Vliegtickets naar Curacao ?????????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:45

Als ik de collega's van mijn man hoor, dan is het echt niet leuk meer daar. Overal beveiliging, dat zegt al genoeg.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:15

Ik weet echt niet waar jullie het over hebben... ik heb echt nergens beveiliging gezien en ben toch het hele eiland over geweest! Ben alleen niet in Otrabanda geweest (behalve met carnaval even), misschien dat het daar wel zo is, maar zo groot is dat niet! Heb echt totaal niks gemerkt van de criminaliteit! Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:44

Aramat schreef:
Ik weet echt niet waar jullie het over hebben... ik heb echt nergens beveiliging gezien en ben toch het hele eiland over geweest! Ben alleen niet in Otrabanda geweest (behalve met carnaval even), misschien dat het daar wel zo is, maar zo groot is dat niet! Heb echt totaal niks gemerkt van de criminaliteit! Lachen


Ik weet niet waar jij op Curacao bent geweest, maar de criminaliteit nekt het eiland. Veel toeristen komen er niet meer. De bewoners vertrekken van het eiland. Van der Valk en andere hotel eigenaren wilde iets aan de criminaliteit doen, maar werd tegen gewerkt door de (corrupte) regering.
Het is bekend dat de werkeloosheid en drugs de oorzaak is. Mijn instrukteur heeft er 2 jaar gewoont en is heel wat kwijt geraakt. Bij zijn huis liepen op laatst 4 honden. Bijna alle huizen hebben 2 of meer honden. Alle ramen hebben trailies, bijna alle auto's hebben een stang van stuur naar pedalen, bij alle hotels zie je bewaking, in Willemstad in de winkel straten lopen of staan bewakers. Dus ik weet niet waar jij bent geweest????????? Verward Dit is een algemeen bekend van Curacao.
Wij willen ook graag weer naar Curacao, maar de collega's van mijn man raden het ten zeerste af om er heen te gaan.

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:29

Aramat schreef:
Ben alleen niet in Otrabanda geweest


Op dat gedeelte wil je idd niet in je eentje zijn...
Maar verder...?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 00:21

Ben ook 2 x op curacao geweest. Echt super. Als je iets wil weten zeg je het maar! En anders mail je mn vader maar ofzo, want die is de expert, hahahaha! Hij heeft er namelijk een aantal jaar gewoont toen hij een jaar of 10 was, omdat zijn vader, mijn opa, daar arts was. Veel plezier in ieder geval. Het weer is in de zomer het beste, in het najaar heb je veel kans op tropische buien, het nadeel is alleen dat het zoveel duurder is...Boos!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 14:20

PhiaBink schreef:
Dus ik weet niet waar jij bent geweest????????? Verward Dit is een algemeen bekend van Curacao.
Wij willen ook graag weer naar Curacao, maar de collega's van mijn man raden het ten zeerste af om er heen te gaan.


Ik werd er ook wel voor gewaarschuwd, maar heb er niks van gemerkt! Ik zat in t van der valk hotel, en ben verder overal op t hele eiland geweest! Ik voelde me er gewoon veilig, af en toe had ik wel zo iets van iehl hier wil ik niet alleen lopen, maar dat heb ik hier in nederland veel vaker! En ok, hekken om de huizen, honden bij huizen, dat zegt wel iets, er zal ook best wel criminaliteit zijn maar ik heb iig niks gezien en ik zou er zo weer heen gaan! Alles is zo mooi daar!!

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:44

Curacao & Aruba..... geef mij Aruba maar.
Wij zijn 6 jaar geleden in Curacao geweest en de jaren daarna op Aruba.
Ik vond Curacao toendertijd al vrij crimineel. Mijn zwager heeft voor de marine op Curacao gezeten en het personeel daar woont allemaal in huizen met tralies. Ook een lekker lang prutsmuts gesprek aan boord (met een biertje natuurlijk) gehad met een van die gasten die aan boord van de Pelikaan zat en daar 3 jaar geleden nog woonde en die vond het dus om te wonen ook niet meer aantrekkelijk. Wilde ook overplaatsing aanvragen.
Zelf hebben we weinig gemerkt van criminaliteit omdat we uit de beruchte gebieden bleven. Wel hebben we op Curacao een jeep gehuurd en zijn gewoon gaan rijden... ze verklaarde ons voor gek... maarja...

De jaren daarna naar Aruba geweest omdat mijn zwager daar woonde en daar ook als kok in het MT werkte.
Op dit eiland kon ik lekker in mijn eentje met de auto eropuit trekken.... ff shoppen, ff naar t internetcafe... helemaal geen probleem zolang je 's avonds maar niet in St.Nikolaas kwam, waar veel prutsmutsen, drug etc etc rondzwierf.
Ik heb daar heerlijke vakanties gehad, wij hebben de eerste 3 jaar gelogeerd in het Marine Verlof Center (MVC) op Eagle Beach. Jaar daarna prive gehuurd van de verhuurder van mijn zwager zijn huisje in Pos Chicito .. dat was helemaal tegek. *LOL*

Ik heb 1x uitgerekend wat we (2 personen) kwijt waren voor 3 weken Aruba in het MVC, eten,drinken, auto huren, uitstapjes etc etc.... Nlg. 9907.00 tja ik schrok ook.

Maar goed, laat al deze verhalen je niet tegen houden om te gaan genieten op een van deze heerlijke eilanden.... ik wil dit jaar ook weer en vwb het vliegticket... dan ben je er nog niet. KLM was 2 jaar geleden als Nlg. 1595.00 p.p.

Bon Bini Curacao, Aruba y Bonaire....
Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 13:23

Curacao is geweldig!!! Als ik het geld heb ga ik er zo weer heen!