Leuke ideeën slaapkamer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:32

Leuke ideeën komen er tevoorschijn, vind die teksten op de muren wel erg leuk dat hou ik zeker in me hoofd.

Een foto muur/spiegel muur, is niks voor mij zoals andere bokker ik ben 's nachts ook bang voor spiegels. :o
Zou het leuk vinden als jullie een foto van jullie kamer kunnen plaatsen, zo krijg ik meer het beeld voor me.

Mijn kamer is ongeveer 4,5m lang en 3 meter breed, het is de bedoeling dat er een twee persoonsbed komt.

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:05

Afbeelding

Zo is mijn slaapkamer.
Niet heel speciaal. :)
Heb aan mijn rechtermuur nog een gouden spiegel hangen, en heb 2 muren met print en 2 muren effen.

Vind die met teksten ook heel erg mooi!
Ga binnekort bij m'n vriend thuis een nieuwe slaapkamer kopen, wil ook graag een witte.. en dan met turqoise tinten. :D

Fotolijstjes op een muur vind ik zelf ook wel heel erg leuk.

Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:13

Hey ik las dat je van natuurlijke kleuren houd enzo.
Nou mijn kamer heeft nog al een knal kleur, maar met bijna allemaal witte meubels met zwarte accenten heb ik toch een rustig ogende kamer gekregen.
Door mijn bonte verzameling spulletjes kan ik het net zo gek en bont maken als ik wil, maar als je dat ook rustig houd dan kan je een frisse maar rustige kamer krijgen.
Als je een kleine kamer hebt zou ik zorgen dat je kleuren licht en helder zijn, zo krijg je meer ruimte voor je gevoel.

Op deze foto zie je mijn kamer toen ik nog thuis woonde (heb helaas geen totaal foto).
De kleur op de muur is turquoise, ik had 2 muren in die kleur.
Zoals je ziet heb ik ook wat roze accenten, als je bedenkt dat die dingen bijvoorbeeld zwart of wit zijn dan krijg je alweer ander effect.
Afbeelding

Ik ben inmiddels op kamers gaan wonen (studentenkamer) en ik was zo blij met die blauwe kleur dat ik die in mijn huidige kamer ook op de muur heb geschilderd.
Dat hoekje is dus blauw, de rest van de muren zijn gewoon wit.

Afbeelding

Hopelijk heb je weer wat nieuwe inspiratie, en zie je dat je ook een volwassen en rustige kamer kan krijgen met een knal kleurtje, 't is maar net hoe je de boel combineert samen.
Als je dus neutrale meubels hebt kan je alle kleuren daarbij gebruiken en toepassen.

Succes met je kamer en hopelijk zien we een keertje een leuk eindresultaat :D

McThirsk

Berichten: 863
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:41

hoi...

mss wel te romantisch, maar ik heb mn slaapkamer in arabische stijl.....zachtgele muren, een hemelbed met goud/wit kleurige stoffen eraan, een tafeltje uit marokko, vitrage en overgordijnen uit SYRIE, koperen geur vaasjes uit IRAK, en dienbladen uit KOEWEIT....

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:23

Dacht er vanmorgen pas aan om een foto te maken maar toen lag vriendlief nog in bed. Om jullie nu te confronteren met een half naakte vent op de vroege ochtend is ook geen goed plan.

Moet zeggen dat die teksten heel gaaf zijn.

Zelf vind ik mat zilver ook mooi qua kleur en vaak heel chique. Vooral voor lijstjes enz.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:27

LeonieL schreef:
Huh? Bang voor een spiegel? Vertel :P


uhh ja,
Ik had in groep 7 zo'n eng creapy filmpje met een demoon gezien, En toen vond ik het al eng, Tot ik Bloody Mary ook hald gelezen
en ik ben soms nogal bijgelovig :')

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:27

Mijn slaapkamer :P

Afbeelding

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:13

Dat bed heb ik ook :+: Wat een leuke kamers hebben jullie, zeg! Ik ga zo naar de winkel om verfspullen te halen en dan aan de slag :D

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:20

En ik ook :')

Maar vind jou kamer echt heel mooi! Straalt veel rust uit :)

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 11:29

Listiglistje: jij hebt een hele mooie kamer. :D
Heel leuk bed heb je ook.

Leuke ideeën komen er voorbij, hopelijk gaan me ouders en ik snel naar de ikea etc. :)
Ik zit tot nu toe te denken aan, witte/beige muren en dan met een mooie tekst erop, iemand inspiratie voor een mooie tekst?
Ik heb deze al:

You're simply the best.
Leef vandaag, voor je het weet is er geen morgen meer.

LeonieL

Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:31

Ik moet eerst m'n kamer opruimen voor ik uberhaupt kan gaan verfen :P
Ik denk dat ik een bord boven m'n bed hang met een mooie tekst.
die stickers zijn zo 50 euro..

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:35

DNIEZE schreef:
Leef vandaag, voor je het weet is er geen morgen meer.


Deze vind ik eerlijk gezegt ergens een beetje deprimerend :=

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:41

In ieder geval één tip; neem geen behang met een opvallende print. Dat heb ik nu ook en na een paar jaar ben je daar echt heel erg op uitgekeken.

Ik ga mijn kamer nu wit behangen, heb ook veel witte meubels. En dan kan ik met mijn accesoires de sfeer creeëren die ik wil. Wil ik iets lekker fris? Neem ik blauw en groen bijv. Wil ik lekker fel? Neem ik knalroze. Wil ik rustig? Neem ik aardetinten.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 11:48

Ukkiee, idd ik neem geen opvallende print/kleur meer.
Ik heb nu limegroene muren met witte meubelen en ik heb dit pas 3 jaar en nu al uitgekeken.
Zoals jij al zegt, wil je beetje felle kleuren idd de accesoires lekker fel nemen.

Enomis: Ja een klein beetje wel he ? :o
Iedereen bedankt voor de leuke ideeën. :)

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:13

Gewoon naturelkleuren nemen, dat is tijdloos of je moet ieder om de zoveel je kamer willen veranderen :P

Ik heb bijna alles van de Ikea of kwantum in mijn slaapkamer en
verf van de Praxis op kleur gemaakt, hoeft echt niet veel te kosten!

Accesoires kun je nogal eens wisselen, lijkt het toch weer anders ;-)

Ehona

Berichten: 2950
Geregistreerd: 09-04-07

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:56

Kwantum heb ik zelf echt slechte ervaringen mee. Ik heb een op maat gemaakt rolgordijn en die is echt de hele tijd kapot. Gelukkig hebben we het de hele tijd zelf weer kunnen repareren, maar nu is het touw geknapt en slaap ik dus met een open gordijn.

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:29

Ik heb zelf pas mijn kamer veranderd. Ik heb 1 muur limegroen, 1 muur paars, 1 muur (licht)blauw en de andere "muur" is raam.

Ik heb meubels in dezelfde kleur hout, of hoe je dat noemt :D en dan heb ik aan de kant van de groene muur groene accesoires zoals een lime groene klok aan de muur en aan de kant van de paarse muur paarse dingetjes. Tegenover gesteld is misschien ook leuk. Paarse dingen bij de groene muur..

Zelf hou ik een beetje van strak en niet echt van barok en dat soort dingen. Ik kan even een fototje zoeken/maken.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In mijn volgende slaapkamer wil ik graag een hemelbed een beetje in deze trend: Afbeelding

Met mooie lange gordijnen totaan de grond voor de ramen, een beetje in de aarde/ natuurtinten blijven en een spectaculaire make-up tafel.

Ann_e

Berichten: 1510
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Brabant!

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:50

Ik wil eigelijk zwart-wit-roze iemand hier leuke plaatjes van ofzo :)?

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:57

zwart-wit-roze ben ik nu mee bezig :D de muur net wit geschilderd. nu de kast nog, dan de boel opruimen en opnieuw inrichten en dan maak ik na het weekend een foto!

Ann_e

Berichten: 1510
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Brabant!

Re: Leuke ideeën slaapkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:00

Ik ben heeel benieuwd :))

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:02

Wij hebben ook een muursticker boven ons bed, met de tekst:

Sweet Dreams

Heel simpel, maar vind hem heel toepasselijk in de slaapkamer :j.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:02

Ik ben nog steeds helemaal verliefd op mijn kamer.. <3 Het is lastig uit te leggen zonder foto's, maar goed..

Ik heb scheve wanden, dat vind ik zelf erg gezellig. :) Dan heb ik op één muur zwart-wit barok behang. Vrij druk dus, en daarom heb ik er voor gekozen de andere twee muren zwart-wit gestreept te doen. Heb twee deuren in m'n slaapkamer, die heb ik allebei felroze gemaakt. Zwart bed, roze en witte accessoires.

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:04

ik ben ook bezig met nieuwe slaap kamer :D heb zwart wit grijs behang bloementjes& streepjes met groen en dat word echt heel mooi met een bedbank die je kan dooen als 2 persoons bed met een witte kast :o

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:12

Ik heb vorig jaar ook mijn kamer veranderd. Heb 1 muur met behang wit met grote bloemen:
Afbeelding
Verder heb ik de muren wit en 1 donkerbruin:
Afbeelding