Wat vind jij belangrijk aan een jongen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is voor jou belangrijker bij een jongen?

Alleen innerlijk telt, dus 100 % innerlijk
3 (2%)
Alleen uiterlijk telt, dus 100 % uiterlijk
Geen stemmen
Uiterlijk en innerlijk zijn even belangrijk, dus 50-50
26 (22%)
Innerlijk is belangrijker dan uiterlijk, maar allebei wel van belang, dus 75-25
84 (72%)
Uiterlijk is belangrijker dan innerlijk, maar allebei wel van belang, dus 25-75
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 116


Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 17:31

Linda250 schreef:
Ik vind uiterlijk niet heel erg belangrijk, maar verwacht wel van een jongen dat hij er verzorgd bijloopt.
Verder heb je niks aan een mooie kop als de binnenkant niet klopt.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan het alleen met geen mogelijkheid in percentages uitdrukken. De optie 75-25 is hier de enige, dus heb ik daar voor gekozen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:20

Waarom staat mannen met geld/dure levensstijl er helemaal niet tussen. Meestal staat dat ook garant voor succes hoor.....

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 18:51

Ik koos voor 75% innerlijk en 25% uiterlijk. Eerder zal ik zeggen dat het me niet om zijn uiterlijk gaat maar of ie er verzorgd uitziet.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 19:17

Ik koos ook voor 75 % innerlijk en 25 % uiterlijk.

Toch val ik altijd eerst op uiterlijk.... Logisch denk ik want dat is meestal ook het eerste waardoor je op een jongen afstapt toch Haha! Ik heb wel vaker gehad dat ik een jongen super aantrekkelijk vond en dat hij echt een vreselijke nerd was, toch een flinke afknapper dus op uiterlijk alleen zou ik uiteindelijk nooit vallen. Innerlijk alleen ook niet, een eerlijke lieve spontane humoristische slimme jongen met een vreselijke rotkop is ook een afknapper Haha!

Dus daarom koos ik voor optie 4 Lachen

hinnik

Berichten: 126
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:56

Dniesy schreef:
Ik heb op innerlijk-uiterlijk- 75% - 25% gestemt omdat innerlijk wel het belangrijkst is maar hij moet er wel een beetje leuk uit zien!



hier ben ik het helemaal mee eens! Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:03

van een mooie tafel kun je niet eten
ik ga voor uitstraling, want wat er van binnen zit straalt door naar buiten
een man die door veel mensen als knap word genoemd, kan voor mij heel lelijk zijn, puur door een arroggante of andere foutre uitstraling

een man die door mensen niet knap genoemd word kan ik heel mooi vinden omdat zijn uitstraling geweldig is

dus op zich , uiterlijk, boeit me niet belachelijk veel, als ie maar lief, trouw en humor is en eerlijk!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:13

Citaat:
Waarom staat mannen met geld/dure levensstijl er helemaal niet tussen. Meestal staat dat ook garant voor succes hoor.....


Hahaha nou bij mij werkt dat niet hoor Haha!
Gaat me helemaal niet om het geld maar om de persoon opzich, hoewel misschien als ik wat ouder ben en geld nodig heb Knipoog

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:24

Ik vind innerlijk belangrijk, vaak wordt het uiterlijk dan ook beter. Ik heb een vriend die niet echt wat je noemt knap is, maar ik moet zeggen dat hij met de dag knapper wordt, en dat vanwege zijn innerlijk.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 23:53

Als ik naar de uitslag kijk begrijp ik er niets van Verward

Dan had ik allang een vriendinnetje moeten hebben. Huilen

I heb een heel mooi innerlijk, maarja de buiten kant is gewoon wat minder, laat maar zeggen. En keer op keer wordt ik afgewezen Huilen

Begrijp er echt niets van. Het lijkt wel of er niet eerlijk antwoord wordt gegeven, maar wel politiek correcte. Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:18

Wellicht klopt je zelf analyse niet Supersnel .....ik heb overigens geen stem uitgebracht.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 00:49

altijd politiek correct supersnel.

Poen, de looks en de energie die je uitstraalt. dat zijn de drie belangrijkste.

Daarnaast is het ook belangrijk dat je wel 'iets' moet hebben in je uitstraling/looks (wat ook vaak te maken heeft met een soort levenslust uitstraling denk ik).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 07:55

orri schreef:
Wellicht klopt je zelf analyse niet Supersnel
zijn analyse klopt zeker wel, alleen is volgens mij niet helemaal goed geformuleerd. het moet eerder zijn: ik, supersnel, moet het van mijn innerlijk hebben.

Tong uitsteken

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:20

ik heb voor 50-50 gekozen..maar het 1e opzicht is dus uiterlijk, maar op langere termijn dus het innerlijk..!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:01

Ik heb net een relatie gehad met een 'mooie jongen' die dus echt niks te melden had... en een relatie met iemand die ik qua uiterlijk misschien niet zou hebben uitgekozen, maar met wie ik op niveau kon praten. Drie keer raden wie er in aanmerking komt voor een follow-up Knipoog

Hillbilly

Berichten: 10
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 19:22

Iemand hoeft toch niet persé mooi te zijn volgens de algemene normen (bijv. modellen), de uitstraling van een persoon (vaak inderdaad gevormd door het karakter) moet jou gewoon aanspreken, en maakt de persoon voor jou (en misschien wel alleen voor jou) aantrekkelijk. Jouw definitie van mooi moet je zelf ontwikkelen en niet laten beinvloeden door meningen van anderen. Dus... wat is 'mooi'?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:49

Citaat:
ik heb voor 50-50 gekozen..maar het 1e opzicht is dus uiterlijk, maar op langere termijn dus het innerlijk..!




Ben het helemaal met je eens
Beken dat ik ook vaak op het uiterlijk af ga eerst want dan ken ik diegene nog niet qua innerlijk. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om het innerlijk wat het belangrijkst is Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 23:04

Innerlijk-Uiterlijk> 75-25

Maar moet wel zeggen dat ik Dennis om zn uiterlijk koos en zn innerlijk was de finishing touch Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 01:44

Zou ik ook altijd achteraf zeggen, snowdon!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:15

Hmm denk net als prima en supersnel dat over het algemeen het politieke correcte antwoordt wordt gegeven.
Ben ook niet de mooiste en ik heb ook nog tattoos en ik merk toch echt wel dat een groot aantal vrouwen daar niet voorbij kan kijken en dus niet eens bij het innerlijke komt.
Geeft niet dat mensen zoveel op het uiterlijk afgaan maar als ik dan hier praktisch alleen maar innerlijk lees heb ik wel zoiets van yeah right, merk daar in de praktijk niets van.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:25

Ik heb niet het idee dat ik een politiek correct antwoord geef. Je eerste indruk van iemand wordt gevormd door het uiterlijk voorkomen van diegene (tenzij je iemand via internet of telefooncontact leert kennen natuurlijk). En ja, iemand die er verzorgd/netjes/knap (en daar heeft iedereen zijn eigen maatstaven voor) uitziet, heeft nu eenmaal vaak een streepje voor, het uiterlijk is tenslotte het eerste wat je ziet. Wat overigens niet wil zeggen dat ik 'minder mooie mensen' (om het maar even bot te zeggen) links laat liggen, ik heb heel verschillende mensen in mijn vriendenkring en ook heel verschillende vriendjes gehad.

Maar als er onder die mooie verpakking iemand zit die niets te melden heeft of zich arrogant gedraagt, dan stort die mooie eerste indruk bij mij zo in elkaar hoor. Vandaar dat voor mij innerlijk uiteindelijk doorslaggevend is, maar net als de meerderheid van de mensen kijk ik in eerste instantie naar het uiterlijk (lees: verzorgdheid, uitstraling). Zoals gezegd: dat is toch het eerste wat je ziet. En daar is niets hypocriets aan, lijkt mij. Het lijkt me eerder een natuurlijk iets.
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-06-03 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:29

Ik zeg ook niet dat het hypocriet is.. Vind het alleen vreemd dat zeker procentueel gezien het innerlijk een veel hogere score krijgt terwijl het in real life (mijn ervaring) eerder andersom blijkt te zijn.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:30

Maar zou dat dan niet meer te maken hebben met jouw eigen beleving? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de meerderheid van de mensen in dit topic maar een verhaaltje loopt op te hangen om maar 'politiek correct' te zijn.

Als bij jou een (beginnende) relatie strandt, krijg je dan ook de reden te horen? En zo ja, blijkt dan dat diegene niet met jouw innerlijk of met jouw uiterlijk overweg kan?
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-06-03 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:31

ik denk ook wel dat veel mensen (man en vrouw) in eerste instantie op hun uiterlijk worden afgerekend. iemand die je niet aantrekkelijk vindt (knap of niet ) zie je niet staan. Terwijl het innerlijk wel eens heel goed bij je zou kunnen passen.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:33

Maar Sjakie, dan zegt dat toch wat over de persoon die zo iemand links laat liggen. Ik geef in principe iedereen een kans, anders zou ik ook niet met zo veel heel verschillende mensen omgaan. Ik ken ook mensen die liever niet met 'lelijke' mensen gezien worden, dat vind IK nou weer hypocriet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:35

ja zegt ook wat over die persoon, maar ik merk in mijn omgeving dat het best veel mensen zijn Scheve mond .