Hond met antiblafband is zielig!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:33

holly schreef:
Idd,met goed opvoeden heeft het niks te maken nee.
Ons hundje is goed opgevoed.Ze doet alles voor je,zit is zit,volg is volg enz.Ze loopt zelde tot nooit aan een riem en luisterd uitstekend.
Maar blaffen is het zelfde als praten.Dus als jij beter opgevoed was,had je nou ook je klep gehouden?


Hey die laatste opmerking is goed!!!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:53

Goed?Erg aardig vind ik die opmerking niet,terwijl zij alleen haar mening neer zet.
Of je nou voor of tegen die antiblafband bent,daar is toch dit topic voor bedoeld?

Waarom moet je je verdedigen als je er wel een gebruikt,dat is toch ieder voor zich.
Dan nog even dit Holly;je vermelde niet in je verhaal dat je buren ook werkelijk overal wat op aan te merken hebben,ik ging alleen uit van een blaffende hond,en ja ik vind dat dat behoorlijk irritant kan wezen.
Sorry als het verkeerd overkwam,het was niet de bedoeling om je hierop aan te vallen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:02

Oh welnee zo vatte ik dat ook helemaal niet op!
Ik had dat er inderdaad niet bij gezet en dan kan je jou reactie begrijpen.Ook ik bedoel niks verkeerds met mijn reactie terug.
Ook niet met deze opmerking:Maar blaffen is het zelfde als praten.Dus als jij beter opgevoed was,had je nou ook je klep gehouden?
Daarmee bedoel ik dat honden met zoals mensen dingen te zeggen hebben en dat ze daar vrij in zijn,zou wat zijn als dat met opvoeding te maken had dat hij muisstil is,dan zouden er vele mensen doodstil zijn nu.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:12

Gelukkig.
Maar toch.....mijn hond heeft geleerd niet te blaffen als er wat in de brievenbus werd gegooid[dan werd hij gestraft],terwijl ik hem juist aanspoorde om te blaffen als er iemand binnenkwam!Nou is mijn hond natuurlijk wel de aller aller beste en liefste Haha! Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:22

die soort dingen kan je proberen te leren,maar een blaftik is niet zo gemak.
Onze herder kreeg ook op zijn donder,vloog op de grond(waarom geen idee,onderdanig denk ik) en floep daar kwam nog een blaf en dar schrikt hij zelf van.Hij snapt niet dat hij dat deed.Maar voor de rest snapt hij echt wel waneer ik he joh roep.


Oke even een uitleg voordat ik weer berkeerd begrepen word.Ik las zojuist mijn tekst en denk oh jee.
Met vloog op de grond hoeft niemand bang te zijn dat ik hem wat aan doe.Hij gaat gewoon vliegensvlug liggen en geeft zich over als ik eej joh roep(gewone toon en kilometers ver van hem vandaan)
Laatst bijgewerkt door holly op 20-06-03 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:24

He je begrijpt me verkeerd,ik bedoel ook niet jou hond,maar praat over honden in het algemeen,honden zonder blaftik dus welteverstaan.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:27

Met opvoeding heeft het inderdaad niets te maken... Het ene mens praat ook meer dan de ander...
Mijn honden zijn alle 4 op dezelfde manier opgevoed. En hebben ook niet allemaal een blafband nodig.. Maar ook ik woon in een rijtjes huis en kan het niet hebben als mijn buren zouden gaan klagen.
Ik trek het me ook heel erg aan als er iets over ze gezegd wordt..Ik vraag ook met regelmaat (want zo vaak spreek ik mijn buren niet) of ze overlast veroorzaken. Ze hebben ook tijden zonder band alleen thuis kunnen blijven, maar er is eens een avond geweest dat het erg onrustig is geweest toen ze thuis waren. Dus uit voorzorg hebben ze nu een band om als we weggaan.
1 van mijn mechelaars ( de jongste) is wel onrustig en die heb ik of mee of in de opvang als wij werken of weggaan.. ( die gaat na een bepaalde tijd zitten loeien als een wolf)
Een antiblafband kan deze hond niet om omdat hij er dwars doorheen gaat. Wekt een reactie op waardoor hij steeds harder gaat blaffen.... en dus teveel stroom krijgt. Wat ik dan dus echt zielig ga vinden....
Deze hond heb ik ook bijna weg moeten doen, omdat dit niet ging. Gelukkig heb ik een goede plaats voor hem gevonden in een pension waar hij kan blaffen en janken wat hij wil en ik kan met een gerust hart de deur uit.
Inmiddels kan hij weer een paar uurtjes alleen zijn. Zonder band om ! En voor de rest pas ik me aan alle kanten aan mijn jongens aan ...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:27

dat zeg ik toch ook,dat een hond kan leren om niet overal van te hoeven schrikken,en dus ook niet te hoeven blaffen,maar soms kan het niet anders.
Maar echt alle klanken weghalen heeft niks met opvoeden te maken want dat gaat nergens over,maar de hond mag idd best weten waneer het niet nodig is om steeds te blaffen.Je hebt gelijk.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 12:40

Oke, ik wou gewoon ff weten wat jullie ervan vonden, zelf vind ik een blafband best zielig,maar ik had me er verder nog niet echt in verdiept, en nu begrijp ik dat soms zo'n blaf band wel nodig is... sorry:(

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:46

nodig is niet altijd het goede woord.Sommige mensen kopen een hond maar willen metteen van het blaffen af,das fout.Andere willen er een probleem mee oplossen wat anders moeilijk lukt
als het echt zielig was zou ik hem niet in huis hebben

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

blijf bezig Haha!
laat ik het zo zeggen,
het hond kan je straffen om niet te blaffen,sommige honden leggen die link niet en weten absoluut niet wat ze fout doen.Je kan dat omzetten in slaan en trijteren enzo wat totaal uit de hand loopt omdat hij het toch niet snapt,of je geeft hem een blafband om en hij merkt al gauw dat zijn stembanden gaan tintelen als hij blaft,vind dit niet fijn en zal ook niet zo snel meer blaffen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

holly schreef:
Erg fijn dat je je er niet dieper in verdiept.
Onze hond heeft ook een blafband om.
Niet altijd maar soms.


Idd ja. Erg fijn dat ze zich er niet in verdiept, maar gewoon loze kreten verkondigen. Daarom snap ik heel goed dat mensen onder de 18 nog niet handelingsbevoegd zijn Knipoog.

Die van mij had er ook 1 en we waren erg heel blij mee. Trouwens de buren ook mag ik wel zeggen.....

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:57

holly schreef:
Zoals ik al zei is onze hond niet zo'n alle minuten blafferd.Ik heb er totaal geen last van,en ik ben toch echt iemand die om elk geluid tegen het plafond kan schieten.Als je geluid zou kunnen ontvangen nu,dan zou je ook niks horen,gewoon omdat hij zelfde blaft.Geloof mij maar dat hij niet de hele dag met dat ding om zijn nek rondloopt hoor.Puur en alleen als ik wegga en hij alleen is(soms dan) of als hij weer even een tik heeft dat hij vind dat alles is om naar te blaffen.Nou dat komt tegenwoordig nog maar zelde voor.Toen hij hem voor het eerst om had had hij nog een keer of 3 per week die blaftik,maar nu misschien 1 keer in de maand.


Het was niet aanvallend op jouw bedoeld maar meer reactie als geïrriteerde buur Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:30

Ik vind het echt zielig hoor Knipoog

en ik vind het ook zielig dat mijn hond niet de hele dag door snoepjes krijgt, vind ik ook zielig voor mezelf dat ik dat niet krijg Vingers aflikken
en ik vind het ook zielig dat mijn hond pas uitgelaten word als ik de deur open doe
Zo vind ik het ook zielig dat mijn paard in de wei staat en niet door heel nederland kan lopen
en ik vind het ook zielig dat de kinderen van de buren niet zo'n band om hebben, dat zo verdomde rustig voor mij zijn Haha!

Met andere woorden, ik vind het helemaal niet zielig, hij krijgt toch ook geen straf als hij braaf is, het is dus aan hemzelf.

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:36

Ik kan helemaal begrijpen dat je zo'n band gebruikt. Onze hond iwl ook welleens op zaterdag ochtend bijvoorbeeld blaffen en dan niet een paar keer maar blijft doorgaan. Todat ik naar beneden loop en zeg dat ik z'n kop eraf ruk, als ie nou z'n bek niet houd. Verder valt het wel mee.

Maar onze hond volgt niet goed. Alle tijd die we erin gestoken hebben het helpt niks. En het wandelt ook helemaal niet prettig. Vooral niet als er een andere hond aankomt. NOu hebben wij zo'n gentle-leader, wat om z'n neus, gaat en werkt perfect. Maar je wil niet weten hoe vaak ik al voor dierenbeul ben uitgemaakt omdat ik met dat ding om liep.
Ze kan ook gewoon tegen vreemde opspringen (met haar modderpoten) en kleine kinderen is ze ook geen fan van. Dus met dat ding om is er niks aan de hand. Het werkt voro onze hond perfect.

Ik wou gewoon dat mensen niet altijd alles zielig vinden. En stroomlint voor een paard is toch ook niet zielig. Het is echt niet goed hoor als een hond heel de dag blaft. Dan kan die beter zo'n band om hebben.
En over beter opvoeden. Kom maar langs voed jij hem maar op!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:41

Onze hond krijgt er misschien ook een, ze moet altijd op alles reageren en blaffen als er mensen voorbij lopen en dat wel meer dan 20 keer per dag..

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:50

Eh, bah, een blaftik he? Sinds wanneer heeft een hond zomaar een blaftik??? Dat moet toch ergens vandaan komen??

Waarschijnlijk, en dit is bij de meeste honden het geval, even simpel...
Baasje gaat weg, hondje gaat roepen, waf waf baasje kom terug!!
Dan komt het baasje weer binnen, het is gelukt!! Het baasje kwam terug omdat ik riep.
De hond zal dus altijd blaffen als het baasje weg is, totdat hij terugkomt (hoe lang dat ook duurt), want dat werkte de vorige keer ook.
Uiteindelijk misschien aangeleerd gedrag maar het begon met angst, want het baasje was weg.
Moet je een angstige hond corrigeren?? NEE!!!
Waarom een hond corrigeren, als dat helemaal niet nodig is?
Een bange hond mag niet gecorrigeerd worden, dan wordt het alleen maar erger, totdat je uiteindelijk een onbetrouwbare hond krijgt. In onze ogen dan, eigenlijk is het zo dat de hond een onbetrouwbare baas heeft. Hij is bang en het baasje doet hem zeer, hond wordt nog banger, baasje gaat hem nog meer pijn doen.
Wat als jij, als kind, bang was voor iets, en je zou een pak slaag gekregen hebben van je ouders omdat je bang bent!! ....dan heb je toch onbetrouwbare ouders..???

Een stroomband voor training komt op hetzelfde neer, alleen zit er een afstandsbediening bij zodat je op afstand kunt corrigeren.
Veel mensen zijn het met deze trainingsbanden niet eens, maar een blafband op stroom moet wel kunnen???
Het is voor mij hetzelfde, de hond kan het niet plaatsen, dus nog meer angst, maar weet op een gegeven moment wel dat het van dat ding afkomt. Dus, wat al gezegd wordt, de hond laat het (voor mensen) ongewenste gedrag niet zien als hij hem om heeft, maar zo gauw dat ding af is zal hij het weer doen.
Is nu het probleem opgelost?? NEE! De oorsprong van het probleem ligt er nog steeds. Want steeds als hij die band niet om heeft zal hij het weer doen.

Wat doen?? Een gedragstherapeut bellen? Kan! Ik weet wel een goeie. Haha!
Maar eerst misschien eens wat betere kijk krijgen in gedrag van een hond. (goed boek lezen, Turid Rugaas, John Fisher, Karen Pryor) Wat voor mensen ongewenst is, is meestal voor een hond heel normaal. En mensen zorgen zelf vaak dat de hond het 'ongewenste' gedrag gaat vertonen, zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Mijn honden blaffen niet als ik weg ben. Ze zijn alleen waaks, dus als er iemand aan de deur komt als ik er niet ben dan zullen ze blaffen. Dit is normaal gedrag voor een hond.
Ach, misschien is dit voor jullie al 'ongewenst' gedrag, maar ik vind het niet erg.

Oh, enne wandelen zonder trekken is ook zo'n oefening die helemaal niet moeilijk is om aan te leren. Zonder gentle leader welteverstaan, en een gentle leader is zo gentle helemaal niet.

Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren op dit topic, maar kon het toch niet laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:23

Laat ik ook een hond kennen met zo'n band
Die doet het niet omdat het baasje weg is.
Die doet het gewoon tegen alles wat hij aan de andere kant van de schutting hoort.
En laat daar nu net een paadje zijn voor alle huizen om achterom in de tuin te komen.
Dus lekker druk.

Die hond heeft verder met goed gevolg alle honden cursusen volbracht, dus opvoeding is het niet.
En ook de baasjes werken niet fulltime, tenminste 1 van de baasjes niet Lachen, dus lang alleen thuis zijn is het ook niet.

En waarom ik geen voordtander ben van een band wat betreft training, omdat veel mensen niet altijd even consequent zijn en dat geeft verwarring.
Een blaf band is wel consequent

En wat vinden jullie van een band met stroom die reageert op een draad op de grond als grens afscheiding?

Komt de hond binnen 3 meter gaat er eerst een geluidje, loopt hij door en komt binnen 1 meter bij de draad krijgt hij stroom.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:44

Maar ook voor dat probleem zijn andere oplossingen, ik zeg niet dat het altijd aan het baasje ligt, trouwens. Misschien is deze hond wel gepest door mensen/kinderen aan de andere kant van het hek. Als mensen langs komen gefietst of gelopen, dan zullen ze niet stoppen, maar doorfietsen/lopen.
Ach, kijk, het bekende postbode-probleem.
Er komt iemand aan, hond blaft, de meneer of mevrouw gaat weer weg. Het werkt, als ik blaf gaat hij weg!!!
Mensen die langsfietsen/lopen is dus hetzelfde probleem. Maar helpt de blafband? Ja, het gedrag is weg (zolang hij hem aan heeft) maar het probleem blijft.

Citaat:
En waarom ik geen voordtander ben van een band wat betreft training, omdat veel mensen niet altijd even consequent zijn en dat geeft verwarring.
Een blaf band is wel consequent


Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar waarom stroom als het ook op een andere manier kan.
En nogmaals, een angstige hond moet je niet corrigeren.
Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, en niet alleen het gedrag uitbannen.

Citaat:
En wat vinden jullie van een band met stroom die reageert op een draad op de grond als grens afscheiding?

Komt de hond binnen 3 meter gaat er eerst een geluidje, loopt hij door en komt binnen 1 meter bij de draad krijgt hij stroom.


Dit kan ook op een andere manier aangeleerd worden, is dus echt geen optie!! Stroomband op wat voor manier dan ook, is dierenmishandeling.
Stroom is een vorm van slaan, en dat kan niet bij een hond. Raak zelf maar eens een stroomdraad aan bij een wei, dat voelt dat net alsof je keihard op je arm geslagen wordt.
Bij een paard is dit anders, die slaan en trappen elkaar ook. Bij een paard dus een heel normaal gedrag vandaar dat hij dat wel begrijpt als hij een schokje van de draad krijgt.
Een hond kan slaan niet plaatsen, want dat doen ze bijelkaar ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:53

Citaat:
Maar ook voor dat probleem zijn andere oplossingen, ik zeg niet dat het altijd aan het baasje ligt, trouwens. Misschien is deze hond wel gepest door mensen/kinderen aan de andere kant van het hek. Als mensen langs komen gefietst of gelopen, dan zullen ze niet stoppen, maar doorfietsen/lopen.
Ach, kijk, het bekende postbode-probleem.
Er komt iemand aan, hond blaft, de meneer of mevrouw gaat weer weg. Het werkt, als ik blaf gaat hij weg!!!
Mensen die langsfietsen/lopen is dus hetzelfde probleem. Maar helpt de blafband? Ja, het gedrag is weg (zolang hij hem aan heeft) maar het probleem blijft.

Klopt, daar heb jij weer gelijk in.
Maar je snapt wel dat je om die reden wel meteen de hele buurt in je nek hebt.
Jankende kinderen mag wel, maar een hond die steeds blaft is geluidsoverlast Verward

Citaat:
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar waarom stroom als het ook op een andere manier kan.
En nogmaals, een angstige hond moet je niet corrigeren.
Je moet het probleem bij de wortel aanpakken, en niet alleen het gedrag uitbannen.


Of het bij die honds angst is betwijfel ik, eerder dominatie.
Het is een grote herder en ze hebben al gevraagd of ze hem niet wilde verkopen om er politie hond van te maken.

Citaat:
Dit kan ook op een andere manier aangeleerd worden, is dus echt geen optie!! Stroomband op wat voor manier dan ook, is dierenmishandeling.
Stroom is een vorm van slaan, en dat kan niet bij een hond. Raak zelf maar eens een stroomdraad aan bij een wei, dat voelt dat net alsof je keihard op je arm geslagen wordt.
Bij een paard is dit anders, die slaan en trappen elkaar ook. Bij een paard dus een heel normaal gedrag vandaar dat hij dat wel begrijpt als hij een schokje van de draad krijgt.
Een hond kan slaan niet plaatsen, want dat doen ze bijelkaar ook niet.

De 2 honden die ik ken ( op verschillende plaatsen) lopen op een heel groot erf.
Te groot om voor de baas bij te houden waar de hond steeds is.
En blijkbaar snappen de honden heel goed wat het betekend, net als een paard.
Want als het geluidje af gaat lopen ze niet verder.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:53

Loekje,
je kunt niet zomaar stellen dat een hond zo'n band draagt als de mensen weggaan,dat is zo helemaal niet.Ik zet ook bij mijzelf,soms.Een blaftik heeft daar niks mee te maken.Stel mijn hons ligt sávonds lekker bij mijn voeten te suffen en ik kijk tv.Dan plots begint hij te blaffen en kijkt mij verbaasd aan,van deed ik dat?Dat is een blaftik,plots blaffen en zelf niet beseffen.Soms heeft hij een dag dat dat weer eens gebeurt en als ik dan weg moet heeft hij die band om.Anders slaat het om in janken omdat hij zichzelf niet begrijpt.Door de band heeft hij de blaftik meer onder controle gekregen.Is dat zielig?Nee alleen maar fijn voor de hond!

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:07

holly schreef:
Loekje,
je kunt niet zomaar stellen dat een hond zo'n band draagt als de mensen weggaan,dat is zo helemaal niet.Ik zet ook bij mijzelf,soms.Een blaftik heeft daar niks mee te maken.Stel mijn hons ligt sávonds lekker bij mijn voeten te suffen en ik kijk tv.Dan plots begint hij te blaffen en kijkt mij verbaasd aan,van deed ik dat?Dat is een blaftik,plots blaffen en zelf niet beseffen.Soms heeft hij een dag dat dat weer eens gebeurt en als ik dan weg moet heeft hij die band om.Anders slaat het om in janken omdat hij zichzelf niet begrijpt.Door de band heeft hij de blaftik meer onder controle gekregen.Is dat zielig?Nee alleen maar fijn voor de hond!


Sorry, ik snap je eerst 2 zinnen niet helemaal....
Als je hond 's avonds zomaar begint te blaffen en je dan raar aankijkt. Dat lijkt mij een trauma, geen tik dus. De hond ligt te slapen en begint opeens te blaffen! Hij is waarschijnlijk aan het dromen, dromen is goed om trauma's te verwerken, maar ze kunnen weleens huilend of blaffend wakker worden. Maar op dat moment wordt hij pas echt wakker en ziet hij jou, dat snapt hij even niet, want in zijn droom was jij er waarschijnlijk niet bij. Daarom kijkt hij dan zo dom.
Mijn hond heeft een DA-trauma, en heeft dus ook regelmatig dat hij huilend wakker wordt, maar door onze huidige DA (die wel weet hoe hij met honden om moet gaan) en bachbloesems wordt dit steeds minder. Ook het trauma zelf is eigenlijk zo goed als weg. Hij laat zich tegenwoordig weer goed behandelen. Al kijkt hij altijd eerst wel even wantrouwend naar de 'witte jas'.

Jij hebt de blaftik onder controle gekregen, niet je hond. Hij kan gewoon niet meer blaffen omdat het pijn doet. Hij mist zijn baasje, wil blaffen om te roepen, maar wat krijgt hij: pijn! Dus doet hij het maar niet. Het zal me ook niks verbazen als hij straks andere dingen gaat doen om zijn stress te laten verdwijnen. Tja. als blaffen niet meer kan..... Verward

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:21

Het gaat niet om een paar keer blaffen. Onze hond kan als er een paar mensen weg zijn en ik lig te slapen. Hartstikke lang stil zijn. Dan komt er iets langs en soms reageert hij daar dan op. En niet een paar keer maar hij gaat maar door onophoudelijk. Nou hebben wij geen blafband. Ik kom naar beneden en dan houd die z'n bek wel, want ze weet het goed als ik nog s moet komen.
Maar ik begrijp heel goed dat je een blafband gebruikt voor een hond die ONOPHOUDELIJK blaft. En ze zegt net zelf dat de blafband niet altijd om is.

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:55

Een hond die onophoudelijk blaft, is niet normaal, dus moet er wel iets anders aan de hand zijn. Probeer eens terug te zoeken naar waar het nou eigenlijk mee begonnen is, en probeer van daar af verder te gaan. i.p.v die verrekte blafband.

Als de band niet altijd om is dan heeft de hond juist in de gaten wat hem pijn doet. Dus gaat ie toch weer blaffen als dat ding er niet is.
Enne, of ie nou soms om is of altijd, ik blijf erop tegen!!!

Slapen Frusty