Low budget romantische bruiloften

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Low budget romantische bruiloften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 09:22

Mijn collega ontvoerde zijn vrouw op een maandagochtend in een zwart broekpak, gaf zijn ja-woord en nodigde vervolgens de gehele familie uit voor een luxe diner bij de McDonalds. Huwelijksreis? Gewoon Vive la France met de vouwwagen :D
Mijn nichtje kocht een prachtige jurk, gaf een vermogen uit aan corsages bloemen en een feest, maar leende dan wel weer de volvo C70 van haar oom & vertikte het om ook maar 2 euro meer te spenderen aan een enig fatsoenlijke trouwlocatie... "als je dan toch bezig bent...." dacht ik.

Zelf zou ik uiteraard op de meest romantische manier ooit gevraagd worden door mijn stoere ridder op een zwart paard (dat is immers veel stoerder dan lelijke prinsen op witte paarden :+ ) met balkonscene-achtige taferelen. Uitsloven mocht best, je wilt wel overtuigend klinken, niet waar?

Vervolgens trouwen in een grote princessenjurk, inclusief koets met 4 paarden, op een mooi groot stadhuis met veel gasten... Leuk 3 gangendiner, receptie, groot feest, veel bloemen, leuke aankleding, mooie locatie met een parkachtige tuin om de foto's in te maken. De manen van mijn eigen paarden gevlochten met witte rozen, en dan als afsluiter 3 weken vertoeven op de Maladiven. Jonge meisjesdromen, stil gekoesterde jonge vrouwen dromen en dan komt het...

Je zit op een avond hangend voor de TV, drinkt nog een glaasje sap weg en staart nog wat naar de bewegende beelden van een suffe oorlogsfilm... Terwijl de ledematen voor je neus ontploffen dankzij een handgranaat, krijg je plotseling een kus van vriendlief "Schat, wanneer gaan wij eigenlijk trouwen?" :') verbaasd lachend kijk ik hem aan "Tegen de tijd dat jij mij hoogst romantisch gevraagd hebt" toen werd het stil... "Jij kunt mij toch vragen?" moeite om mijn lachen te onderdrukken zeg ik: "Forget it :P Dan trouwen we gewoon niet" waarna een flinke discussie volgde, eindigend met "Prima dan trouwen wij niet, slaap lekker" *lampje uit* Beiden eigenwijs met de ruggen naar elkaar* En ik een droom illusie armer* :+ :')

Sinds die tijd... Moet ik - voor de gein :+ - ook eens het kopje 'trouwringen' aanklikken van hem, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar een nieuwe armband voor mezelf op de website van een juwelier. Wordt het zoeken naar een vakantiebestemming voor het najaar omgevormd in "Kijk eens wat 2 weken Jamaica/Gambia met bruidssuite kost?" wordt "Someday I'm gonna make you my wife" van Replay door hem meegeblered op de radio, terwijl we onderweg zijn naar mijn schoonouders... Komt het vreemd genoeg al 2 weken lang, elke dag, onder de douche, ter sprake :')

Geld uitgeven aan een lange vakantie met witte zandstranden, helder blauwe zeeen en palmbomen is prima. Maar als dat onbetaalbaar is, is een weekje Texel met de kids voor hem ook prima. Trouwen doen we gratis op een maandagochtend zonder poespas, wat voor mij persoonlijk zelfs een zwart broekpak overbodig zou maken... Dan ga ik wel in m'n spijkerbroek met gympies. En och, we kunnen het toch naderhand nog een keertje over doen?
Even moet ik lachen... "Schat, tegen de tijd dat wij het over willen doen.. Vind jij het veel nuttiger om je geld te spenderen aan een mooie nieuwe tv" waarbij mmmrrrrpllll min of meer bevestigend klonk.

Kortom, de kans is groot dat we - zij het niet op mijn manier - binnen nu en een jaar wel een keertje trouwen, aangezien de hints inmiddels wel duidelijk zijn, dus we denken langzaam een beetje verder...

Hoe spenderen wij ons geld zo effectief mogelijk, aan een zo leuk mogelijke dag? :D

owens-mama

Re: Low budget romantische bruiloften

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:27

Wat een geweldig stuk!! Jammer dat je een illusie armer bent. Maar leuk beschreven!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:34

Tja die illusie van een groot feest met vakantie had ik allang uit mijn bol gepraat...
wij hebben het redelijk simpel gehouden, dag zelf getrouwd en daarna gaan uiteten met ouders broers zus (dit kregen we van mijn schoonouders)
volgende dag een grote BBQ gehouden thuis, grote tent op plaats, DJ incl karaoke erbij genoeg drank en we hebben echt een supergezellige avond gehad waar nog steeds iedereen over praat....kon echt niet beter en was zeer low budget

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:37

Mijn bruiloft was ook op de (gratis :+) maandagochtend. Fotograaf via bokt geregeld, zelfgeregelde bbq op de boerderij van kennissen, mijn trouwjurk had ik voor 35 euro in bataviastad gekocht (hij was zo mooi dat ik er ook 350 voor had willen betalen) en de partytent en stoelen en tafels kwamen van een kennis die ze verhuurt. Uiteindelijk met alle kado's die we kregen heeft de bruiloft ons (behalve veel voorbereidingstijd) nauwelijks iets gekost.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:38

Stiekumpjes in het buitenland, op het strand. Jij in een goedkoop, maar beeldig strandjurkje. Geen gedoe met wie wel en niet uit te nodigen. Superromantisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:40

Mijn vriend was eerst helemaal anti trouwen, omdat 'dat niet nodig is om gelukkig te zijn en omdat scheiden duur is' Mijn argumenten dat 'trouwen makkelijker is en dat uit elkaar gaan (ook al heet het dan geen scheiden) zoiezo al duur is zodra er kinderen en/of een huis zijn', hebben hem blijkbaar overtuigd inmiddels :+
Laatst vroeg ie zelf wie het moest vragen en hoe zijn vrienden dat zouden hebben gedaan die in juli gaan trouwen ;)

Voor een bruiloft heb ik echter geen 10.000 euro + over :n Mijn idee is dan ook om het klein en gezellig te houden. Trouwjurk huren (alsof je hem nog eens aandoet.. :n ), geen bloemen (houden we beide niet van), mijn vriend zijn eigen gouden kever als trouwauto, overdag alleen leuke mensen en het dan gewoon klein houden (dus geen ooms en tantes omdat dat zo hoort :n ) 's avonds een feest met een grote tent (die verhuurt zijn oom, dus hoeft niet duur te zijn ;) ) in de tuin, catering laten komen.. Tussendoor ff foto's schieten, maar zonder een overdreven duur trouwalbum. Genoeg leuke ideeen :P

O ja en daarna gewoon lekker met zijn 2en op vakantie naar een warm land!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:44

Trouwjurk huren lijkt me wel heel lastig, vaak moet er van aales vermaakt worden aan een jurk zodat het perfect zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:46

odetteke schreef:
Trouwjurk huren lijkt me wel heel lastig, vaak moet er van aales vermaakt worden aan een jurk zodat het perfect zit.

Ik heb al een site gezien (was ff nieuwsgierig :o ) waar ze dit gewoon doen.. Ze maken hem pas en je haalt hem een paar dagen voor de dag op en een paar dagen erna moet ie weer terug zijn..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:47

Mijn trouwjurk was nieuw 350 gulden.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:48

Hihi mijn ouders zijn getrouwd omdat het financieel voordeliger was dan niet trouwen maar wel samenwonen etc.
En zijn op huwelijksreis geweest naar Katwijk.
Daarnaast wilde mijn vader geen ring en krijg hij een horloge, maar later wilde hij wel een ring dus nu heeft ie het allebei :P

Met mijn vriendlief zitten we wel standaard elke romantische film: "Ja als je me zo vraagt ga ik echt niet met je trouwen"
Oh en dan is er nog de discussie over de koets of ford mustang :+
Nah ik ben 19 dus heb nog alle tijd om hem over te halen :)

Oh en bij de Primark zag ik ook trouwjurken dacht ik :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:50

Ik volg dit even ik zou wel mooie foto's willen maar het hoeft geen prof. fotograaf te zijn. Ken wel een paar mensen die als hobby fotograferen dus dat scheelt. Ik wil wel een mooie jurk, maar ik vind dat je ook hele mooie jurken kan vinden waar geen stempel trouwjurk op staat die dus veel goedkoper zijn maar net zo mooi. Ik wil wel daarna even naar het buitenland op huwelijksreis, dat zal dan wel wat kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:56

als ik alles low-budget moest doen dan trouwde ik alleen voor de wet op maandag morgen met zijn/mijn ouders en thats it.

maar daar doe ik het niet voor. Alles erop en eraan en anders niet :)

gelukkig weten mijn ouders dat ook haha

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:56

Hahaha geweldig verhaal! En je kunt het zo duur maken als je wilt natuurlijk

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:00

en je vriend vonneke?
Weet die het ook al?
Haha
Want neem aan dat je ouders de bruiloft niet betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:02

Mijn zusje is trouwens op een woensdagochtend getrouwd, dan is het hier gratis. 's avonds wat vrienden uitgenodigd en dat was het.. Zo low budget (geloof dat zij er geld aan hebben overgehouden zelfs :+ ) wil ik het niet.. Beetje ertussenin dus :P

Wendy, ik denk dat Vonneke dat wel bedoelt met die zin! :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:03

Wendy1978 schreef:
en je vriend [naam]?
Weet die het ook al?
Haha
Want neem aan dat je ouders de bruiloft niet betalen...

mijn ouders betalen iig de helft. En ik ken ze goed genoeg dat ze de rest ook wel zullen doen

en mijn vriend, die kent me goed genoeg :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:04

Ik zou zo op maandagochtend kunnen trouwen omdat het handig is. Voor mij is trouwen namelijk niet een handtekening zetten op een stadhuis met een wildvreemde die het bezegeld. Het is gewoon met samenwonen en kinderen gewoon wel makkelijker om getrouwd te zijn.

Als ik zou trouwen om onze liefde te vieren, dan wil ik wel t hele pakket met veel familie, veel vrienden en een gezellig feest.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:05

Als het goed is, trouw je maar één keer. Als je dan altijd van een "prinsessenbruiloft" hebt gedroomd, zou ik daar toch voor sparen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:06

wij hebben gekozen voor een relatief kleine groep familie en vrienden met wie we ook de hele dag hebben gevierd. Verzamelen bij mijn ouders, dan gemeentehuis, koffie, foto's maken, rondvaart in Den Bosch en diner. Was niet voor niets, maar zeker niet de absurde bedragen die ik soms hoor langs komen. We hadden wel mooie kleding, overigens geen standaard trouwpak/jurk, en een goed restaurant voor het eten, en verder eigenlijk simpel gehouden. Onze eigen volvo, geen bloemen etc, maar wel ontzettend veel lol.

Kortom, kies een paar dingen die je echt belangrijk vind en bezuinig daar niet op. Als je droom echt die witte sissi jurk is, ga ervoor, of het nu maandagochtend is of niet.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:10

PattyOosten schreef:
Als het goed is, trouw je maar één keer. Als je dan altijd van een "prinsessenbruiloft" hebt gedroomd, zou ik daar toch voor sparen!

Maar voordat je die 20.000 euro bij elkaar hebt gespaard ben je zoveel jaren verder dat je al oma had kunnen zijn :+

Ik vind het echt van de zotten dat mensen duizenden euro's uitgeven aan 1 dag. Je kan er ook een mooie auto of paard van kopen, of besteden aan een groter huis.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:11

Wij zijn op de woensdag ochtend (de gratis dag hier :D ) getrouwd (omdat zijn familie en vrienden er toch niet bij konden zijn, die wonen in Australie, vonden we het geen leuk idee om er een spektakel van te maken), en de zaterdag er na hebben we (bij mijn ouders thuis) een groot feest gegeven.Onze huwelijksreis hebben we met zijn viertjes gehouden; zijn zusje en haar man zijn toen nl (als hun huwelijksreis) over gekomen uit Australie en we zijn dus bet zijn vieren naar Cinque Terre in Italie gegaan. Toeters en bellen passen niet bij ons, en op deze manier hebben wij er het meeste plezier aan beleefd :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:12

odetteke schreef:
PattyOosten schreef:

Maar voordat je die 20.000 euro bij elkaar hebt gespaard ben je zoveel jaren verder dat je al oma had kunnen zijn :+

Ik vind het echt van de zotten dat mensen duizenden euro's uitgeven aan 1 dag. Je kan er ook een mooie auto of paard van kopen, of besteden aan een groter huis.

Maar dat is toch ieders eigen keuze? Als iemand het ervoor over heeft, prima. Zo niet, ook prima.. Iedereen heeft andere prioriteiten :j

Lielle

Je geeft het IMO niet uit aan die ene dag, maar aan de beleving en de herinnering. Ik heb een waanzinnig leuke bruiloft gehad en die was iedere cent waard. Overigens was dat op geen stukken na 20.000 euro, dat zou ik er ook niet voor over hebben.

Abiola

odetteke schreef:
PattyOosten schreef:

Dat is een keuze inderdaad. Maar als het altijd je droom geweest is om groot te trouwen, krijg je er wellicht spijt van als je een maandag ochtend ding gaat doen. Ik vind 20.000 voor een auto ook belachelijk, maar ieder zijn eigen ding he?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:13

Wij waren laatst ook op zoek naar mogelijkheden om goedkoper te trouwen. Ik kwam deze site tegen op i-net

http://www.theperfectwedding.nl/goedkoop_trouwen.html

En ook deze link is handig.

http://www.theperfectwedding.nl/kosten-trouwen.html

Wij hebben het al behoorlijk kunnen inkrimpen door op een
- eenvoudige locatie te trouwen
- geen band in te huren (lukt ook niet qua energie)
- kleine gastenlijst
- zelf te zorgen voor uitnodigingen
- bevriende fotograaf te regelen
- geen speciaal vervoer, maar lekker romantisch op de fiets of lopend :D
- te kiezen voor een lunchbuffet ipv diner
- geen huwelijksreis

Iedereen kiest overigens voor zijn eigen "droom" huwelijk en moet dat ook zeker doen. Wij hebben gekozen voor een eenvoudig huwelijk dat op kleine schaal gevierd wordt. De enquete kan ik zo gauw even niet vinden, maar daar koste een gemiddelde bruiloft al snel 15.000 euro. Met wat aanpassingen kan dat echt heel veel goedkoper en nog steeds een feestje zijn :)