Sieraden opbergen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Sieraden opbergen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:21

Nav dit topic: [LZP] Kledingkastfrustraties...

Ik heb een spiegelkast in mijn badkamer waar ik een vak vrij heb voor alle oorbellen, kettinkjes en armbanden. Gevolg: 1 grote chaos en het zit snel aan elkaar vast. Of alles komt naar beneden gestort als ik 1 ketting moet hebben.

Hoe hebben jullie je sieraden opgeborgen? Ik kan wel wat tips en ideeën gebruiken!!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:25

in de gangkast :Y)
houten plaat met gaatjes tegen de achterwand aan en daaraan haakjes met 1of2 kettingen gaat niet roesten omdat t er droog is ;) en kost ook amper ruimte.

Cheveyo

Re: Sieraden opbergen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:28

Ik heb in mijn muur op de 'kleedkamer' allemaal kleine haakjes netjes op een rij gemaakt. Daar hangen mijn kettingen/armbanden/oorbellen en vaak ringen bij elkaar op kleur. Geloof ik me ik heb er VEEELLL.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:33

Mijn ''goedkope'' sieraden hangen aan de muur, allemaal haakjes gemaakt. Mijn dure sieraden zitten in een sieradendoos (nouja, het kan ook doorgaan als klein kastje), met 2 lades voor kettingen, 1 lade met 5 lange aparte vakken voor de kettingen, en 1 lade met dingetjes waar je je ringen in kan zetten, en daar zet ik ook meteen mijn oorbellen in. Gekocht in turkije, dus ik zou niet weten waar je hem kan kopen, maar het is echt super handig.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:35

Voor mijn kettingen heb ik een boomtak, met verschillende zijtakjes, op een plankje geschroefd. Dit staat op een kastje in mijn slaapkamer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:37

Mijn kettinkjes hangen samen op een kleerhanger in de kledingkast. Ringen/armbandjes etc in een bakje.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:01

ik heb mijn oorbellen zo opgeborgen:

Afbeelding
Afbeelding

Alleen zitten er bij mij aan het eerste rekje aan de zijkant nog een soort haakjes, daaraan hangen mijn kettingen. Mijn lange kettingen hangen aan een haakje aan de muur.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 16:44

Dat is ook wel handig voor je oorbellen zeg! Waar haal je zoiets?
En ik vind die tip met die tak eigenlijk ook wel heel erg grappig. :)

Marije__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:45

Weet iemand een site waarbij je wat goedkopere sieraden rekjes kunt kopen? :D ik ken wel capprici webshop, maar daar zijn ze al gauw 30 euro.. en ik heb nogal veel sieraden :o

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 16:48

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:16

Ik heb zo'n oorbellenrekje op mijn kamer staan zoals de eerste foto van xfioon. Via http://www.sieradenwinkelgeorgette.nl/ krijg je voor 12,50 zo'n rekje in zilver en brons! Ze zijn echt heel mooi en handig. De winkel is alleen online, en wordt beheerd door een bokker!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:56

Ik heb vakjesdozen (2 stuks) waar haarspeldjes, sierraden enz. inzitten. Vaak past er meer in één vakje en doe ik dingen bij elkaar die niet echt in de knoop raken zeg maar. Heb ook een sierradenpop maar dat werkt eigenlijk niet echt heel handig vind ik zelf. Of die van mij hangt gewoon te vol :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:12

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:27

JEEJ voor dit topic!! Ik heb hier ook weer genoeg tips opgedaan!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:30

Vaak zijn de simpelste oplossingen toch de betere :P.

Die van mij liggen ook overal en nergens.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:19

xFioon schreef:
ik heb mijn oorbellen zo opgeborgen:

http://www.laviedemarie.nl/images/eshop ... _34719.jpg
http://www.isape.nl/winkel/images/D219L.jpg
Alleen zitten er bij mij aan het eerste rekje aan de zijkant nog een soort haakjes, daaraan hangen mijn kettingen. Mijn lange kettingen hangen aan een haakje aan de muur.

Die eerste heb ik ook :D heel handig ding! Passen ook veel oorbellen in :j en dat is bij mij wel nodig. Ook piercing passen in de gaatjes, ook handig!

Alleen voor mijn kettingen ben ik op zoek naar iets handigers dan de bakjes waar ze nu in gepropt zitten.
Het liefst wil ik van die haken die ook al een paar keer genoemd worden :) zou nu niet weten wat voor kettingen ik eigenlijk heb :o

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:01

Mijn moeder heeft jaren terug een sieradenbord gemaakt voor me. Gewoon een groot oud prikbord met erovereen gespannen een leuk stofje en daaroverheen een soort gaas, van onze oude hordeur. Je kunt ook gewoon een stofje waar makkelijk in te prikken is eroverheen spannen, werkt ook.

Vervolgens bovenaan in de houten rand van het prikbord een paar spijkers voor kettingen. Onderaan een doosje/kistje waar je de knopjes/armbanden in kunt doen en voilá je kunt er al je sieraden kwijt. :P En het is goedkoop. Kan ook met ander materiaal als basis, dus hoeft geen prikbord te zijn.

Mijn oorbellen hangen eraan, mn kettingen enz. Behalve mn armbanden, omdat het doosje onderaan gesneuvelt is en vervangen moet worden. (& iets te klein geworden voor alles)

slechts een kwestie van iets van een plank, geschikte lap stof iets groter dan de plank, zodat je die eroverheen kunt spannen, nietmachine waarmee je ook in de plank kunt nieten. Om de stof aan de achterkant te kunnen vastnieten & spijkers. En eventueel een bakje van karton of hout wat je onderaan vastmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:35

Ik heb een klein bakje waar bijna al mijn knopjes inzitten, ik heb een bakje waar mijn kettinkje, oorbellen en ringetje inzitten die ik 99% van de tijd draag, ik heb nog een bakje waar grotere oorbellen in komen. Verder, tja.. als je iets niet meer draagt gewoon :evaw: er tegen zeggen. Anders blijf je zo'n zooi houden..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 21:38

K.imberly schreef:
Mijn moeder heeft jaren terug een sieradenbord gemaakt voor me.

Wil jouw moeder er ook niet een voor mij maken? O:)

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:40

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:51

Ik heb een professionele sieradenwand die je ook ziet hangen bij bijvoorbeeld de six. Een vriend van mij is interieurbouwer en die heeft hem ooit voor mij gemaakt. Er zitten gleuven in waarin je hanger in schuift en zo alles netjes op kunt hangen.
http://sieradenmode.web-log.nl/photos/u ... bijoux.jpg
Dit is even de beste foto die ik kan vinden die er op lijkt. Hij heeft er toen meerdere gemaakt op bestelling omdat mijn vriendinnen het ook erg handig vonden. Ik heb het in het crème wit maar alle kleuren zijn mogelijk. Ik had ook de keuze tussen veel verschillende haakjes. Zo is alles altijd netjes opgehangen maar oogt het toch rustig. Eén nadeel is dat het wel prijzig is.
http://www.perfektinterieurs.nl/slatwall/slatwall.html

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:16

Leonie, bedankt voor je verwijzing naar mijn website.

Ik verkoop de oorbellenrekjes, ik heb ze in zilver- en bronskleur. Het rekje biedt plaats voor maar liefst 32 paar oorbellen!

Ga naar www.sieradenwinkelgeorgette.nl

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:01

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:15

Deze kan ik ook leveren:

Afbeelding

Erg handig voor je armbanden!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:06

Ik vind die armbanden houden + oorbellen houder écht heel vet!
Krijgen we nog boktkorting ofzo O:) ?

En hoe duur zijn deze :
Afbeelding

+ Die armbanden houder + verzendkosten bij jou? :)