Camera doet raar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Camera doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 20:00

wie kan mij helpen.

Ik heb een Canon Eos 1000D, Nu als ik foto's ga maken dan geeft me camera soms Error 1 aan. volgens het boekje moet ik dan de instrucities volgen die op me camera staat.

Namelijk het schoonmaken van lens en lenscontact. Maar ook als ik dat doe geeft hij Error 1 aan. wie kan me helpen?

ps. als verkeerd staat. sorry,

Mireille

Re: Camera doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 20:25

[FK] > [TV]

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:25

je kan eens proberen of het helpt als je lens eraf haalt en er weer op. soms maakt de lens niet helemaal goed contact met de body.

Ik weet niet of je nog een 2e lens hebt maar heb je de melding daar ook bij ?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 17:01

PascalB schreef:
je kan eens proberen of het helpt als je lens eraf haalt en er weer op. soms maakt de lens niet helemaal goed contact met de body.

Ik weet niet of je nog een 2e lens hebt maar heb je de melding daar ook bij ?

bij een 2e lens heb ik nog niet gemerkt dat hij dat Error geeft. Ook maak ik me lens los van me body. ag ik kijk het nog even aan. durf hem nu niet weg te brengen. Want wil hem eigleijk wel heel graag nog met de vakantie mee nemen haha.

PascalB

Re: Camera doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:06

misschien even langs foto speciaal zaak langs gaan, soms kunnen ze wat doen zonder dat je de boel hoeft op te sturen. meestal hebben ze wel wat ervaring met dit soort dingen.
In Apeldoorn zit wel een goed zaak, alleen wat uit jouw richting.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:12

Google is je vriend;
http://forum.belgiumdigital.com/f9/cano ... 13756.html

Maar ook de zoekfunctie op bokt had je verder kunnen helpen;
Samy @ [HK] De Fotografen stappen Fruitig in deel 18!

Dan had je dus kunnen zien dat ik dit probleem ook heb gehad en dat je echt direct contact op moet nemen met de winkel waar je lens vandaar komt. Je bent je camera en/of lens dus echt wel kwijt wil je dit probleem verholpen hebben. Ligt er daarbij natuurlijk ook aan als je nog garantie hebt en misschien een vervangende camera/lens kan krijgen van de winkel.
Error 01 geeft hij niet voor niks aan en ik zou dus als ik jou was zo snel mogelijk langs de winkel gaan.