Cassidy schreef:Met een driejarige kun je door. Daar kun je aan gaan werken door hem echt op te pakken (en ik ga er van uit dat er bij een driejarige al vooraf mee is gewerkt om hem aan dingen te laten wennen zoals lange loshangende strengen, of tuig dat gaat schuiven of valt als ze een rare beweging maken). Ik ga er hierbij van uit dat dit bij deze jaarling nog niet is gedaan. Als hij hier van schrikt, heb je wat werk nodig om dat weer recht te breien. Omdat er van tevoren geen voorbereidend werk is geweest, en hij lichamelijk en psychisch niet in staat is om het werk te verwerken dat bij een eventuele correctie hoort.
Noem mij een zwartkijker, en ik ben ook van mening dat het niet leuk is om de "loltopic" hier op bokt zwart te maken, maar je hebt ook daar verschillen in. En een loltopic waar ik potentieel gevaar zie voor het paard, is in mijn ogen niet lollig meer.
als is dit beest 85 en hij schrikt ervan en houdt een 'trauma' eraan over dan moet je ook flink werken omdat recht te 'breien'..