Opgelicht! kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Opgelicht! kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:03

Enkele maanden geleden vroeg ik bij de firma http://www.kiesdejuistesportbh.nl een sportbh advies aan. Naar aanleiding van dit advies bestelde ik één bh en één op proef. Dit was op dat moment een actie. Je hoefde er dan maar één te betalen, ontving er twee en moest er binnen twee weken één terugsturen.

Omdat beide bh’s naar aanleiding van het sportbh- en maatadvies niet pasten heb ik nog een andere maat besteld (kleiner). De andere bh voldeed sowieso al niet in de eisen die ik had aangegeven in het sportbh advies. De kleinere maat bh gaf wederom geen steun. Deze heb ik teruggestuurd en heb verzocht mijn geld terug te storten omdat beide bh’s niet genoeg steun gaven en ik hier in het advies uitdrukkelijk om gevraagd heb. Zij kwam hierop met het idee om nog een maat kleiner te passen (dat zou dan maat B worden terwijl ik D/E heb). Ik heb gezegd dat dit nergens meer over gaat en dat de pasvorm gewoon niet goed is.

Mevrouw van Elmpt weigert nu mijn geld terug te betalen. Ik heb al een brief gestuurd naar haar met daarin dit hele verhaal en een termijn om te reageren. In deze brief heb ik haar ook in gebreke gesteld. Via e-mail heeft zij bevestigd dat ze de e-mail heeft ontvangen. U raad het al.. er wordt niet gereageerd. Na een, nu toch wel erg boze, mail van mij krijg ik de reactie; “Ik zal dit weekend reageren.” Dát is niet de afspraak en ik heb nog steeds geen geld terug.

Dat weekend heeft ze inderdaad gereageerd (op zondagavond om half 12 :=). Hierin zei ze dat ze ook nog een ander type bh heeft maar dat die niet voldoet aan mijn eisen. Of ik die dan wil passen. Natuurlijk wil ik dit niet en ik verzoek nogmaals om mijn geld terug. Inmiddels heb ik zo'n 5-6-7 e-mails gestuurd, maar ik krijg geen enkele reactie meer. Ik heb gisteren nog op internetbankieren gekeken en ik heb het geld nog niet ontvangen. Inmiddels heb ik mijn verhaal geplaatst op BelazerdOphetNet.nl en daar zijn zij nu ook met deze kwestie bezig.

Heeft iemand nog tips om mijn geld terug te krijgen? (Graag wel even goed lezen wat ik al gedaan heb, tips als aangetekende brief versturen heb ik niets aan, ze heeft bevestigd de brief ontvangen te hebben).

Even voor de duidelijkheid; het geheel heeft veel langer geduurd dan 7 dagen dus de regeling van binnen 7 dagen terugsturen en je geld terug is denk ik niet van toepassing om dat ik daarna dus nog een andere maat heb ontvangen etc. Overigens heb ik geen rechtsbijstand en ben geen lid van de consumentenbond.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 03-06-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:08

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:09

Nogmaals een brief sturen, nogmaals in gebreke stellen, melden dat je de vordering uit handen gaat geven en dat alle bijkomende koste voor haar rekening zijn en 5 werkdagen geven om het geld te storten. Gebeurt het niet? Neem dan contact op met een deurwaarder (die doet ook incasso's, maar een incassobureau doet geen deurwaarderszaken) en geef de boel uit handen.

Als je even een voorbeeldbrief wilt hebben moet je maar een pb sturen, ik heb kortgeleden de zelfde route bewandeld namelijk voor een andere kwestie ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 11:14

Brainless schreef:
Dit topic heb ik inderdaad ook gezien, maar is alweer een half jaar oud.

odetteke schreef:
Nogmaals een brief sturen, nogmaals in gebreke stellen, melden dat je de vordering uit handen gaat geven en dat alle bijkomende koste voor haar rekening zijn en 5 werkdagen geven om het geld te storten. Gebeurt het niet? Neem dan contact op met een deurwaarder (die doet ook incasso's, maar een incassobureau doet geen deurwaarderszaken) en geef de boel uit handen.

Als je even een voorbeeldbrief wilt hebben moet je maar een pb sturen, ik heb kortgeleden de zelfde route bewandeld namelijk voor een andere kwestie ;)
Ik ga op het moment even afwachten wat er uit de bemiddeling van Belazerdophetnet.nl komt. Als dit niets wordt ga ik inderdaad een brief sturen waarbij ik haar in gebreke stel etc etc etc. Ik stuur je even een PB voor de voorbeeldbrief.

Tanja

Re: Opgelicht! kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:44

Dit is geen paardgerelateerd onderwerp dus wordt dit topic verplaatst.

TAO-->LZP

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:41

Je heb heel veel no cure no pay incasso bureaus, ga daar met je brieven mails enz. heen en kijk wat hun voor jou kunnen betekenen. Het voordeel is als het ze niet lukt, jij niets hoeft te betalen aan het incasso bureau. Meestal gaan mensen, bedrijven wat sneller overstag bij een incasso bureau omdat de kosten oplopen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:46

Grappig dat ze jou een maat kleiner adviseerde. Mij adviseerde ze juist een maat groter met smallere omvangsmaat.
Mede omdat ik de prijzen nogal aan de hoge kant vond ben ik er niet op in gegaan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:04

luna1986 schreef:
Je heb heel veel no cure no pay incasso bureaus, ga daar met je brieven mails enz. heen en kijk wat hun voor jou kunnen betekenen. Het voordeel is als het ze niet lukt, jij niets hoeft te betalen aan het incasso bureau. Meestal gaan mensen, bedrijven wat sneller overstag bij een incasso bureau omdat de kosten oplopen.

De tip die ik al eerder gaf... naar een deurwaarder gaan, niet naar een incassobureau. De deurwaarder kan ook de incasso doen, maar als iemand blijft weigeren te betalen doen ze ook het traject voor je dagvaarding en rechtzitting voor je doen. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 12:19

Inmiddels nog geen reactie van mevrouw op mijn e-mail of op de e-mail van belazerdophetnet.nl :(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 14:02

Nog steeds geen ENKELE reactie van mevrouw van Elmpt. Het begint er ernstig op te lijken dat ik mijn geld niet ga krijgen. In dat geval ga ik bovenstaande opties inschakelen :j.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:04

hmm goed dat ik dit topic ben tegen gekomen.

Ik heb 25 Maart bij haar een bp en broekje besteld en het bedrag is eraf gegaan onder de naam: SPORT BREAST HEALTH
Kreeg toen het verkeerde broekje, dus weer opgestuurd en de goede terug gerkegen.

Het beviel mij wel goed, dus ik heb ik 24 Mei weer een nieuw setje besteld, maar dan in een andere kleur. 25 Mei kreeg ik een emailtje dat het de 26e verstuurd zou worden, maar tot heden niks ontvangen. Ik zag ook dat het nu onder de naam: HT van Elmpt / Almere is afgegaan :? Heb 31 Mei een email gestuurd dat het niet bnnen was, maar geen reactie op gehad.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:09

Ik heb dus wel alles netjes verstuurd gekregen, maar heb op het moment niets; geen BH, geen geld. Heb nog niet eerder gehoord dat ze dingen niet zou versturen, maar je weet maar nooit!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:16

Ik heb er ooit een advies aangevraagd, maar heb er toen niks besteld. Wat ik toen wel frapant vond is dat ze mij de maat adviseerde die ik altijd draag terwijl die volgens de meetwetten van de BH veel te strak en groot zouden moeten zijn.
Dat heeft mij doen besluiten bh's altijd te passen en hooguit online een bh te kopen die ik al ken en waar ik van weet in welke maat ik die moet hebben.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:22

Ooit 1 bh gekocht! Knake ding wel goede service toen der tijd maar jah heb ook niet vaak omgeruild. Nee ik koop er nooit meer een BH!

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:28

Ik weet neit of het werkelijk is ogpestuurd, kan best zijn dat het bij de post is kwijt geraakt, maar dan is het wel zo netjes om mijn email te beantwoorden ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:30

Mij stuurt ze al ruim een week niets meer terug. Maar geld overmaken doet ze ook niet. Ook niet na e-mail van Belazerdophetnet.nl. Zij krijgen ook geen antwoord.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:36

Aangifte doen bij de politie. Je zal denk ik niet de eerste zijn.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:39

Erg jammer dat ze niet reageert...

Zou ze haar kant van het verhaal kunnen doen
(post kwijt, vergeten, wat dan ook)

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:52

Heb net nog maar een mailje die kant uit gedaan ;)

Maar ik heb nu ook niks hoor, wel betaald maar geen ondergoed :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 15:53

Tja.. ik bestel niet via internet omdat ik zeeën van tijd heb om naar de andere kant van Nederland te rijden. Dat kost me onderhand meer aan benzine dan ik ooit nog van haar ga terugkrijgen. Daar zou ik dan trouwens ook nog eens een hele dag mee kwijt zijn. Nee dank je. Het is haar fout en die gaat ze maar mooi oplossen, maar niet op een manier waarbij ik een hele dag of een tank benzine kwijt ben.

Telefoon neemt ze niet op als ik met onbekend of mijn nummer bel of ze hangt meteen op dus dat heb ik opgegeven.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:57

even wat anders ik snap het even niet meer vorige week was hier toch een topic over ik heb daar ook in gereageerd maar die is verdwenen hoe kan dat???

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:57

hangt ze echt op??

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:01

jessie84 schreef:
even wat anders ik snap het even niet meer vorige week was hier toch een topic over ik heb daar ook in gereageerd maar die is verdwenen hoe kan dat???
Verwijderd door een mod omdat het niet mocht. Het topic zoals het er nu staat is wel toegestaan.
amanda2 schreef:
hangt ze echt op??
Pas als ze hoort dat ik het ben :+. Nouja ze mailt maar lekker terug ofzo. Ze zal waarschijnlijk niet zo blij zijn dat ik Belazerdophetnet.nl heb ingeschakeld :j.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:49

1x daar een bh besteld, en prima ervaring ermee...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:54

Zolang je alleen iets besteld en vooral niet je geld terug wil omdat het voor geen meter past en je een verkeerd advies hebt gehad is er inderdaad niets aan de hand. Als er wél iets aan de hand is, is alle klantvriendelijkheid ineens verdwenen.