Het is een lang verhaal maar om het kort te houden:
Mijn schoonvader had een telefoontje gewonnen met gratis 1400 (ongeveer weet niet meer precies) belminuten of smsjes.
Deze heeft hij aan mij gegeven, waar ik nu dus wel spijt van heb

Toen ik opeens niet meer kon bellen (kon wel gebeld worden of smsjes ontvangen) heb ik de klantenservice opgebeld. Zij konden mij vertellen dat mijn tegoed op was en dat dat dus de reden was dat ik niet meer kon bellen. Wel had ik een smsje moeten ontvangen met een waarschuwing van let op je tegoed is bijna op (zodat je niet ineens zoals ik zonder functionele telefoon zit). Dit smsje had ik dus niet ontvangen.
Opeens veel later, terwijl ik de telefoon niet meer gebruikte sinds mijn tegoed op was, schreven ze zomaar 148 euro van mijn rekening af.
Dit heb ik gelijk laten storneren door de bank.
Verder kon de bank mij al vertellen dat er meer mensen dit hebben gedaan omdat Tommy Telecom zomaar ongevraagd geld afschreef.
Toen ik de klantenservice van Tommy belde kon de dame mij niet veel vertellen maar wel dat de sim kaart nog geactiveerd was. Deze heb ik meteen laten deactiveren. Een schriftelijke bevestiging hiervan kon ik niet ontvangen (heel vreemd).
Heb Tommy een aangetekende brief gestuurd met de verklaring van de afschrijving en met mijn verhaal dat de sim kaart al lange tijd niet meer gebruikt werd sinds mijn tegoed op was, maar daar kreeg ik geen reactie op.
Een aantal maanden later een aanmaning van Intirum Justitia in opdracht van Tommy Telecom. Weer dat bedrag wat ze af willen schrijven (wat niet lukt omdat ik ze geblokkeerd heb om geld af te kunnen schrijven). Met een "dreiging" van verdere stappen van de incassobureau.
Daarna weer een brief gestuurd met het verzoek om te verklaren waar dat bedrag vandaan komt en met het verzoek hun toon te veranderen waarop ze mij aanspreken in de brief, weer geen reactie.
Nu ineens een betalingsherinnering, weer hetzelfde bedrag. . .
En het vreemde van alles; constant komt alles op mijn schoonvaders adres terecht (terwijl ik in mijn brieven duidelijk mijn adres noem)
Ze reageren totaal niet op mijn brieven, ik heb nu zoiets van, ik stuur ook geen brief er meer achteraan want ze lezen het toch niet.
Er zijn veel meer mensen met hetzelfde probleem als ik dat zo nalees op internet forums maar niemand echt met een duidelijke oplossing.