Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:35

Ik ben het ZO zat met marktplaats. Vandaag weer van die vervelende mensen. Zeggen dat je een afspraak met ze hebt, die je helemaal niet hebt. Zij hadden een voorstel gedaan, ik ging daar alleen niet in mee. Vervolgens ben je dus schandalig, houd je je niet aan afspraken (ik vraag me nog steeds af welke afspraak) en willen ze niets meer van je hebben, blablabla.
Alsof ik het nog wilde verkopen aan ze na valse beschuldigingen :+ .
Dan zijn die mensen die op rijlaarzen ge*len bijna nog prettiger om mails van te krijgen. Niet dat ik dat leuk vind, maar die beschuldigen je tenminste niet van vanalles.
*zucht*
Ik erger me er onderhand echt aan, heb het al superdruk met tentamens en dan kan ik dit soort mails nooit zo goed hebben :(:) . Vandaar dat ik het maar even op bokt van me afschrijf :P .
Meer mensen die dit soort dingen steeds vaker meemaken op marktplaats?

shilady

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:36

Ja mensen willen alles voor een prikkie ookal ziet het er nog zo goed als nieuw uit... Maarja de paardenhobbie is niet goedkoop ;)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:38

Ik heb tot nu toe alleen maar prettige ervaringen via marktplaats?
Zowel bij kopen en verkopen, altijd goed gegaan en nooit gedonder mee gehad :)
Ga er overigens wel altijd heen en haal het op :j

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:40

Ja dingen laten opsturen durf ik ook niet aan want ik lees daar wel veel rotzooi over

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:40

Ik heb al vanalles verkocht ia marktplaats.
Heb nog nooit ergens problemen mee gehad.
Zolang je duidelijk ben is er denk ik niets aan de hand :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:43

Heb er ook aardig vaak last van gehad :')
Verkoop ook niet zo vaak meer via MP omdat het soms gewoon irritant is..

Toen ik een jaar of 13 was verkocht ik mijn pannenkoek zadel.
Ik had 2 advertenties gemaakt, en onder 1 had ik mijn eigen naam gezet en onder de andere hoefjes van max ofso..
Iemand reageerde dus en ik zij groetjes Lisette & Max.
Begon diegene ook raar te doen via internet dat hij hem al niet meer hoefde omdat we het zadel met zijn tweeen verkochten :+
Max was mijn verzorgpony :')

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:45

Ja ik heb ook vroeger heel veel prettige ervaringen met marktplaats gehad.
Mijn mail is een tijdje geleden niet goed gegaan (wat ik zelf heel vervelend vond) en toen kon ik niet meer iedereen terugmailen die hadden gereageerd op een advertentie, maar dat is allemaal ook goed gekomen en allemaal aardige mensen verder.
Maar de laatste weken worden ze steeds vervelender haha.
Het probleem was inderdaad over opsturen, volgens de koper kon dat wel. Ik had al gezegd dat ik het liever niet doe. Maar daar heeft ze blijkbaar overheen gelezen...

@ Lieszje: :') , dat is ook wel vergezocht om daarom het zadel niet te kopen. Krijg wel eens het idee dat mensen het dan niet meer willen, maar dan dat niet durven zeggen en met een of ander flauw excuus komen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:49

Maar als iemand vervelend is via de mail, kun je het toch gewoon negeren? Weg ermee, geen discussie mee aangaan en zeker geen zaken meer mee doen. Er komt wel een volgende geinteresseerde.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:52

Nog geen problemen gehad met Marktplaats. Ga inderdaad bij duurdere dingen wel zelf kijken, wat minder duur is laat ik meestal opsturen. Andersom hetzelfde. Ik vind het nog steeds leuk om voor een leuk prijsje dingen te (ver)kopen.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:54

GamblersCup schreef:
Maar als iemand vervelend is via de mail, kun je het toch gewoon negeren? Weg ermee, geen discussie mee aangaan en zeker geen zaken meer mee doen. Er komt wel een volgende geinteresseerde.

Heb je gelijk in, ik trek het me nu ook teveel aan inderdaad. Ik denk dat ik de mails maar gewoon verwijder en er geen aandacht meer aan besteed.
Maar toch, ik heb me er zo nijdig om gemaakt haha.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:57

Idd negeren en geen zaken mee doen. Is irritant, ook hier op bokt heb je van die mensen..
Bied je iets krijg je vervolgens een pb dat ze zelfs meer dan de nieuwprijs hebben betaald via mp blablabla en in de advertentie staat daar natuurlijk helemaal niks van.
Niet dat ze er dan een richtprijs bijzetten of een tegenbod doen.
Ach ja gewoon laten varen en der komt wel weer iets anders.

Ze zijn het niet waard moet je maar denken :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:58

Ik heb ook een keer gehad dat ik iemand een email stuurde over een zadel die op MP stond.
Toen was ik denk een jaar of 15.
Kreeg ik een mail terug van ja waar heb je het over, welk zadel bedoel je?
Dus ik begon over het paardenzadel op MP en ik kreeg weer een email terug.
Dat ik hem niet moest lastig vallen :')

Zal wel een geintje ofso zijn geweest..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:00

Het ergste aan marktplaats wat ik heb meegemaakt, ik had mijn scooter te koop staan daarop. Maken mensen via e-mail een afspraak met je en dan komen ze gewoon niet opdagen! 3 keer gehad, zonde van je tijd. Voorderest met andere dingen is het altijd wel goed verlopen. O-nee 1 keer opgelicht met telefoon kopen *bloos* had 100 euro aanbetaald en natuurlijk nooit geen telefoon gezien, baal daar nog steeds van! Sinds dien als ik iets koop op mp haal ik het altijd op! Op bokt vertrouw ik het trouwens wel.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:06

Mitxa schreef:
Het ergste aan marktplaats wat ik heb meegemaakt, ik had mijn scooter te koop staan daarop. Maken mensen via e-mail een afspraak met je en dan komen ze gewoon niet opdagen! 3 keer gehad, zonde van je tijd. Voorderest met andere dingen is het altijd wel goed verlopen. O-nee 1 keer opgelicht met telefoon kopen *bloos* had 100 euro aanbetaald en natuurlijk nooit geen telefoon gezien, baal daar nog steeds van! Sinds dien als ik iets koop op mp haal ik het altijd op! Op bokt vertrouw ik het trouwens wel.

Ik heb goede en slechte ervaringen. Mensen die niet op komen dagen. Of mensen die iets zograag willen hebben dat als je na een halve dag niet terug mailt ze je op gaan zoeken in het telefoonboek en heel je familie plat gaan bellen om te vragen waar je woont. Er zitten echt gekken tussen. Of vaak zat mensen die reageren/bieden en achteraf helemaal geen intresse hebben. Ik doe zelf echt geen grote aankopen meer via sites zoals MP ik ben al zo vaak voor de gek gehouden, ik koop nog wel duurdere dingen via internet maar de goedgekeurde webwinkels.

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:08

Marktplaats is een ideaal medium voor het kopen en verkopen van spullen. Helaas is het met alles zo dat er ook mensen met slechte bedoelingen tussen zitten.

In de jaren dat ik marktplaats loopt het uit een van het niet op komen dagen tot wel op komen dagen en dan de helft van de vraagprijs bieden (mogen ze wat mij betreft weer gelijk weggaan). Mensen willen iets van je kopen, ze vragen je gegevens en je hoort vervolgens nooit meer iets (ook heel irritant).

De laatste tijd heb ik vaak mails van mensen die schrijven dat ze geen geld hebben, dat ze goed voor hun paard willen zorgen en of ik gratis of voor zeer weinig spullen wil doneren, overkomt jullie dit ook???

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:10

Andapanda schreef:
De laatste tijd heb ik vaak mails van mensen die schrijven dat ze geen geld hebben, dat ze goed voor hun paard willen zorgen en of ik gratis of voor zeer weinig spullen wil doneren, overkomt jullie dit ook???

Nog nooit last van gehad. Maar heb de laatste tijd dan ook weinig paarden spullen te koop.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:12

@ Andapanda
Weleens gehad maar dat kan ook op bokt zijn geweest.

Meestal stuurde ik dan terug dat ik het verkocht omdat ik zelf ook geen geld had :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:12

Andapanda schreef:
Marktplaats is een ideaal medium voor het kopen en verkopen van spullen. Helaas is het met alles zo dat er ook mensen met slechte bedoelingen tussen zitten.

In de jaren dat ik marktplaats loopt het uit een van het niet op komen dagen tot wel op komen dagen en dan de helft van de vraagprijs bieden (mogen ze wat mij betreft weer gelijk weggaan). Mensen willen iets van je kopen, ze vragen je gegevens en je hoort vervolgens nooit meer iets (ook heel irritant).

Is mij gebeurd hier op bokt.. Ik zet een advertentie hier, waar vervolgens een of ander grietje op reageert dat ze interesse heeft.. Ging om 2 sjabrakken, stevige, goede kwaliteit en zgan.

Dus ik reageer dat ze ze voor 30 euro incl verzenden kon overnemen ( echt geen onredelijk bedrag ;) ) Komt ze dat ze ze veeeeeel te duur vind..

Waarom reageer je dan in eerste instantie?? :? Laat mijn topic dan lekker links liggen als je nieuwe spullen voor niks wilt hebben! :(

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:14

Inderdaad. Marktplaats is echt ideaal om je spullen kwijt te raken of iets te vinden wat je hebben wilt maar niet de volle pond voor betalen wilt.
Toch erger ik mij ook geregeld hoor. Onzinnige biedingen of mensen vragen je van alles. Stuur je ze een heel verhaal terug. Hoor je nooit meer wat.
Na, ja.... What ever. Helaas heb je zulke mensen. 8)7

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:14

Ik heb alleen maar goede ervaringen met mp. Zowel kopen als verkopen.

Eén keer heb ik een samsungtelefoon verkocht. Was nog helemaal in orde bij verkoop, begon die koper later te zeiken dat ie stuk was. Ben er vrij ver mee gegaan, heb het ding terug laten sturen naar mij en ik ben ermee naar een telefoonzaak geweest. Daar bleek niets aan de hand te zijn. Ding teruggestuurd, bleef die vent nog zeiken.

Toen heb ik een mail gestuurd dat ik er klaar mee was, dat ik mijn best gedaan had en dat ie als ie garantie wilde maar in een winkel had moeten kopen.

Nooit meer iets van gehoord.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:18

Ohh, ik heb nooit problemen gehad maar ik klop het direct af want nu heb ik 3 pony's te koop staan op mp. Het zijn 3 kruisingen met falabella's.
Ik krijg iedere dag zeker 2 reactie maar ze vinden ze soms te duur of beloven terug te bellen en dat doen ze dan nooit meer. Ze zeggen wel dat ze geïnteresseerd zijn enz. maar ik hoor nooit meer wat van...
bovendien vinden mensen het niet leuk,als ze een vraag mailen en ik beantwoord de mail en vraag vervolgens als ze meer info willen/ willen komen kijken dat ik dan alleen TELEFONISCH een afspraak wil maken...En dat helpt best goed tegen gekkken die afspreken en niet komen...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:27

Ik heb 2 onprettige ervaringen gehad, verder altijd leuke dingen gehad. Ja er zijn nu een paar Sprenger beugels kwijt en TNT zoekt. Maar de vrouw die ze aan me verkocht gaat er keurig netjes mee om en is zeker bereid mij tegemoet te komen :j

En heb vorige week een beautycase gekocht. Nieuwprijs €49,95 (van collectie2010) voor €16,75 inclusief. :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:01

Ik ken het probleem, heb ook goede ervaringen gelukkig. Maar nu ook weer, heb een hoop jonge guppen die ik kwijt wil omdat ik even klaar ben met de guppen. Dus ik heb ze onder gratis af te halen op marktplaats gezet.
Iemand had interesse en we hadden een afspraak gemaakt dat ze ze op zou komen halen. Ik al die mini visjes uit m'n aquarium gevist komt ze niet opdagen! Heb ze maar weer teruggezet. Vanavond een nieuwe poging met andere mensen, hopelijk hoef ik ze nu niet voor niks te gaan vangen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:04

MP kopers, ik kan er inmiddels een boek over schrijven :') .
Bieden en niet reageren, afspraak maken en niet op komen dagen, 300 mails over allerlei details sturen en het dan nog niet willen hebben.
Hoevaak ik de smoes al wel niet gehoord heb net voor een afspraak: "ja, sorry, ik was gisteren bij mijn zus en die had heeeeeel toevallig net zo'n zelfde stoeltje staan, dus die mocht ik zo hebben. Ja dan snap je natuurlijk wel dat ik de jouwe niet meer kom halen."

Dat is inmiddels een klassieker :') .

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:07

Mensen die niet op komen dagen, mensen die om 16 uur zouden komen en vervolgens rond 18 uur voor je neus staan, mensen die met 100 euro iets af willen rekenen waar ze 10 euro voor moeten betalen *hallo, ik ben geen bank!* etc etc
Maar ik verkoop ook genoeg wat wel goed gaat gelukkis.