Hond met antiblafband is zielig!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:19

Mijn vorige hond had kreeg van de ene op de andere dag verlatingsangst.
Rede hiervoor niet te vinden ze was niet meer alleen als echt noodzakelijk was.
Heb van alles geprobeerd om het blaffen te stoppen ben begonnen met het op bouwen van het alleen zijn door vijf minuutjes de kamer uit te gaan maar ojee ze begon gelijk Wij stug volhouden maar echt het werkte niet.
Maar ook wij hadden zeikburen en dan niet eens naaste buren maar het hele blok had er last van.
Kreeg een tip probeer eens een muilkorf dus wij muilkorf halen maar dat vond ik zo hond onwaardig kon er echt niet tegen.
Dus toen aan de blafband even ging het goed maar na een paar keer was en bleef het mis gaan.
Dus na meer als een jaar van alles geprobeerd te hebben een nieuw plekje voor haar gezocht met heel veel pijn in het hart.
Zij woont nu op een boerderij met alle ruimte die ze maar wensen kan en altijd iemand in de buurt dus nu denk ik dat zij beter af is bij de nieuwe baas.
Krijg af en toe een mailtje hoe het met haar gaat en die mensen en kinderen zij blij met haar dus nu kan ik er na ruim een half jaar vrede mee hebben.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:25

Beetje overtrokken allemaal Loekje, sommige mensen hebben allemaal geen tijd voor die 'onzin'. Die werken gewoon van 9 tot 5 hebben monden te voeden en kinderen aandacht te geven en evt. nog een paard of huishouden. En voor hun is het geen hobbie om op een natural dogmanship om te gaan met hun hond. En soms he, dan kan je de oorzaak achter halen, maar er niets aan doen en moet je alsnog een blafband om doen. Geen gezeik methode helpt ook wel eens wat beter dan dat zachte heelmeester gedoe. Het worden niet allemaal geknakte zieltjes hoor.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:36

Prima schreef:
Beetje overtrokken allemaal Loekje, sommige mensen hebben allemaal geen tijd voor die 'onzin'. Die werken gewoon van 9 tot 5 hebben monden te voeden en kinderen aandacht te geven en evt. nog een paard of huishouden. En voor hun is het geen hobbie om op een natural dogmanship om te gaan met hun hond. En soms he, dan kan je de oorzaak achter halen, maar er niets aan doen en moet je alsnog een blafband om doen. Geen gezeik methode helpt ook wel eens wat beter dan dat zachte heelmeester gedoe. Het worden niet allemaal geknakte zieltjes hoor.


Als je geen tijd hebt voor die onzin?? Dan moet je niet aan een hond beginnen!! Boos! .
Heb je kinderen?? Dan zal ik zo eens over kinderen gaan praten!!
Voor je hond, paard, kind, whatever, moet je net zoveel tijd maken als nodig is. En dan kan het zijn dat andere dingen in het gedrang komen ja, maar als je dat niet wil, dan moet je er niet aan beginnen!!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:36

Onze hond is altij er alert de eerste dagen dat de tuindeuren weer open staan in de lente. Normaal houd hij achter glas alles in de gaten en blaft een enkele keer. Maar zodra hij weer naar het hek kan sprinten maakt hij zich de erste dagen super druk en blaft om alles. Verder is gewoon geod waaks maar blaft niet absurd veel, en we hebben aan 1 kant buren, en die vinden het alleen irritant als onze hond jankt.
En dat komt als hij de teefjes weer ruikt Knipoog Maar dat doet hij alleen als we niet thuis zijn en meestal zijn hun dan ook niet thuis dus de optie blafband hebben we nog nooit geprobeert
Zielig vind ik het zeker niet, voor een hond ook veel beter om niet te veel te blaffen

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:26

ik ben het eigenlijk met loekje eens... Als je geen tijd hebt om erin te verdiepen moet je ook geen hond nemen. Het is tenslotte je eigen verantwoordelijkheid om voor een hond te zorgen. Het is voor een hond eigenlijk oneerlijk als het baasje alleen voor zichzelf makkelijk maakt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:49

loekje"]
[quote="Prima schreef:
Beetje overtrokken allemaal Loekje, sommige mensen hebben allemaal geen tijd voor die 'onzin'. Die werken gewoon van 9 tot 5 hebben monden te voeden en kinderen aandacht te geven en evt. nog een paard of huishouden. En voor hun is het geen hobbie om op een natural dogmanship om te gaan met hun hond. En soms he, dan kan je de oorzaak achter halen, maar er niets aan doen en moet je alsnog een blafband om doen. Geen gezeik methode helpt ook wel eens wat beter dan dat zachte heelmeester gedoe. Het worden niet allemaal geknakte zieltjes hoor.


Als je geen tijd hebt voor die onzin?? Dan moet je niet aan een hond beginnen!! Boos! .
Heb je kinderen?? Dan zal ik zo eens over kinderen gaan praten!!
Voor je hond, paard, kind, whatever, moet je net zoveel tijd maken als nodig is. En dan kan het zijn dat andere dingen in het gedrang komen ja, maar als je dat niet wil, dan moet je er niet aan beginnen!!
[/quote]

Helemaal mee eens, maar dan nog kan je dingen overtrekken, zoals jij dat doet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:40

Loekje,ik vind niet dat je mij zal moeten vertellen hoe mijn hond in elkaar steekt.Er word hierboven gezegd waarom verdedig jejezelf zo.Mensen die zich er niet in verdiepen slaan rare opmerkingen.
Maar op dit moment zeg ik er wel iets van.Wat een rare bedenkingen heb jij af en toe hoor.
Mijn hond heeft geen angst,geen enge dromen of wat dan ook.Gewoon een tik.Heel die tik kan me geen donder schelen want die hoort gewoon bij haar.Ik zei suffen en niet dromen.Ze ligt gewoon heerlijk naast me en kijkt wat rond.Als ze dan plots een blaf geeft zonder aan leiding,dan vind jij dat daar een aanleiding voor is.Die is er niet.Ze schrikt nergens van en ook niet van zichzelf.Zijzelf vind het ook maar vreemd dat dat geluid ineens uit haar mond komt.Ze kijkt me ook niet bang aan of wat dan ook.alleen verbaasd van was ik dat.Hoe wil je dat ik dat nu nog meer uitleg?Ik doe ook geen moeite meer en wil ook zeker geen rare dingen meer lezen over hoe ik met mijn hond om moet gaan want er zit iets fout.Lariekoek.
Om dan toch wel even over jou angst en verlatings angst te praten.Dat heeft ze ook gehad en beet daardoor dingen stuk.Met veel geduld en haar laten zien dat er niks aan de hand is,is dat over.Ik weet wel hoe ik met honden om moet gaan zo leef ik al jaren.Ik ben bijna 24 uur per dag thuis en heb alle tijd voor mijn honden.Of vind je dat ook al niet goed.
Hou toch op joh.Ik word er een beetje simpel van dat jij bij alles wat er neer gezet word meteen een punt ziet.Lees nou eens beter en roep niet meteen dat je het beter weet omdat.....
Mijn hond heeft een tik PUNT.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:22

leentje schreef:
(...) dan besef je hopelijk wel dat die mensen door wat opvoeding en aandacht de hele situatie inclusief antiblafband hadden kunnen voorkomen. Die honden zijn zielig ja, door de schuld van hun baasjes...


Het is met name het gebrek aan aandacht dat honden vaak tot aanhoudend blaffen/janken aanzet.
Tweeverdieners die zo'n dier rustig de hele dag alleen laten.

Ik ben ook zo'n buur die daar dan wat aan doet.
Vragen of de hond niet in de kennel hoeft, gezelschap mag, of dat ze de radio zacht willen aanzetten (helpt vaak).

Dat werkte wel.
Zouden ze niet (sociaal) geluisterd hebben, dan zou ik denk ik een bandopname gemaakt hebben en die laten horen.

Mensen hebben er vaak werkelijk geen idee van hoeveel overlast ze bezorgen. En dat is dan niet eens kwaad bedoeld, maar gewoon onnadenkendheid.

Buren van een vriendin hebben 4 honden en vaak ook nog logeetjes. Binnen en/of fijn buiten in de kennel (rijtjeshuizen met kleine tuinen).
Je wordt er horendol van het geblaf en die honden hebben ook nog eens haar kat aan stukken gescheurd (kun je ze niet kwalijk nemen, maar leuk is anders).
Zit ze in huis & tuin knettergek te worden van de voortdurende herrie, maar zegt niks om de goede verstandhouding met de buren niet te bederven. Dan ben je super Schijnheilig en doe je jezelf ernstig tekort, vind ik.
.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:14

Onze hond heeft ook een blafband. MAar die van ons spuit een luchtje uit dat ze niet lekker vinden en daardoor stoppen ze. Dat cind ik helemaal niet zo zielig. Want ze mogen ook niet de hele tijd blafffen,

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:57

Ik heb het nogmaals nagevraagd, en hier een update:

Antiblafband op stroom: Geeft ook een stroomstoot als de hond alleen maar hoest!! Is dit de bedoeling van dat ding??

Antiblafband met citronella of lucht: Het mechanisme van deze dingen werkt soms niet goed (kan zomaar gebeuren), daardoor blijft het dan doorblazen-of spuiten. Zal volgens mij ook niet jullie bedoeling zijn. En helaas zijn de mensen er niet altijd bij om dat ding af te doen, als zoiets gebeurt. Zwaar trauma voor de hond dus.

Ik heb de gedragstherapeut dit topic laten lezen, hij heeft zich rotgelachen om jullie Haha! (een hond die gaat niezen door de citronella Verward Haha! ), en natuurlijk is hij ook boos, omdat niemand het wil aannemen. Maar dit zal helaas altijd zo blijven, zegt hij. Er zijn altijd mensen die het beter denken te weten, zonder dat ze zich ooit verdiept hebben in hondengedrag.
Hij zei wel: als er mensen zijn die toch interesse hebben, dat ze het boek Kalmerende signalen van Turid Rugaas maar eens moeten lezen.

Oh ja, Freckles, hij zei ook nog dat met 5 min. weggaan beginnen, ongeveer 4 min. en 55 seconden te lang is.

Enne..dit zijn ook niet mijn woorden, dus val mij er niet op aan!!
Mensen die die banden gebruiken zijn losers, ze moeten het zelf weten, maar dat betekent dat ze niet ALLES geprobeerd hebben (misschien wel alles wat ze zelf weten, maar niet echt alles!). Dan moeten ze niet met smoesjes aankomen...maar mijn hond is dit of doet dat, dan moeten ze gewoon zeggen: Ik ben een loser dus ik gebruik een blafband, klaar!

En nou hou ik erover op! Heeft toch geen zin.......

Druif_01

Berichten: 8840
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:59

maar dat is toch net zoiets als dat je zo'n halsband met van die ehm mja pinnen hebt zal ik maar zeggen. Als de hond niet luistert als je hem aan een gewone halsband hebt, of zijn vacht is te dik, dan zul je wel moeten. Dat hadden mijn oom en tante ook, maar de hond luisterde nog niet, ook al had hij die band met pinnen. (het was een bouvier, weet niet of dat veel uitmaakt, ik heb niet zoveel verstand van honden) maar Prima inderdaad, als mensen geen tijd voor een hond hebben moet je er geen nemen! Maarja veel mensen beseffen dat pas als ze al een hond in huis hebben

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:03

auk schreef:
maar dat is toch net zoiets als dat je zo'n halsband met van die ehm mja pinnen hebt zal ik maar zeggen. Als de hond niet luistert als je hem aan een gewone halsband hebt, of zijn vacht is te dik, dan zul je wel moeten. Dat hadden mijn oom en tante ook, maar de hond luisterde nog niet, ook al had hij die band met pinnen. (het was een bouvier, weet niet of dat veel uitmaakt, ik heb niet zoveel verstand van honden) maar Prima inderdaad, als mensen geen tijd voor een hond hebben moet je er geen nemen! Maarja veel mensen beseffen dat pas als ze al een hond in huis hebben



Bloos Gaaaap Haha! Haha! Haha! Verward Boos! Boos! Boos! Lips are sealed Lips are sealed
Een bouvier kan net zo goed luisteren als een andere hond, een bouvier is een herder!! Maar goed deze mensen zijn er zelf achter gekomen dat zo'n pinnenband toch ook niet werkt. Dat betekent dus dat ze het zelf verkeerd doen.
Dat van geen hond nemen als je er geen tijd voor hebt, daar heb je helemaal gelijk in!!!
Ik zou erover stoppen

Druif_01

Berichten: 8840
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:05

zeg loekje niet om het een of het ander hoor, maar LEES eens wat ik typ, ik zei toch ook: weet niet of dat veel uitmaakt, ik heb niet zoveel verstand van honden!!!! LEZEN!!!!!! voordat je met icoontjes gaat gooien

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:14

auk schreef:
zeg loekje niet om het een of het ander hoor, maar LEES eens wat ik typ, ik zei toch ook: weet niet of dat veel uitmaakt, ik heb niet zoveel verstand van honden!!!! LEZEN!!!!!! voordat je met icoontjes gaat gooien


Ik heb het gelezen, heb je mijn kleine leteertjes gelezen.
Ik zou hier ook niet meer reageren, maar dat deed ik dus wel. Alleen dan met icoontjes en een korte uitleg in kleine lettertjes, dat een Bouvier een herder is (dat vroeg je toch) en dat je net als alle andere honden een bouvier gewoon kunt leren wandelen zonder trekken, met alleen een gewoon halsbandje.
Maar dat deze mensen er zelf al achter waren gekomen dat een pinnenband niet werkt.

Ik stop hier nu echt, want ik wil geen ruzie! Ik reageer dus op niemand meer, als je echt interesse hebt in goede training of gedragstherapie dan kun je me PB-en.
Zo niet, dan ben ik hier helemaal niet geweest!! Forget what I've told!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:22

loekje"]
[quote="auk schreef:
zeg loekje niet om het een of het ander hoor, maar LEES eens wat ik typ, ik zei toch ook: weet niet of dat veel uitmaakt, ik heb niet zoveel verstand van honden!!!! LEZEN!!!!!! voordat je met icoontjes gaat gooien


Ik heb het gelezen, heb je mijn kleine leteertjes gelezen.
Ik zou hier ook niet meer reageren, maar dat deed ik dus wel. Alleen dan met icoontjes en een korte uitleg in kleine lettertjes, dat een Bouvier een herder is (dat vroeg je toch) en dat je net als alle andere honden een bouvier gewoon kunt leren wandelen zonder trekken, met alleen een gewoon halsbandje.
Maar dat deze mensen er zelf al achter waren gekomen dat een pinnenband niet werkt.

Ik stop hier nu echt, want ik wil geen ruzie! Ik reageer dus op niemand meer, als je echt interesse hebt in goede training of gedragstherapie dan kun je me PB-en.
Zo niet, dan ben ik hier helemaal niet geweest!! Forget what I've told!!
[/quote]

Wil je alsjeblieft nog wel op mij reageren?
Ik zit erg op jouw (gedragstherapeut)lijn*,
maar ik kan die kleine lettertjes nooit lezen?
Wil je ajb voor mij ondertitelen?
Mag ook pb.


Clown *Wist je trouwens dat Martin Gaus vroeger ook met die lekkere electriek-banden werkte? Zaldie nu wel niet meer willen weten, maar ik weet het nog wèl *LOL*

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:13

Botervlieg"]
[quote="leentje"](...) dan besef je hopelijk wel dat die mensen door wat opvoeding en aandacht de hele situatie inclusief antiblafband hadden kunnen voorkomen. Die honden zijn zielig ja, door de schuld van hun baasjes...
[/quote]

Het is met name het gebrek aan aandacht dat honden vaak tot aanhoudend blaffen/janken aanzet.
Tweeverdieners die zo'n dier rustig de hele dag alleen laten.
[/quote]Idd ja, maar de buurt wordt er dus stapelgek van. En dat maakt het leven niet minder zielig voor die beesten.

[quote="Botervlieg"]
Ik ben ook zo'n buur die daar dan wat aan doet.
Vragen of de hond niet in de kennel hoeft, gezelschap mag, of dat ze de radio zacht willen aanzetten (helpt vaak).
[/quote]ze zitten er dus met drie (heb ik duidelijk in dat andere topic geschreven) en die beesten komen daar nooit binnen in huis

[quote="Botervlieg"]
Zouden ze niet (sociaal) geluisterd hebben, dan zou ik denk ik een bandopname gemaakt hebben en die laten horen.
[/quote] Dat kan hun geen bal schelen, zij hebben namelijk geen last en wat wij vinden maakt niets uit.

[quote="Botervlieg"]
Mensen hebben er vaak werkelijk geen idee van hoeveel overlast ze bezorgen. En dat is dan niet eens kwaad bedoeld, maar gewoon onnadenkendheid.
[/quote]Ik denk dat het je als eigenaar wel duidelijk is als verschillende buren je er regelmatig (beleefd) op aanspreken en duidelijk uitleggen dat het zo niet verder kan. Vooral als er dan ook nog x aantal keren de politie bij moet komen wegens nachtlawaai. En dan nog niets willen doen??? Lees even goed: ze zijn door de politie verplicht geweest om die antiblafband te gebruiken, anders hadden ze nu nog niets gedaan.

[quote="Botervlieg schreef:
Buren van een vriendin hebben 4 honden en vaak ook nog logeetjes. Binnen en/of fijn buiten in de kennel (rijtjeshuizen met kleine tuinen).
Je wordt er horendol van het geblaf en die honden hebben ook nog eens haar kat aan stukken gescheurd (kun je ze niet kwalijk nemen, maar leuk is anders).
Zit ze in huis & tuin knettergek te worden van de voortdurende herrie, maar zegt niks om de goede verstandhouding met de buren niet te bederven. Dan ben je super Schijnheilig en doe je jezelf ernstig tekort, vind ik.
.

we zijn nog zo vriendelijk om ons te verbijten en te zwijgen wanneer 's zomers de halve straat kan meegenieten van hun radio (shlagermuziek dan nog), ze midden in de nacht luid toeterend wegrijden of thuiskomen, ...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:38

je hebt toch ook halsbanden die trillingen geven? geen electrische schokjes maar een trilling op de stembanden, eerst een zachte trilling stopt de hond niet wordt het een sterker schokje enz.(of is dat het zelfde als zo'n electrische-halsband?)
ik vind niet dat je onnodig zo'n electrische schokjes halsband aan moeten schaffen, alleen als het echt gewoon errug is en de buren gaan klagen. want een hond die alsmaar blijft blaffen is echt irritant, we hebben zelf ook een duitse herder, maar zij is erg rustig, blaft wel altijd met onweer(bang) en soms als er een vogel ofzo in de tuin zit, of een bekende hond(waar ze graag mee speelt) langs hoort komen. als ze wel om de een of andere reden door blijft blaffen roepen we: Foei, of kloppen hard op het raam dan weet ze dat ze moet stoppen.