klacht ingediend bij connexion (busbaan Hellevoetsluis)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mardjai

klacht ingediend bij connexion (busbaan Hellevoetsluis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:36

Hallo,

Vandaag heb ik een klacht ingediend bij Connexion, ben benieuwd of ik hier nog iets van terug hoor.

Vanmiddag rond 17.10 uur ging ik de paarden uit de wei halen.
Ik neem dan 2 paarden mee.

We moeten dan over de "busbaan" aan de ene kant heb je een berm met daar naast een wei, dan een bak en dan een boerderij en ande andere kant een vrij breede berm met daar naast het voornse kanaal.
Ik ga altijd al aan de kant van het kanaal lopen, want daar kan je met 2 paarden naast elkaar makkelijk in de berm lopen.

Het paard van mijn vriendin kan nog wel eens reageren op tractoren, en wagens met grote aanhanger, maar bussen eigelijk niet.
Mijn paard is super verkeersmak, daar kan je een tractor bijna tegen aan rijden, en dan staat hij nog te kijken van joh ga is opzij.

Nou loop ik dus vanmiddag met de paarden opweg naar stal, en mijn dochtertje was op haar wave-board mee gegaan en reed een meter of 5 achter mij.
Zie ik in de verte 2 bussen aankomen en ik denk zo die gaan hard (je mag daar 60 rijden), dus ik roep naar mijn dochter van dat ding af en de berm in!!
Terwijl die bussen als gekken aankomen rijden komt er ook nog een tegenligger aan.
En tot mijn verbazing komt die bus een stuk de berm in, waar ik met de paarden loop en rijd vol gas door op nog geen halve meter van mijn paard af, deze schrok zich rot en sprong opzij, gelukkig net achter de bus, het paard van mijn vriendin sprong bijna het kanaal in.
De bus die achter hem reed remde gelukkig wel af en reed met een boog om ons heen.

Nu heb ik dus de klachtenlijn gebeld, maar vraag me eigelijk af of er wel iets met de klacht gedaan wordt, heeft iemand hier ervaring mee??

Het is wel een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen.

Groetjes Mar.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:44

Je bent niet de enige. Ik heb daar ook al een paar keer bijna onder een bus gelegen.
Ze rijden met gemak met 80 k/h langs je heen en het is daar al niet zo breed. Heb 2 keer meegemaakt dat ze zo hard en zo vlak langs kwamen, dat ik bijna meegetrokken werd in de luchtstroming.

Helaas wordt er niks met de klachten gedaan.

Volgende maand verhuizen we weer terug naar het kanaal, langs de busbaan. Ik hou me hart weer vast. Zeker omdat er nu een jong paard bij is gekomen.

Sabriinaaa

Re: klacht ingediend bij connexion (busbaan Hellevoetsluis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:47

er zijn daar vorig jaar 2 jongens aan gereden.
1tje dood. de bussen reden ook te hard!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:50

Als je een klacht indient is het ook belangrijk, maar lastig in zo'n situatie dat je een bus nummer onthoudt.
Dat is geen nummer bord, maar een uniek nr van de bus zelf en dus terug te vinden wie hem rijdt.

probeer in ieder geval ook heel goed de tijd etc door te geven zodat ze misschien de juiste chauffeur kunnen vinden.

Gelukkig is het voor jou en je paarden goed afgelopen en hopelijk maak je het niet meer mee.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:52

Ja ik weet dat het helaas wel vaker bijna mis gaat, maar vandaag was voor mij echt wel het toppunt.
Volgens mij wilde die chauffeur dat ik in het kanaal ging zwemmen of zo pfffffff |( .

Maar er zijn al meerdere klachten over ingediend, dan zou je toch denken dat ze er is een keer iets mee moeten doen.

@HorseTopShop
Naar welke stal ga jij volgende maand?
Ik ben niet nieuwsgierig :o hoor hahahaha ik sta zelf bij van de kooij.
En van de week ben ik voor het eerst in je winkel geweest, en heb een mooie grijze cap gekocht bij je :D

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 18:55

@Kally,

Ik heb het busnummer, lijnnummer en tijdstip doorgegeven, maar daar zei die vrouw op dat is een bus uit numansdorp (ofzo iets) dus ook daar heb je niets aan.

santaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:59

Mijn zusje heeft een half jaar geleden een klacht ingediend wegens klantonvriendelijk gedrag van een buschauffeur van dezelfde lijndienst (bus van spijkenissen via Hellevoetsluis naar Brielle) en heeft ter vergoeding een dag gratis reizen gekregen. Maar zij was een klant... Ik weet niet hoe hun beleid is tov mede-weggebruikers.

Ik ken het traject en ze rijden daar idd als idioten, zefde geld voor het traject busbaan naast provinciale weg thv heenvliet, geervliet en polder tussen geervliet en spijkenisse. Ze zien het echt als een racebaan om de vertraging weg te werken.

Tijd terug zat ik in bus 103, en die racete gewoon totdat ie opeens bij het tankstation volop op de rem ging. Bus midden op de busbaan met draaiende moter en passagiers werd alleen gelaten om even op zn dooie gemak een pakje sigaretten te halen. Zonder ook maar iets te zeggen stapte de chauffeur weer in op op hoge snelheid naar Spijkenisse te racen en daar precies op tijd te arriveren. }:0

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:59

mardjai schreef:
Ja ik weet dat het helaas wel vaker bijna mis gaat, maar vandaag was voor mij echt wel het toppunt.
Volgens mij wilde die chauffeur dat ik in het kanaal ging zwemmen of zo pfffffff |( .

Maar er zijn al meerdere klachten over ingediend, dan zou je toch denken dat ze er is een keer iets mee moeten doen.

@HorseTopShop
Naar welke stal ga jij volgende maand?
Ik ben niet nieuwsgierig :o hoor hahahaha ik sta zelf bij van de kooij.
En van de week ben ik voor het eerst in je winkel geweest, en heb een mooie grijze cap gekocht bij je :D

Ik huur daar 2 stukken land. Ik heb ze nu nog bij huis staan in een weiland dat ik ook huur, maar daar willen ze gaan bouwen dus ik moet eraf.
Per 1 juli ga ik erheen dus we zijn nu al druk bezig met de stallen afbreken en daar opnieuw opbouwen.
Het is als je vanaf de BP de busbaan opgaat, het huis net voor de eerste bocht.

17 jaar geleden hebben we helemaal aan het einde van het kanaal gestaan, waar vroeger die grote windmolen bij die boerderij stond. En daarna bij stal Roos.
Mooie omgeving om te rijden. Het voordeel is dat je ook zo in de Bernisse zit.
Het nadeel zijn inderdaad de bussen die levensgevaarlijk rijden.

Ik kan me jou nog herinneren. Die cap staat echt goed bij je :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:02

Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met de gemeente.
Je hebt een klacht en je bent niet de enige. Of gewoon bij de politie.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:04

Ik denk dat je in zo'n geval beter meteen de politie kunt bellen. Misschien dat hun wél snel in actie komen
en die achterlijke chauffeur achter z'n stuur vandaan kunnen trekken.
Sommige mensen houden totaal geen rekening met een ander. Zien ze twee paarden lopen, dan nog kunnen
ze de rem niet vinden. Echt asociaal!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:23

mardjai schreef:
@Kally,

Ik heb het busnummer, lijnnummer en tijdstip doorgegeven, maar daar zei die vrouw op dat is een bus uit numansdorp (ofzo iets) dus ook daar heb je niets aan.

Ja, en daar kunnen ze dan toch ook wel wat mee, of is dat in de rimboe, lekker makkelijk zo...
In ieder geval succes met deze strijd......

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:16

Ik heb het er met verschillende mensen over gehad en ga morgen maar eens met de gemeente bellen kijken of die er iets mee kunnen en vooral willen doen, want klachten hebben ze al genoeg gehad, maar er gebeurt niets mee, teminste niets dat wij merken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:19

Toen mijn merrie daar vlakbij bij de hengst stond moest ik ook altijd een stukje lopen langs het voornse kanaal. Ik ging dan ook altijd in die brede berm lopen maar heb tot 2x toe gehad dat de bus een heel stuk door de berm ging(hij sneed mij af) omdat er een tegenligger aankwam. Tot twee keer toe lag ik er bijna onder.
De bussen rijden daar als asso's.
Hoop dat er wat met je klacht gedaan wordt, maar ik denk het niet.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:22

Ik ken de busbaan ook, woon in Hellevoet.
Het is een lekkere lange baan, dus ze rijden altijd te hard, heel aso als ze dan zo iedereen van hun sokken afrijden...
Goed dat je ging klagen :j, hoop dat ze er idd iets mee gaan doen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:23

Mja die busbaan is echt een verschrikking, das dus ook een van de redenen dat ik nooit bij van de Kooij wil staan, omdat je met je paard over die busbaan moet. Ik hoop dat ze wat met die klacht gaan doen, misschien moeten ze eens een hele rits wegversmallingen aanleggen, of drempels. Zijn ze voor de gewone auto ook heel goed in, dus waarom niet voor bussen.

ff offtopic, wat leuk dat er toch nog aardig wat hellevoeters zitten hier.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:30

@horsii
Hoe is het met pepe?
Ik sta op de stal bij limit (degene die voert)
Ik hoop ook echt dat er iets met die klachte(en) gadaan wordt, maar denk het eigelijk van niet.

@Tutti_Frutti
Het is idd een ellelangeweg die uit nodigt tot hard rijden, maar een beetje verkeers inzicht verwacht je toch wel van een buschauffeur, maar helaas zitten er een paar tussen die denken dat ze mee doen aan de TT in assen.

@rockwitch
Ik ben het met je eens dat de wei heel erg verveelend lig, maar als iedereen nou is een beetje rekening met elkaar houd hoef het geen probleem te zijn.
En idd aardig wat hellevoeters hier op bokt *D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:34

@mardjai
Het gaat heel goed met peeps, ze is intussen van stal verhuisd(rene en chantal hadden der vervoerd met de trailer) en staat nu lekker op het land en is drachtig gescant.
Eind juli nog een scan en dan wachten op het veulen!
Peeps zit super in der vel nu, iets wat ze op der vorige stal niet zat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:38

mardjai schreef:
@rockwitch
Ik ben het met je eens dat de wei heel erg verveelend lig, maar als iedereen nou is een beetje rekening met elkaar houd hoef het geen probleem te zijn.
En idd aardig wat hellevoeters hier op bokt *D

Klopt, maar waar ik nu sta ligt de wei gewoon aan het erf en staan ze 24/7 buiten, dus dat vind ik toch wel een heeeeel groot voordeel en we hebben maar een klein cluppie, dus ook geen gezeur met andere mensen.

Maar idd die buschauffeurs zouden wat meer rekening met de paardjes moeten houden. Zie er ook vaak genoeg platgereden meerkoetjes liggen.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:43

horsii schreef:
@mardjai
Het gaat heel goed met peeps, ze is intussen van stal verhuisd(rene en chantal hadden der vervoerd met de trailer) en staat nu lekker op het land en is drachtig gescant.
Eind juli nog een scan en dan wachten op het veulen!
Peeps zit super in der vel nu, iets wat ze op der vorige stal niet zat.

Fijn dat het goed met haar gaat en dat ze lekker in haar vel zit,
En gefeliciteerd dat ze drachtig gescant is, leuk hoor, wordt vast een knap veulentje met zo'n papa en mama :D

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 20:46

rockwitch schreef:
Klopt, maar waar ik nu sta ligt de wei gewoon aan het erf en staan ze 24/7 buiten, dus dat vind ik toch wel een heeeeel groot voordeel en we hebben maar een klein cluppie, dus ook geen gezeur met andere mensen.

Ja de wei is bij jullie een heel groot voordeel en een klein clubje met geen gezeur is ook heel wat waard hihihihihihi, maar de uitrij mogelijkheden bij jullie is nog minder dan bij ons en dat vindt ik dan wel weer een heeeeeeeel groot nadeel.

Maar ja zo heb je overal je voor en nadelen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:38

als er niemand reageert op al die klachten zou ik met een aantal mensen containers, landbouwwagens etc op de weg gaan plaatsen. dan moeten ze wel afremmen. en anders met een groep die bussen staande houden en eens een hartig woordje met de chauffeurs wisselen. mocht dat allemaal niet helpen, een keertje een stalen strip met punten dwars over de weg zodat ze hun banden kapot rijden en wel moeten stoppen.

die lui zijn echt onverantwoord bezig als ik dat zo lees hier. daar kan geen supermegaverkeersmak paard tegenop

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:45

ik heb begin dit jaar 2x een nare ervaring gehad op de busbaan

de eerste keer stopte de bus op een halve meter voor het paard met piepende banden
en de 2 de keer was bij Liz voor de deur dat de bus keihard op de toeter hengste waardoor mijn paard bokkend de watermanseweg in schoot

ik heb toen vanbalen.nl ingelicht en heb een telnr van een man gekregen van Connexion
dat heb ik gebeld en een heel gesprek gehad
ik heb paar weken later een brief gehad van Connexion,waarin staat dat alle chauffeurs op de route gewezen zijn op de verkeers regels [ je mag er 80km , blauw is advies 60 km ] en dat ze rekening moeten houden met de paarden die daar lopen

zij vertelde mij dat je busnr dat aan de zijkanten en achterkant staat moet onthouden en dat moet melden
dan kunnen ze die chauffeur traceren

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:47

mardjai schreef:
rockwitch schreef:

Ja de wei is bij jullie een heel groot voordeel en een klein clubje met geen gezeur is ook heel wat waard hihihihihihi, maar de uitrij mogelijkheden bij jullie is nog minder dan bij ons en dat vindt ik dan wel weer een heeeeeeeel groot nadeel.

Maar ja zo heb je overal je voor en nadelen.

haha ja dat klopt, wij hebben dan weer die dijk waar je overheen moet eer je in de polder of in het bos bent.
Idd je hebt overal wel wat. Ik hoop wel dat het voortaan goed gaat met de bussen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:51

Sabriinaaa schreef:
er zijn daar vorig jaar 2 jongens aan gereden.
1tje dood. de bussen reden ook te hard!

wel goede info neerzetten, dit kwam niet door bussen

ze liepen met brommer aan de hand s`nachts in de regen
en een auto heeft hun niet gezien,wat niet vreemd is daar,en heeft de jongens aangereden.
heeft niks met de bussen te maken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:53

klopt, die waren niet te zien omdat daar totaal geen verlichting is. En als ze zelf zonder reflectie en dergelijke lopen ben je daar dus onzichtbaar.