Een dag bij de politie keuringen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Een dag bij de politie keuringen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:14

Nou ik moet het even kwijt hoor!
Ben zo blij nu *D

Ik had vandaag Deel A (fysieke test, taaltoets, persoonlijkheidstest, cognitieve test)..
Het was zwaar en zéker geen kattepis, maar ik heb het toch gehaald!

Hier komt het:

4:45 De wekker ging.. Bahbah, dat valt even vies tegen! Normaal gaat om 6:45 de wekker dus dit was niet echt grappig :')
Snel 1 boterham gegeten (wie ontbijt er nu om 5 uur!!), spullen 100x nagecheckt en om

5:30 Op de fiets naar het station en natuurlijk wanneer je zenuwachtig bent en wil dat alles op tijd komt, komt de bus te laat! Dus al lichtelijk in paniek in de bus opstappen en hopen dat de schade nog ingehaald zou worden.. Gelukkig wel en was ruim op tijd voor de trein!

6:53 In de trein naar Utrecht C en dan stap je daar uit en dan zie je een ENORM wit plein (wat eruit ziet alsof je op het vliegveld bent :')) voor je uit en géén idee waar je heen moet.. Snel snel snel zoeken waar gaat mijn volgende trein? Spoor 11b.. Wáár is spoor 11b? Na even een rondje plein/vliegveld gehad te hebben het juiste spoor gevonden.. Nét op tijd, daar kwam de trein (zonder voorkant?!)..

7:32 In trein richting Apeldoorn/Deventer zonder voorkant, nog 1 uur de tijd.. (Naar Apeldoorn is ong. 3 kwartier met de trein, ietsje minder) nog even heerlijk kunnen bijslapen en toen stond ik in Apeldoorn..

8:15 Links of rechts? Welke uitgang moet ik hebben? ;( Ik gok rechts, en ik gok goed! Pfhieuw! Bus.. bus... bus 91! Even checken of meneer de buschauffeur langs Oude Apeldoornse weg rijdt en meneer, de inmiddels aardige, buschauffeur meldt wanneer ik eruit moet en verteld de weg..
Rotonde links, 1e rechts..

8:30 Inmiddels al te laat, dus in alle haast rotonde links! Dan zie ik een bord staan met Achmea centraal beheer? Heuh? 1e rechts.. okee hij zei het! Ik ga rechts en loop één of ander terrein op en dacht: "Dit klopt niet! Terug!" en ik liep dus nog maar een stuk rechtdoor en rechtdoor en rechtdoor.. :O Halleluja er staat een bord "Politieacademie -pijl naar rechts-"

8:45 Bijna aangekomen op de academie en mijn telefoon rammelt, u heeft 1 nieuw voicemailbericht.. Uiteraard van de politie, waar bent u? Een aardige meneer vertelde mij de straat nog eens uit te lopen en dan rechts en dan weer rechts, dus we liepen door :')

8:55 Ik sta voor de deur en de deur gaat niet open? Oh je moet een PASJE hebben om naar binnen te mogen, ik loop naar een gebouwtje en vraag om een dagpas. Dus ZO gaat die deur open! Eenmaal binnen meldde ik mij, "sorrysorry ben wat later, leuk joh! Openbaar vervoer, ook zo fijn dat alles zo DUIDELIJK is.. }:0"

9:05 Een ruimte met ca. 9 mensen, waaronder 2 meisjes achter de computers.. Eerst kregen we een taaltoets, daarna de andere testen.. Pff en ik zeg je; dat is geen kattepis, na een tijdje loopt je hoofd over van cijfers en is het nog maar moeilijk om uit te vinden welk getal daar nou in die reeks past!

11:10 Eindelijk klaar met de testen! Naar de wachtruimte en met anderen de testen bespreken, allemaal vonden ze m pittig.. Een andere groep had de fysieke test al gehad, dus wij natuurlijk vragen wat krijg je?

13:00 Mijn groep werd opgehaald met een busje, om naar een gebouwtje te gaan voor de fysieke test.. Je loopt binnen, je ziet 1 kast, 2 banken, een kar, 3 matten met op 1 maat 3 medicijn ballen.. We kregen uitleg over de route van de test:
Om de pion, over de kast, over de banken, duw de kar naar voren, loop naar de matten en til de 3 medicijn ballen naar de ene mat en til daarna de 3 medicijn ballen naar de andere mat en terug naar de start! Volgende rondje!
Om de pion, over de kast, over de banken, trek de kar terug naar achter, over de kast in de lengte, naar de start.
En zo loop je het grote rondje 3x en het kleine rondje 2x, 5 rondjes dus.. En je denkt; oh dat doe ik wel even!

De eerste gaat van start en ziet hem na de 3e ronde al stuk zijn.. Ik was als achtste aan de beurt en het zag er allemaal zooo makkelijk uit en het valt allemaal wel mee! nou.. NIET DUS!
De 3e ronde en ik kon niet meer,, de 4e ronde en ik dacht; ik STOP ermee!! ik kan niet meer!! De 5e ronde, ik... moet... door...lopen...moet...de...test...halen... FINISH!!

Limiet: 3:46
Nancy's score: 3:45 (yeey! :D)
Wát een geluk..

Terug naar de academie waar de uitslag van de testen op ons wachtten.. En ik heb het gehaald!! *D
Ben zo trots en blij en vooral dat die sporttest gedaan is :')
Want geloof mij; Die test is zooo ontzettend zwaar..
Op de academie waren we nog allemaal aan het hoesten/puffen/niezen (Ik heb zeker wel 20x achter elkaar geniest na de test!)
Van onze groep 7 van de 10 door!

En de reis naar huis werd ingezet.. Pff.. 3,5 uur later was ik thuis en ik ben gebroken :')
Toch zo ontzettend blij, dus ik moest het even hier melden hoor!
Goed van je, als je helemaal tot hier bent gekomen!

Groetjes!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:15

Top gedaan! Ik heb wel eens gehoord (o.a. van mijn pa) dat die tests enorm zwaar zijn...Petje af!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:17

Wat leuk voor je! Heb met een glimlach je verhaal zitten lezen! Gefeliciteerd met het behalen van deze keuring! :D

Coot

Re: Een dag bij de politie keuringen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:30

Van harte!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:33

Gefeliciteerd !!! :D

en ik kan inderdaad aannemen dat die fysieke testen zwaar zijn :j

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:34

Goed gedaan :)
Gefeliciteerd!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:37

goed gedaan gefelicieerd!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:39

Dank je wel allemaal :)

Nu de rest van de test nog :o

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:40

Wat moet je nu nog meer voor tests doen?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:41

Van harte gefeliciteerd!!!
Wees blij dat de pop eruit is gehaald. Na die verschillende rondes nog een pop verslepen, dat nekt je!!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:42

_Nancy schreef:
Nu de rest van de test nog :o

Gaat nog wel zwaar worden :(:)

Veel succes!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 21:44

Ja er waren nogal wat blessures met die pop hoorde ik?
Gelukkig maar dat ik die niet had! :=

Nu moet ik 17 mei op voor deel B:
- rollenspel
- gesprek met psycholoog
- webcamtest (géén idee wat ik me hierbij voor moet stellen)

En dan vast nog een medische keuring en een gesprek met het korps..
De rest weet ik nog niet helemaal precies hoor :o

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:45

Hoe je voor de webcam bent? Mischien wel dat ze allemaal vragen gaan stellen ofzo en dan kijken hoe je reageerd? :o

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:46

gefeliciteerd, goed gedaan!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:52

Haha wat leuk om te lezen :D Ik heb afgelopen jaar ook de hele procedure doorlopen (en alles gehaald :D alleen nu niet in opleiding, haha), dus dat is wel grappig!
Alleen woon ik zelf in Apeldoorn dus ik heb op m'n dooie gemakje twee minuutjes gefietst en toen was ik er :D Ik kreeg nog een reisvergoeding van 13 cent _O-

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:08

_Nancy schreef:
- webcamtest (géén idee wat ik me hierbij voor moet stellen)

Is dat niet dat je in een kamer gebracht wordt met de mededeling dat ze er zo aan komen. En dan gaan ze kijken wat je doet. Of je gewoon gaat zitten wachten. Of dat je juist de omgeving in je opneemt.

Maar gefeliciteerd! knap werk!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:08

Wat een hel he, die sporttest. Bij rondje 3 begin je je echt af te vragen waar je mee bezig bent :D Ik heb 2x de keuring gedaan bij de politie (en 2x afgekeurd bij de psycholoog) en de 2de keer ben ik mooi als eerste gegaan bij de sporttest, dan ben je er maar vanaf haha!

Het rollenspel, dat vond ik echt het allerergste! Wat een drama!
Maar succes met deel B en ik hoop echt voor je dat je het allemaal gaat halen! Voor welk niveau ga je?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:15

Ik vind de sporttest een stuk beter dan eerst. Nu is die pop eruit en kan je daar lekker je tijd voor nemen :)

Maar knap dat je erdoor bent, leuk dat je zo enthousiast ben. Veel succes met deel B, voor je het weet, zit je op de opleiding :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:15

Een zware dag maar leuk om te doen he? Ik heb het 3 of 4 jaar geleden ook gedaan. En de eerste dag was ik door.
Daarna werd het spannend.
Succes verder

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:19

Gefeliciteerd!

Sucses verder!!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:24

Van harte gefeliciteerd, je hebt er een leuk verslag van gemaakt! Kreeg spontaan déjà-vu's bij je verhaal haha. Veel succes met de andere testen, ben wel benieuwd wat die webcamtest inhoudt!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:30

Gefeliciteeerd :D
En suc6 verder!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:32

Wat leuk om zo te lezen over hoe je dag is geweest! ik wil volgend jaar ook graag een poging doen! ik houdt dit topic dus ook even bij want ben wel benieuwd! is deze test ook meteen de conditietest? of komen er daar nog meer dan?

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:33

Moet je ff lezen op www.kombijdepolitie.nl daar staat 't heel uitgebreid als het goed is!
Maar deze sporttest was (toen ik ging vorig jaar) de enige conditietest!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:38

Gefeliciteerd :) Ik begin maandag aan de opleiding in Drachten en weet dus precies wat de testen inhouden.
Makkelijk is het zeker niet. Was je ook al actief in het politie/academie topic?? Dit topic