Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wendy15 schreef:Een willekeurig iemand die een dikker persoon op het overgewicht zal aanspreken (zeker op een negatieve manier zoals jij aanhaalt) zal imo alleen maar een averechts effect hebben. Vaak zit er een emotionele reden achter en die zal zo alleen versterkt worden, laag zelfbeeld wordt versterkt door regelmatig van vreemden te horen dat je dik bent en dat helpt niet mee.
_Lot schreef:Nee, zo ben ik niet, net zoals ik mensen er niet op aan spreek als ze overgewicht hebben.
Maar mensen die het wel doen zal ik het niet kwalijk nemen, integendeel.
Nanne, helaas heb ik ook ervaring met iemand zoals jij. Maar ik denk wel dat mede omdat erover gesproken wordt je erover gaat nadenken, en oa jij tot inzicht bent gekomen.
_Lot schreef:_Lot schreef:Lijkt me als je zelf van binnen weet dat je te zwaar bent en niemand geeft dat toe dat je daar alleen maar nog onzekerder van wordt.De grootste onzekerheid is een gevolg van onwetendheid.
Goed, dan ben ik dus onmenselijk
_Lot schreef:Nee, zo ben ik niet, net zoals ik mensen er niet op aan spreek als ze overgewicht hebben.
Maar mensen die het wel doen zal ik het niet kwalijk nemen, integendeel.
Nanne, helaas heb ik ook ervaring met iemand zoals jij. Maar ik denk wel dat mede omdat erover gesproken wordt je erover gaat nadenken, en oa jij tot inzicht bent gekomen.
ikdoemaarwat schreef:en dan wordt er tot nu toe alleen maar gesproken over het psychische gedeelte
wel eens gedacht aan lichamelijke ziekte?
er zijn ook mensen die door bepaalde medicijnen vocht vast houden
of mensen met een schildklier probleem
of andere oorzaken
eerst vragen waarom,daarna mag je je oordeel geven,indien die persoon er zelf echt de schuldige aan is.....