Kost een schilder echt zoveel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:46

NoaC, dat is zelfs nog best wel goedkoop.

Joyce2, Nouja.. dat valt nog tegen hoor. Ik ken wel 'collegatjes' van mijn vader die leuke Armanibrillen dragen en Versace overhemden...Maar bij ons in huis is dat niet zo hoor. Het grootste deel van het inkomen wordt voorlopig nog in de zaak gestoken en van de rest leven we.

Anoniem

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:52

2 van mijn broers zijn ook schilders en hebben een eigen bedrijf. Het klopt dat het zo duur is. Voor een simpel plafonnetje van een kleine slaapkamer vragen ze al 900 euro.

Maar daar komt wel bij dat er verf wordt gebruikt die 10 jaar lang meegaat, die geen nicotineaanslag krijgt en niet gaat bladeren door weersomstandigheden. Die verf kun je zelf niet in de winkel kopen.

Het gaat dus echt om kwantiteit versus kwaliteit. en het wordt gewoon echt perfect gedaan. Je kan beter een echte schilder zoeken die het ff zwart doet. Dan ben je al veel goedkoper uit. En bij mijn broers is het zo dat als je zegt voor 500 euro wil ik dat hebben en dat is mogelijk zonder er zelf acteruit te gaan dan doen ze dat.

Schilders zijn nu eenmaal heel duur.

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:00

Ja schilderen is duur, wij hebben in verhouding nu een goedkope gevonden, maar die deed het dan ook in zn eigen tempo :+

toen we net in ons huis kwamen wonen hebben we alleen boven laten doen aan de buiten kant, een kleine €4000. Nu 6 jaar later hebben we het hele huis laten doen door iemand voor het zelfde geld, maar hij deed het in zijn eentje en deed er meer dan een week over :+ Maargoed, was in verhouding dus wel veel goedkoper haha.

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:41

ik heb net de binnenkant van mijn huis laten schilderen voor een kleine duizen euro, niet heel duur dus.
had verschillende offertes laten maken maar de prijzen liepen wel erg uiteen!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:43

mijn vader heeft een eigen schildersbedrijf en inderdaad wat breezy zegt...de verfkwaliteit die er gebruikt wordt is van dermate kwaliteit dat een gamma of kaweitje er niet bij in het daglicht kan staan, en dat vergeten mensen vaak.
Tuurlijk ben je een stuk voordeliger om het zelf te doen met een emmer gamma verf, maar of je er erg blij van wordt dat het na een half jaar gaat bladderen en weer naar beneden komt...ik betwijfel het, dan wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop.

En ook bij mij vader geen dure auto's en kleding...weet niet hoe die schilder het dan doet, maar denk niet alleen schilderen ;)

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 13:47

Uhm, het zou bij ons geen Gamma verf worden, maar gewoon loeidure verf bij de speciaalzaak vandaan. Die les heb ik al geleerd bij het binnenverfwerk. Daar zullen we absoluut niet op besparen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:51

Wij hebben meen ik 2500 euro betaald voor het hele huis :=
Materialen wit en uurloon zwart, we konden het toch niet declareren..

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:09

Doe offertes zijn wel erg duur. Wij hebben er vergelijkbaar object en daarwij is ook een stijger nodig. Wij hebben diverse schilders laten komen en veel kwamen er ruim boven de €1500,- uit. Nu hebben wij er eentje die het voor €800,- doet :-) all-in. Het is een bekende schilder in onze regio, dus lijkt me ook nogeens betrouwbaar.

Ik zou als ik jou was de schilders laten komen om een offerte te laten maken.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:23

Wij hebben ook alles zelf gedaan, dat scheelt een enorme hoop!
Wel hebben we binnen alles laten spuiten, was ook niet goedkoop, maar wel erg mooi :j

Ben wel benieuwd wat je kwijt was voor: muur stralen, opnieuw voegen en impregneren ?
Willen wij ook doen, maar zitten er ook aan te denken om het zelf te doen :)
Laatst bijgewerkt door Blackje op 27-04-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:25

Kaka schreef:
Uhm, het zou bij ons geen Gamma verf worden, maar gewoon loeidure verf bij de speciaalzaak vandaan. Die les heb ik al geleerd bij het binnenverfwerk. Daar zullen we absoluut niet op besparen.

Die verf die schilders gebruiken die kun je niet zelf kopen.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:31

breezy302 schreef:
Kaka schreef:
Uhm, het zou bij ons geen Gamma verf worden, maar gewoon loeidure verf bij de speciaalzaak vandaan. Die les heb ik al geleerd bij het binnenverfwerk. Daar zullen we absoluut niet op besparen.

Die verf die schilders gebruiken die kun je niet zelf kopen.

Als wij iets nodig hebben laat mijn vader het gewoon bestellen via de zaak of via via weet hij wel weer wat.
Hoezo kan je niet aan die verf komen. :D

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:57

Volgens mij kom je met Sikkens een heel eind en dat verkopen ze gewoon in de verfspeciaalzaak.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:09

Met Sikkens werkt mijn vader ook. Sigma is ook een prima verf ;)

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 17:22

Blackje schreef:
Ben wel benieuwd wat je kwijt was voor: muur stralen, opnieuw voegen en impregneren ?
Willen wij ook doen, maar zitten er ook aan te denken om het zelf te doen :)


Totale oppervlakte ongeveer 10 m2, 1.000 euro, was inclusief het vervangen van slechte stukken steen (sommige stenen kwamen echt de muur uit).

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:43

De schilders waar ik het over had (en ff voor de duidelijkheid, ik wil niet alle schilders over 1 kam scheren) zijn idd bijna allemaal zzp'ers (of met 1 man personeel). Eentje die ik er ken heeft wel echt een schildersbedrijf met meerdere mensen in dienst, maar daar is het de "baas" die er goed bij zit. Hoe het met het personeel zit dat voor hem werkt weet ik niet.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 06:23

breezy302 schreef:
Kaka schreef:
Uhm, het zou bij ons geen Gamma verf worden, maar gewoon loeidure verf bij de speciaalzaak vandaan. Die les heb ik al geleerd bij het binnenverfwerk. Daar zullen we absoluut niet op besparen.

Die verf die schilders gebruiken die kun je niet zelf kopen.


Jawel hoor, maar dan moet je wel weten waar je moet zijn...niet bij de gemiddelde dhz/schilderzaak, maar je kan er best aankomen. Schilders moeten het toch ook ergens kopen ;)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:09

joyce2 schreef:
De schilders waar ik het over had (en ff voor de duidelijkheid, ik wil niet alle schilders over 1 kam scheren) zijn idd bijna allemaal zzp'ers (of met 1 man personeel). Eentje die ik er ken heeft wel echt een schildersbedrijf met meerdere mensen in dienst, maar daar is het de "baas" die er goed bij zit. Hoe het met het personeel zit dat voor hem werkt weet ik niet.


Mijn vader is ook ZZP'er en loopt écht niet met kleding en heeft echt geen überluxe bus en een groot huis. Was het maar zo'n feest.
Ik moet wel zeggen dat het niet slecht verdiend, maar vergeet niet dat er mensen zijn die luxeartikelen boven 'zekerheid' stellen. Sommige ZZP'ers bouwen hun eigen pension op en zorgen voor een buffer voor als ze bijvoorbeeld onverwacht ziek worden, sommige hechten daar niet veel waarde aan.. :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:54

Die man die de merkschoenen gewoon wegschrijft op de rekening van een grote klant, onderhoud zijn gezin met 3 kids van zijn schilderswerk, zijn vrouw werkt niet, heeft een auto'tje voor dr bij, een luxe bus (net weer een nieuwe gekocht), een luxe Audi Station voor zn vrouwtje, alle kids lopen in merkkleding en het ontbreekt ze aan niets. Ze gaan regelmatig op vakantie en vaak uit eten. Ik kan het weten, want ik was daar jaren kind aan huis (paste altijd op de kids en als ze op vakantie waren op het huis).

Maar goed, dit is waarschijnlijk een uitzondering op de regel, want ik neem aan dat ook niet alle schilders hun merkschoenen doorberekenen aan de klanten ;)

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:20

Vertel mij het geheim 's van die man! Ik wil ook een luxe Audi van m'n vader! :P

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kost een schilder echt zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:03

Als ik het geheim wist van die man, had ik het door verteld aan mijn pa (aannemer met 1 man personeel), want ik hou wel van een beetje luxe ;) Althans, had best 2x per jaar op vakantie willen gaan, of wat vaker kleding gesponsord willen krijgen, haha.

Maar goed, mocht ik ooit achter zijn geheim komen, zal ik het met jullie delen. Al zal het moeilijk gaan, want ik pas daar al een paar jaar niet meer op. ;)