Boze koe pikt mijn hoedje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lieff_

Boze koe pikt mijn hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 19:03

ja, je leest het goed :+

Ik zit nu in oosterijk en we gingen vandaag een heel stuk wandelen.
Ik loop door een hek, met mijn rieten hoedje, en zie daar een paar koeien staan. :P
Leuk! Ik wilde een leuke foto voor op hyves , en de koeien leken allemaal kalfjes,
En ze stonden rustig wat te grazen.
Dus ik, als gestoorde toerist loop naar ze toe, maar de koetjes liepen weg :(:)
Naar een wat grotere koe toe.
En die bleef staan! :)*
Ik loop er heen, mijn vader met het fototoestel in zijn hand, probeer haar te aaien.
Maar dat stelde ze niet erg op de prijs.
Ze maakte zich groot, blies een keer en rende op mij af.
Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen :')
Maar door de schrik en het rennen waaide mijn hoedje van mijn hoofd. ;(
Eenmaal veilig op de weg, keek ik naar de koe, die rustig op mijn hoedje zat te kauwen. ;(
Now way dat ik nog bij dat beest in de buurt ben gekomen..
Nu vind ik het zelf ook een ERG stomme actie..

R.I.P. Hoedje ;(

Sorry voor het rare lange verhaal,
Weten jullie waarom mevrouw Clarabella koe mij niet lief vindt? O:) (was het wel een vrouw?)

Groetjes Hoedjesloze _lieff_
Laatst bijgewerkt door _lieff_ op 31-07-10 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:06

Haha, moet er wel om lachen! :o

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:08

Waarom ga je dan ook naar die dieren toe vraag ik me af? Je weet nooit hoe die dieren reageren...
En je mag dan nog van geluk spreken dat ze je hoedje genoeg vond. Sommige exemplaren hebben liever het hele mens :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:11

Oef, jij mazzel dat je zelf nog heel bent.

Koeien met kalfjes zijn soms helemaal niet lief!

(Wij liepen niet voor niets altijd met een houten peddel de wei in als we de pony's gingen halen. Stonden bij koeien met kalfjes.)

Les 1, vertrouw nooit vreemde dieren...

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:12

Vind het inderdaad nogal een vrij lompe actie. Je kent heel die dieren niet. En die dieren jou niet, vind je het gek dat ze zo reageren.

En ze beschermen de kalven, die jij eigenlijk hebt weggejaagd in hun ogen, dus jagen zij jou weg.

_lieff_

Re: Boze koe pikt mijn hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 19:15

Nee, jullie hebben hartstikke gelijk
Het was ook een stomme actie, maar ik heb nu wel geleerd dat ik niet zomaar weer bij een koe kom. :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:19

Weet je zeker dat het wel een koe was.. Het zou me niks verbazen of je had de stier tegenover je staan..

Vind het inderdaad een stomme actie, gelukkig hebben ze je hoedje gepakt en niet jou, of je vader, onder de grond gelopen.. Ze zijn tot heel wat in staat..

Wij hebben zelf dan koeien, en die zijn gewoon braaf en tam, maar laten nooit zomaar vreemden erbij omdat ze gewoon heel anders reageren op vreemden..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:25

Ow jij hebt even pech zeg. :D
Of het nou dom is of niet daar ga ik echt niets over zeggen. Tja, het kan verkeerd gaan maar ik begrijp goed dat je het gedaan hebt. Wij zijn in Engeland in meerdere natuurparken geweest waar ook een hoop kuddes schapen, pony's en koeien liepen waar veel foto's van gemaakt werden. :)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:27

Maar hoe is de foto nou gelukt of heeft pap niet op het knopje gedrukt. Ze lijken me wel komisch namelijk

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:47

Sita_ schreef:
Wij hebben zelf dan koeien, en die zijn gewoon braaf en tam, maar laten nooit zomaar vreemden erbij omdat ze gewoon heel anders reageren op vreemden..

Dat ook, maar koeien met kalfjes reageren ook al weer anders ookal ben je geen vreemde :(:)

owens-mama schreef:
Maar hoe is de foto nou gelukt of heeft pap niet op het knopje gedrukt. Ze lijken me wel komisch namelijk

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :o

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:48

Wij hebben zoogkoeien, dus hebben ook altijd kalfjes. En om die reden dat jij aangeeft laten we er dus niemand zomaar bij Rianneke.. :)

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:55

Wat een stomme actie! Waarom ga jij zomaar een weiland in? Dat is niet jouw land, jouw dieren, dus je hebt daar niets te zoeken! Nu maar hopen dat er alleen maar riet in het hoedje zat en niets scherps bijv. waar die koe ziek van kan worden en de eigenaar een hoop overlast en kosten kan bezorgen!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:58

Niet zo'n slimme actie, maar gelukkig is het goed afgelopen :)
En zonde van je hoedje natuurlijk.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:23

Wees blij dat het je hoedje was, en niet een gekneusd sleutelbeen dat ik al eens had toen ik eventjes wilde kijken welk geslacht het pasgeboren kalfje had... ;)

Koeien zijn gewoon onbetrouwbaar, nou ja, hoe lief ze er ook uitzien, het blijft vee dat altijd ánders kan reageren...
(Ok, al moet ik zeggen.. hoe is soms tussen de koeien sta, of zit ;))

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:30

Zo was ik een keer bij een vriendin. We liepen de stal in om het kalfje te laten zien. Het kalfje liep naar me toe en ik wou hem aaien, waarop hij er met een spurt vandoor ging. de moeder koe liep naar me toe en begon te grommen. Daar schrik je wel even van. :+ zeker omdat die koe eerst heel onschuldig stond te kijken! haha

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:33

Clovertje schreef:
Wat een stomme actie! Waarom ga jij zomaar een weiland in? Dat is niet jouw land, jouw dieren, dus je hebt daar niets te zoeken! Nu maar hopen dat er alleen maar riet in het hoedje zat en niets scherps bijv. waar die koe ziek van kan worden en de eigenaar een hoop overlast en kosten kan bezorgen!

In Oostenrijk lopen de koeien toch gewoon ''los''
Of ben ik nou zo blond :o?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:37

Clovertje schreef:

Het was in oostenrijk ;) Als je op de almen loopt kom je vaak kuddes koeien tegen. Hoef je helemaal niet voor door een hek :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:00

Dora88 schreef:
Ok, al moet ik zeggen.. hoe is soms tussen de koeien sta, of zit )

Ik stond vanmorgen nog in de melkput met mijn hoofd tussen een koe haar benen naar de binnenkant van haar poot te kijken :o Ook niet verstandig, maar daarna kwam mijn vriend kijken en die deed daarna precies hetzelfde want de koe had daar een wondje zitten :(:)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:55

Hahaha, zo zat ik ooit in de bak van mijn zusje te kijken (zij was aan het rijden) en haar vest lag daar op de grond. In het aangrenzende weiland stond een kudde jonge koeien. Steekt er eentje zn kop door het hek, pikt dat vest en rent er mee weg, toen liet ie het vest vallen en was ie er nog bang van ook :+ :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:59

Sita_ schreef:
Weet je zeker dat het wel een koe was.. Het zou me niks verbazen of je had de stier tegenover je staan..

Vind het inderdaad een stomme actie, gelukkig hebben ze je hoedje gepakt en niet jou, of je vader, onder de grond gelopen.. Ze zijn tot heel wat in staat..

Ben ik zelf achter gekomen, had schapenstage en moest kijken welke schapen gedekt waren en de oornummers opschrijven.
Laat het nou net zijn dat ik door het weiland heen moest waar twenters stonden.
Dus ik ga onder het draad door en loop op mn dooie gemak dwars door het land en hoor achter me opeens geroffel, dus ik kijk om komt die halve kudde koeien door het weiland gegalopeerd, toen stond ik ook wel even van :wow:

Dus ik dat weiland uit gevlugt, loop naar mijn stage begeleider aan, zegt hij: "Die zijn alleen maar nieuwsgierig, je hoeft echt niet bang te zijn voor die koeien die doen je niets" >;)
Maar no way dat ik dat weiland weer in ben gegaan :n hij wou het zelf namelijk ook niet omdat ik "nog jonge benen had en hij niet zo hard meer kon rennen" :roll:

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:04

Wow das wel even schrikken, Alhoewel ik er ook wel om moet lachen. :p
Blij dat die koe je hoedje koos in plaats van jou!

Hoop niet dat je nu angsten hebt voor koeien! Dan is misschien een curses koeknuffelen wel wat!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:14

kiwi1990 schreef:
Sita_ schreef:

Ben ik zelf achter gekomen, had schapenstage en moest kijken welke schapen gedekt waren en de oornummers opschrijven.
Laat het nou net zijn dat ik door het weiland heen moest waar twenters stonden.
Dus ik ga onder het draad door en loop op mn dooie gemak dwars door het land en hoor achter me opeens geroffel, dus ik kijk om komt die halve kudde koeien door het weiland gegalopeerd, toen stond ik ook wel even van :wow:

Dus ik dat weiland uit gevlugt, loop naar mijn stage begeleider aan, zegt hij: "Die zijn alleen maar nieuwsgierig, je hoeft echt niet bang te zijn voor die koeien die doen je niets" >;)
Maar no way dat ik dat weiland weer in ben gegaan :n hij wou het zelf namelijk ook niet omdat ik "nog jonge benen had en hij niet zo hard meer kon rennen" :roll:

Haha dat had ik ook met de pinken. Die stonden in een afgelegen weiland en moest daar onkruid spuiten, rennen er elke keer 10 pinken achter me aan. Allemaal om me heen huppelen en bokken. Best leuk maar na een tijdje ben je het wel zat haha.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:29

Dagmar_1995 schreef:
Wow das wel even schrikken, Alhoewel ik er ook wel om moet lachen. :p
Blij dat die koe je hoedje koos in plaats van jou!

Hoop niet dat je nu angsten hebt voor koeien! Dan is misschien een curses koeknuffelen wel wat!

Geef jij die cursus??

I need it! :')

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:31

Rianneke schreef:
Sita_ schreef:

Dat ook, maar koeien met kalfjes reageren ook al weer anders ookal ben je geen vreemde :(:)

owens-mama schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :o

Er is een foto gemaakt van de koe met mijn hoedje.
Maar ik kan hem niet uploaden met mijnalbum.nl

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:34

Dat is dan weer jammer! imageshack.us misschien?