Tommy Telecom problemen n.a.v prijs loterij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Tommy Telecom problemen n.a.v prijs loterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 13:29

Graag zou ik willen weten of er hier meer mensen zijn die problemen hebben met Tommy Telecom.

Het is een lang verhaal maar om het kort te houden:

Mijn schoonvader had een telefoontje gewonnen met gratis 1400 (ongeveer weet niet meer precies) belminuten of smsjes.
Deze heeft hij aan mij gegeven, waar ik nu dus wel spijt van heb :( en de reden daarvan volgt hieronder:

Toen ik opeens niet meer kon bellen (kon wel gebeld worden of smsjes ontvangen) heb ik de klantenservice opgebeld. Zij konden mij vertellen dat mijn tegoed op was en dat dat dus de reden was dat ik niet meer kon bellen. Wel had ik een smsje moeten ontvangen met een waarschuwing van let op je tegoed is bijna op (zodat je niet ineens zoals ik zonder functionele telefoon zit). Dit smsje had ik dus niet ontvangen.

Opeens veel later, terwijl ik de telefoon niet meer gebruikte sinds mijn tegoed op was, schreven ze zomaar 148 euro van mijn rekening af.
Dit heb ik gelijk laten storneren door de bank.

Verder kon de bank mij al vertellen dat er meer mensen dit hebben gedaan omdat Tommy Telecom zomaar ongevraagd geld afschreef.

Toen ik de klantenservice van Tommy belde kon de dame mij niet veel vertellen maar wel dat de sim kaart nog geactiveerd was. Deze heb ik meteen laten deactiveren. Een schriftelijke bevestiging hiervan kon ik niet ontvangen (heel vreemd).

Heb Tommy een aangetekende brief gestuurd met de verklaring van de afschrijving en met mijn verhaal dat de sim kaart al lange tijd niet meer gebruikt werd sinds mijn tegoed op was, maar daar kreeg ik geen reactie op.

Een aantal maanden later een aanmaning van Intirum Justitia in opdracht van Tommy Telecom. Weer dat bedrag wat ze af willen schrijven (wat niet lukt omdat ik ze geblokkeerd heb om geld af te kunnen schrijven). Met een "dreiging" van verdere stappen van de incassobureau.

Daarna weer een brief gestuurd met het verzoek om te verklaren waar dat bedrag vandaan komt en met het verzoek hun toon te veranderen waarop ze mij aanspreken in de brief, weer geen reactie.

Nu ineens een betalingsherinnering, weer hetzelfde bedrag. . .

En het vreemde van alles; constant komt alles op mijn schoonvaders adres terecht (terwijl ik in mijn brieven duidelijk mijn adres noem)

Ze reageren totaal niet op mijn brieven, ik heb nu zoiets van, ik stuur ook geen brief er meer achteraan want ze lezen het toch niet.

Er zijn veel meer mensen met hetzelfde probleem als ik dat zo nalees op internet forums maar niemand echt met een duidelijke oplossing.

Karl66

Re: Tommy Telecom problemen n.a.v prijs loterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:00

[NM] > [TV]

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 17:18

Ik neem aan dat je schoonvader bij het winnen van de telefoon ook de voorwaarden voor deelname heeft ontvangen of in ieder geval iets waaruit blijkt dat als beltegoed op is dat dan werking ook stopt en wellicht ook nog iets over een vervolg....?

Wel heel vreemd dat ze jouw rekening nummer weten (hoe zijn ze daar aan gekomen??) en daar dat geld van afschrijven, je zou ze eens moeten vragen hoe en wanneer jij daar toestemming voor hebt gegeven dmv een machtiging, kunnen ze dat niet overleggen dan kunnen ze nog wel eens heel lelijk op hun neus kijken en riskeren ze een boete.

Dit overigens ook aangeven bij Interim Justitia en vragen om jouw opdracht tot afschrijven of overleggen van een door jou getekend contract.
Laat ze daar maar mee komen, dat is er nl niet.....

http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... casso.aspx
Citaat:
Termijn voor terugboeken verstreken
Weet u zeker dat u voor een bepaalde Incassotransactie geen machtiging heeft verstrekt, maar is de termijn om terug te boeken verstreken? Dan heeft u tot een jaar na afschrijving van het geld de mogelijkheid om uw bank te verzoeken de procedure Melding Onterechte Incasso in gang te zetten (de MOI-procedure). De MOI-procedure geldt alleen als u zeker weet dat u geen schriftelijke of telefonische machtiging aan de incassant heeft verstrekt, die verband houdt met de betreffende Incassotransactie. In dat geval kunt u zich melden bij uw bank, die deze procedure opstart.
Uw bank zal contact opnemen met de bank van de incassant. De bank van de incassant zal aan de incassant vragen om de machtiging te tonen. De incassant moet namelijk beschikken over een geldige schriftelijke machtiging en is verplicht om deze minimaal te bewaren tot één jaar na de laatste Incassotransactie of het vervallen van de machtiging. Als de incassant deze machtiging niet kan tonen, krijgt u uw geld terug.
Hieronder ziet u een aantal redenen op basis waarvan een bank uw claim over een onterechte Incasso zal honoreren.

1. U heeft geen machtiging verstrekt.

U heeft geen schriftelijke of telefonische machtiging afgegeven aan de incassant.

2. De machtiging is ongeldig.

Hiervan is onder meer sprake in de volgende gevallen:
Het rekeningnummer in de machtiging is vervallen.
De verstrekker van de machtiging was niet de rekeninghouder.
U heeft de machtiging ingetrokken.

3. De Incasso-opdracht is ten onrechte ingezonden.

Dat geldt bijvoorbeeld als de Incasso-opdracht:
Niet past binnen het in de machtiging vermelde doel.
Een hoger bedrag bevat dan vermeld in de machtiging.
extra bedrag betreft dat in de machtiging niet is voorzien en waarvoor u geen expliciete schriftelijke toestemming heeft gegeven.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 07:16

Mijn rekening nummer wisten ze al wel, die moest ik doorgeven omdat ik ook een service wou voor het kunnen bellen en gebeld kunnen worden in buitenland (Duitsland). Op moment dat ik gebeld werd of dat ik zelf belde daar, dan koste dat een beetje.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:41

dan nog moeten ze een machtiging hebben van jou voor het abbo bedrag!
Heb je toen niet onbewust toch een abbo afgesloten door die optie er bij te nemen?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 21:44

Ik heb geen idee, ik heb via de klantenservice de optie erbij genomen voor het bellen/gebeld kunnen worden in Duitsland. Is mij verder niet verteld dat ik dan ineens aan een abonnement vast zit?