Ik kan niet slapen......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik kan niet slapen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:44

En nu ben ik zo moe dat ik gewoon niks kan hebben, om alles barst ik in tranen uit.

Iemand tips, ik ben wanhopig.......

Anke_Amigo

Re: Ik kan niet slapen......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:45

ik weet niet of er iets in je leven is waardoor je piekert of niet kan slapen, maar ze zeggen altijd wat lavendel op of in je kussen, dat je daarvan beter en vaster ofzo gaat slapen. Weet niet of het werkt hoor, ik ben altijd weer blij dat ik optijd mijn bed gehaald heb :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:46

Al eens langs je huisarts gelopen?

Wat bij mij helpt is een glas (of meerdere :') ) glazen rode wijn of sherry ofzo drinken voor je gaat gaan slapen. Vaak is het een kwestie van de spiraal even te doorbreken (want je kan echt te moe zijn om te kunnen slapen, ik ken het effect)

En hoe kan je dan precies niet slapen? Liggen piekeren? (en dan op den duur liggen piekeren over dat je niet kan slapen? :) )

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:47

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:48

Heel vervelend!! Ik heb er ook wel eens last van, wat bij mij vaak helpt is een boek lezen (en dan niet met alle lampen aan,, maar juist zodat je moeite moet doen om te kunnen lezen). Dan vallen mn oogjes vaak vanzelf dicht ;)

Tenzij er natuurlijk iets is waarover je piekert o.i.d, dan is het erg moeilijk om in slaap te komen!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:48

K*t he??!

Ik slaap normaal als een beer, en heb nu al 2 nachten erg beroerd geslapen. Mijn insomiac collega zegt dat ik me gelukkig mag prijzen, maar ik heb hele dikke wallen en een heeel kort lontje.

Kan je niet in slaap komen? Of wordt je wakker halverwege / steeds vroeger?
zit wezenlijk verschil in.

Om in slaap te komen: mediteren. klinkt heel zweverig maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik denk een mooie grote bel om me heen, en daar mogen alleen maar fijne gedachtes in. Dus geen gepieker.

En ALS ik niet kan slapen sta ik op. Ik blijf niet liggen woelen/balen, want ik wil geen negatieve energie in mijn nestje. Dus eruit, beetje roken, kopje thee en wat lezen.

Success....it sucks! :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:54

Wat is de reden dat je niet kan slapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Ik kon vannacht helemaal niet in slaap komen, eerdere nachten werd ik na een uurtje of 2 wakker en viel dan tegen 5 0f 6 uur ein-de-lijk in slaap.....

Ik pieker niet geloof ik, ik word alleen chagrijnig van het niet kunnen slapen, heb dan het geduld niet met de honden, en als er ook maar iets tegenloopt heb ik een huilbui......

ik wil gewoon eens een paar nachten helemaal door slapen...... ik ben zo moe, zo moe......
mediteren heb ik de concentratie niet voor, met een glas wijn slaap ik wel in maar ben wakker na een paar uur, en dan kan ik niet inslapen.... :(

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:58

Weet precies hoe je je voelt, heb dit echt al heel lang. Lig dan te draaien enz. En idd te piekeren over dingen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:00

Vervelend, ik wil je wel met een hamer op je hoofd slaan, zeker weten dat je slaapt.. je word alleen wel wakker met een enorme bult op je hoofd.

Nu zonder gekheid, is er echt niets waar je over piekerd? Kleine dingetjes kunnen al genoeg zijn.
Maar als het aan blijft houden zou ik contact opnemen met de huisarts, wellicht kan ze je iets geven waardoor je in ieder geval even lekker kan slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:00

Marchador schreef:

weet ik niet eigenlijk....... chaos in mijn kop, medicijnen die goed werkten, maar het is een studie, en na een tijd krijg je placebo's en ik vermoed dat ik nu placebo's heb. Ik heb ADHD, en ik was zo blij met eindelijk rust in mijn hoofd, maar nu heb ik dat niet meer, ik kan gewoon niet ophouden met denken.

En het zijn de stomste dingen, een liedje wat ik in mijn hoofd heb, een gesprek wat ik heb gevoerd, gewoon kleine simpele dingen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:03

Hier een lotgenoot. Heb nu 2 nachten geen oog dicht gedaan, en ik weet niet waar het van komt. Elk uur die ik op de klok
voorbij zie komen word ik paniekeriger. Ik kan mezelf ook totaal niet rustig krijgen, hoor mijn hart als een razende kloppen
en soms denk ik zelfs dat ik gek word.

De gesprekken herken ik ook, en die worden tot in den treure herhaald in mijn hoofd...

Ik heb dit met periodes, en kan dan zo een week achter elkaar niet slapen. Soms is het tijden weg, maar als het dan
eenmaal weer zover is, raak ik bij de gedachte van de nacht alleen al in paniek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:04

Dat heb ik dus ook, en hoe drukker ik in mijn hoofd word, hoe erger het wordt...... maar overdag ben ik ook niet te genieten, zit mezelf in de weg, ik word er gestoord van......

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:07

melatonine pilletjes!
http://www.melatonine.nl/

Ik heb een chronisch slaapprobleem door jaren gebroken nachten te hebben ivm werk...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:08

Ik had het vroeger ook altijd op zondagavond. Vond het op school zo ontzettend rot dat ik er gewoon niet van kon slapen.

Heb het jaren niet meer gehad, maar nu is mijn vakantie bijvoorbeeld voorbij, en alleen al de gedachte dat ik
weer aan het werk moet, maakt me erg zenuwachtig en angstig. Zooo ontzettend stom, terwijl ik mijn werk ontzettend
leuk vind als ik er eenmaal weer ben.

Vanochtend had ik mijn moeder aan de telefoon, en ze vroeg ook hoe het toch kon. Ik probeerde het gevoel te beschrijven
dat ik had. Ik vind het net alsof er iets 'tussen zit', en dan met name bij mijn ogen en voorhoofd. Ik kan niet doordringen
om het allemaal rustig te krijgen, en je ligt maar te wachten tot die slaap eens komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:15

Yamcha schreef:
Marchador schreef:

weet ik niet eigenlijk....... chaos in mijn kop, medicijnen die goed werkten, maar het is een studie, en na een tijd krijg je placebo's en ik vermoed dat ik nu placebo's heb. Ik heb ADHD, en ik was zo blij met eindelijk rust in mijn hoofd, maar nu heb ik dat niet meer, ik kan gewoon niet ophouden met denken.

En omdat je denkt dat je de placebo's hebt, ga je je er naar gedragen ;) (het placebo effect dus :D)

Zat alles waar je over nadenkt eens op papier voor je gaat slapen.
En juist vanwege je ADHD, zorg voor structuur. Doe elke keer voor je gaat slapen hetzelfde....bijv. kleren voor volgende dag klaarleggen, douchen/tandenpoetsen, opschrijven en slapen.

Alcohol zou ik bij medicatie trouwens niet doen.

Melatonine zou je inderdaad kunnen proberen, is een lichaamseigen stof en kan in principe gewoon naast andere medicatie gebruikt worden (maar overleg voor de zekerheid even met je behandelend arts)

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:48

Melatonine is echt ideaal! Ik ben ook een enorme denktank die doorgaat wanneer bij de rest het lampje allang uit is.
Als ik de volgende dag vroeg op moet of ik weet dat ik een dag fit en scherp moet zijn, dan gebruik ik ook melatonine. Voor mij was dat de eerste keer dat ik voelde hoe normaal bij een ander de wens op komt zetten om naar bed te willen en niks anders.
Je kan het gewoon kopen bij de drogist (DA, Kruitvat enzo). Je hebt verschillende soorten. Ik gebruik die om in te kunnen slapen (ik word namelijk niet zo snel moe uit mezelf), maar je hebt ook de melatonine die time released is. Heel geschikt om op door te slapen en de volgende ochtend lekker uitgerust wakker te worden.

Maar over het onderzoek waar je aan mee werkt: Als jij je niet goed voelt, dan zou ik contact met de onderzoekers opnemen. Ze hebben naar jou toe een zorgplicht. Je eigen gezondheid is het allerbelangrijkste! Daarnaast is dit voor hun ook belangrijke informatie.
Meditatie is inderdaad een geduld klusje, maar dat is trainbaar! Elke keer gaat het een beetje beter. Het geeft mij een hoop rust in ieder geval. Voor jou zou het goed zijn op de momenten dat je je gefrustreerd voelt wanneer je niet kan slapen. Frustratie houdt je alleen maar uit je slaap. Je zou je bijvoorbeeld kunnen focussen op wakker willen blijven. Hoor van verschillende mensen dat het juist dan niet lukt om wakker te blijven.
Succes!

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:49

O ja, van alcohol slaap je alleen maar lichter. Geen goed idee bij oververmoeidheid dus! (hoewel 1 rood wijntje niet zo'n kwaad kan natuurlijk.)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:51

Ik ken het ook. Denken over de kleinste simpele dingen tot grote dingen. Is soms echt te dom voor woorden. Mijn man zegt altijd denk toch even niks maar dat kan ik echt niet. Ik denk constant en dat is ook de reden dat ik dan niet kan slapen.

Wat goed helpt. Voor het slapen gaan even rust, geen drukte en even rustig wat drinken of iets ontspannends kijken op TV.

Of denken aan leuke dingen en meestal val ik dan wel in slaap.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:53

Oh ja wat ook goed helpt is huishouden doen voor het slapen gaan, wel eerst even een half urtje rust. Wekt heel goed. Huishouden is slaapverwekkend.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:54

Bolxy schreef:
O ja, van alcohol slaap je alleen maar lichter. Geen goed idee bij oververmoeidheid dus! (hoewel 1 rood wijntje niet zo'n kwaad kan natuurlijk.)

aha, wist ik niet, maar als je zoals ik een slechte inslaper bent kan 1 glas wel wonderen doen inderdaad :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:15

Als je aan een studie mee doet...
Zou k niet zomaar stappen ondernemen en gewoon naar de studiebegeleidier stappen en je probleem voorleggen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:36

Cookies schreef:
Hier lopen al veel topics over. Hier staan een goed tips tussen van lotgenoten.
[MW] Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Dit is inderdaad een goed topic, daar wil ik je naartoe verwijzen. En dan hier een slotje.