Grijsverloopfilter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YDWINE

Grijsverloopfilter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 10:05

Hallo mensen,

Ik wil graag een grijsverloopfilter aanschaffen. Er zijn echter nog een aantal dingen die me niet helemaal duidelijk zijn en ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen. Zoals waarschijnlijk bekend is bestaat een grijsverloopfilter uit drie onderdelen, een filteradapter, een filterhouder- waar de verschillende filters in passen en de filter(s) zelf. Het is bij me bekend dat het inmiddels ook simpeler kan. Er zijn namelijk nu ook grijsverloopfilters die je gewoon op je objectief kan schroeven, maar ik wil echt het 'oude systeem' aanschaffen omdat deze naar mijn mening over meer voordelen beschikt. De filteradapter zijn in verschillende maten verkrijgbaar zodat deze op verschillende objectieven passen. Maar is het zo dat de filterhouder ongeacht de maat van de adapter, op elk mogelijke maat adapter past? Nou weet ik zelf ook niet precies hoe het zit met de verschillende maten, wellicht is er iemand die mij hier ook meer over kan vertellen. Nou over de filters zelf, deze zijn in verschillende 'stops' verkrijgbaar. Maar welk effect hebben deze stops (misschien heeft iemand hier voorbeeldfoto’s van?). En wat voor filters 'stops' zijn handig om mee te beginnen.

Ik heb zelf een Canon EOS 400D, met een 18-55 mm Canon groothoeklens. En hoewel ik denk het grijsverloopfilter vooral voor deze lens te hoeven gebruiken, zou ik ook graag willen dat deze op mijn telelens past, de Tamron 70-300mm.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en mij ook wat uitleg kan geven over de maten die ik zou moeten aanschaffen enzo.

Afbeelding

Mireille

Re: Grijsverloopfilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:24

[FK] > [TV]