Barok of Engelse woonkamer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:00

Aangezien ik op "huizenjacht" ben, probeer ik al ideeen op te doen voor de nieuwe inrichting. Wie o wie heeft er hier barok ingerichte of Engels ingerichte kamers? En heb je daar een foto van?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:01

Oew, dat ga ik volgen :D Ik mag ook binnenkort gaan inrichten, en vind barok ook érg mooi :j

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:10

Me to!!! Ik hou dit ook even in de gaten!

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:24

Ik heb een kamer in barokke stijl, engels niet.
En tja mijn woonkamer is een combi van strak en beetje barok achtig nog zonder de stoelen en bank maar dat komt in het volgende huis wel :P Laat maar weten of je een foto wilt zien

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:30

Uiteraard willen we een foto zien! :D

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:46

Ik ben ook benieuwd :)
Wil zelf barok gaan combineren met extreem strak (als ik vriendje zover krijg dan maar heb wat oude meubels van mn oma en die ga ik oververven etc) maar ben benieuwd hoe anderen hun huis op die manier hebben ingericht :)

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:30

Foto's staan niet op deze laptop.
Zal vanav of morgen even nieuwe foto's schieten en ze dan plaatsen, sorry.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:36

Ben heel erg benieuwd!

En zeker omdat ik nét een telefoontje heb gehad van mijn kennis die bij de bank werkt (zij hebben ook een makelaarskantoor), die is nu onderweg om me op te halen (kan zelf niet autorijden zolang ik op krukken rondhobbel) om naar een huis te gaan kijken... misschien heb ik de inspiratie sneller nodig dan gedacht! :D

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:40


lalunamyo
Berichten: 1273
Geregistreerd: 21-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:43

Dat van ons is een mengelmoes :D engelse banken, antieke dingen, geen idee of je dat bedoeld, zou eens foto's plaatsen :)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:21

Uhm, wij hebben een enorme mengelmoes, omdat ik antieke meubels koop en verkoop. We wisselen dus heel wat af hier. Het staat hier ook ramvol :') . We hebben een Engelse bloemetjesbank, franse Louis XVI commode en frans brocante stoeltje. En nog veel meer brocante en antiek (en meuk, hahaha). Een mix van vanalles. Ik zal wel eens foto's maken (eerst opruimen :') ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:47


Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:58


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 01:03

Dat groen en blauw vind ik iets te "fleurig", maar de barokmeubels en details vind ik wel heel erg mooi! Ik zou het zelf alleen combineren met een warme kleur, om het wat "warmer" te krijgen. Dit neigt behoorlijk naar modern, en ik ben meer een "antiek" persoon. Moet toch ook ergens een combinatie te vinden zijn!

Ik heb het huis gezien en het is helemaal mijn ding! Morgen gelijk met de financiering beginnen, en de laatste belangrijke info over het huis verzamelen. Als dat allemaal "past", ga ik het kopen!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 01:58

Ik kijk dan op woningsites van huizen die te koop staan... maak er printscreens van en bekijk dan of he toepasbaar is met wat ik heb.
Moet eerlijk bekennen dat ik behoorlijk achterloop op schema, met wat ik heb en wil.

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:20

GamblersCup schreef:
Dat groen en blauw vind ik iets te "fleurig", maar de barokmeubels en details vind ik wel heel erg mooi! Ik zou het zelf alleen combineren met een warme kleur, om het wat "warmer" te krijgen. Dit neigt behoorlijk naar modern, en ik ben meer een "antiek" persoon. Moet toch ook ergens een combinatie te vinden zijn!

Ik heb het huis gezien en het is helemaal mijn ding! Morgen gelijk met de financiering beginnen, en de laatste belangrijke info over het huis verzamelen. Als dat allemaal "past", ga ik het kopen!



Het groen en blauw word ook niet gecombineerd met barokke invloeden ;)
Kijk eens bij de Kwantum die hebben bijvoorbeeld echt prachtige behangdesigns, gamma idem alleen dan wel iets meer neiging modern.
Tevens kan je bij de kwantum wbt gordijnen met barokke print ook je lol op :+
Ook dacht ik dat hun iets van barokachtige eetkamerstoelen en stoelen in het programma hebben.
Wat ik je iig wil adviseren, kies je vloer niet te donker, want je ziet er echt alles op :(


Spannend succes met het orienteren en de hele rompslomp dat er bij komt kijken :7

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:33

Geen Engelse of barokke inrichting hier, maar wel een tip: voor meubeltjes/behang in Engelse stijl is Laura Ashley super! Heel duur maar dan heb je ook wat :D Ik ben er echt weg van :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 14:27

Helaas, Kwantum e.d. zit hier niet, ik ben op zoek naar Duitse bedrijven die zoiets hebben. Heb al wel wat gevonden, maar 37 euro voor 1 rol barok behang vind ik ook weer wat overdreven.

Engelse stijl vind ik ook geweldig, maar mijn budget is niet vreselijk groot. Ik moet het dus iets goedkoper zien te doen.

Huis gaat trouwens niet door :( Was perfect geweest, maar toevallig kwam er vanmorgen een makelaar bij mijn kennis binnenlopen die bevriend was met de mensen van dat huis, hij kent het huis dus beter als de verkopende makelaar. En hij wees op een paar dingen die me echt te duur gaan worden en die we aan de buitenkant niet konden zien. Helaas, maar ik ga niet mijn paarden verkopen om toch in dat huis te kunnen wonen. Ik ga verder zoeken, maar des te meer tijd om me op de inrichting te richten dus en te sparen!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:03

Wat was er mis met de woning als ik vragen mag? Een rot kozijn hoef je bijvoorbeeld niet meteen te vervangen hoor (behalve als het waetr erdoorheen regent natuurlijk :P ). Wij hebben ook al een paar jaar een rot kozijn, maar het zit er nog gewoon in :P .

Als je echt van antiek houdt dan zou ik eens op een antiekveiling gaan kijken, daar kun je vaak ook hele mooie dingen kopen voor niet te veel geld.

37 euro voor een rol behang is trouwens niet eens zo duur :) , voor veel minder zul je geen barok behang vinden vrees ik (iig niet van redelijke kwaliteit die makkelijk te lijmen en plakken is).

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 15:06

En daarom ben ik me aan het orienteren, ik had nog geen flauw idee waar ik zulke spullen krijgen kan, wat de kosten zijn e.d. Maar eerst maar eens inspiratie opdoen welke "stijl" ik een beetje terug wil laten komen. Dames, foto's graag! :D

Als het om een kozijn ging had ik er niet moeilijk over gedaan, dat komt dan wel een keer. Nee, het gaat om de gasinstallatie en de leidingen in keuken, badkamer en toilet. Kosten bijelkaar minimaal 40.000 euro omdat ik het moet laten doen, ben zelf niet handig en heb er geen tijd voor.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:11

Mijn casa :Y)

Mijn stijl? Engels /landelijke stijl met veel antiek....niet alledaags en modegevoelig al zeg ik zelf :P
Veel erfstukken en (antiek) verzamelmateriaal heb ik van veiligen, vlooiemarkten en beurzen.
De jachtstukken heb ik van mijn oom gekregen (= jager)
Mijn trots is mijn mahoniehouten antieke kast uit 1850 :Y)

Woonkamer voor
Afbeelding
Woonkamer achter
Afbeelding
Slaapkamer
Afbeelding
Keuken
Afbeelding
detailimpressies in mijn woonkamer
sfeerplaatje
Afbeelding
En nog een....
Afbeelding

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 15:27

Gaaf! Zeer open en rustig, en toch heel gezellig! Ik krijg dat nooit voor elkaar, ik heb uiteindelijk altijd weer teveel troep overal staan. :D
Ik hou jouw foto's erbij voor ideeen!

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: Barok of Engelse woonkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:51


GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 15:54

Mooi!!!!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:56

GamblersCup schreef:
Aangezien ik op "huizenjacht" ben, probeer ik al ideeen op te doen voor de nieuwe inrichting. Wie o wie heeft er hier barok ingerichte of Engels ingerichte kamers? En heb je daar een foto van?


Ik een combi Engels-oud Vlaamse stijl (zie enkele foto's profiel)