjes van de vervolgopleiding. Iedereen kende elkaar en het was ontzettend gezellig. We hebben veel gelachen, veel herinneringen opgehaald en ook wijze gesprekken gevoerd. Rond de klok van negen kwamen haar moeder, broetje en de vriend van haar moeder thuis. Even van te voren was de telefoon gegaan met de vraag of de vriend van haar moeder even terug wilde bellen, wat ook gebeurd is. Even later zagen we iemand nog net de trap op lopen (we zaten in de eetkamer, die ligt naast de trap), maar niemand voelde aan wat er ging komen..
Hoe veel tijd er precies tussen zat, kan niemand zich meer herinneren. Om half tien kwam van boven een misselijk makende gil. Haar moeder riep de naam van haar vriend twee, drie keer misschien. Daarna begon ze te gillen om mn vriendin. Toen die de trap op stormde, hoorde ik haar moeder van boven al " hij heeft zich opgehangen, hij heeft zich opgehangen". In eerste instantie HOOPTE ik, dat het om de ratten ging, die ze als huisdier hebben. Helaas werd die hoop meteen daarna vernietigd. De vriend van haar moeder heeft geprobeerd zelfmoord te plegen.

M'n vriendin rende al naar de telefoon om 112 te bellen, en rende vervolgens het huis uit om naar haar oom te rennen (die woont in dezelfde straat). Het enige dat ik op dat moment dacht: Dit is een slechte film, een heel erg slechte film. De tweede gedachte was; een ambulance zal altijd te laat komen. In paniek heb ik mijn ouders gebeld. We wonen twee straten verder op en mijn ouders werken allebei in het ziekenhuis, mijn moeder als zuster en mijn vader als verpleeger en operatiekamer assistent. Binnen 2 minten waren ze daar, maar in werkelijkheid leek het veel en veel langer. Tussendoor heb ikzelf nog met 112 gebeld en een andere vriendin belde de duitse 112 (we wonen in het grensgebied). Mijn ouders waren tegen die tijd boven al aan het reanimeren (samen met de oom van mn vriendin). Zowel mijn vriendin, als haar broertje en haar moeder hebben hem gezien. Wij hadden het 'geluk' onder te zijn en niet naar boven te hoeven. Het enige beeld dat we gezien hebben, was toen hij afgevoerd werd.

Eerst arriveerde politie, daarna de Nederlandse abmulance en daarna de Duitse. In totaal zijn ze een uur lang bezig geweest met reanimeren en aan het leven houden. Tegen elf uur werd hij ingeladen om naar het ziekenhuis gebracht te worden. De tijd tussen het arriveren van de poltie en ambulance en het afvoeren, werden wij, de vriendinnen, stuk voor stuk gevraagd naar wat er gebeurd is, we moesten onze gegevens doorgeven.

Van boven hoorde ik alleen maar mijn vader schreeuwen dat ze vooral niet moesten denken dat ze nu konden stoppen en dat ze gvd door moesten gaan. Misschien was het zijn woede op dat moment wel die er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat er weer een hartslag en pols was (die was trouwens waarschijnelijk al aanwezig toen de ambulance kwam, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen). Na afloop, toen we thuis waren, heeft mijn vader verteld wat er boven allemaal gebeurd is en het lijkt zo vreselijk onwerkelijk, niemand zag dit aankomen en vooral kan niemand het beseffen.

Ik heb geen flauw benul meer ervan hoe laat we thuis waren. De afgelopen nachten heb ik amper geslapen omdat ik me continu blijf afvragen of het niet beter was geweest mijn ouders niet te bellen. Iemand die wil sterven, wil sterven. Wie zijn wij om hem daarvan te weerhouden? Zeker met het oog erop dat niemand weet hoe lang hij daar precies hing. Hij ligt nu in coma, ademt zelfstandig. Over de overige toestand kan/wil ik niks bekend maken.

De rest van de meisjes die aanwezig waren, waren net zo geschokt als ik. Niemand wist wat te zeggen, niemand kan goed slapen. Iedereen maakt zich zorgen, om hem maar vooral om de familie die dit nu moet doormaken. Ze hebben er niet voor gekozen, niemand van ons. En toch moeten we dit nu gaan verwerken. Iets dat het voor ons meisjes nog zwaarder maakt, is dat een vriendin die ook daar was, allebei haar ouders in minder dan een jaar tijd heeft verloren toen zij 16/17 was. Waar wij met name geschrokken waren, was zij helemaal van de wereld af.

Zelfs nu als ik dit allemaal typ, word ik weer net zo misselijk als ik dat de afgelopen dagen ben geweest. Gister avond ben ik met een vriendin nog even langs geweest bij de familie om erover te praten en vooral ook om naar hun verhaal te luisteren. Uiteindelijk heeft dit misschien nog wel meer los gemaakt dat goed is. Als ik 's avonds probeer te slapen, hoor ik het gegil en geschreeuw en voel ik de paniek weer opkomen. Ik zie de beelden weer en het machteloos gevoel.

Voor degene die mij, of het meisje, persoonlijk kennen, hoop ik dat ze dit met respect behandelen. Het lucht een heel klein beetje op, om dit zo van me af te schrijven, maar ik denk dat iedereen die in een soort gelijke situatie heeft gezeten, weet dat dit pas het begin is van een lang verwerkingsproces...

Bedankt voor het lezen :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:33

Dit is net een film,je zal het maar mee maken.Poeh dit is heel erg,zorg je wel dat je het goed verwerkt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:35

jeetje, denk je naar een verjaardag te gaan gezellig, en dan dit
misschien eens met zijn allen bij elkaar komen en slachtofferhulp inschakelen?

Sterkte hiermee

was al bekend dat hij met deze ideeen rondliep? Of kwam het voor je vriendin en moeder ook als slag bij heldere hemel?

Inney

Pff, het klinkt inderdaad als zo'n serie. Wat moet het vreselijk zijn geweest, dat allemaal mee te maken. :(:)
Ik heb er geen woorden voor.

Aradis

Wat ontzettend heftig :(:)
Sterkte met het verwerken!

Gina

Re: Dit is zo onwerkelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:37

Wat een nachtmerrie, ik wil je echt heel veel sterkte wensen :(:)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:37

Heel veel sterkte met de verwerking van dit drama.
Die verwerking hoef je niet alleen te doen. Medewerkers van slachtofferhulp kunnen je goed begeleiden hierin.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:38

We proberen nu inderdaad te regelen om sowieso met ons achten nog een keer samen te komen en daarna eventueel samen naar slachtoffer hulp te gaan. Het is nu nog wachten hoe het verder met hem afloopt, dat zullen we denk ik volgende week pas te horen krijgen.

Voor ons (als buitenstaander) kwam het echt uit het niets maar voor de familie ook. Achteraf denk je wel telkens "had ik maar", maar dat veranderd nu ook niks meer aan de situatie helaas.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:38

Wat verschrikkelijk om zoiets mee te maken... Jullie zullen allemaal wel heel erg geschrokken zijn! Sterke...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:39

Jeetje zeg, wat een verhaal, ik kan me voorstellen dat je dat van je af wilt schrijven. Als ik het goed begrijp, is die man om ongeveer 21 uur thuisgekomen en heeft gebeld, en om 21.30 uur gilde de moeder? Pff, verschrikkelijk, ook omdat er niets gemerkt is verder. Hoe is het nu met hem? Goed dat jij gelijk je ouders erbij gehaald hebt, en 112 gebeld hebt. Hou je taai, en praat erover, dat geeft verlichting.

Anoniem

Jeetje wat een heftig verhaal! Heel erg veel sterkte met de verwerking, en ik hoop dat iedereen de hulp krijgt die ze nodig hebben :(:)

0Whisper0

Jeetje meis ik heb hier gewoon geen woorden voor.
Ik krijg hier gewoon kippenvel van. Probeer er zoveel mogelijk over te praten!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:40

vreselijk... ik krijg er kippevel van! Probeer zo vaak mogelijk met de meiden van die avond weer samen te komen en erover te praten en te huilen, of juist te zwijgen. Dat waar jullie je goed bij voelen maar jullie hebben hetzelfde meegemaakt en jullie begrijpen elkaar.
Ook vreselijk voor de moeder van je vriendin, hopelijk verwijt ze zichzelf niks.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:41

Jeetje Heel veel sterkte
Ook voor de familie

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:42

Sjee wat een verschrikkelijke gebeurtenis :oo Wat naar zeg.. Heel erg veel sterkte! :(:)

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:44

Heb in het ziekenhuis gewerkt (op kankerafdeling) maar het schreeuwen en krijsen van familieleden blijft heel lang in je hoofd hangen. Denk dat ik dat beeld ook noiit meer uit mijn hoofd kan krijgen.
Heel veel sterkte!!!
Wat goed trouwens dat jullie nog zijn wezen praten met de familie, denk dat ze dat super waarderen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:46

Na een uur reanimeren is er niet veel meer over :n

Heel veel sterkte, niet alleen aan jou maar ook aan de familie.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:46

Heftig! Probeer wel om er over te blijven praten hoor. Met je vriendinnen en misschien ook slachtofferhulp? Het is niet niks wat je gezien hebt.

Sterkte met de verwerking.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:48

bedankt voor al de steunende reacties :)

Klopt wat je zegt anoukie88, haar moeder kon maar niet stoppen met omarmen gister en is vooral mijn ouders heel erg dankbaar omdat ze hem 'terug gehaald' hebben. In eerste instantie toen mijn vader naar boven kwam gerend en iedereen aan de kant stuurde wist ze helemaal niet met wie ze te maken had, maar naderhand begonnen de steentjes te vallen...

Ukkiee, hij was al veel eerder weer terug, ze hebben hem niet een geshockt. Maar niemand weet hoe lang hij daar gehangen heeft. Het kunnen vijf minuten zijn geweest, maar ook een kwartier

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:49

Bah wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte aan alle betrokkenen. En één tip. Zoek vooral steun bij elkaar, slachtofferhulp is fijn maar je hebt veel meer aan elkaar! Sterkte!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:52

Jeetje wat heftig meis...

Dat verwacht je toch ook niet als je lekker een gezellige avond aan het hebben bent!

Je gaat je toch bijna afvragen wat die man gehoord heeft in dat telefoongesprek...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:54

Jeetje wat een vreselijk heftig verhaal!
Ik wil jou en je vriendinnen + familie heel veel sterkte wensen de komende tijd... Het moet vreselijk zijn dit te moeten verwerken.
Misschien kun je bij de huisarts om een slaap pilletje vragen zodat je even goed uit kunt rusten?

Heel veel succes

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:54

Jeetje wat ontzettend heftig!!

Sterkte voor iedereen die er die avond bij was en voor de overige familieleden.

Zorg goed voor jezelf en praat erover als je dat lukt.

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:56

Wat akelig om zoiets mee te maken!!!
Heel veel sterkte.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:56

Helaas pinda_Dipje, die slaaptablet heb ik al geprobeerd, maar op de een of andere manier werken die bij mij gewoon niet..

Morgen avond ga ik een avondje bij vrienden logeren die het nog niet helemaal hebben mee gekregen, ik hoop dat dat ook oplucht!