[LZP]Ik had een relatie met een getrouwd man...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shrimp

[LZP]Ik had een relatie met een getrouwd man...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 15:24

Hallo allemaal,

Dit topic plaats ik onder een schaduwaccount (Na overleg met het boktbeheer, heel erg bedankt!).

Ik heb iets gedaan in mijn leven.. Wat enorm fout is gelopen.. En ik weet nu niet goed wat ik ermee moet doen..

Voor een jaar terug, ontmoette ik twee mensen, genaamd A en B. Een getrouwd stel, erg leuke mensen.
Ze hadden een hondje, waar ik helemaal weg van was.

De man van dat stel, A, daar had ik erg goed en fijn contact mee. Ik had in het begin contact met hem over de mail.
Toen ook via msn. En ik begon hem steeds aardiger en liever te vinden.

Achteraf.. Had ik het toen rustiger aan moeten doen..

We spraken af, dat hij een keer mee kwam naar mijn paard kijken. Daarna zijn we nog ergens wezen wandelen..
Dat wandelen was erg gezellig.. Te gezellig.. Er is daar te veel gebeurt.. Het had eigenlijk niet gemogen..

Na die dag was ik echt helemaal stapel op hem. Niks kon me meer schelen, als ik maar bij hem was. Ik vond hem geweldig.
Echt een lieve zachtaardige man.

Ik werd officieel zijn minares. En dit alles gebeurde onder de ogen van zijn vrouw..

Ik kwam bij hun over de vloer, ik at bij hun mee. Zijn vrouw dacht dat we gewoon vrienden waren. Niks meer niks minder.

Na een tijdje begon ik me er toch ongemakkelijk bij te voelen.. Ik heb toen met A gepraat..
Hij verzekerde mij, dat hij alleen van mij hield. En dat hij alleen bij A bleef, omdat het niet anders kon.
Hij zou mij niks kunnen bieden, als hij haar verlaten zou.

Hij beloofde mij, dat we ooit samen zouden komen, of dat nu over een jaar of over tien jaar zou zijn.
ik vond dit antwoord natuurlijk geweldig, want we kwamen samen!

Inmiddels waren we een jaar verder. En we bedrogen nog steeds zijn vrouw.
Het was mijn eigen keuze, maar ik begon er steeds meer moeite mee te krijgen.
Ook begon ik steeds meer met het idee te lopen, dat we mischien nooit echt samen kwamen..

Toen kwam ik een andere jongen tegen, welke vrijgezel was. En ook enorm lief.
Ik kreeg het warm als hij naar me keek, of me per ongeluk aanraakte.
Erg vreemd want ik hield immers van A. Dit kon dus niet.

Toch bleek ik echt verliefd te zijn. En ik raakte enorm in de war..
Want ik hield (Hou) heel veel van A.. En dan komt er een ander voorbij.. En dan..

Ik wist niet wat ik ermee moest. En besloot dit alles nog eerst even voor mijn eigen te houden.
Eerst uit te vinden hoever de gevoelens voor die andere jongen (Ik noem hem even D) gaan.

Ik bleek hem echt leuk te vinden, en besloot dit aan A te vertellen..
Hij zei dat zijn wereld instorte. Dat hij niet begreep hoe mijn liefde in een klap kon verdwijnen.

Vanaf dat moment werd ik constant overspoeld met smsjes, van waarom en hoe. En dat hij wilde dat ik bij hem terugkwam.
Ik wist zelf niet meer wat ik wou.. Ik was enorm verward.. Ik besloot niet te reageren.
Mijn beste vriendin (die er gedeeltelijk vanaf weet, neit dat hij getrouwd is), gaf aan dat ik hem moest negeren.
Dat hij er dan het beste overheen zou komen.

Het ene moment kreeg ik smsjes, dat hij hoopte dat ik gelukkig met D zou worden..

Het andere moment kreeg ik smsjes dat hij enorm kwaad was. En dat zijn vertrouwen in mij diep geschonden was. Dat hij aan mijn huidige vriend (D) en aan al mijn toekomstige vriendjes zou vertellen wat er gebeurt was. En dat ik nooit meer gelukkig zou zijn, omdat hij dat ook niet kon.
Dat hij me verafschuwd en dat ik hem enorm pijn heb gedaan. En hoe ik hem in hemelsnaam ooit zo kon behandelen..

Ik heb uiteindelijk met hem gepraat (Msn). Hij zei, dat hij dat soort dingen zegt, omdat hij wanhopig is. Hij zegt niet te kunnen stoppen met huilen.. En hij wilde graag afscheid van mij nemen, persoonlijk. Omdat hij er dan het beste overheen zou kunnen komen.
Ik was daar nog niet aan toe, maar heb hem gezegt dat tezijndertijd, dat wel kan..

Nu kreeg ik afgelopen weekend een smsje, dat mijn kleine vriendje, hun hondje ingeslapen zou worden..
Wat ik uiteraard verschikkelijk vond.. Ik was zo gek met dat kleine beesje..
Ik heb dus geantwoord dat ik het enorm erg vond, en met hen meevoelde..

Nu vandaag krijg ik weer smsjes, dat mijn vriendje is overleden.. En dat ik niet eens de moeite genomen heb om te komen kijken, of te bellen..
En hoe ik hem heb kunnen vergeten..
Ik had zo graag willen gaan kijken bij mijn kleine vriendje.. Maar ik kan A gewoon niet onder ogen komen..
Ik had hem zo graag nog even willen zien.. Maar ik durfde A nog niet te zien. Zeker niet met B (Zijn vrouw) erbij..
Wat als ik in tranen uit had gebarsten als ik A zag?

Ik weet gewoon echt neit meer hoe ik met de hele situatie aan moet..
Ik weet het allemaal niet meer..

Ik weet dat ik fout ben geweest om iets met een getrouwd man te beginnen.. Uiteraard niet alleen mijn fout.. ook die van hem. Maar ook de mijne.. Achteraf.. Denk ik weleens.. Was het maar nooit gebeurt.. Was ik hen maar nooit tegengekomen..
Maar eerlijk is eerlijk.. Ik heb zon ontzettend fijne tijd met A gehad.. En dat zou ik toch ook niet willen missen..

Op dit moment zit ik enorm in de knoop met alles.. Deze "ruzie" speelt inmiddels al anderhalve maand. En ik weet gewoon echt niet meer wat ik ermee aan moet.
Ik ben sindskort samen met D. Maar ik kan hem moeilijk zeggen dat ik iets gehad heb met een getrouwd man.. Dat wil A ook niet.
Daarbij.. Ik wil het huwelijk tussen A en B niet verpesten.. Ze zijn nu nog samen. Maar als ik het naar buiten breng, maak ik mischien alles kapot..
Uiteraard ben ik er al veel te veel tussen geweest, wat ontzettend fout is.. Maar mischien dat ze het nog kunnen redden..

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen..
Daarom wil ik jullie om hulp vragen..

Graag geen reacties over dat ik fout ben.. Dat weet ik..

Abeltje77

Re: [LZP]Ik had een relatie met een getrouwd man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:28

Je hebt nu iets met D, dus ik ga er vanuit dat je oprecht verliefd op hem bent?

Je hebt gebroken met A, en nu het hondje dood is heb je niets dat jullie nog echt bindt?

Ik zou zeggen:
van msn afgooien
niet meer reageren op sms en telefoon

misschien nog 1 laatste brief of mail dat je er echt klaar mee bent (ben je dat echt eerlijk?) en dat je hoopt gelukkig te worden met D, en als hij echt van je houdt, hij jou ook alle geluk van de wereld gunt.
Doet ie dat niet? Dan is ie zowiezo geen knip voor de neus waard.

Veel succes en geluk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:29

Vreselijk dat je zoiets een jaar kan doen.
Denk enige wat je kan doen is contact volledig verbreken, of de waarheid zeggen.
Neem aan dat het een vriendin van je is zijn vrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:30

Ik zou het afsluiten, het verlies van de vriendschap nemen als je het echt niet trekt om ze onder ogen te komen, en mooi verdergaan met D.
Zie het als een leerzame ervaring en mooie herinnering, en ga verder met je leven.
Ik denk dat dat de tip is die je A ook mee moet geven als hij weer in contact probeert te komen. Het geklets over het hondje en dat je niet eens afscheid genomen hebt is alleen maar om jou op je gevoel te spelen, niet intrappen. Die hond heeft jou echt niet gemist in z'n laatste momenten, zo werkt dat niet bij een dier.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:31

Mijn enige optie is: alle contact verbreken. Is in het begin heeeeel erg moeilijk maar daar moet je echt even doorheen bikkelen. Denk dat dat voor jou en ook A uiteindelijk het beste is. En ga gewoon genieten van D en probeer dit hoofdstuk af te sluiten.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:31

Pfff wat een ellende.. Het gevoel wat ik krijg tav het hondje is dat hij via het hondje jou een schuldgevoel wil geven en dat ie ook hoopte dat je nog een keer kwam. Het zou mij niet eens verbazen als het hondje er nog gewoon is eigenlijk :o

Tja en verder.. Ik denk dat jij duidelijk een keuze moet maken.. Dat kan niemand voor je doen, alleen jij..
A vind ik trouwens nogal een minne zak, HIJ is degene die zijn vrouw bedondert en gaat dan jou verwijten lopen maken.. Niet helemaal eerlijk..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:32

Citaat:
Ik bleek hem echt leuk te vinden, en besloot dit aan A te vertellen..
Hij zei dat zijn wereld instorte. Dat hij niet begreep hoe mijn liefde in een klap kon verdwijnen.

"Grappig" dat hij jou verwijt dat jij hem verdriet doet door op een ander verliefd te worden, terwijl hij exact hetzelfde flikt bij zijn vrouw.....

Idd, blokkeren die handel, afsluiten en verder gaan met je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:33

Ik ga geen mening geven over wat je gedaan hebt maar ga in advies met Abeltje mee.

Verder zou ik me serieus afvragen of je je nog, wat ik eruit begrijp, redelijk prille relatie met D met een leugen wil verder gaan. Weet niet of dat zo'n goeie start is?
En je kent het gezegde van de leugen en de waarheid he? De een haalt de ander altijd in.

Ik wens je veel wijsheid, succes en geluk.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:33

Relaxed schreef:
Pfff wat een ellende.. Het gevoel wat ik krijg tav het hondje is dat hij via het hondje jou een schuldgevoel wil geven en dat ie ook hoopte dat je nog een keer kwam. Het zou mij niet eens verbazen als het hondje er nog gewoon is eigenlijk :o

Tja en verder.. Ik denk dat jij duidelijk een keuze moet maken.. Dat kan niemand voor je doen, alleen jij..
A vind ik trouwens nogal een minne zak, HIJ is degene die zijn vrouw bedondert en gaat dan jou verwijten lopen maken.. Niet helemaal eerlijk..

Nou, zeg dat.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:34

Verder gaan met je eigen leven.. Het contact met A. volledig verbreken, en verder gaan met D. (mits je echt verliefd op hem bent) of gewoon alleen.

Een getrouwde vent die je al een jaar aan het lijntje houdt, gaat nooit voor jou kiezen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:36

Wat ik niet zo goed snap overigens... voor D. zal A. 'gewoon' een ex zijn.

Ik bedoel, op een bepaalde leeftijd heb je nu eenmaal exen, en een verleden en wellicht zelfs 'bagage' (in de zin van kinderen ofzo) dat hoort er gewoon bij.

Wil je D. vertellen over je geschiedenis met A? Heeft dat toegevoegde waarde? Kent D. A. wellicht?

Dat zijn dingen die je je moet afvragen. Misschien is het een beter plan om -als jij daarmee kunt leven- D. gewoon in de waan te laten dat A. een gewone ex is en verder niets vertellen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:36

Hallo,

Wat een verhaal zeg. Jij bent zeker niet de enigste die fouten hebt gemaakt maar ik zou zeker wel eerlijk zijn tegenover mijn nieuwe vriend als ik jou was.
Dit zal je enorm opluchten en als hij echt van je houd dan accepteerd hij dit wel.
Verder zou ik die "zieke man"echt negeren en als hij jou bedreigt met het vertellen aan je vriend dan ben jij hem dus al een stapje voor geweest.
Hij chanteert jou geestelijk. Echt ik vind dit zo walgelijk. Hij had allang de keuze kunnen maken door bij zijn vrouw weg te gaan. Dit kon gebeuren dat er iemand anders in jouw leven kwam.
Hij is heel goed in zielig doen en probeerd je deze manier te bewerken.
Ik hoop dat je hier uit kunt komen en dat je straks verder kunt met je nieuwe vriend. En dat jullie heel gelukkig mogen worden.
En laat die chanteerder maar lekker in zijn eigen sop gaar koken!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:38

Ik vraag me trouwens af waarom je de in's en out's van je verleden met mannen aan een nieuwe vriend zou moeten vertellen. Je hoeft toch niet meteen te zeggen dat het met een getrouwde man was?

Zelf zou ik er altijd voor kiezen eerlijk te zijn en de belangrijkste dingen te vertellen (zeker in zo'n situatie). Dan kan hij maar ook jij nooit verrast worden. En als hij daarom bij je weggaat dan zegt dat meer over hem dan over jou.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 07-07-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:38

Je wist het: hij is getrouwd.

Jij had niets te verliezen, hij is fouter dan fout, want hij is getrouwd en toch gaat hij met je en blijft bij zijn vrouw en eist van je dat je bij hem blijft, bah een vent dat van 2 walletjes eet.

Ga gauw verder met je nieuwe vriend en ik vind dat je eerlijk moet zijn tegen je nieuwe vriend, want 1 ding is zeker: hij komt er toch achter, dan is het beter om eerlijk te zijn, altijd.

Als je nieuwe vriend je erom verlaat dan geeft hij niets om je en dan komt er vast wel een lief nieuwe vriend.

Je moet nooit alleen zijn met een man die al bezet zijn, hoe dan ook, ga niet mee mailen en of msnen en of mee wandelen, je deed het erom, beetje versieren en flirten, meeste mannen die lopen toch achter hun pik aan, als het even niet lekker gaat in een huwelijk, maar dat is dan zijn probleem, had hij maar niet moeten gaan trouwen maar gewoon los vriendin moeten nemen dat als hij verliefd wordt op een ander, eerst fatsoenlijk uitmaken en dan verder met een ander vriendin.

Nogmaals: jij bent wel een beetje fout maar jij bent vrij dus je zat goed maar die man is erg fout, want hij kan zeggen "sorry, tot hier en niet verder, want ik ben getrouwd". Dus wees niet bang, verbreek gewoon alle contact met hem en ga lekker verder met je leven en nieuwe vriend, jij hebt niets te verliezen en hij wel, dus hij moet zijn gemak houden en oppassen, straks heeft hij helemaaal niets meer.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-07-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:39

Ik zou A lekker in zijn sop gaar laten koken... Is hij nou helemaal, als hij echt van je hield en voor je wilde gaan had hij al lang gebroken met zijn vrouw.

Ik zou tzt D wel de waarheid vertellen, waarom zou hij je afwijzen daarom? Het is A die een stuk fouter zit dan jij... Al zou ik nog wel even wachten met vertellen tot jullie een stabiele relatie hebben.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:40

Pff meid, je hebt het jezelf goed moeilijk gemaakt.
Ken helaas de situatie maar al te goed qua minnares zijn.

Ik zou wel eerlijk zijn tegen D over wat er is gebeurd. Als jullie echt het fijn samen hebben dan kan je hem dat best vertellen.

Als dit ooit later uit komt heb je waarschijnlijk spijt als haren op je hoofd dat je het niet zelf hebt gezegd. (mijn huidige lief kent ook het verhaal van mijn kant en keurde het niet goed maar zag het als een fout uit het verleden).

A is trouwens echt te min voor woorden. Hij dreigt bij jou dat hij het aan je nieuwe lover gaat vertellen! Nou moet ie vooral doen dan weet zijn vrouw het ook gelijk en legt hij een bom onder z'n huwelijk.
Daarnaast loopt hij je gewoon emotioneel te chanteren met de hond en die sms-jes. Bah!
Als hij echt van je hield was hij wel bij z'n vrouw weg gegaan. Nu gaat hij daar weer net zo hard mee verder.

Wees verstandig en ben hem voor. Zeg het tegen je lief en verbreek zowel met A als B alle contact.

Ik zou hier zelfs geen telefoontje of brief meer aan vuil maken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:40

Nare situatie idd
ik zou proberen geen contact meer te nemen hem op alles blokkeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:42

Idd contact vermijden. En hij kan moeilijk gaan dreigen met dat ie het tegen jou vriendjes gaat zeggen wat jullie hebben gedaan, want jij zou het ook tegn zijn vrouw kunnen zeggen!

Succes ermee.

Adil

TS, gewoon verder gaan met D (als je echt wat voor hem voelt, het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je hem aan het lijntje houdt om over A. te komen bijvoorbeeld...).

Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent?

vanLotje

wow, da's niet mals.

Het feit dat A je zo manipuleert is denk ik wel teken genoeg.
Als ik in jouw schoenen stond, verbrak ik alle contact. En biechtte ik het waarschijnlijk nog aan de vrouw van A op ook. Wel zo eerlijk, weet zij ook wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Sterkte met je emotionele achtbaan

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:43

A is fouter dan jij en hij heeft je al die tijd gemanipuleerd, hij is echt niet van plan geweest om zijn vertrouwde huwelijk op te geven voor een jongere vrouw.

Vertel D dat je íets doms hebt gedaan voorheen en speel open kaart. Zeg dat je met D verder wilt en zeg A dat het echt over is en dat dat nu eenmaal kan gebeuren (oliebol happens!) Je hebt geen verplichtingen aan A, het is gewoon uit, de verkering is over ;)
Vertel hem ook dat je huidige vriend op de hoogte is (en zorg er dus ook voor dat dat werkelijk zo is!) Dan heeft ie geen macht over jou.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:44

fargo schreef:
A is fouter dan jij en hij heeft je al die tijd gemanipuleerd, hij is echt niet van plan geweest om zijn vertrouwde huwelijk op te geven voor een jongere vrouw.

Persoonlijk vind ik de TS net zo fout, immers wist zij van begin af aan van A's relatie....maar goed, dat geeft de TS zelf ook aan...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:45

Als A echt zoveel van je hield had hij allang gebroken. Hij is getrouwd en zal nooit bereid zijn zijn leven voor je op te zeggen, anders had hij dat direct al gedaan. Laat hem achter, sluit het af, blokkeer hem op alle fronten en ga verder met je leven. Ik zou het D vertellen, hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het wordt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:45

Adil: Zij was jong en onzeker en nog gevoelig voor dat soort vlijerijtjes en dat doorziet een ervaren volwassen persoon echt wel, hij heeft haar bespeeld en zij is ervoor gevallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:46

vanLotje schreef:
wow, da's niet mals.

Het feit dat A je zo manipuleert is denk ik wel teken genoeg.
Als ik in jouw schoenen stond, verbrak ik alle contact. En biechtte ik het waarschijnlijk nog aan de vrouw van A op ook. Wel zo eerlijk, weet zij ook wat voor vlees ze in de kuip heeft.

Hmmmzzz, DAT zou ik nou net weer niet doen. Voor hetzelfde geld is het voor hem ook een eenmalig avontuur geweest en heeft hij er ook van geleerd. Als je nu als nabrandertje nog even hun huwelijk onderuit trapt wordt die vrouw, volkomen onschuldig, ook nog eens slachtoffer van deze situatie.
Laat A maar lekker zelf dealen met de gedachte aan wat een sukkel hij is, en leef zélf met het idee van wat je fout gedaan hebt, maar val haar er niet mee lastig.