Gedwongen studie, mee doorgaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

K_W_P_N_

Gedwongen studie, mee doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 08:59

Tsja ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen..

De afgelopen drie en een half jaar is er echt zoveel veranderd in mijn leven...

Ik ben op 18 jarige leeftijd weggelopen van huis, ik ben naar mijn vriend gegaan en sindsdien woon ik daar nog steeds.
Het was echt een verschrikkelijke tijd vroeger, ik ben ook blij dat ik daar weg ben. Ik ben toen ook naar de politie gestapt en aangifte(s) gedaan tegen mijn vader. Helaas was alles een grote teleurstelling. Maarja in Nederland valt dat wel te verwachten met zijn belachelijke rechtspraken. Ik snap echt niet dat die vent nog vrij rond loopt in de maatschappij, hij is een gevaar voor ieder levend wezen op deze aardbol!! Tsja ik ben er nog steeds boos over, terwijl ik eigenlijk nog hartstikke bang ben voor hem, dat is toch belachelijk??

Nu probeer eindelijk een eigen leven te gaan leiden, maar dat is echt zo moeilijk. Ik weet na drie en een half jaar nog steeds niet wie ik ben, wat ik wil enzovoorts... Natuurlijk weet ik al een paar dingen wel, dat ik ontzettend veel van mijn vriend hou (mijn vriend heeft overigens veel afgezien met mij), dat ik ontzettend veel van dieren hou en met name van paarden.

Maar nou komt het volgende ik heb mijn havo diploma gehaald en toen ik bij mijn vriend was wilde ik de studie hbo V gaan doen, maar mijn vader kwam erachter dat ik daar naar toe ging.. Ik heb toen besloten om die studie niet te gaan doen, het was beter om dat ik anders mijn leven niet zeker was. ik ben toen tijdelijk als cassiére gaan werken, wel met elke dag een persoonsalarm op zak (want je weet natuurlijk niet of mijn vader er eens zal staan). Toen zag mijn schoonvader een vacature voor mij in de krant, ik wilde eerst niet maar heb toch de gok genomen. Het was de bbl opleiding verzorgende IG. Ik ben toen ook aangenomen, ik ben er aan begonnen. Maar er waren zoveel rechtszaken wat mij echt uitputte, ik belandde toen in een groot gat, waardoor ik niet in staat was te komen werken. Ik heb toen een jaar in de ziektewet gezeten. Ik heb wel een soort met therapie gehad maar dat was meer een praatje over koetjes en kalfjes (mevrouw was bang dat er in mij teveel zou los komen). ik ben vervolgens weer herstart met de opleiding en zit nu eind tweede jaar. Ik heb dus mijn helpende opleiding al. Maar afgelopen maanden heb ik een erge depressie gezeten dat ik het leven niet meer zag zitten, ik wilde niks meer, ik was alleen maar bezig met de dood. Ik ben toen wel gaan werken, en studeren maar daar kwam niets van. Nu heb ik antidepresiva en doet gelukkig wonderen, ik heb weinig negatieve emoties, zodat ik goed kan nadenken en functioneren. Maar nu heb ik wel een enorme achterstand van schoolwerk, ik zie er zo tegen op omdat allemaal in te halen.. ik heb tot februari de tijd om alles in orde te krijgen voor het derde jaar... Maar eerlijk gezegd ik heb er helemaal geen pest zin in!!! Laat me maar lekker werken en lekker thuis bezig zijn met de dieren en mijn paard, dan ben ik gelukkig. Maar mijn vriend pusht mij zo erg dat ik wel door moet gaan. Wat moet ik nou doen???? En dan heb ik ook eindelijk goede therapie gevonden dat mij helpt om mij eerst te helpen wie ik nu ben en daarna mijn verleden aanpakt. Het probleem alleen is dat het veel geld kost, zn 115 euro per sessie en dat 4 keer in de maand.... het geld groeit me niet echt op de rug zeg maar...

Ik ben toch nog jong genoeg om altijd nog een andere studie te volgen?
Ik wil echt heel graag een studie met dieren doen, bijvoorbeeld dierenartsassistente.
Voor mijn gevoel heb ik ook nooit echt kunnen kiezen wat ik zelf wou.. Het is allemaal noodgedwongen gebeurd, spijt heb ik er niet van omdat het me toch heeft gebracht waar nu al ben en dat ik er toch sterker van geworden ben maar nu wil ook eens iets kiezen wat ik zelf wil.
Op het werk is het ook helemaal niet leuk want al die onregelmatige diensten, ik heb juist zoveel behoefte aan structuur.

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren?

Liefs, Florien

chocobroodje

Re: Gedwongen studie, mee doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:23

Tja meid, in de dieren willen werken is mooi maar er is heel erg weinig werk te vinden en wordt nog slecht betaald ook nog ook. Vriendin heeft ook IG gedaan en heeft nu wel een hele leuke goed betaalde baan. Zij verdiend parttime meer dan haar vriend die fulltime werkt. Denk er heel goed over na, als ik jou was zou ik tanden op elkaar zetten en afmaken. Is er een mentor die je kan helpen om weer een beetje bij te komen?

Mars

Re: Gedwongen studie, mee doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:13

[MW] >> [STW]