Wat moet ik hier van denken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Wat moet ik hier van denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:10

Jeetje mina, na lang zoeken, nadenken en veel twijfels heb ik van de week de stap genomen om te reageren op een advertentie op marktplaats. Iemand zocht een bijrijder voor zijn pony.
Het is een jong dier, en voor een aantal dagen in de week.

Ik heb gereageerd, mezelf ook voorgesteld. Het leek me zo leuk, maar had zo weinig informatie in de advertentie gekregen. Ik wist de naam niet van de eigenaar, niet eens of het een man/vrouw was. Ook staat er geen telefoon nummer bij of een foto.
Nou goed, toch gemaild, en ik kreeg reactie terug.
Ik kreeg meer details over de pony, en ook de stalling. Helaas is het diertje daar nu niet aanwezig, en is het er over 2 maanden wel.

Maar nu krijg ik vreemde mailtjes terug. Geen naam, en de persoon wil mijn 06 nummer zodat diegene me altijd kan bellen als ie tijd heeft. Hier kreeg ik al twijfels over.
Toch terug gemaild, met info, en dat ik mijn 06 nummer pas geef als we kennis maken met elkaar. Ook de vraag met wie ik mailde. En wanneer we konden afspreken om de pony te kunnen bekijken.
Email terug gehad, en er stond in dat de mevrouw (die info heb ik dus gekregen) liever bij me thuis komt om kennis te maken.

Is dit niet vreemd (gedrag?) ???

*Het spijt me als ik het warrig heb geschreven, maar ik baal best enorm. Want ik krijg het idee dat het niet om een pony gaat, maar om iemand die gewoon een jonge meid in paardrijkleding wil zien.... En sorry als het verkeerd staat...*
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 19-05-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Re: Wat moet ik hier van denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:11

klinkt iig niet als zuivere koffie
ik zou reageren met het feit dat ik wel zal komen kijken als de pony er weer is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:13

klinkt inderdaad wat vreemd...ik zou het afblazen..

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:14

En als je gaat kijken, neem dan zeker iemand mee!

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:14

geerke schreef:
klinkt inderdaad wat vreemd...ik zou het afblazen..

Ik zou niet te snel oordelen gaan trekken, kijk het klinkt misschien ene beetje vreemd, maar straks loop je een leuke pony mis!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:17

Nou ja, gelukkig ken ik mensen op de stalling waar de pony normaliter staat.
Zeker drie mensen ken ik daar, dus ik ga zeker nog navragen!
Maar ik baal stiekem wel enorm... Heb er een vreemd gevoel over.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:18

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:19

Ik zou ook uitkijken. En niet bij jou thuis afspreken!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:19

Hm heeel erg vreemd ja
aangezien je daar mensen op die stal kent zou ik het inderdaad eens navragen ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:22

Vreemd :\
Ik zou zoiezo even uitkijken, en als je er zelf al geen goed gevoel over hebt :n

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:26

Ik ben de andere topicstarter (bericht Lien2). Ik zal er helaas nooit achterkomen wie het is want hij belde onbekend en heeft geen naam of niks genoemd. Erg jammer.
Weet jij al meer? Vind het een erg raar verhaal... bij jou thuis komen? Kan je niet zeggen van: u kunt gerust langskomen, dan kunnen mijn ouders u ook meteen ontmoeten.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 19:27

Nou ja, ik woon op mezelf ;) maar dat weet die persoon niet. (geloof ik... heb ik niet gemaild iig!)
ik wil zowiezo niet thuis afspreken, maar op de stalling waar de pony staat. Om te kijken of het klikt...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:29

Lijkt mij ook, dat je daar naartoe gaat en niet andersom. En als je gaat, neem dan iemand mee...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:30

Kijk heel erg uit.. niet bij jou thuis afspreken en er naartoe gaan voor de kennismaking met iemand anders.. just in case..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:31

Nou klinkt niet erg lekker doet me denken aan vroeger

Toen hadden mijn ouders een advertentie op mp gezet voor een ruiter voor onze paarden belde iemand op de huis telefoon ik neem netjes op met onze stal naam en dan mijn naam

nou hij wou weten hoe oud ik was was toen 12 of 13 zei die zo ja ik wil wel in het bos rijden kunnen we dit en dat doen (sex dus) ik wist niet wat ik hoorde heb toen de telefoon weg gegooit uiteindelijk wassie dus kapot zo hard had ik hem tegen de muur gegooit schrok me dood

nooit meer wat van die vent vernomen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:32

EngeltjeS schreef:
Nou ja, ik woon op mezelf ;) maar dat weet die persoon niet. (geloof ik... heb ik niet gemaild iig!)..

Nu wel 8-) Wees dus altijd erg voorzichtig met wat je open op i-net plaatst.
Ik zou er alleen mee doorgaan als je bij de eigenaar (op stal) terecht kunt. En als je iemand mee kan nemen zou dat ook een plus zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:32

Dan zou ik zeggen: mail me maar als de pony er staat, dan kom ik met mijn kennis graag kennis met u maken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:35

haha DD
engeltjes dd heeft wel gelijk

Neem een volwasse kerel mee als je gaat :=
Bodybuilder ofzo onder het motte hey meet me and me boyfriend

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:36

Erg vreemd dat je al moet aandringen om een naam te krijgen van iemand die kennelijk zelf op zoek is naar een verzorgster voor haar (?) paard. Afspreken bij jouw thuis voor een eerste kennismaking vind ik ook wat vreemd, dat doe je toch bij het paard want daar kom je immers voor. Ik zou die persoon zeker niet bij je thuis uitnodigen na dit toch een beetje vreemde contact. Wat xx_Kelly_xx zegt zou inderdaad kunnen, zeg dat je op stal af wil spreken en anders niet, en neem iemand mee. Ik zou het zelf denk ik afblazen. :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:35

He bah wat een nare reactie zeg. Ik krijg er ook een beetje de kriebels van. Zeker apart dat hij/zij JOU 06 moet hebben, en perse bij JOU thuis wilt afspreken.

Wat de andere al zeggen, spreek af bij de stal waar het paard staat. En anders niet. Er zijn zat paarden, ook al lijkt het soms wel van niet, die ook een bijrijder of verzorger nodig hebben.!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:28

Aangezien het onderwerp van dit topic over een reactie/gedrag van een mens gaat en dit niet direct paard gerelateerd is verplaats ik dit topic.

VSW-->LZP

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 16:38

Dankje Tanja!

Ik heb terug gemaild met het volgende ongeveer:
Het lijkt me beter om af te spreken wanneer de pony weer terug op de stalling is.

:)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:51

Niet verder op in gaan, gelijk afblazen die handel.

Behoorlijk vage boel. Het feit dat de 'mevrouw' eerst thuis bij jou (?) wilt afspreken zegt een hele hoop over het feit dat er hier iets niet pluis is.

En wellicht heeft de persoon in kwestie niet eens die pony maar gewoon een oude foto neergezet, of een foto van internet afgehaald.

annttje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:50

Als je een vreemd gevoel heb nooit doen...
Spreek daar maar af en neem iemand mee.
ik heb nog nooit gehoord om bij jou thuis af te spreken als je voor een verzorgpaardje gaat kijken???? raar hoor..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:13

Raar.
Ik zou met een van de bekende stalgenoten mee naar de stal gaan als gezegd wordt dat ze pony er staat. En niet ingaan op de verzoeken om langs jouw huis te komen, of je 06 te geven.
Weirddd.